Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana silnika 2.5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2009 - 20:04

Dowiadywałem sie o cenę silnika w BDB stanie...............4000 pln.

To gdzie Ty się dowiadywałeś? Te silniki chodzą ostatnio po 1000 zł z osprzętem, bo jest tego coraz więcej i ceny spadają. Za 4000 kupisz całego anglika z tym silnikiem w dobrym wypasie i wyjdziesz na tym kilka tyś jeśli sprzedasz na części...

#22 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 01 września 2009 - 21:01

Mam na myśli silnik, nie jego marny substytut który zajmie tylko miejsce pod maską, coś co jest sprawne. 1000 pln.......pomyśl logicznie kolego, ile kosztuje naprawa nastawnika, wymiana głowiczki pompy, ect. Co mozna za silnik kupic za te kwotę.

Kupic i płakac a kupic i długo smigac to sa dwie odrębne rzeczy.

#23 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 02 września 2009 - 19:21

Czyli nikt nie przeszczepiał serca?
FLY OR DIE

#24 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 03 września 2009 - 15:26

A chciałbyś Ty sam serce od osoby z defektem zastawki serca???????

Pytanie retoryczne i nikomu tego nie życzę, ale tak naprawdę nawet nie wiesz co masz popsute w aucie, a szukasz silnika.

Rozebrac, oblukac , podjąc decyzję.

Może byc tak, że kupisz prawdziwego kota w worku ( bo na igłę nawet nie licz ), i on, to znaczy ten kot, wylezie po bardzo krótkim czasie pustosząc Twoją kieszeń.

#25 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 03 września 2009 - 17:09

Drogi uszatku, może i masz rację z tym że należałoby najpierw zajrzeć do silnika. Tak też prawdopodobnie zrobię, z tym że liczyłem na to że ktoś miał doświadczenie z wymianą silnika. Szukam silnika - prawda - tyle ze za każdym razem kiedy znajdę w miarę fajny motor za przystępną kase, zastanawiam sie czy by nie kupić. Dzwonie następnego dnia i co sie dowiaduję , że właśnie godzinę wcześniej ktoś go kupił właśnie do Omegi, więc jednak są osoby które wymieniają serca i dlatego chcę którąś znaleźć.
peace
FLY OR DIE

#26 OFFLINE   Rynio

Rynio
  • 6 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Dylaki koło Ozimka

Napisany 03 września 2009 - 19:34

Ja wymieniałem taki silnik, ale w bmw 525TDS bo miałem ostatnie 12 lat taki silnik, znam jego wady i patenty na te wady, jakbyś miał jakieś pytania to daj znać, Pozdrawiam.

#27 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 03 września 2009 - 20:43

Ja w karierze naprawiacza- uszczęśliwiacza wymieniłem silników od groma.( nie zawsze słusznie ale klient nasz pan)

W tej liczbie 2 w BMW. 2.4 TD, oraz 2.5 TD ( zamiast TDS , bo szukaliśmy z włascicielem ponad 2 miechy i lipa)

Nejlepiej trafiłem w 2.4 TD. Motor z przebiegiem niespełna 140 kkm, Silnik wyjęty przez niemca zrozbitego własnego BMW, z zamiarem stworzenia super hiper traktorka ogrodowego............kupiony po 1.5 roku leżenia w garażu, hula po dziś dzień.

W Twoim przypadku, jesli to tylko układ kbw. tłokowy - warto robic bo koszty nie są szokujące.

Jesli głowica, to koszty tez nie powalaja. Zastanów sie 3 razy zanim raz kupisz coś co nie zabangla.

Lepiej jest zrobic raz a dobrze.

Silnik można kupic wtedy, kiedy wywali na raz tłoki, panewki, głowice, pompę wtr, a na to wszystko laskę położy turbina:D:D:D

Skoro wali w silniku a ty i tak śmigasz, bez korbowodu z boku, to :jest szansa że może warto sprawdzic i naprawic.

#28 OFFLINE   Rynio

Rynio
  • 6 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Dylaki koło Ozimka

Napisany 03 września 2009 - 21:39

Zdecydowanie daje racje koledze Uszatkowi, bo poco niepotrzebnie pchać się w koszty wymiany silnika, jak niewiadomo co dokładnie samochodzikowi dolega. a moim zdaniem to może być malutkie łożysko wałka skrzyni biegów w kole zamachowym, albo, słoneczko docisku lub wada łożyska oporowego, zdarza się wada amortyzatora od redukowania drgań silnika( jeśli taki amortyzator masz zamontowany) i przenosi po sprzęgle. niekoniecznie musi to być usterka w silniku. aczkolwiek przy dużym pechu, to może też wysiadac panewka na korbowodzie lub łożyska na wale korbowym zaczynają się żegnać powoli. zależy od objawów w jakich to zaczeło się objawiać i co dodatkowo temu toważyszy, np: spadek mocy, jaka jest temp wody, czy silnik samoczynnie produkuje olej czy też duży spadek poziomu oleju itp:zaklopotanie:. spekulacji jest wiele, a gdybać niema sensu. wrazie pytań o wymiane silnika lub podobnych pytań jestem osiągalny pod nr.tel:793278781. pozdrawiam.:)

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 września 2009 - 22:18

To gdzie Ty się dowiadywałeś? Te silniki chodzą ostatnio po 1000 zł z osprzętem, bo jest tego coraz więcej i ceny spadają. Za 4000 kupisz całego anglika z tym silnikiem w dobrym wypasie i wyjdziesz na tym kilka tyś jeśli sprzedasz na części...


za 1000 nic dobrego nie kupisz. pozatym w angli z dieslami nie jest tak rozowo jak ci sie wydaje. to woly robocze i trafic niezajezdzonego to jak szukac igly w stogu siana. ja jednego kupilem. przebieg kolo 200 000 km - smietnik totalny - automat padniety, wtryskiwacz walil. mam nadziej ze chociaz glowica szczelna (wlasnie sie sprawdza u fachowca) tam tez diesla nikt nie kupuje zeby jezdzic do kosciola.




 


#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2009 - 08:38

rozbierz silnik posprawdzaj wszystko i może się okazać że swoje stare serducho odnowisz za małe grosze i długo Ci jeszcze posłuży zastanów się dwa razy zanim kupisz jakiś szrot, ewentualnie jak jesteś zdecydowany na wymianę poszukaj na internecie firmy z Sosnowca BCS www.silniki.com.pl specjalizują się silnikami i skrzyniami, dają gwarancję i kurier przywozi silnik do domu.

#31 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 09 listopada 2010 - 12:04

mili Państwo - chyba potrzebuję pomocy.
ostatnio zakupiłem na zamianę silnik z E36 razem z pompą turbo itd itp .
komputer fabrycznie zamontowany z omegi obsłuzy tą pompę czy trzeba koniecznie sterownik silnika immobiliser i pluskwę z kluczyka przekładać od dawcy - w tym wypadku w/w BM-ki?
Na razie jeszcze wyciągam stary silnik z omegi tylko nie wiem czy się z góry uodpornić na stres w razie gdyby nie chciał "zagadać"
FLY OR DIE

#32 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 17:12

Jeśli kupiłeś silnik z nastawnikiem indukcyjnym, to wszystko będzie działać na starym ECU, jeśli masz z potencjometrycznym, to wymiana pompy musowa żeby to zagrało.

#33 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 23 listopada 2010 - 15:43

No witam,
Właśnie wymieniłem silnik w swojej klusce, właściwie to nie ja tylko znajomy mechanik. Silnik pochodził od Bm-ki 5 z 1996 roku. plastikowy kolektor - trochę większa turbina - ciężko było ją dopasować żeby nie było kolizji z łapą silnika. Trochę kombinatoryki i weszła. Kolejne różnice to inna zupełnie sprężarka klimy, sprzęgło, filtr oleju, wiązka elektryczna silnika. Co ciekawe różnica niewielka ale w naszych omegach wewnątrz wału korbowego zamontowane jest jakieś małe łożysko w które wchodzi ośka skrzyni biegów - w BMW nie było tego rozwiązania...
Mniejsza o to - po wymianie rzecz oczywista wymieniłem wszystkie filtry, olej ( LM syntetyczny 5w40) płyny itd itp.
Pierwsze odpalenie i już po 20 sekundach kręcenia usłyszałem piękny dźwięk - pracuje tak jak powinien - spalanie na biegu jałowym około 0,8l/h lepsze kopnięcie z wolnych obrotów.
Po około 100 kilometrach zacząłem grzebać przy węzyku biegnącym od kolektora do czujnika doładowania - okazało się że był jakby to powiedziec - dziwny - poruszałem go trochę i moc auta spadła do około 30koni (hehe) oczywistym i wiadomym jest to że przy tego rodzaju defekcie auto nie będzie miało takiej mocy jak trzeba. Założyłem węzyk i moc wróciła. Niestety zaobserwowałem w niedługim po tym czasie że spalanie na biegu jałowym wzrosło ( czyli rzeczywista dawka paliwa spadła) do około 1,3l/h.
EGR nie jest zaślepiony - wydaje sie że wszystkie wężyki są podłączone jak należy. nie wiem co może byc przyczyną - czy przypadkiem nie ma jakiegos ubytku ciśnienia na węzyku od kolektora do czujnika? ( wydaje się, że dany węzyk jest ok).
Czy przyczyną tego zjawiska może być na przykład "zacięty zawór EGR" w pozycji otwartej - tudzież zamkniętej. Zdaje się, że nie ma fizycznej możliwości żeby nastanik sam się przestawił w przeciągu 2 dni?( Sam nie wiem tak na prawdę kiedy spalanie na jałowym wzrosło nie obserwowałem tego na bieżąco).
to właśnie był jeden problem.... Kolejnym problemem jest dziwne "wycie" w silniku. sprawia wrażenie jakby za mną w odległości 500metrów jechało pogotowie na sygnale. Wycie to jest praktycznie synchroniczne z pracą turbo - zaczyna być słyszalne po wciśnięci gazu - w pierwszej kolejności słyszę wysokie czestotliwości turbiny zaraz potem owo "wycie". w pierwszej chwili miałem wrażenie że IC jest gdzieś dziurawy i ciśnienie ucieka otworem i słychać wyraźny świst właśnie dlatego. Posprawdzałem wszystko ze swoim mechanikiem i nic nie znaleźliśmy. Układ wydaje się być szczelny. Jeżeli chodzi o moje odczucia - nie ma wyraźnej różnicy w mocy przed 2000 obrotami i wyżej ( powinno dać sie odczuć "załączenie turbo" przy około 2300). 160km/h max
nie wiem - byc może z racji tego że turbo jest ciut większe - ciśnienie w kolektorze staje się za duże i komputer otwiera wcześniej EGR zasyfiając powietrze spalinami - z tąd ten brak kopnięcia i dziwny gwizd ( szkoda że nie mamy DR Housa od diagnozy naszych dieseli).
Pomóżcie please bo to niby drobiazgi a szlak mnie trafia.
FLY OR DIE

#34 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 listopada 2010 - 12:54

Sprawdź jeszcze raz czy aby napewno wszystkie podciśnienia są szczelne, wężyki powinny być nowe. No i czy na pewno idą tam gdzie potrzeba. Co do wycia do ew. może być gdzieś nawet mała dziurka przy wydechu, kolektorze wydechowym. Niestety tutaj to tylko mozolne sprawdzanie. Zobacz jeszcze czy nie spiernicza powietrze przy kolektorze dolotowym i koło IC. U mnie gwizdało równo z turbiną, jak odrzutowiec i okazało się że wydech koło kata puśćił na łączeniu, malutka dziurka się zrobiła.

#35 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 27 listopada 2010 - 08:10

Wczoraj podmieniłem węzyk od kolektora do czujnika doładowania - troche lepiej się zbiera. wykonałem szybki test na spinaczy i pokazało mi błędy...
19, 34, 92,96 - i powiem że jestem trochę zaskoczony.
19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał- co to u licha jest?
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20 - trzeba będzie podmianke wtrysku sterującego zrobić?
Egr mam niezaślepiony - rurki podłączone prawidłowo a i tak wywala błąd.
FLY OR DIE

#36 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 listopada 2010 - 08:34

Wczoraj podmieniłem węzyk od kolektora do czujnika doładowania - troche lepiej się zbiera. wykonałem szybki test na spinaczy i pokazało mi błędy...
19, 34, 92,96 - i powiem że jestem trochę zaskoczony.
19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał- co to u licha jest?
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20 - trzeba będzie podmianke wtrysku sterującego zrobić?
Egr mam niezaślepiony - rurki podłączone prawidłowo a i tak wywala błąd.


A jak wykasujesz błędy to dalej się pojawiają...może gdzieś na kostkach nie łączy..u mnie jak 160 km/h szła to przepływke miałem zasyfioną zmywaczem w sprayu przeczyściłem i hula

#37 OFFLINE   agaxvy

agaxvy
  • 9 postów
  • Dołączył: 06-11-2010

Napisany 29 listopada 2010 - 09:55

WITAM! mam pytanko,czy silnik z automatyczną skrzynią biegów bedzie pasował do skrzyni manualnej bo mam na oku silnik BMW identyczny jak mój lecz nie wiem czy to nie przeszkadza? czy ktoś mi podpowie?

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 listopada 2010 - 13:18

będzie pasowal, tylko ze nie plug and play. jest trochę różnic miedzy silnikami, mocowania silnika, miska olejowa




 


#39 OFFLINE   agaxvy

agaxvy
  • 9 postów
  • Dołączył: 06-11-2010

Napisany 01 grudnia 2010 - 08:59

Acha to dzieki,jestem zmuszona szukać innego,najlepiej to od takiej samej omegi.pozdrawiam!

#40 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 01 grudnia 2010 - 16:29

mocowania silnika są inne? Nie wydaje mi się. Poza tym silnik z aut. skrzynią na pewno nie będzie tak "zajechany" jak ten z manualem.
Miskę zawsze możesz przełożyć od omegi - smok olejowy z resztą też. Wielkiej filozofii w tym nie ma. Koszt uszczelki to jakieś 90 PLN więc Sam zadecyduj. Dodatkowo będziesz miał okazjię przyjrzeć się tarczy sprzęgła - najlepiej wymienić.
FLY OR DIE