

jaki akumulator do omegi 2,5 v6
#21
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 22:04
#22
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 22:18
#23
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 22:45

#24
OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 00:58
Najlepiej jak jest 14,4V bez znaczenia czy ciepły czy gorący czy z obciążeniem czy bez. Po to jest regulator żeby zawsze było 14,4V. Jak w fiatach (i prawie w każdym samochodzie) zawsze jest 14,4V to czemu w omegach nie ma - szczególnie w V6 jest z tym problem.A jakie powinno być ładowanie? 14,7 na zimnym jest chyba prawidłowe a później jak spadają obroty no to mi sie wydaje że i napięcie ładowania musi trochę spaść.
Mierzyłeś napięcie ładowania między klemą plus a obudową (masą) alternatora?
Widzisz ten jeden Volt w jedną czy drugą stronę można przyjąć za błąd pomiaru ale nie więcej. Coś jest nie tak z ładowaniem to nie musi być tylko regulator napięcia.
Ważny jest obwód kontrolki (często się o tym zapomina) i sama żarówka, która powinna być 2W jak dobrze pamiętam.
Dobry elektryk powinien sobie z tym poradzić i przywrócić zdrowe ładowanie.
Dobrze robisz-
Przed włożeniem nowej baterii właśnie powinno się sprawdzić kilka rzeczy odnośnie ładowania itd. żeby nie kupować co chwila baterii albo przez brak zdrowego ładowania wyrobić sobie złą opinię o producencie akumulatorów. Poza tym całkowite wyładowanie baterii jest dla niej szkodliwe i dodatkowo szybko skraca życie i sprawność.
Mimo że Centra może kojarzyć się z kiepskimi bateriami do latarki to akumulatory szczególnie Futura są jak najbardziej porządne.
ps.
Wcześniej zapytałem jakie jest napięcie aku zaraz po ładowaniu żeby porównać do tego:
-12,8 100% (możliwe 13V zaraz po naładowaniu)
-12,5 V to około 75% stanu naładowania,i odpowiednio:
-12.35 V - 60%,
-12.15 V - 40 %,
-11,95 V - 20%,
-11,75 V - 0%.
#25
OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 11:08

Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu prostownikiem miernik pokazuje 12,81 a w samochodzie po wyłączeniu silnika wyświetlacz na kondesatorze w bagażniku pokazuje 12,85
Najbardziej mnie zastanawiało dlaczego jak tak mocno podgłosze muze to mi obroty falują (a wolne obroty na techu ustawiane mam 700 rpm) ale może to wina tego że alternator się kończył.
A z tych dwóch akumulatorów który waszym zdaniem i z waszych doświadczeń będzie lepszy?
Centra Futura 77Ah 760A 36 miesięcy gwarancji
Bosh Silver S5 77Ah 780A 24 miesiące gwarancji
#26
OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 11:40
Centra Futura.A z tych dwóch akumulatorów który waszym zdaniem i z waszych doświadczeń będzie lepszy?
Centra Futura 77Ah 760A 36 miesięcy gwarancji
Bosh Silver S5 77Ah 780A 24 miesiące gwarancji
#27
OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 12:21
#28
OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 14:10
Podłączyli mi akumulator do takiej maszynki sprawdzającej wybrali dobry amperaż i powiedzieli mi że akumulator jest do wymiany ponieważ ma nie całe 330A. Sprawdzili mi dzisiaj od razu alternator i prąd ładowania. Jest 14,3 na tym urządzeniu powiedział że jest to dobrze bo powinno być między 14 a 14,4
Musze tylko zanim włożę nowy akumulator sprawdzić gdzie mi ten prąd ucieka bo ponoć 0,3A to jest bardzo dużo.
Tylko zastanawia mnie bo w serwisie powiedzieli mi że na wyłączonym poboru prądu ta omega powinna mieć 300mA ale przecież 300mA to jest to samo co 0,3A
#29
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 10:10
Coś im się chyba pomyliło.Tylko zastanawia mnie bo w serwisie powiedzieli mi że na wyłączonym poboru prądu ta omega powinna mieć 300mA ale przecież 300mA to jest to samo co 0,3A
#30
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 16:09
Dzisiaj miałbym już nowy akumulator gdyby nie to ze cewka mi padła lub komputer


Pozdrawiam i dziękuje za cenne porady
#31
OFFLINE
Napisany 24 marca 2010 - 00:31

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi;)
PS: Sorry, że w tym temacie, ale dopiero zauważyłem, że to temat o 2,5 a nie 2,5TD:)
#32
OFFLINE
Napisany 24 marca 2010 - 08:49


#33
OFFLINE
Napisany 29 marca 2010 - 10:13
#34
OFFLINE
Napisany 29 marca 2010 - 10:57
http://www.allegro.p...85_ah_850a.html
Choć ciężko mi uwierzyć żeby za taką cene miał taki prąd rozruchu
#35
OFFLINE
Napisany 29 marca 2010 - 13:16
Ten da rade?
http://www.allegro.p...4_ah_ca_ca.html
http://www.allegro.p...tory_74_ah.html
Na parametry trzeba patrzeć przymrużeniem oka. Można tylko podejrzewać że te markowe droższe baterie trzymają się tego co jest napisane na opakowaniu. Po tańszych spodziewał bym się niższych parametrów od tych co producent podaje i trwałości też.
Ale to tylko przypuszczenia, częściowo podparte testami, dopiero pomiar powie prawdę.
Do benzyny V6 wystarczy 72Ah 720A.
#36
OFFLINE
Napisany 29 marca 2010 - 15:11
Co do markowych akumulatorów. Ja kupiłem Centra Futura 77Ah 760A, urządzenie wykazało 840A czyli o 80A więcej, nawet niech ma to urządzenie jakieś błędy pomiarowe to i tak mimo wszystko akumulator ma większe parametry niż jest napisane. Urządzenie było ustawione poprawnie na 760A, mój stary akumulator pokazało że ma 330A....
#37
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 15:17
mam pytanko jak w temacie... ostatnio mam problem z akumulatorem... nie wiem jak ale straciła się woda i chyba to go zabiło.. dolałem płynu i dałem na ładowanie 24 h niby był naładowany wsadziłem do auta i zakręcił ok ale po całej nocy aku jest zaś trupem...
mam jeszcze cinquecento a w nim aku 40 ah nowy i pytanie czy mogę go wsadzić do omegi 2.5 v6 ? czy taka operacja go nie zniszczy ? ciężko z kasa ostatnio wiec chcialem jakoś do stycznia polatać


dokładniej chodzi o lakierowanko błotnika i paru innych części
do 15 km od Gliwic.
jak coś to atakować mnie na PW .
POMÓŻ ZOZKOWI I JEGO OMEDZE

#38
OFFLINE
#39
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 15:26

dokładniej chodzi o lakierowanko błotnika i paru innych części
do 15 km od Gliwic.
jak coś to atakować mnie na PW .
POMÓŻ ZOZKOWI I JEGO OMEDZE

#40
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 15:28