Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zachowuje się jakby nie było LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 14 sierpnia 2009 - 23:35

No to na 100% masz do wymiany elektrozawór.juz to przerabiałem pomogło i teraz zero problemów.pozdrawiam

#22 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2009 - 23:56

No to na 100% masz do wymiany elektrozawór.juz to przerabiałem pomogło i teraz zero problemów.pozdrawiam

To moze byc tez uszkodzony map sensor, brudny reduktor ( i moze cos jeszcze ) dlatego trudno na cos konkretnie stawiac bez sprawdzenia.

#23 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2009 - 09:00

Ja ze swojej strony dziękuję za porady. Przeanalizowałem sprawę i wybiorę się na serwis całkowity instalacji kiedy problem znowu się pojawi bo dla odmiany wczoraj rano gdy temp. była idealna dla mojej instalki pogoniłem kluchę aż miło i przy sporej temperaturze w południe przejeździłem bez problemu na gazie (żeby nie zapeszyć tfu... przez lewe ramie :p).
Ale tak czy owak serwisik by się przydał bo to ostatnia rzecz, która nie była dotykana od chwili zakupu tej kluski.

#24 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 września 2009 - 07:03

Problem rozwiązany. Powodem był kończący się czujnik położenia wału korbowego. Po wymianie jak ręką odjął.

#25 OFFLINE   aircat

aircat

    210000

  • 9 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 13 września 2009 - 08:16

I tu się mylicie, to są typowe objawy uszkodzonego przewodu zasilającego elektrozawór na butli, przeważnie działa, ale czasami nie, parę dni jest dobrze a przez kolejne nie przełączy ani razu.

#26 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2009 - 09:51

No ale skoro Nawalony Zając nic nie pisze, to chyba jednak problem rozwiązał. :zaklopotanie:

#27 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2009 - 10:18

Umówmy sie że u mnie nie było najmniejszego problemu z przełączeniem na LPG. Problem dotyczył samoczynnego przełączenia na benzynę przy mocniejszym depnięciu. Zresztą na porządne testy brakło czasu przyznam się szczerze bo auto stoi u mechanika i robią mi uszczelkę pod lewym kolektorem. Doprowadzą mi auto do porządku to pojadę pogonić kluche i będzie pewność 100%.

#28 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 13 września 2009 - 11:15

I tu się mylicie, to są typowe objawy uszkodzonego przewodu zasilającego elektrozawór na butli, przeważnie działa, ale czasami nie, parę dni jest dobrze a przez kolejne nie przełączy ani razu.


Objawy może i typowe, ale usterka nietypowa.

#29 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 13 września 2009 - 12:24

I tu się mylicie, to są typowe objawy uszkodzonego przewodu zasilającego elektrozawór na butli, przeważnie działa, ale czasami nie, parę dni jest dobrze a przez kolejne nie przełączy ani razu.


A że tak brzydko powiem du_pa . . . jak nie chciał jechać na gazie sprawdzałem oba elektrozawory miały napięcie i było wyraźnie słychać że "klikają" przy próbie włączenia gazu... więc objawy nie są typowe :p

u mnie od jakiegoś czasu jest ok, byłem na wszelki wypadek u gazownika ale nic nie znalazł a nie chciał wszystkiego rozbierać (brak czasu) skoro wszystko działa, jak znów nie będzie chciał jeździć na gazie to do niego wrócę :D

Zając, a co ma czujnik położenia wału do tego czy jeździ na gazie czy nie, wtedy też byłyby problemy na benzynce..... chyba że czegoś nie wiem i się mylę :D

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2009 - 13:09

instalka bierze info z cewki zaplonowej (czyli posrednio z czujnika polozenia walu) , czasem moze byc tak ze na benie odczuwane bedzie szarpniecie czy zmulenie spowodowane dzialnaiem czujnika ale zlym a instalka moze to odebrac jako brak sygnalu (czyli zgaszenie silnika)
p.s.ostatnio grzebalem przy a4 1,6 (aparat zaplonowy) i byl zimny lut na przewodzie sygnalowym z aparatu do centralki i czasem sobie instalka wylaczala gaz bo nie dostawala sygnalu o pracy silnika a wiec "myslala" ze silnik zgasl, czyli zawory gazowe na OFF, spadek cisnienia i przelaczenie na benzyne....
Diopiero to wyszlo jak jechalem z lapkiem na kolanach i jak instlka zaczela tak przelaczac to zauwazylem ze raz "widzi" oborty silnika a raz nie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 lipca 2012 - 23:23

Witam
prosze o szybka pomoc
Problem polega na tym ze po rozgrzaniu silnika LPG przelacza sie na PB i przelacznik piszczy.Problem wystapil gdy stalem w korku,mialem problem wylaczyc centralke.
Po podlaczeniu komputera wyskakuje blad zbyt niskiego cisnienia gazu spada nawet do 0.I moje pytanie czy to wina mapsensora,reduktora czy elektrozaworu na reduktorze.Dodam ze reduktor to silver z cewka na reduktorze
Pozdrawiam

#32 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2012 - 06:22

silver z cewka na reduktorze

99% trzpień w reduktorze. Jego uszczelka puchnie i zatyka dopływ gazu. Im reduktor cieplejszy tym jest gorzej.
http://forum.omegakl...92&postcount=31
Chodzi o 2 foto.

#33 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lipca 2012 - 07:15

dzis rano wsiadlem w omcie i po garach LPG nie wylaczylo sie ani razu cisnienie gazu trzymalo sie w normie w granicach 1.15 bara

#34 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2012 - 07:19

To zrób test w upał.

#35 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lipca 2012 - 11:03

To zrób test w upał.

\

no i zrobilo sie goraco i reduktor nie puszcza z siebie gazu.

#36 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lipca 2012 - 18:03

Witam
Problem polega na tym ze po rozgrzaniu silnika LPG przelacza sie na PB i przelacznik piszczy.


Ja mam podobny problem, natomiast przełącznik nie piszczy, gasną wszystkie diody i naciskanie przełącznika nie przynosi efektu. Więc jadę kilkadziesiąt km na benzynie i nagle, ni z tego ni z owego, załącza się gaz (diodki zapalają się jedna po drugiej). Dzieje się tak zarówno w korku jak i na trasie... Jutro kolejna wizyta u gazownika:mad:

PS.
Sterownik Zenit, wtryski MagicJet, reduktor Gurtner black, mapsensor AA-612.

Dodam jeszcze, że zasilanie po kluczyku mam zaciągnięte z przekaźnika 16 (patrz ostatni post w tym temacie: http://forum.omegakl...ead.php?t=39561).

Wygląda na to, że już jest ok. Zasilanie po kluczyku zostało wpięte do jednego z pinów komputera benzynowego. Poprawione zostało też podłączenie zasilania komputera gazowego do plusa w akumulatorze. Poprzednio w programie do obsługi instalacji napięcie było poniżej 12V. Teraz jest 12,8V.