

geometria w omedze
#21
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2013 - 16:01
Jak oni to sprawdzają? Zakladają jakieś cuda na koła? Na podstawowej stacji diagnostycznej (nie okręgowej) mi tego nie zrobią?
#22
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2013 - 16:57
Podjade jutro, może mnie wcisną w tym tygodniu jeszcze bo to strasznie drażni, cały czas trzeba sie pilnować.
Jak oni to sprawdzają? Zakladają jakieś cuda na koła? Na podstawowej stacji diagnostycznej (nie okręgowej) mi tego nie zrobią?
Mają takie sprytne urządzonko

Na stacji raczej nie ...

782-214-578
884-777-999

#23
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2013 - 10:54

#24
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2013 - 13:25
#25
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2013 - 21:38
Wymieniałem dwa tygodnie temu opony bo były liche. Oczywiście nie udało mi sie kupić czterech identycznych więc kupiłem parami. No i żeby było weselej to z przodu jedna ma rant na felge a druga nie ma. Panowie stwierdzili że nie da sie załozyć przyrządu na to koło. No po prostu REWELACJA. Po niedzieli jade do gościa który mi opitolił oponki i założył że tak być nie moze. Niby opony te same, ale jedna ma rant a druga nie. To jest jakas masakra...
#26
OFFLINE
#27
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2013 - 10:47
#28
OFFLINE
Napisany 04 września 2013 - 13:17
Dzieki ulterowi za pożyczenie kół. Pozdro!
#29
OFFLINE
Napisany 06 września 2014 - 20:04
czy te ustawienie geometrii (przed) w załączonym obrazku jest ok ?
bo wszystkie opony mi zacinają sie od środka
nowe amorki i sprzężony przód
tuleje przód
tuleje tył i tylnej belki
i geometria (po)
czy ktos moze mi pomóc ?
#30
OFFLINE
Napisany 07 września 2014 - 15:06
- pochylenie koła ma być -1,40 +-0,45, czyli max -1,85, a u Ciebie jest na prawym przodzie 2,05
2. Tył
- pochylenie koła ma być 1,50 +-0,40 czyli max 1,90, a u Ciebie jest 2,07 i 2,14
- zbieżność ma być 0,25 +-0,10 czyli min 0,15 a u Ciebie jest 0,13
Wartości, które Ci podałem sa dla KOMBI.
Do poprawki geometria Panie kolego.
#31
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 00:07
#32
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 15:20

#33
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 16:16
Pochylenia z tyłu nie ustawiasz.
Dokładnie jest tak jak piszesz, dla mnie do wymiany prosiaki, tuleje wahacza ( tył ) lub sprężyny.

#34
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 19:47
byłem na poprawce ustawienia kierownicy jutro wyśle poprawione ale prawie bez zmian
a sprężyny maja wpływ na pochylenie koła ?
#35
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 19:51
tak. jak sprężyny siedzą to masz /---\a sprężyny maja wpływ na pochylenie koła ?
#36
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 19:51
1. Jeśli chodzi o przód to - pochylenie koła ma być -1,40 +-0,45, czyli max -1,85, a u Ciebie jest na prawym przodzie 2,05 2. Tył - pochylenie koła ma być 1,50 +-0,40 czyli max 1,90, a u Ciebie jest 2,07 i 2,14 - zbieżność ma być 0,25 +-0,10 czyli min 0,15 a u Ciebie jest 0,13 Wartości, które Ci podałem sa dla KOMBI. Do poprawki geometria Panie kolego.
to co mozna tu zrobic ? skoro wszystko jest w przedziale dopuszczalnym w programie ?
ustawienia były robione na Hunter
co moge powiedziac gosciowi jak pojade ?
tak. jak sprężyny siedzą to masz /---\
a jak niszczą sie opony od środka z przodu to z jakiego powodu ?
#37
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 19:53
By ustawił tak jak przewiduje książka serwisowa Opla Omegi. Nie zapominając o obciążeniu 70kg na stronę i 70-80% zbiornika paliwa.to co mozna tu zrobic ? skoro wszystko jest w przedziale dopuszczalnym w programie ?
ustawienia były robione na Hunter
co moge powiedziac gosciowi jak pojade ?
#38
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 19:54
#39
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 19:56
By ustawił tak jak przewiduje książka serwisowa Opla Omegi. Nie zapominając o obciążeniu 70kg na stronę i 70-80% zbiornika paliwa.
a on nic takiego nie robił i nie pytał o paliwo hmmm.....?
#40
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 19:58
z przodu sprężyna nie ma nic do pochylenia koła. z przodu pochylenie się reguluje.