

geometria w omedze
#1
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2009 - 20:01
geometria rozjechała sie sama z siebie czy stan polskich dróg czy za szeroki kapeć225/45/17??
90% przebiegow omega robie po wzorowych drogach poza granicami RP, jednak na urlop pojechalem w PL i po przebiegu 2600km po naszych (gładkich)drogach mam kapcie do wymiany i geometrie do roboty,mianowicie opony z przodu zjechane do granic dopuszczaacych je do jazdy i 1 opona z lewej strony z tyłu do połowy bez śladu bieżnika. Byłem na diagnostyce luzów nie stwierdzono, jedynie że geometria do roboty. Rozruszałem końcówki i jutro na zbieżność stad moje pytanie
1. czy reguluje sie kąty z przodu??( diagnosta twierdzi że nie)
2. jakie powinny być parametry zbieżnosci z tyłu
3. czy tył mógł tak nagle sam z siebie sie rozjechać skoro nie stwierdzono żadnych luzów??
#2
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2009 - 20:08
Ad 1 tak kąty pochylenia są regulowane
wystarczy wpaść w dobrą dziurę ( a na naszych drogach nie ma z tym problemu) i masz geometrie przestawioną
Ps. jak znajdę wartości ustawień kół przednich i tylnych to załączę
Edit : wartości regulacji w/g " Info Tech "

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#3
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2009 - 20:35
#4
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 09:05

#5
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 08:20
#6
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 13:17
tak tył też jest regulowalny.koledzy, a jak wyglada sprawa katow z tylu? Tez sie ustawie, czy tylko przod?
#7
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 16:34
a mógł byś dokładniej opisać w którym miejscu bo mi mechanior też twierdzi że nie, że tylko zbieżnośćtak kąty pochylenia są regulowane
#8
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 21:32
#9
OFFLINE
Napisany 23 maja 2010 - 21:03

W podreczniku "sam naprawiam opla" dane o geometri sa podane dla aut od IX 1999

Moje autko jest z 96, jest to model caravan (po naszemu kombi ale trumna nijak sie zmiesci wiec nie wiem czmeu to caravan ...ale to inna histroia...) z silnikiem 2.5 TD.
Wczoraj wymienialem gumy z tylnej belki ( w-g wskazowek z forum ; apropos opis porady trzeba uzpelnic o fakt ze te gumy sa kierunkowe



Chcialbym się Was koledzy zapytac jak to faktycznie jest z ta geometria w moim przypadku, bo jedni mechnicy twierdza ze nie ustawia sie katow z przodu i tyłu a inny twierdzi ze z przodu jest az 6 punktow do ustawiania( nie wiem czy na kat czy łącznie, czy na jedna strone czy na dwie ?!?!?
W krotce wybieram sie na sprawdzeni i chcialbym byc przygotowany teoretycznie do tematu.
Poki co to z włąsnych obserwacji jedyne co zauwazylem do regulacji toi:
> z przodu to sruby rzymskie przy drazku kierowniczym, bo sworzen na stałe do wachacza, sruby miedzy sworzniem a amortyzatorem to nie ma tam raczej luzu (otwór od śrub), tak samo w przypadku lacznika miedzy stabilizatoem a amortyzatorem;
>z tylu, drazki wachacza tez bez luzu do regulacji na srubach, sa dwie sruby rzymskie i te 4 sruby od gumy od belki tylnej(licza z oslona) , ale w-g mnei tym to tylko mozna regulowac 'skrecenie' kol wzgledem przednich .
Przepraszam za zla forme gramatyczna i za drobny haos.
Z gory dziekuje za wszleka pomoc i licze na wyrozumialosc

#10
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 09:59
Przód: zbieżność na drążkach kierowniczych i kąty kół
Tył: tylko kąty kół - regulowane tymi długimi drążkami.. bardzo często ciężko je ruszyć po dłuższym czasie...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#11
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 15:04
Tył: tylko kąty kół - regulowane tymi długimi drążkami.. bardzo często ciężko je ruszyć po dłuższym czasie...
Benuś tył tylko zbieżność a nie kąty
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#12
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 21:10
#13
OFFLINE
Napisany 25 maja 2010 - 01:19
Mam takie pytanie czy to prawda ze pochylenie kola z przodu powinno wynosic najlepiej -1.20 niz -1.40 bo mi troche opony ząbkuje z przodu??
Jedno i drugie jest prawidłowe i nie powinno mieć to związku z ząbkowaniem opon. -1.20 nie wiem czy w ogóle się da ustawić (zależnie jakie masz zawieszenie). Coś koło -1.10 to ma omega w wersji z podwyższonym zawieszeniem do przewozu dużych ciężarów(której ty na pewno nie masz). Ja mam niższe sprężyny -30mm i na nowych amortyzatorach GM nie można ustawić mniej niż -1.60. Przy takim pochyleniu nie odnotowałem zdzierania opon na przodzie. Taki już urok tylnonapędowców że kółka muszą być w negatywie co skutkuje lepszą przyczepnością na zakrętach
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 18:37
Czy ktos kompetentny w temacie moze ocenic wyniki ustawienia geometrii poniewaz nadal nie ma rewelacji w sprawie prowadzenia sie a nie wiem czy tak duze roznice miedzy stronami nie sa fuszerką i dodatkowo czy ktos wie jakie powinny byc ustawienia producenta?
http://img809.images...9/6135/qhr1.jpg
#16
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:15
#17
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2013 - 20:49
Czy na pewno nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia z tyłu??
Nie ma takiej możliwości w Omedze. Tylko przód.
#18
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2013 - 10:31
Tylko wymiana tulei wahacza i prosiaków (a najlepiej cały komplet - łącznie 6 tulei) poprawi to, kąta pochylenia nie reguluje się. Mam to samo, cześci już zakupiłem. Niestety wymiana nie jest taka prosta jak na przodzie. Dzień pracy mechanika, zależy jeszcze jak śruby puszczą.Tył stoi wyżej, wg mnie rozsądna wysokość, ale koła wyglądają mniej więcej tak / \ Z tym że lewe jest prawie prosto a prawe niestety pochylone znacznie mocniej.
#19
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2013 - 11:58
Mam kilka takich "cięższych" aut pod domem i w żadnym tak nie nosi w koleinach jak Omegą. W zasadzie to w ogole nie buja (205/55/16 i 225/45/17 w innych autach).
#20
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2013 - 12:50
A czy złe kąty przednich kół (podobno zbieżność przód i tył jest OK) mogą mieć wpływ na mocne bujanie w koleinach? Opony i felgi są w stanie odpowiednim (225/55/16), to wyeliminowałem na samym początku. Luzów nie stwierdzono nigdzie a mechanior organoleptycznie stwierdził że koła mi sie troche z przodu chowają górą do środka, i że "na oko" to chyba troche za bardzo.
Mam kilka takich "cięższych" aut pod domem i w żadnym tak nie nosi w koleinach jak Omegą. W zasadzie to w ogole nie buja (205/55/16 i 225/45/17 w innych autach).
Zle konty mogą a nawet na 99% są przyczyną ze cie rzuca na koleinach. 50zl geometria przodu za żóltymi kratami w rynku w łasku


782-214-578
884-777-999
