Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Chip 2.0 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 25 października 2012 - 22:11

Też nie wierzę... 143KM to się z 2.2 robi :D Boxem, bo przecież w PL mądrych którzy zrobią PSG16 jakoś nie widzę.

#22 OFFLINE   snickers

snickers
  • 178 postów
  • Dołączył: 04-09-2010

Napisany 26 października 2012 - 08:52

Napiszcie jak wrzucić foto bez zakładania gdzieś jakiegoś durnego konta i wrzucam.
Parametry NAJSŁABSZEGO pomiaru to
Moc na silniku 143,6 KM przy 3540 obr/min
Max moment 322 Nm przy 3540 obr/min

Przy drugim pomiarze 146/333

Z firmami trochę pomieszałem bo auto odziedziczyłem niedawno i niezbyt pamietam co i gdzie- tak więc trzymając się dokumentacji:
Auto było chipowane w 2002 roku chipem firmy Chiptronic ( robiony pod auto)
Pomiary z 2007 roku na hamowni firmy KreatorMocy

Z tym ze uczciwie przyznając przy tym ustawieniu przy realnym przebiegu auta 151 tys km (mamy praktycznie od nowości) w aucie jest już trzecia turbina i nowe sprzęgło :( tak wiec nie jest to bezpieczna moc dla tego silnika...

Co do dymka to auto nie puszcza bąka- przyczyny upatrywał bym w tym ze aktualna turbina ma raptem 20 tys przebiegu.
Ojciec jeżdził na takiej mocy- ja dla bezpieczeństwa mam zamiar przestroić auto na jakieś 125 koni i 290-300 niutków

#23 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 26 października 2012 - 10:58

143KM "śmierdzi" bardzo dużą dawką, praktycznie na pograniczu wewnętrznego ograniczenia dawki w pompach VP44. No chyba że "przypadkiem" w aucie jest zamontowana niewłaściwa pompa wtryskowa. Turbosprężarki moim zdaniem padają wcale nie od nadmiernej mocy/momentu, ale to tylko moje zdanie... Jedynie sprzęgło ma prawo "klękać" przy takim momencie obrotowym.

#24 OFFLINE   snickers

snickers
  • 178 postów
  • Dołączył: 04-09-2010

Napisany 26 października 2012 - 11:31

Pompa na 100% nie była zmieniana.
Sprzęgło jak już pisałem przy 145 tys poszło do wymiany

Hehe- zaraz sie okaże że mam jakiegoś potworka zrobionego :D

#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2012 - 14:14

Napiszcie jak wrzucić foto bez zakładania gdzieś jakiegoś durnego konta i wrzucam.

wyślij na mojego maila fazzie@poczta.fm a ja tu wrzuce
http://c.wrzuta.pl/w...8ad6b3/pa260528
wykres snickersa

#26 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 27 lutego 2013 - 15:37

Witam, mam trochę głupie pytanie ale może ktoś wie...

czy ta firma ogarnie mi dobrze chip do omegi 2.0 dti ?

http://www.interhome.com.pl


jak myślicie, ile mi wycisną km z niej? (tak średnio)

jest napisane tam że z tego silnika wyciągną 125km... to nie jest śmierć dla silnika i turbiny?

#27 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 27 lutego 2013 - 16:38

napisane tam że z tego silnika wyciągną 125km... to nie jest śmierć dla silnika i turbiny?


Czytałeś ten temat wgl od początku?
Beast wszystko wyjaśnił.

#28 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 27 lutego 2013 - 17:10

czytałem, yhm... :masakra:

ale mało rozwinięte są te odp ;-)


kto ma takiego chip'a?

jesteście zadowoleni z "tego" ? ;P

#29 OFFLINE   OmegaSteinmetz

OmegaSteinmetz
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Bierzów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2013 - 12:54

u mnie np jest taka sytuacja że z 2.5TD wyciągnięte jest do 170km czyli moc podniesiona o jakieś 40km i jestem z tego bardzo zadowolony , omega jest z 96 roku a najprawdopodobniej moc była podnoszona w 2003r i do dzisiaj nic się nie dzieje , zupełnie nic się z głowicą nie dzieje , nie pęka tak jak niżej koledzy brdury wygadywali . aha i jeszcze zapomniałem dodać że ma założony o wiele większy IC

#30 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 lutego 2013 - 17:24

kolego po co się udzielasz skoro wątek dotyczy silnika DTI?

#31 OFFLINE   OmegaSteinmetz

OmegaSteinmetz
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Bierzów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 marca 2013 - 18:41

udzielam się kolego dlatego żę zasadniczej różnicy nie ma , w dti jest tylko więcej elektroniki , aha i mam małe pytanko . czy w silniku 2.2dti w omegach jest montowana pompa wtryskowa dwuwtyczkowa ??

#32 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 marca 2013 - 21:12

nie

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 marca 2013 - 21:42

Różnica jest i to duża ilość. Dti to następna generacja silnika.




 


#34 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 marca 2013 - 22:05

Witam ja mam podniesioną moc do 155 KM.Chip był zakładany przez poprzedniego właściciela w Poznaniu.Koszt 1200zł. Wydaję mi się że idzie fajnie jak sprawdzałem do 100km/h 10sekund.Turbo ciągnie od samego dołu.

#35 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:40

W związku z tym że wydałem w tym miesiącu prawie 5k na moje 2.0 dti i w związku z tym nie zapowiada się na rychłą zmianę na coś mocniejszego, zacząłem zastanawiać się nad zachipowaniem. Rozmawiałem dziś z gościem z firmy http://www.ztr-tuning.pl i powiedział ze w tych silnikach bardzo ciężko jest coś zrobić z softem - i nikt tego nie robi. Za 1300PLN proponował jakiegoś ultra turbo powerboxa pod pompę z dostrajaniem na hamowni. Podobno wyciągnie się z tego silnika 120-125 koni. MA ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie, lub robił coś takiego w łodzi i może polecić jakąś konkretną firmę? No i najważniejsze, czyli czy to w ogóle ma sens....

#36 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2013 - 10:10

silnik ogólnie najsłabszy w Omedze B... nie mam jedynie porównania jeśli chodzi o konfrontację z 20SE 115koni. W zestawieniu z 2.2DTI i np. 2.5TD wypada dość blado,25koni to nie znowu tak dużo, zdecydowanie więcej da Ci przyrost momentu obrotowego , trzebaby było sprawdzić ile on wyniesie w przypadku twojego zabiegu ;) pozatym jeśli to zwykły jakiś box podnoszący niby moc a nie profesjonalny chip lub modzenie ECU to nie wiem czy jest sens ;)

 


 


 


#37 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 grudnia 2013 - 11:06

Ja w swoim 2.2dti podniosłem moc o zaledwie 18KM to jest bezpieczna granica. w 2.0dti ta granica to 15KM i na pewno nie przez BOX'a tylko zmiana softu. Taki zabieg to koszt około 1000pln.

#38 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2013 - 11:07

Ja w swoim 2.2dti podniosłem moc o zaledwie 18KM

I jest ogień ??

#39 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 grudnia 2013 - 11:27

Ja w swoim 2.2dti podniosłem moc o zaledwie 18KM to jest bezpieczna granica. w 2.0dti ta granica to 15KM i na pewno nie przez BOX'a tylko zmiana softu. Taki zabieg to koszt około 1000pln.


OK, tylko gdzie to zrobic? MOże bys wawa

+20 koni to niby nie dużo, ale zawsze cos:)

#40 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 grudnia 2013 - 11:49

Różnica bardzo lekko zauważalna, natomiast czuć moment obrotowy bo wzrósł z 280Nm do 310Nm