

Gaśnie przy wysprzęglaniu - pomocy
#21
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 11:14
Myślałem, że jesteś jednym z tych "doradców", co pitolą co im ślina na język przyniesie.
Umówiłem się do tego Pawła mechanika i kolejne 100zł pójdzie - mam nadzieję, że nie na marne.
#22
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 11:16
jojovian sorki, że się uniosłem - przepraszam.
Myślałem, że jesteś jednym z tych "doradców", co pitolą co im ślina na język przyniesie.
Umówiłem się do tego Pawła mechanika i kolejne 100zł pójdzie - mam nadzieję, że nie na marne.
spoko, mam nadzieje że naprawisz problem - szkoda że wcześniej tego nie zrobiłeś bo widzę że wymiany jednak trochę na ślepo zzrobione a kasa poszła, ale zdrowa omega jest warta każdych pieniędzy

daj znać jak ci poszło
#23
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 11:24

#24
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 11:27
Rozjechane mapy. typowe w źle wyregulowanej instalacji lpg. Sterownik silnika jeżdżąc na lpg nauczył się głupot, czyli nieadekwatnych wartości dla czasów wtrysku. Czasy wtrysku pasują do lpg a do benzyny już nie. Rankiem odpalasz i silnik leje benzyną "z pamięci" - zalewa silnik lub wręcz przeciwnie. Jednak po lekkim rozgrzaniu sterownik zaczyna czytać sondę lambda i na jej podstawie sterować wtryskiwaczami. Od tego momentu objawy ustępują.
#25
OFFLINE
Napisany 30 marca 2011 - 06:58
Byłem wczoraj u Pana Pawła gdzie przywitał mnie przybek (miło z jego strony).
Pan Paweł przeorał mi omkę kompem, popatrzył pod maską i i tak jednoznacznej diagnozy nie wystawił. Padły dwa pomysły - albo przepływomierz albo czujnik temperatury płynu na ECU. Dziś wiem, że przepływomierz można wyeliminować ponieważ wczoraj zamieniłem się z ReM'em i dziś rano znów to samo. Jeżeli chodzi o wspomniany czujnik temperatury to na ciepłym silniku pokazuje dobrą temperaturę. Jutro Pan Paweł podjedzie do mnie rano pod blok z kompem i zobaczymy co ów czujnik pokazuje na zimnym po całonocnym staniu.
Jak to nie pomoże to ja już nie wiem - BEAST RATUJ!

Napiszcie mi jeszcze proszę czy jest możliwe aby ECU przekłamywał coś na mapach dostając prawidłowy sygnał z nieuszkodzonego czujnika?
#26
OFFLINE
#27
OFFLINE
Napisany 30 marca 2011 - 11:48
Moja Omka gasła z powodu uszkodzonego reduktora
fajnie,a le kolega IRZYK pisałe już że to nie LPG, nawet mi się dostało

#28
OFFLINE
Napisany 30 marca 2011 - 11:57
Jezeli jest uszkodzone ECU to calkiem mozliwe.czy jest możliwe aby ECU przekłamywał coś na mapach dostając prawidłowy sygnał z nieuszkodzonego czujnika?
Zastanawiajace jest to ze moja przeplywka po przelozeniu do Twojej pokazywala tyle samo co Twoja (5-6 kg/h), a w mojej omie wskazania byly w granicach "przyzwoitosci" (ok. 12 kg/h).
#29
OFFLINE
Napisany 30 marca 2011 - 13:49
To fakt, aczkolwiek nie podłączaliśmy kompa do Twojej omki z Twoją przepływką a sam powiedziałeś, że jest strzelona. Jutro jak Pan Paweł do mnie rano podjedzie to zobaczymy co komp pokazuje bo aktualnie mam u siebie przepływkę Remka.Zastanawiajace jest to ze moja przeplywka po przelozeniu do Twojej pokazywala tyle samo co Twoja (5-6 kg/h), a w mojej omie wskazania byly w granicach "przyzwoitosci" (ok. 12 kg/h).
Jeśli na tejże przepływce będą cyrki to może faktycznie będzie to wina ECU.
Oj tylko troszkęnawet mi się dostało

A mam jeszcze pytanko do znających się na rzeczy. Czy jakbym był w posiadaniu drugiego sterownika ECU (w miom przypadku Simtec 56) to czy dużym problemem jest zamiana powiedzmy na 2 dni aby zobaczyć jakby sie auto zachowywało? Chodzi mi o samą przekładkę i ewentualne ustawienia.
#30
OFFLINE
Napisany 30 marca 2011 - 14:23
Na spocie gm'owskim podpinalem. I moja powoduje falowanienie podłączaliśmy kompa do Twojej omki z Twoją przepływką a sam powiedziałeś, że jest strzelona

#31
OFFLINE
Napisany 30 marca 2011 - 18:14
poza ECU musiał byś przełożyć pętle przy stacyjce i pestkę z kluczyka, więc zabieg nie opłacalny na 2 dni...A mam jeszcze pytanko do znających się na rzeczy. Czy jakbym był w posiadaniu drugiego sterownika ECU (w miom przypadku Simtec 56) to czy dużym problemem jest zamiana powiedzmy na 2 dni aby zobaczyć jakby sie auto zachowywało? Chodzi mi o samą przekładkę i ewentualne ustawienia.
#32
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 09:02
Dziś jak ruszyłem spod bloku to nie działo się nic, aż byłem zdziwiony i mile zaskoczony. Po przejechaniu około 10km auto mi umarło - silnik po prostu zgasł jakbym wyłączył go ze stacyjki. Po zgaśnięciu odpaliła od dotyku ale cały czas świeciła się pomarańczowa kontrolka silnika i autko jechało normalnie. A że miałem około 1km do warsztatu zaprzyjaźnionego Pana Pawła no to dawaj do niego. Podłączył kompa i wyskoczył czujnik wałków rozrządu. Kilka razy wyłączaliśmy zapłon i błąd cały czas był. Pan Paweł zmierzył go i... mamy dziada co siał spustoszenie. Ponoć te czujniki są dwu cewkowe (3 piny) i miernik pokazywał impedancję tylko na jednej a druga powiedziała papa. Pan Paweł zasugerował abym tutaj nie oszczędzał i kupił oryginał najlepiej z wiązką.
Mam tylko nadzieję, że tutaj skończą się moje przygody pt. "Codzienne poranne fochy omegi irzyka".
#33
OFFLINE
#34
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 12:42
#35
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 15:54
Teoretycznie powinienes juz miec z "nowa" wtyczka - Siemens 5WK9 055 2.nowy typ (wtyczka owalna) czy pozostać przy starej prostokątnej wtyczce?
#36
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 16:06
beast czy warto jest zainwestować i zmienić razem z wtyczką na ten nowy typ (wtyczka owalna) czy pozostać przy starej prostokątnej wtyczce?
Osobiście miałem kwadratową wtyczkę i wymieniłem na czujnik z owalną wtyczką+owalna wtyczka z okablowaniem i problem znikł. Wcześniej męczyłem się z tymi czujnikami z kwadratową wtyczką +wtyczka kwadrat. Zestaw z owalną końcówka kupiłem u Stachowiaka i jest ok.
#37
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 16:36
Mam kwadratową wtyczkę.Teoretycznie powinienes juz miec z "nowa" wtyczka - Siemens 5WK9 055 2.
Wyobraźcie sobie, że ta cholera jak była zimna to było ok a po rozgrzaniu dopiero się paprał. Czyli jak rano po całej nocy odpalałem auto to bez dyskoteki na blacie ale wystarczyło na chwilkę zgasić i już pomarańczka kuła w oczy.
Na zimnym miałem następujące wartości:
- między 1 a 2 - 12,5 ohm
- między 1 a 3 - 13,1 ohm
- między 2 a 3 - 0,5 ohm
Jak się rozgrzał to było następująco:
- między 1 a 2 - 13,6 ohm
- między 1 a 3 - 0 ohm
- między 2 a 3 - 0 ohm
EDIT 05.04.2011
Wymieniłem czujnik i zobaczymy co teraz się będzie działo. Błąd zgasł.
#38
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 06:56
Po wymianie czujnika położenia wałków problem zniknął ale tylko na benzynie

Na LPG jest to samo ale trochę mniej dokuczliwe ponieważ silnik jakoś wstaje jak po pierwszym wysprzęgleniu obroty spadną nisko. Wcześniej takie cuda kończyły się zgaśnięciem a teraz tylko na moment spadają do bardzo niskich (aż wajcha od biegów chce wyskoczyć). Sądzę, że to ma związek z ustawieniami kompa gazowego. Napisałem zapytanie na forum AG Centrum i jeden z monterów podpowiedział mi abym odpiął podciśnienie od reduktora. Oczywiście zaślepić reduktor i wężyk od niego odpięty. Jeśli wtedy się poprawi to mam tak jeździć a jeśli nie to szukamy dalej.
Co Wy na to?
#39
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 10:14
#40
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:12