Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie przy wysprzęglaniu - pomocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2011 - 11:14

jojovian sorki, że się uniosłem - przepraszam.
Myślałem, że jesteś jednym z tych "doradców", co pitolą co im ślina na język przyniesie.

Umówiłem się do tego Pawła mechanika i kolejne 100zł pójdzie - mam nadzieję, że nie na marne.

#22 OFFLINE   jojovian

jojovian
  • 98 postów
  • Dołączył: 09-10-2009
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 29 marca 2011 - 11:16

jojovian sorki, że się uniosłem - przepraszam.
Myślałem, że jesteś jednym z tych "doradców", co pitolą co im ślina na język przyniesie.

Umówiłem się do tego Pawła mechanika i kolejne 100zł pójdzie - mam nadzieję, że nie na marne.


spoko, mam nadzieje że naprawisz problem - szkoda że wcześniej tego nie zrobiłeś bo widzę że wymiany jednak trochę na ślepo zzrobione a kasa poszła, ale zdrowa omega jest warta każdych pieniędzy :)

daj znać jak ci poszło

#23 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2011 - 11:24

Oj to prawda wymiana na ślepo, widzisz jak byłem w niedziele mogłem podłączyć kompa, zajęło by to 10 min i byś wszystko wiedział... ;)

#24 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 marca 2011 - 11:27

na 95% problem leży jednak po stronie lpg.
Rozjechane mapy. typowe w źle wyregulowanej instalacji lpg. Sterownik silnika jeżdżąc na lpg nauczył się głupot, czyli nieadekwatnych wartości dla czasów wtrysku. Czasy wtrysku pasują do lpg a do benzyny już nie. Rankiem odpalasz i silnik leje benzyną "z pamięci" - zalewa silnik lub wręcz przeciwnie. Jednak po lekkim rozgrzaniu sterownik zaczyna czytać sondę lambda i na jej podstawie sterować wtryskiwaczami. Od tego momentu objawy ustępują.

#25 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2011 - 06:58

Takie cyrki działy się zanim założyłem LPG więc to nie jest jej wina.


Byłem wczoraj u Pana Pawła gdzie przywitał mnie przybek (miło z jego strony).
Pan Paweł przeorał mi omkę kompem, popatrzył pod maską i i tak jednoznacznej diagnozy nie wystawił. Padły dwa pomysły - albo przepływomierz albo czujnik temperatury płynu na ECU. Dziś wiem, że przepływomierz można wyeliminować ponieważ wczoraj zamieniłem się z ReM'em i dziś rano znów to samo. Jeżeli chodzi o wspomniany czujnik temperatury to na ciepłym silniku pokazuje dobrą temperaturę. Jutro Pan Paweł podjedzie do mnie rano pod blok z kompem i zobaczymy co ów czujnik pokazuje na zimnym po całonocnym staniu.
Jak to nie pomoże to ja już nie wiem - BEAST RATUJ!!!!

Napiszcie mi jeszcze proszę czy jest możliwe aby ECU przekłamywał coś na mapach dostając prawidłowy sygnał z nieuszkodzonego czujnika?

#26 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 marca 2011 - 11:36

Moja Omka gasła z powodu uszkodzonego reduktora

#27 OFFLINE   jojovian

jojovian
  • 98 postów
  • Dołączył: 09-10-2009
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 30 marca 2011 - 11:48

Moja Omka gasła z powodu uszkodzonego reduktora



fajnie,a le kolega IRZYK pisałe już że to nie LPG, nawet mi się dostało :)

#28 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2011 - 11:57

czy jest możliwe aby ECU przekłamywał coś na mapach dostając prawidłowy sygnał z nieuszkodzonego czujnika?

Jezeli jest uszkodzone ECU to calkiem mozliwe.
Zastanawiajace jest to ze moja przeplywka po przelozeniu do Twojej pokazywala tyle samo co Twoja (5-6 kg/h), a w mojej omie wskazania byly w granicach "przyzwoitosci" (ok. 12 kg/h).

#29 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2011 - 13:49

Zastanawiajace jest to ze moja przeplywka po przelozeniu do Twojej pokazywala tyle samo co Twoja (5-6 kg/h), a w mojej omie wskazania byly w granicach "przyzwoitosci" (ok. 12 kg/h).

To fakt, aczkolwiek nie podłączaliśmy kompa do Twojej omki z Twoją przepływką a sam powiedziałeś, że jest strzelona. Jutro jak Pan Paweł do mnie rano podjedzie to zobaczymy co komp pokazuje bo aktualnie mam u siebie przepływkę Remka.
Jeśli na tejże przepływce będą cyrki to może faktycznie będzie to wina ECU.

nawet mi się dostało :)

Oj tylko troszkę ;)




A mam jeszcze pytanko do znających się na rzeczy. Czy jakbym był w posiadaniu drugiego sterownika ECU (w miom przypadku Simtec 56) to czy dużym problemem jest zamiana powiedzmy na 2 dni aby zobaczyć jakby sie auto zachowywało? Chodzi mi o samą przekładkę i ewentualne ustawienia.

#30 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2011 - 14:23

nie podłączaliśmy kompa do Twojej omki z Twoją przepływką a sam powiedziałeś, że jest strzelona

Na spocie gm'owskim podpinalem. I moja powoduje falowanie :p

#31 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2011 - 18:14

A mam jeszcze pytanko do znających się na rzeczy. Czy jakbym był w posiadaniu drugiego sterownika ECU (w miom przypadku Simtec 56) to czy dużym problemem jest zamiana powiedzmy na 2 dni aby zobaczyć jakby sie auto zachowywało? Chodzi mi o samą przekładkę i ewentualne ustawienia.

poza ECU musiał byś przełożyć pętle przy stacyjce i pestkę z kluczyka, więc zabieg nie opłacalny na 2 dni...

#32 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2011 - 09:02

No i chyba mam dziada.
Dziś jak ruszyłem spod bloku to nie działo się nic, aż byłem zdziwiony i mile zaskoczony. Po przejechaniu około 10km auto mi umarło - silnik po prostu zgasł jakbym wyłączył go ze stacyjki. Po zgaśnięciu odpaliła od dotyku ale cały czas świeciła się pomarańczowa kontrolka silnika i autko jechało normalnie. A że miałem około 1km do warsztatu zaprzyjaźnionego Pana Pawła no to dawaj do niego. Podłączył kompa i wyskoczył czujnik wałków rozrządu. Kilka razy wyłączaliśmy zapłon i błąd cały czas był. Pan Paweł zmierzył go i... mamy dziada co siał spustoszenie. Ponoć te czujniki są dwu cewkowe (3 piny) i miernik pokazywał impedancję tylko na jednej a druga powiedziała papa. Pan Paweł zasugerował abym tutaj nie oszczędzał i kupił oryginał najlepiej z wiązką.
Mam tylko nadzieję, że tutaj skończą się moje przygody pt. "Codzienne poranne fochy omegi irzyka".

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 marca 2011 - 10:27

pisz do www.gsi-goszczynski.pl od nich kupisz oryginal




 


#34 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2011 - 12:42

beast czy warto jest zainwestować i zmienić razem z wtyczką na ten nowy typ (wtyczka owalna) czy pozostać przy starej prostokątnej wtyczce?

#35 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2011 - 15:54

nowy typ (wtyczka owalna) czy pozostać przy starej prostokątnej wtyczce?

Teoretycznie powinienes juz miec z "nowa" wtyczka - Siemens 5WK9 055 2.

#36 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 31 marca 2011 - 16:06

beast czy warto jest zainwestować i zmienić razem z wtyczką na ten nowy typ (wtyczka owalna) czy pozostać przy starej prostokątnej wtyczce?


Osobiście miałem kwadratową wtyczkę i wymieniłem na czujnik z owalną wtyczką+owalna wtyczka z okablowaniem i problem znikł. Wcześniej męczyłem się z tymi czujnikami z kwadratową wtyczką +wtyczka kwadrat. Zestaw z owalną końcówka kupiłem u Stachowiaka i jest ok.

#37 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2011 - 16:36

Teoretycznie powinienes juz miec z "nowa" wtyczka - Siemens 5WK9 055 2.

Mam kwadratową wtyczkę.


Wyobraźcie sobie, że ta cholera jak była zimna to było ok a po rozgrzaniu dopiero się paprał. Czyli jak rano po całej nocy odpalałem auto to bez dyskoteki na blacie ale wystarczyło na chwilkę zgasić i już pomarańczka kuła w oczy.

Na zimnym miałem następujące wartości:
- między 1 a 2 - 12,5 ohm
- między 1 a 3 - 13,1 ohm
- między 2 a 3 - 0,5 ohm

Jak się rozgrzał to było następująco:
- między 1 a 2 - 13,6 ohm
- między 1 a 3 - 0 ohm
- między 2 a 3 - 0 ohm

EDIT 05.04.2011

Wymieniłem czujnik i zobaczymy co teraz się będzie działo. Błąd zgasł.

#38 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 06:56

Najnowsze wieści są takie:
Po wymianie czujnika położenia wałków problem zniknął ale tylko na benzynie :mad:.
Na LPG jest to samo ale trochę mniej dokuczliwe ponieważ silnik jakoś wstaje jak po pierwszym wysprzęgleniu obroty spadną nisko. Wcześniej takie cuda kończyły się zgaśnięciem a teraz tylko na moment spadają do bardzo niskich (aż wajcha od biegów chce wyskoczyć). Sądzę, że to ma związek z ustawieniami kompa gazowego. Napisałem zapytanie na forum AG Centrum i jeden z monterów podpowiedział mi abym odpiął podciśnienie od reduktora. Oczywiście zaślepić reduktor i wężyk od niego odpięty. Jeśli wtedy się poprawi to mam tak jeździć a jeśli nie to szukamy dalej.
Co Wy na to?

#39 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 14 kwietnia 2011 - 10:14

Miałem taki problem 2 razy. Za każdym razem pomagała komputerowa kalibracja gazu. Z podciśnieniami bym się nie bawił. Możliwe też, że pada reduktor...

#40 OFFLINE   webster

webster
  • 40 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:12

witam. kupiłem se frontere z silnikiem 2.0 jest to zwykły silnik 8 zaworowy na pełnym wtrysku ,fajne auto ale mam podobny problem tylko troche odwrotnie, bo obroty mi spadają tak do 300 lub zgaśnie i wszystko to dzieje sie jak auto sie nagrzeje, tez mam lpg ale i na pb tak samo jest,swiece nowe kable tez,prze-pływka raczej sprawna bo jak odpiąłem kostkę auto zgasło,krokowca umyłem, kontrolka mi nie świeci jak by błędu nie było, nigdzie nie moge znalez jak sie sprawdza spinaczem błędy w fronterze no i listę błędów . POZDRAWIAM