Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

auto po remoncie zawiechy nadal ma luzy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2009 - 15:46

a to nowość...
jaki wspornik? bo, mi tez nic nie wiadomo


Wspornik drążka środkowego. Wymienia się cały wspornik, albo sama tuleję (Lemforder 50 złotych). Jak jest luz to auto potrafi pływać po drodze i/lub znosić w jedną stronę podczas hamowania.

#22 OFFLINE   mpm

mpm
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Magliano Romana / Italia

Napisany 03 sierpnia 2009 - 12:35

Wspornik drążka środkowego. Wymienia się cały wspornik, albo sama tuleję (Lemforder 50 złotych). Jak jest luz to auto potrafi pływać po drodze i/lub znosić w jedną stronę podczas hamowania.


i dokładnie takie objawy są... a podczas hamowania ciągnie do prawej...
czyli...
w sklepie mam szukać : wspornika drążka środkowego ???
a sam drążek???

#23 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 03 sierpnia 2009 - 13:43

http://forum.omegakl...ead.php?t=15477

#24 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 sierpnia 2009 - 13:49

i dokładnie takie objawy są... a podczas hamowania ciągnie do prawej...
czyli...
w sklepie mam szukać : wspornika drążka środkowego ???
a sam drążek???


Jak chcesz cały wspornik to pytaj u Borówki (drogę znasz ;)), to samo drążek środkowy jeśli ma luzy na sworzniach. Jeśli chcesz samą tuleję do wspornika drążka to pytaj u kolegi kczech'a. Ja kupowałem tuleję Lemfordera, cena około 50 złotych plus wysyłka plus godzina roboty :D

#25 OFFLINE   mpm

mpm
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Magliano Romana / Italia

Napisany 06 sierpnia 2009 - 10:02

Jak chcesz cały wspornik to pytaj u Borówki (drogę znasz ;)), to samo drążek środkowy jeśli ma luzy na sworzniach. Jeśli chcesz samą tuleję do wspornika drążka to pytaj u kolegi kczech'a. Ja kupowałem tuleję Lemfordera, cena około 50 złotych plus wysyłka plus godzina roboty :D


wymienię całość, ale... na nowe...
polecicie jakiś sklep w mazowieckim?
już mam dość używek... Amorki z przodu wymieniane 1,5miesiąca temu i już są do wymiany! właśnie byłem na rolkach! po 6,7kkm sprawnośc = 30%lewy, 25%prawy
a 6,7kkm temu były jak nowe...

#26 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2009 - 10:13

wymienię całość, ale... na nowe...
polecicie jakiś sklep w mazowieckim?
już mam dość używek... Amorki z przodu wymieniane 1,5miesiąca temu i już są do wymiany! właśnie byłem na rolkach! po 6,7kkm sprawnośc = 30%lewy, 25%prawy
a 6,7kkm temu były jak nowe...


Tylko nie kupuj tanich zamienników, bo nawet tych 7 tyś. nie wytrzymają.:D Dobry wspornik drążka środkowego kosztuje ze 2,5 stówki.
A swoją drogą to z amortyzatorami dałeś troche plamę. Nawet u Borówki bym używanych nie kupił.:)

#27 OFFLINE   mpm

mpm
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Magliano Romana / Italia

Napisany 07 sierpnia 2009 - 10:21

no właśnie, tu tkwi mój błąd...
Teraz amorki... ale skąd i jakie?
czy z alledrogo brać?
co powiedzie na amorki w cenach 80-100?
wiem, wiem... wspornik oryginalny w Wawie znalazłem w sklepie za 370 z groszami a jakieś zamienniki od 150 do 250

#28 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 sierpnia 2009 - 10:34

co powiedzie na amorki w cenach 80-100?



nowe ? to nawet szkoda zakladac. kup bilstein, kayaba, sachs




 


#29 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2009 - 18:36

Za cały wspornik Lemfordera płaciłem w sklepie w Wawie 220zł.

#30 OFFLINE   mpm

mpm
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Magliano Romana / Italia

Napisany 07 sierpnia 2009 - 21:46

dzięki za porady... za Sachs'a do B kombi zaśpiewali 330zł szt!
jakiś sklep AutoMoto w okolicach pl. Hallera (wawa)
wspornika poszukam jeszcze w tym tyg

#31 OFFLINE   mpm

mpm
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Magliano Romana / Italia

Napisany 11 sierpnia 2009 - 07:53

dzięki za porady... za Sachs'a do B kombi zaśpiewali 330zł szt!
jakiś sklep AutoMoto w okolicach pl. Hallera (wawa)
wspornika poszukam jeszcze w tym tyg


witam ponownie...
byłem w srwisie u Borówki wykonać kilka napraw...
no i oglądaliśmy układ kierowniczy!
prócz wywalonej jednej gumki w końcówce prawej, wszystko jest ok!!
-belka poprzeczna cała bez luzów
-wspornik cacusi bez luzów
-końcówki bez luzów
-wahacze i tulejki były wymieniane i jest ok
-kolumna (przekładnia) cacy!
-opny , wyw. i ciśnienie ok

cały układ stabilny i sztywny!
więc, gdzie jest usterka?? :confused:
amorki i sprężyny ok (testowane w ASO)

Chłopaki od Borówki chcą zabrać go na szarpaki, bo sami nie wiedzą gdzie jest przyczyna

#32 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 11 sierpnia 2009 - 19:26

cały układ stabilny i sztywny!
więc, gdzie jest usterka?? :confused:

Mam ten sam problem. Bujam się już od kilku miesięcy i wszyscy mechanicy rozkładają ręce... "Dobrze jest panie, ja tu absolutnie żadnych luzów nie widzę.", "Jest pan przewrażliwiony", "Jeździć nie patrzeć"... tylko jak tu jeździć skoro auto lata po drodze.

Mam tylko dla Ciebie jedną podpowiedź. Na zimowych oponach moje auto jechało jak po szynach. Na letnich dokładnie tego samego rozmiaru(!) lata jakbym miał końcówki kierownicze z gumy... boję się że opony (bieżnik) mogą być ostatecznym wyjaśnieniem problemu.

Jeszcze zbieram fundusze na porządny remont zawieszenia i układu kierowniczego (wszystkie końcówki, drążek, wspornik oraz nowe tuleje z przodu). Jak dalej będzie latać to następne lato jeżdżę na zimówkach...

#33 OFFLINE   mr_ozi

mr_ozi

    Mr Freeze

  • 73 postów
  • Dołączył: 26-02-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2009 - 20:10

I ja mam ten sam problem. I też usłyszałem od mojego mechanika - "słuchaj stary, ja tu żadnych luzów nie widzę". I bujam się dalej. Ostatni punkt zaczepienia ( u mnie) - krzyżaki na kolumnie kierownicy. Jak jadę dłuższy czas prosto a potem chcę wykonać manewr np. ominięcia wysepki to zza kierownicy słyszę takie delikatne ale wyraźne "puk".

Inna sprawa, że z oponami też coś może być nie tak. Jak mi wulkanizator dopompował gumy na 2,7-2,7 to mi samochód latał po drodze jak szalony. Na wąskich olsztyńskich drogach strach było wymijać nadjeżdżające z przeciwka samochody. Po spuszczeniu powietrza - trochę się uspokoiło, ale nadal w zakresie 70 - 100 km/h trzeba cały czas kontrolować kierunek toru jazdy. Ciekawe, że powyżej 100 km/h jest zdecydowanie lepiej.

Na razie mam zamiar jeszcze raz sprawdzić zbieżność (robiłem miesiąc temu) ale u innego diagnosty nich dotychczas.

BTW: czy ustawianie zbieżności na płycie ścieżki diagnostycznej jest dokładne? I jeszcze jedno pytanie - czy tylna oś jest standardowo zbieżna? Bo po ustawianiu zbieżności mam na przodzie 0,0 stopni a na tyle -8,3 stopnia (czy coś takiego). "Fachowiec" powiedział że w tylnonapędowcach "tak musi być". Dla mnie jest to dziwne.

Pozdr.

#34 OFFLINE   manio1b

manio1b
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 11 sierpnia 2009 - 22:01

zbieżności na płycie ścieżki diagnostycznej nie jest dokładna. a co do całej zbieżności to ustawia się ją najpierw od tylne osi która powinna wynosić ok. 0*20" a nie -8.3. według tego jest obliczana symetria pojazdu i ustawiana zbieżność przodu oraz pochylenie kół.
a wszystko jeszcze zależy od tego jakim sprzętem do geometri pojazdu się posługuję. jak będziesz miał dalej z tym problem to zapraszam do mojej firmy w Sulejówku . koszt takiej kpl. geometri to ok. 100 zł

#35 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2009 - 22:16

źle założone tuleje wahaczy lub tanie zamienniki od nowości powodują że auto pływa po drodze (powyzej 100km/h nie dąło się jeździć). U mnie wymiana na markowe pomogła...

#36 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 11 sierpnia 2009 - 22:27

źle założone tuleje wahaczy lub tanie zamienniki od nowości powodują że auto pływa po drodze (powyzej 100km/h nie dąło się jeździć). U mnie wymiana na markowe pomogła...

Ktoś mi kiedyś napisał że wymiana tych tulei jest tak prosta że nie da się niczego zepsuć. Niestety da się zepsuć w wielu miejscach:
1) kiepskie tuleje
2) nieprawidłowo założone tuleje
3) wciskanie bez ochrony wewnętrznej części
4) dokręcanie śrub na podniesionym samochodzie
5) niewyregulowanie geometrii po wymianie

Niestety ja wymieniałem dwa razy i raz zaliczyłem pkt 3+5 po czym po 2 tyś km okazało się że tuleje nadają się na śmietnik (a były to te od BMW), a teraz za bardzo zaufałem mechanikom i zaliczyłem pkt 2. Jak będę zmieniał kolejny raz to chyba zaniosę kartę z opisaną procedurą wymiany i będę stał i pilnował wszystkiego...

#37 OFFLINE   Piotrek Be

Piotrek Be
  • 42 postów
  • Dołączył: 30-10-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 12 sierpnia 2009 - 12:50

Muszę wymienić przednie wahacze w mojej omci. Czy ktoś może mi napisać jakiej firmy zamienniki warto kupić? Oryginalne są drogie. Nie chcę wymieniać samych tulei.

#38 OFFLINE   mpm

mpm
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Magliano Romana / Italia

Napisany 26 sierpnia 2009 - 12:19

usterka znaleziona!!!!!
nie uwierzycie, ale....
wina byla po stronie .... OPON!!!
mialem Debice 195r15

kilkanascie dni temu wymienilem na FULDA 215r17 na alusach!!
po zmianie opon, wszystkie bule dot. nie trzymania sie drogi minely!!
Nie wiem jak to bedzie u innych, ale...
po testach na szarpakach w ASO usterki tez nie znaleziono!
Oddalem swoje 4 x 4 195r15 (nowe) na uzywki Fuldy (oby sezon...)
i wszystko zmienilo sie od razu po wyjezdzie z wulkanizacji....
Na Fuldach przejechalem od tego czasu ponad 3000km (wyjazd do Wloch)
i ani razu, ani razu.... nawet przy 180, 200kmh nie sciagnelo mi go w prawo czy lewo...
na ASO poprawili mi jeszcze raz kat pochylenia kol i zbierznosc...
Ja stawiam na opony! Jakas wada techniczna...

Muszę wymienić przednie wahacze w mojej omci. Czy ktoś może mi napisać jakiej firmy zamienniki warto kupić? Oryginalne są drogie. Nie chcę wymieniać samych tulei.


jedz do Borowki...
Mariusz Borowka, Stepkow 51, okolice Parczewa...
wsadza Ci w BDB stanie wahacze od BFL (pasuja!!) bo sam tam wymienialem...
na owych wahaczach zrobilem juz 7kkm i sa spoko... Koszt okolo 150zl z robocizna

Ktoś mi kiedyś napisał że wymiana tych tulei jest tak prosta że nie da się niczego zepsuć. Niestety da się zepsuć w wielu miejscach:
1) kiepskie tuleje
2) nieprawidłowo założone tuleje
3) wciskanie bez ochrony wewnętrznej części
4) dokręcanie śrub na podniesionym samochodzie
5) niewyregulowanie geometrii po wymianie

Niestety ja wymieniałem dwa razy i raz zaliczyłem pkt 3+5 po czym po 2 tyś km okazało się że tuleje nadają się na śmietnik (a były to te od BMW), a teraz za bardzo zaufałem mechanikom i zaliczyłem pkt 2. Jak będę zmieniał kolejny raz to chyba zaniosę kartę z opisaną procedurą wymiany i będę stał i pilnował wszystkiego...


u siebie mialem wymiane w czerwcu...
mialem wybor:
1. uzywane od anglika BFL z 2002r (ale wygladaly na super gut)
2. nowe za 79zl szt zamiennik (caly wahacz z tulejka)

wybralem opcje 1 i po 7kkm jest ok...

Jesli chodzi o zamienniki... he
na przod dalem klocki za 149zl Bosch
a na tyl zamienniki z allegro za 39zl

Tych z tylu po 9kkm juz nie mam... wlasnie szukam kolejnych
:o

#39 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 26 sierpnia 2009 - 12:27

usterka znaleziona!!!!!
nie uwierzycie, ale....
wina byla po stronie .... OPON!!!

Uwierzymy. :) Pisałem parę postów wcześniej o tym że u mnie problemy się zaczęły po wymianie opon. Ileż ja kasy wydałem na zawiechę od tej pory, a wszystko sprowadza się do tego że to też będzie wina opon...

#40 OFFLINE   tadi

tadi
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 09 marca 2010 - 12:34

Czytam to wszystko i widze że mam ten sam problem. Wszedzie zero luzu a omka pływa jak na spływie kajakowym.Byłem na zbieżności ale tam ustawiali mi sam przód z tyłu były zachaczone tylko sznórki. Moze ktos pomoże gdzie najlepiej mi ustawią w Grudziądzu lub okolicy