Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szarpie podczas jazdy Omega B 2,0 16 V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 18 lipiec 2009 - 10:35

Witam Przeszukałem forum ale nic nie znalazłem na temat mojego problemu więc napisze tak jezeli jest podobny temat i ktoś mnie naprowadzi będę wdzięczny.
A więc tak :
Posiadam Omęge B z silnikiem benzynowym 2,0 16 V ECOTEC i od pewnego czasu trapi mnie taki oto problem. Omega szarpie przy jeździe tak w przedziale od 1100 obrotów do 1900 w momencie przyśpieszania czy to na jedynce czy na dwójce bieg nie ma tu różnicy. Przekraczjąc 2000 tys. obrotów szarpanie znika ale jadąc ze stała prędkością np 80 km czasem bywa tak że szarpnie i zapali się check ale po jakimś czasie zgaśnie a jak nie to wystarczy zgasić silnik i czek już się nie pali. Na postoju chodzi równo obroty nie falują można gazować i nic się nie dzieje. W zasadzie odczuwalne na postoju jest to jak się z dolnych obrotów wciśnie gaz gwałtownie to w podanym przedziale obrotów słychać że to auto
nie wchodzi na obroty płynnie i nim podszarpuje.
Za nim pojadę gdzie kolwiek z tym to chciałby usłyszeć wasze opinie na ten temat .Może ktoś z Was miał taki problem. Kiedyś jak miałem Astrę to podobnie się zachowywała i trzeba było zaślepić EGR a tutaj to nie wiem. Oglądałem
silnik i zapierona tego EGR-a nie mogę znaleść. Może ktoś pomoże Pozdrawiam i czekam na info w tej sprawie.
W końcu jest OMEGA KOMBI

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 18 lipiec 2009 - 10:44

Oglądałem
silnik i zapierona tego EGR-a nie mogę znaleść. Może ktoś pomoże Pozdrawiam i czekam na info w tej sprawie.


EGR jest za głowicą po strinie kierowcy ,obok cewki zapłonowej.Skoro zapali Ci się check to znaczy że występuje jakiś bład,który należy odczytać.Jak to zrobić masz w poradach... a więc spinacz w rękę i do roboty.

#3 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 18 lipiec 2009 - 12:12

no i poszedłem za radą kolegi i odczytałem te błędy i wyszło mi coś takiego :
0100 - Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0335 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"

Trzy razy sprawdzałem i za każdym razem się powtarzały kody więc myślę że się nie pomyliłem
Teraz tak : Powiedzcie co z tym z robić.
Wymienić oczywiście na jaki żeby to smigało no i ile to finansowo mnie pociągnie ?
Druga sprawa gdzie jest ten czujnik położenia wału bo jakoś nie wiem?
Co do przepływomierza to wiem gdzie jest.
Pozdrawiam i czekam na rady
W końcu jest OMEGA KOMBI

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipiec 2009 - 12:38

Najpierw trzeba podjechać na kompa i sprawdzić który kod jest w trybie aktywnym a który jest nieobecny (czyli wystąpił chwilowo) - mając tą wiedzę należy podejść pragmatycznie, czyli najpierw wyczyścić/ sprawdzić przewody (odpowiednio od czujnika wału i przepływki) a następnie jeśli dalej będzie w trybie aktywnym, wymienić wadliwe układy (w tym przypadku przepływomierza lub czujnika wału) - nic więcej nie wymyślisz



 


#5 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 18 lipiec 2009 - 14:08

A czy jak dzisiaj odłączyłem przepływkę w czasie pracy silnika i wywaliło mi check a zaraz jak podpiołem i zgasł to komp nie zapamiętał tego błędu?
Słyszałem że jak odłączysz AKU na parę godzin to błędy się skasują. Prawda to
A co do diagnostyki to kolega będzie miał interfejsa to podłącze i zobaczę.
W końcu jest OMEGA KOMBI

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipiec 2009 - 15:03

zapamiętał - pewnie że zapamiętał - o ile nie miałeś go wcześniej to zapamiętał - dlatego mówię - trzeba sprawdzić któe są aktywne a które nie i podejście takie jak opisałem



 


#7 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 18 lipiec 2009 - 20:31

odłączyłem AKU na noc i rano podłącze przejadę się i zobaczę czy dalej będą te błędy. Kolega podjedzie z kompem to ją podłączymy i się zobaczy co z tego wyjdzie. wtedy ewentualnie zabiorę się za sprawdzanie.
W końcu jest OMEGA KOMBI

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipiec 2009 - 20:38

odlaczanie aku w tym silniku nie skasuje wartosci adaptacyjnych
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 21 lipiec 2009 - 15:57

Witam byłem dziś na diagnostyce i powiem szczerze gość podłączył autko pod kompa i nie było żadnego błędu nic czyściutko. Stwierdził że musiałby zobaczyć w rejestr i w tedy by może coś się znalazło. Ale dziś było już za późno i skasuje wszystko łacznie z rejestrem więc jak coś się znajdzie to jak przyjadę do domku to żebym z czytał spinaczem i wtedy podjadę do niego i mi poszuka dokładnie w rejestrze. Przyjechałem i nie znalazłem już żadnych błędów więc nie wiem o co chodzi bo autkiem dalej szarpie tak jak opisywałem wyżej. Może macie jakieś sugestie co z tym zrobić.
Na szczęście usługa była darmowa i następna tylko 20 zł więc nie mam co żałować że byłem
W końcu jest OMEGA KOMBI

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipiec 2009 - 16:02

Jaki rejestr :D :smiech:

Na jakim ty kompie byłeś :D

To trzeba pojechać na takiego od Opli a nie multiskaner - trzeba zobaczyć wskazania przepływki, czujników, sondy itd - weź już nie jedź lepiej do tego mechanika bo jeszcze Ci windowsa na Simtecu odpali :D



 


#11 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 lipiec 2009 - 18:32

ja tylko dodam że na takim multiskanerze moja przepływka pokazywałą 1,5 tony powietrza zasysanego na godzine (zamiast 9kg :D).
dobrze że defragmentacji rejestru nie zapuścił.:D

Nie masz gdzieś blisko jakiejś innej kluchy z takim silnikiem by pożyczyć przepływkę do sprawdzenia? Wymiana to 2 minuty...

#12 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 21 lipiec 2009 - 20:33

Roozga ja tam się na tym nie znam. Pojechałem do gościa bo tam pracuje kumpel i on mi go polecił więc nie wiem na ile jest skuteczny. To nie jakiś tam podwórkowy warsztat tylko porządny serwis samochodowy w sumie jeden z lepszych w mojej okolicy. On właśnie wspominając o tym rejestrze właśnie mówił że musi zobaczyć na te urządzenia .Ale zobaczę i podjadę gdzie indziej.
W końcu jest OMEGA KOMBI

#13 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipiec 2009 - 20:41

słowo Ci mówię, pierwszy raz słyszę o rejestrze błędów - nie wiem czym on to sprawdza, ale tu nie chodzi o wyciągniecie błędów a sprawdzenie poszczególnych elementów i czujników



 


#14 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipiec 2009 - 23:27

No jeśli chodzi o przepływomierz to faktycznie objawy miałem takie same: jedziesz, aż nagle na ułamek sekundy lekko silnik siadł i gwałtownie szarpnęło, a na luzie jak wchodził na obroty to jakby po schodach wskakiwać ale błędy były typu za niskie /za wysokie napięcie przepływomierza. Za przepływkę oryginał Siemens dałem 450zł+dostawa (ani złotówki nie załuję!), czujnik położenia wału-dla przykładu-w tym sklepie oryginał Siemens 155zł (dla Twojego silnika, bo podałeś kody błędów 4 cyfrowe, Simtec 56.5-czyli czujnik Halla) albo 199zł (dla starszego sterownika Simtec56.0/56.1-czyli czujnik generatora częstotliwości). Ale najpierw wyczyść złącza przepływomierza i czujnika wału jakimś preparatem poprawiającym przewodnictwo: CX80 Contax, Elektrosol S-PM. Wszelkie wymiany elementów po dokładnej analizie bo portfel odczuje.

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipiec 2009 - 10:23

p.s. jesli chodzi o wchodzenie w "rejestr" bledow...
Sa takie "uniwerslane" czytniki bledow ktore potrafia odczytac blad wystepujacy w danym momencie - AKTYWNY. Nie ma opcji zeby odczytal blad ktory kiedys tam sie zarejetrowal i jest w pamieci po to zeby ulatwic mechanikowi poszukiwania problemu

Takie "skanery" najczesciej potrafia odczytac blad OBD w formie cyfr i nie potrafia przetlumaczyc tego na "nasz" - czyli trzeba otworzyc ksiazke i znalezc sobie numer. Na 99% facio mial taki sprzet i dlatego stwierdzil ze cos tam musi....... przeciez on zeby "wejsc" nie bedzie otwieral drzwi zamkow i szedl , szedl, szedl... az znajdzie te bledy. Gdyby mogl odczytac bledy nieaktywne to by to zrobil - mial kiepski sprzet
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 22 lipiec 2009 - 14:05

Nie wiem jaki miał sprzęt tylko kumpel mi mówił że kupili nowy i kosztował 12.000 więc nie byle jaki był. Bo starego kompa przynosił do domu i do woli żeśmy sobie grzebali. A teraz mają nowy i musiałem do gościa podjechać bo do domu go nie chciał dać. Ale mniejsza z tym nie zmienia to faktu że błędów teraz nie ma. Czytałem kilka razy spinaczem i jest czysto. Niestety problem pozostał i nie wiem co dalej bo nie uśmiecha mi się wydawać kasy na zasadzie a może to przepływomierz a może to kable świece lub inne ustrojstwo.
No i najgorsze jest to że nikt z moich znajomych nie ma omegi w okolicy a z klubu też jest ciężko. Coś muszę wymyślić z tym .
W końcu jest OMEGA KOMBI

#17 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 24 lipiec 2009 - 16:37

Teraz znów zwrot sprawy dziś po przejechaniu autkiem kilku kilometrów samochód praktycznie przy prędkości 90 km zgasł i zapalił ale już z checkiem. Z czytałem błędy i wywala 0335 - Niskie napięcie czujnika wału korbowego A. Więc wydaje mi się że to on jest za to wszystko odpowiedzialny. Bo przepływki nie pokazuje. Jutro po prostu spróbuję go znaleść i po przeczyszczać styki i wogulę zobacze co będzie.
W końcu jest OMEGA KOMBI

#18 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 lipiec 2009 - 14:48

Teraz znów zwrot sprawy dziś po przejechaniu autkiem kilku kilometrów samochód praktycznie przy prędkości 90 km zgasł i zapalił ale już z checkiem. Z czytałem błędy i wywala 0335 - Niskie napięcie czujnika wału korbowego A. Więc wydaje mi się że to on jest za to wszystko odpowiedzialny. Bo przepływki nie pokazuje. Jutro po prostu spróbuję go znaleść i po przeczyszczać styki i wogulę zobacze co będzie.


Chyba będzie najlepiej go wymienić bo chyba się kończy ?

#19 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lipiec 2009 - 17:15

Z czytałem błędy i wywala 0335 - Niskie napięcie czujnika wału korbowego A.

0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A" - takie jest wytłumaczenie tego błędu na forum, w sprawdzonych poradach, a to faktycznie oznaczałoby, że coś dzieje się z samym czujnikiem a nie z kabelkami ale wyczyścić złącza prewencyjnie można. Powodzenia.

#20 OFFLINE   Wuju

Wuju
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 25 lipiec 2009 - 20:26

No i problem został znaleziony. Na wysokości pompy wspomagania jak i przy samym czujniku kabelki normalnie posypały mi się w rękach. Cała izolacja normalnie pokruszyła się.
Więc to będzie przyczyna. Wymiana czujnika i mam nadzieje że wszystko wróci do normy.
A co do samego wymontowania czujnika to normalnie przeżyłem szok. Jeszcze nie widziałem żeby tak zagmatwać sprawę. Bez kanału było ciężko ale jakoś się udało.
W końcu jest OMEGA KOMBI