

szarpie podczas jazdy Omega B 2,0 16 V
#1
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 10:35
A więc tak :
Posiadam Omęge B z silnikiem benzynowym 2,0 16 V ECOTEC i od pewnego czasu trapi mnie taki oto problem. Omega szarpie przy jeździe tak w przedziale od 1100 obrotów do 1900 w momencie przyśpieszania czy to na jedynce czy na dwójce bieg nie ma tu różnicy. Przekraczjąc 2000 tys. obrotów szarpanie znika ale jadąc ze stała prędkością np 80 km czasem bywa tak że szarpnie i zapali się check ale po jakimś czasie zgaśnie a jak nie to wystarczy zgasić silnik i czek już się nie pali. Na postoju chodzi równo obroty nie falują można gazować i nic się nie dzieje. W zasadzie odczuwalne na postoju jest to jak się z dolnych obrotów wciśnie gaz gwałtownie to w podanym przedziale obrotów słychać że to auto
nie wchodzi na obroty płynnie i nim podszarpuje.
Za nim pojadę gdzie kolwiek z tym to chciałby usłyszeć wasze opinie na ten temat .Może ktoś z Was miał taki problem. Kiedyś jak miałem Astrę to podobnie się zachowywała i trzeba było zaślepić EGR a tutaj to nie wiem. Oglądałem
silnik i zapierona tego EGR-a nie mogę znaleść. Może ktoś pomoże Pozdrawiam i czekam na info w tej sprawie.
#2
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 10:44
Oglądałem
silnik i zapierona tego EGR-a nie mogę znaleść. Może ktoś pomoże Pozdrawiam i czekam na info w tej sprawie.
EGR jest za głowicą po strinie kierowcy ,obok cewki zapłonowej.Skoro zapali Ci się check to znaczy że występuje jakiś bład,który należy odczytać.Jak to zrobić masz w poradach... a więc spinacz w rękę i do roboty.
#3
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 12:12
0100 - Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0335 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"
Trzy razy sprawdzałem i za każdym razem się powtarzały kody więc myślę że się nie pomyliłem
Teraz tak : Powiedzcie co z tym z robić.
Wymienić oczywiście na jaki żeby to smigało no i ile to finansowo mnie pociągnie ?
Druga sprawa gdzie jest ten czujnik położenia wału bo jakoś nie wiem?
Co do przepływomierza to wiem gdzie jest.
Pozdrawiam i czekam na rady
#4
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 12:38
#5
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 14:08
Słyszałem że jak odłączysz AKU na parę godzin to błędy się skasują. Prawda to
A co do diagnostyki to kolega będzie miał interfejsa to podłącze i zobaczę.
#6
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 15:03
#7
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 20:31
#8
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 20:38
[B]
#9
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 15:57
Na szczęście usługa była darmowa i następna tylko 20 zł więc nie mam co żałować że byłem
#10
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 16:02


Na jakim ty kompie byłeś

To trzeba pojechać na takiego od Opli a nie multiskaner - trzeba zobaczyć wskazania przepływki, czujników, sondy itd - weź już nie jedź lepiej do tego mechanika bo jeszcze Ci windowsa na Simtecu odpali

#11
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 18:32

dobrze że defragmentacji rejestru nie zapuścił.

Nie masz gdzieś blisko jakiejś innej kluchy z takim silnikiem by pożyczyć przepływkę do sprawdzenia? Wymiana to 2 minuty...
#12
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 20:33
#13
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 20:41
#14
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 23:27
#15
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 10:23
Sa takie "uniwerslane" czytniki bledow ktore potrafia odczytac blad wystepujacy w danym momencie - AKTYWNY. Nie ma opcji zeby odczytal blad ktory kiedys tam sie zarejetrowal i jest w pamieci po to zeby ulatwic mechanikowi poszukiwania problemu
Takie "skanery" najczesciej potrafia odczytac blad OBD w formie cyfr i nie potrafia przetlumaczyc tego na "nasz" - czyli trzeba otworzyc ksiazke i znalezc sobie numer. Na 99% facio mial taki sprzet i dlatego stwierdzil ze cos tam musi....... przeciez on zeby "wejsc" nie bedzie otwieral drzwi zamkow i szedl , szedl, szedl... az znajdzie te bledy. Gdyby mogl odczytac bledy nieaktywne to by to zrobil - mial kiepski sprzet
[B]
#16
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 14:05
No i najgorsze jest to że nikt z moich znajomych nie ma omegi w okolicy a z klubu też jest ciężko. Coś muszę wymyślić z tym .
#17
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2009 - 16:37
#18
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2009 - 14:48
Teraz znów zwrot sprawy dziś po przejechaniu autkiem kilku kilometrów samochód praktycznie przy prędkości 90 km zgasł i zapalił ale już z checkiem. Z czytałem błędy i wywala 0335 - Niskie napięcie czujnika wału korbowego A. Więc wydaje mi się że to on jest za to wszystko odpowiedzialny. Bo przepływki nie pokazuje. Jutro po prostu spróbuję go znaleść i po przeczyszczać styki i wogulę zobacze co będzie.
Chyba będzie najlepiej go wymienić bo chyba się kończy ?
#19
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2009 - 17:15
0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego “A" - takie jest wytłumaczenie tego błędu na forum, w sprawdzonych poradach, a to faktycznie oznaczałoby, że coś dzieje się z samym czujnikiem a nie z kabelkami ale wyczyścić złącza prewencyjnie można. Powodzenia.Z czytałem błędy i wywala 0335 - Niskie napięcie czujnika wału korbowego A.
#20
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2009 - 20:26
Więc to będzie przyczyna. Wymiana czujnika i mam nadzieje że wszystko wróci do normy.
A co do samego wymontowania czujnika to normalnie przeżyłem szok. Jeszcze nie widziałem żeby tak zagmatwać sprawę. Bez kanału było ciężko ale jakoś się udało.