

silnik buczy i brak mocy
#21
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2009 - 15:53
A wiec zdjałem cały dolot do przepustnicy. Waz od filtra byl gdzieś skierowany w bok nie połączony z plastikowa rura która idzie przed kratkę, czujnik temp. powietrza był cały czarny i przeczyściłem oraz wieko od puszki z filtrem było luźne to pozaginałem zaczepy. Auto w sumie już jakby nie buczy obroty troszkę lepiej bo już leci ponad 2000 choć gdy mocniej wcisnę to jakby jednak go coś lekko dławiło. filtr powietrza jest cały szary i brudny może go dławić? Aha jak patrzyłem przez przepustnice to na dole(w kolektorze dolotowym(?)) jakby jakaś ciecz była nie wiem co to bo za głęboko bym mógł sprawdzić(strasznie śmierdziało benzyna) jakieś propozycje?.
#22
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2009 - 23:50
#23
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 00:20
#24
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 12:47
#25
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 13:05
#26
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 13:32
A ja dam z innej beczki...mi mechanik powiedział, że to sprzęgło się slizga i dlatego nie mam mocy i silnik wyje jak mu w dechę daję...możliwe? Ile nowe sprzęgło kosztuje kompletne? Pozdrawiam...
na allegro szukaj, można dostać LUK za około 500 zł i wysprzęglik za drugie tyle. Czy LUK jest ok? Ktoś się wypowiadał na forum kiedyś, że nie jest zadowolony, inaczej pracuje. Ale to chyba normalne po wymianie zużytego na nowe, więc

#27
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 17:07
#28
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 18:06
jak dajesz w dechę - obroty idą do góry a prędkość słabiej to sprzęgło się slizga...
ja sprzęgło sprawdzam tak: 50 km/h 5 bieg, gazu tak do 3000obr i grałtownie puszczam sprzęgło - jak szarpnie to jest ok, jak obroty tak płynnie zostaną zduszone to się ślizga. nie wiem czy metoda jest dobra ale u mnie się sprawdza

#29
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 09:20
#30
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 18:18

#31
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 07:27
jadę z pracy do domu(ok.30km.) dojeżdżam do poprzedzającego auta i wykonuje manewqr wyprzedzania...wszystko ok, tylko jak redukuję na 4-kę to obrotomierz i prędkościomerz zatrzymują się na tych wartościach, na których zredukowałem...a facet którego wyprzedzam gapi się na mnie jak na ****** bo jadę równo z nim zamiast wyprzedzać...i gapi się...powoli nabiera prędkości, ale bardzo i to bardzo powoli...a za jakiś czs normalnie...nie zauważyłem reguły ...raz jest ten objaw,a raz nie ma i potrafi na tych 30 km. nic nie dziać się, atrafi się dzień,m że całą drogę tak zamulony...
#32
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 11:48
a cała jazda zaczęła się około 4-5 dni temu. Podejrzewam generator impulsów wału korbowego ,robiłem diagnostykę silnika ale nic nie pokazuje, komp w aucie wcale nie musiał zapisać błędu do pamięci i dlatego nikt nie wie co jest grane. W poniedziałek wymieniam czujnik i zobaczę czy coś to zmieni. Pozdrawiam.
#33
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 13:21
Buczenie i brak mocy to samo jest i u mnie, wczoraj na światłach objechał mnie corsą b 1,4 a dzisiaj nie mogłem dogonić clio I 1,2. Żenada komp nic nie wykazał sprzęgło mam nowe filtr powietrza nowy wszystkie spinki na pokrywie rozrząd założony 2 miesiące temu
a cała jazda zaczęła się około 4-5 dni temu. Podejrzewam generator impulsów wału korbowego ,robiłem diagnostykę silnika ale nic nie pokazuje, komp w aucie wcale nie musiał zapisać błędu do pamięci i dlatego nikt nie wie co jest grane. W poniedziałek wymieniam czujnik i zobaczę czy coś to zmieni. Pozdrawiam.
spróbuj reset map ecu - u mnie czuć mega poprawę - starcza na miesiąc (ok 8.000km)
#34
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 13:27
spróbuj reset map ecu - u mnie czuć mega poprawę - starcza na miesiąc (ok 8.000km)
A jak to robisz?
#35
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2009 - 08:46

#36
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2009 - 10:15
w op-comie opcja "reset initial coding" w funkcjach specjalnych, tylko jak kolega ma simteca 56.1 to chyba nie działa, w 56.5 działa
No własnie mam 56.1

#37
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 10:30

Czujnik działą...lecz objawy nie ustąpiły...dalej ją coś boli...będę dalej szukał...
#38
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2009 - 12:51
#39
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2009 - 13:04
wszystko jest ok, jak się nie przegrzewa.
Ogólnie płyn zalewany jest na zimny silnik, jak jest ciepły, rozszerza się i robi ciśnienie.
#40
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2009 - 15:13
Ty chcesz sobie chyba mocno ręce poparzyć, ze odkręcasz korek na gorącym silniku... Układ chłodzenia silnika jest układem ciśnieniowym, aby zwiększyć temperaturę wrzenia płynu i kilkanaście stopni, a jesli odkręcasz korek ciśnienie wyrównuje się z atmosferycznym i płyn zaczyna się momentalnie gotować.A ja z innej beczki choc nie zupelnie,otóż brak mocy a kiedy silnik jest nagzany i odkrece nakretke od zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodniczego to podnosi sie poziom prawie do pełna,czy to jest problem z cisnieniem silnika,prosze o pomoc