Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik buczy i brak mocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 lipca 2009 - 15:53

no w filtrze nic nie znalazłem jedynie jest trochę okurzony, z wydechem dokładnie jutro będę wiedział bo samemu nie wiem jak sprawdzić a mechanik się upiera ze ok bo dmucha z rury jak trzeba. Co do skrzyni to gdy odebrałem auto wyskoczył automatgetriebe okazało się ze wypiela im się wtyczka od sterowania na skrzyni no i już się przeraziłem ale podnieśli auto wpięli i ok( można jakoś ta wtyczkę odwrotnie wpiąć ?) błędów nie wywala a oleju jest tyle ile powinno być sprawdzałem u skrzyniarzy.

A wiec zdjałem cały dolot do przepustnicy. Waz od filtra byl gdzieś skierowany w bok nie połączony z plastikowa rura która idzie przed kratkę, czujnik temp. powietrza był cały czarny i przeczyściłem oraz wieko od puszki z filtrem było luźne to pozaginałem zaczepy. Auto w sumie już jakby nie buczy obroty troszkę lepiej bo już leci ponad 2000 choć gdy mocniej wcisnę to jakby jednak go coś lekko dławiło. filtr powietrza jest cały szary i brudny może go dławić? Aha jak patrzyłem przez przepustnice to na dole(w kolektorze dolotowym(?)) jakby jakaś ciecz była nie wiem co to bo za głęboko bym mógł sprawdzić(strasznie śmierdziało benzyna) jakieś propozycje?.

#22 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 12 lipca 2009 - 23:50

Ja bym sparwdził jeszcze czujnik położenia przepustnicy, bo jak jest uszkodzony to są podobne objawy. Najlepiej podmień od kogoś na chwilkę jak masz taką możliwość. Dość łatwo się go wymienia a jego ewentualny koszt na szrocie to ok 25zł

#23 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 lipca 2009 - 00:20

jutro daje na diagnostykę bo mnie to irytuje:\ a ta ciecz na dnie pod przepustnica to co to może być?

#24 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 13 lipca 2009 - 12:47

ta ciecz w kolektorze to olej z oparów z silnika, dostaje sie tam za pomoca dyszy ktora sie znajduje pod przepsutnica, z czasem sie tak zbiera ja tez tak miałem ale sie tym nie przejmowałem

#25 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 13 lipca 2009 - 13:05

A ja dam z innej beczki...mi mechanik powiedział, że to sprzęgło się slizga i dlatego nie mam mocy i silnik wyje jak mu w dechę daję...możliwe? Ile nowe sprzęgło kosztuje kompletne? Pozdrawiam...

#26 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2009 - 13:32

A ja dam z innej beczki...mi mechanik powiedział, że to sprzęgło się slizga i dlatego nie mam mocy i silnik wyje jak mu w dechę daję...możliwe? Ile nowe sprzęgło kosztuje kompletne? Pozdrawiam...


na allegro szukaj, można dostać LUK za około 500 zł i wysprzęglik za drugie tyle. Czy LUK jest ok? Ktoś się wypowiadał na forum kiedyś, że nie jest zadowolony, inaczej pracuje. Ale to chyba normalne po wymianie zużytego na nowe, więc ;)

 


#27 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 13 lipca 2009 - 17:07

LUK jest czołowym producentem sprzegieł. (a jest ich niewielu)

#28 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 lipca 2009 - 18:06

ja jak wymieniałem sprzęgło to zdemontowane było LUK GM - te dwa oznaczenia są na sprzęgle.

jak dajesz w dechę - obroty idą do góry a prędkość słabiej to sprzęgło się slizga...
ja sprzęgło sprawdzam tak: 50 km/h 5 bieg, gazu tak do 3000obr i grałtownie puszczam sprzęgło - jak szarpnie to jest ok, jak obroty tak płynnie zostaną zduszone to się ślizga. nie wiem czy metoda jest dobra ale u mnie się sprawdza :)

#29 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 14 lipca 2009 - 09:20

OKi...podziękował...sprawdze ten spsób i dam znać po ile uda mi się załatwić części...

#30 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 lipca 2009 - 18:18

wiem że nie powinno się montować używanych części ale jakbyś chciał używaną tarczę i docisk to mogę oddać za pepsi :) ja je wymieniłem dlatego że mi łożysko buczało

#31 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 16 lipca 2009 - 07:27

No i to chyba nie sprzęgło...objawy takie:
jadę z pracy do domu(ok.30km.) dojeżdżam do poprzedzającego auta i wykonuje manewqr wyprzedzania...wszystko ok, tylko jak redukuję na 4-kę to obrotomierz i prędkościomerz zatrzymują się na tych wartościach, na których zredukowałem...a facet którego wyprzedzam gapi się na mnie jak na ****** bo jadę równo z nim zamiast wyprzedzać...i gapi się...powoli nabiera prędkości, ale bardzo i to bardzo powoli...a za jakiś czs normalnie...nie zauważyłem reguły ...raz jest ten objaw,a raz nie ma i potrafi na tych 30 km. nic nie dziać się, atrafi się dzień,m że całą drogę tak zamulony...

#32 OFFLINE   Antonimdobra

Antonimdobra
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-06-2009

Napisany 18 lipca 2009 - 11:48

Buczenie i brak mocy to samo jest i u mnie, wczoraj na światłach objechał mnie corsą b 1,4 a dzisiaj nie mogłem dogonić clio I 1,2. Żenada komp nic nie wykazał sprzęgło mam nowe filtr powietrza nowy wszystkie spinki na pokrywie rozrząd założony 2 miesiące temu
a cała jazda zaczęła się około 4-5 dni temu. Podejrzewam generator impulsów wału korbowego ,robiłem diagnostykę silnika ale nic nie pokazuje, komp w aucie wcale nie musiał zapisać błędu do pamięci i dlatego nikt nie wie co jest grane. W poniedziałek wymieniam czujnik i zobaczę czy coś to zmieni. Pozdrawiam.

#33 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 lipca 2009 - 13:21

Buczenie i brak mocy to samo jest i u mnie, wczoraj na światłach objechał mnie corsą b 1,4 a dzisiaj nie mogłem dogonić clio I 1,2. Żenada komp nic nie wykazał sprzęgło mam nowe filtr powietrza nowy wszystkie spinki na pokrywie rozrząd założony 2 miesiące temu
a cała jazda zaczęła się około 4-5 dni temu. Podejrzewam generator impulsów wału korbowego ,robiłem diagnostykę silnika ale nic nie pokazuje, komp w aucie wcale nie musiał zapisać błędu do pamięci i dlatego nikt nie wie co jest grane. W poniedziałek wymieniam czujnik i zobaczę czy coś to zmieni. Pozdrawiam.


spróbuj reset map ecu - u mnie czuć mega poprawę - starcza na miesiąc (ok 8.000km)

#34 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 18 lipca 2009 - 13:27

spróbuj reset map ecu - u mnie czuć mega poprawę - starcza na miesiąc (ok 8.000km)


A jak to robisz?

#35 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 lipca 2009 - 08:46

w op-comie opcja "reset initial coding" w funkcjach specjalnych, tylko jak kolega ma simteca 56.1 to chyba nie działa, w 56.5 działa :)

#36 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 19 lipca 2009 - 10:15

w op-comie opcja "reset initial coding" w funkcjach specjalnych, tylko jak kolega ma simteca 56.1 to chyba nie działa, w 56.5 działa


No własnie mam 56.1 :(

#37 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 20 lipca 2009 - 10:30

Powitać...zregenerowałem dziś czujnik ciśnienia powietrza doładowanego...wyglądał na rozszarpany przez jakąś bestię... :p Opiszę wieczorem efekty mojej pracy...pozdrawiam...

Czujnik działą...lecz objawy nie ustąpiły...dalej ją coś boli...będę dalej szukał...

#38 OFFLINE   dendol11

dendol11
  • 13 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: bełchatów

Napisany 26 lipca 2009 - 12:51

A ja z innej beczki choc nie zupelnie,otóż brak mocy a kiedy silnik jest nagzany i odkrece nakretke od zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodniczego to podnosi sie poziom prawie do pełna,czy to jest problem z cisnieniem silnika,prosze o pomoc

#39 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2009 - 13:04

nie
wszystko jest ok, jak się nie przegrzewa.
Ogólnie płyn zalewany jest na zimny silnik, jak jest ciepły, rozszerza się i robi ciśnienie.

 


#40 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2009 - 15:13

A ja z innej beczki choc nie zupelnie,otóż brak mocy a kiedy silnik jest nagzany i odkrece nakretke od zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodniczego to podnosi sie poziom prawie do pełna,czy to jest problem z cisnieniem silnika,prosze o pomoc

Ty chcesz sobie chyba mocno ręce poparzyć, ze odkręcasz korek na gorącym silniku... Układ chłodzenia silnika jest układem ciśnieniowym, aby zwiększyć temperaturę wrzenia płynu i kilkanaście stopni, a jesli odkręcasz korek ciśnienie wyrównuje się z atmosferycznym i płyn zaczyna się momentalnie gotować.