Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik buczy i brak mocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 09 lipca 2009 - 22:52

część. mam problem a mianowicie po wymianie głowicy( moja była padnięta lalo olej strumieniami) na używkę lecz sprawdzona u szlifierza silnik nie puszcza ni kłębu dymu lecz stracił moc. Ogólnie bardzo słabo przyspiesza na benzynie jak i na gazie. Do tego gdy wcisnę pedał mocniej to obroty staja w miejscu a z silnika wydobywa się buczenie. Bylem na kompie zero błędów. Rozrząd tez jest poprawnie ustawiony. wydech sprawdzany i nic nie jest zatkane. Mechanik szczerze rozlozyl ręce. Gdy miałem stara głowice nie było problemów prócz nieszczęsnego oleju. Nie mam pojęcia co to może być. Brak mocy i buczenie przy mocniejszym wciskaniu gazu to są główne objawy. Proszę o pomoc.

#2 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2009 - 00:40

Jesli silnik sie nie wkreca powyzej 4500obr, to pracuje w trybie awaryjnym (najczesciej niesprawny czujnik walu)
Na poczatek sprobuj odczytac bledy, moze cos wyjdzie, tutaj wszystko masz opisane:

http://forum.omegakl...hread.php?t=202


 


#3 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 lipca 2009 - 00:46

silnik wkręca się pow 4,5 tys obrotów lecz przy większej prędkości i przyspieszaniu nie wciskając mocno pedału. startując od zera przy mocnym wciśnięciu pedału jest największa masakra. Obroty ledwo idą do góry i silnik buczy niemiłosiernie. Błędów nie bo sprawdzałem rano.

#4 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2009 - 00:50

silnik wkręca się pow 4,5 tys obrotów lecz przy większej prędkości i przyspieszaniu nie wciskając mocno pedału. startując od zera przy mocnym wciśnięciu pedału jest największa masakra. Obroty ledwo idą do góry i silnik buczy niemiłosiernie. Błędów nie bo sprawdzałem rano.

a gaz sekwencja, czy zwykly? mozesz odlaczyc akumulator na noc, zeby sie mapy zresetowaly. wykluczamy raczej opcje typu zapchany dolot, czy filtr powietrza? :)

Czy na wolnych obrotach silnik pracuje rowno? Te same objawy na zimnym silniku i rozgrzanym?


 


#5 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 lipca 2009 - 01:22

gaz zwykły. Tyle ze te same objawy są na benzynie i gazie. Filtr nowy a z dolotem nie mam pojęcia lecz chyba by widzieli(?). na zimnym wydaje mi się ciut lepiej ale bez rewelacji bo tez buczy i właśnie to buczenie mnie zastanawia. spróbuje na cala noc odpiąć choć wcześniej odpinałem go na jakieś 2 godziny. Co do trzesiena to ogólnie trochę czuć wibracje podczas postoju a co do obrotów to tez dziwna sprawa. nieraz są na poziomie trochę powyżej 500 a nieraz ok 700 lecz na stałym poziomie. Nie wiem czy coś to powie ale raz wyjeżdżając z pracy nie moglem wejść pow 1500 obr. a wciskając mocniej gaz opadały jakby silnik się dławił. Dodam ze przed wymiana głowicy jeździłem w sumie na benzynie bo wymieniałem pierścienie i tuleje auto ładnie się zbierało.

#6 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2009 - 03:46

głowice przeszczepiałeś z auta rocznikowi równemu twojemu? jeśli nie a głowica była sprawdzana i wszystko dobrze podłączyłeś to jedyne co mi przychodzi do głowy do czujnik wałków rozrządu. jeśli zakładałeś inny to załóż stary który miałeś.

#7 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 10 lipca 2009 - 06:32

Witam...u mnie też tak ostatnio dzieje sie...tyle, że w diesel-u...myślałem, że to ten tryb awaryjny, ale teraz może to ten czujnik?

#8 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 lipca 2009 - 08:39

czujniki wszystkie przełożyłem ze swojego. jadę walczyć jak tylko cos się dowiem dam znać.

#9 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2009 - 09:16

ostatnio w ciagu 2miechow mialem 2omy sciagniete z niemiec po wymianie uszczelek pod glwica... tez byly prblemy bo mialy mula :D okazalo sie ze fachowcy w niemczech zle pozakladali kolka od walkow (przekrecone o 180stopni). u ciebie tez zaczalbym od rozrzadu jesli bledow ci nie wywala, moze zle ustawiony, czy cus... czujnik walkow gdyby byl nie ten to by blad wywalilo lub chodzilby w trybie awaryjnym...

#10 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 lipca 2009 - 21:58

no z tymi kolami od walków to nie wiem można to jakoś sprawdzić? patrząc na oznaczenia kol to są dobrze ustawione względem siebie. tak szczerze to już nie mam pojęcia. Dziś ogladal rozrząd i było właśnie ok. doszukiwał się gdzieś nieszczelności na dolocie i tez nic nie znalazł. Gdy miałeś odwrotnie te kola pozakładane to dochodziły jakieś dźwięki z silnika(buczenie), trzęsło nim bądź jakieś stukoty ?
Dodam jeszcze ze na zimnym silniku jakby lepiej wchodził na obroty. Choć ogólnie to zatrzymuje się na 2000 obr nie przyspiesza i już tylko buczy.

#11 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 lipca 2009 - 07:44

u mnie też buczy - ale tylko tak przy 1000...1500 obr jak depnę do końca gaz - dlatego ze nie ma wszystkich sprężyn na puszce filtra.
co do braku powera to kiedyś słyszałem o takim myku: wykręć sondę lambda - i zobacz jak pójdzie. jesli lepiej to kat zatkany.

#12 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 11 lipca 2009 - 21:29

mam jeszcze pytanie. czy jeśli jest zatkany któryś z tłumików to może objawiać się to buczeniem i brakiem mocy przy mocniejszym depnięciu w pedał? mechanik niby sprawdzał i i mówi ze nic nie jest przytkane bo z rury dobrze dmucha. Kata mi wyspawywali i tez niby nie jest zatkany choć przejechałem jakies 4000km z zrąbaną głowicą i dolałem w tym czasie ok 10 lirów oleju. Zapomniałem dodać ze jak auto odebrałem z warsztatu po wymianie głowicy miałem problem z czujnikiem walu korbowego bo miał spękana izolacje i gdzieś niby stykał kablem do masy. Zaizolowali ale w sumie nic nie dało i po porostu samo znikło. Auto wtedy nie chciało odpalać bądź zapalała się kontrolka podczas jazdy i wariowało. Później wykasowałem błędy i w sumie nie pojawiało się to więcej. możne to ma jakiś związek? Oglądałem dziś przepływomierz blaszki są cale i wydaje się być czysto. Zapomniałem dodać ze auto pow 3500 trochę lepiej się wkręca na obroty choć dalej wtedy buczy i to nie jest żaden power. Aha gdy odpalę zimne i jeszcze obroty są trochę podwyższone to w granicach 700-1200 strasznie całe wibruje aż plastiki skrzeczą i ogólnie silnik chodzi dość twardo.a wiec brak błędów, bez różnicy czy gaz czy benzyna i szczerze to już nikt nie ma pomysłu na buczenie i mula. W was nadzieja bo nie mam już nerwów. Eh tyle kasy poszło na remont a w sumie lubię te autko.

#13 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2009 - 21:35

Jeśli katalizator zakończył swój żywot, to jak najbardziej może być słaby samochód, ponieważ wydmuchało to co było w kacie i pozatykało tu i ówdzie, ale tak jak sugerował ktoś z kolegów sprawdź rozrząd.

#14 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 11 lipca 2009 - 21:40

Skoro paliła olej to może być zapchany kat,buczenie to brak spinki na puszce filtra lub nieszczelny dolot,wzglednie niedokładmie złożona puszka filtra.Odłacznie aku celem resetu kompa nic nie da ,proponuje sprawdzić parametry silnika w czsie rzeczywistym,i zobaczyć czy po ostrym gazowaniu katalizator się nie robi czerwony

#15 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 11 lipca 2009 - 22:04

rozrząd był sprawdzany 2 razy jest ok. tyle ze gdy występuje to buczenie to jakby auto tez zaczynało wibrować. dodam ze kat nie brzęczy i ma wkład metalowy. co do puszki to nie ma jednej spinki i pokrywa nie jest super przyległa do jej reszty. Sama puszka nie jest osadzona w tych gumach tylko ich dotyka bo cały dolot do przepustnicy jest jakby za długi(?) i nie mozna jej tam wepchać. Próbowałem odkręcić ta metalowa obejmę z 3 śrubami na przeplywce ale po odkręceniu nie mogę dopchać węża do środka choć jest trochę na nim miejsca.

jeszcze pytanie odnośnie tego co napisał kolega. czy nieszczelna puszka od filtru powietrza możne powodować to właśnie buczenie bo nie mam jednej spinki i klapka trochę luźna? co do mula może świece wymienić bo mam jedno-elektrodowe?(gazownicy mi takie dali)

#16 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 lipca 2009 - 14:38

otwórz maskę - wciśnij gwałtownie przepustnicę na niskich obrotach i usłyszysz czy to buczy z filtra powietrza :) a co do mocy - próbowałeś jeździć bez klimy - u mnie mocno czuć różnicę...

#17 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 12 lipca 2009 - 15:10

Może poprostu doreguluj instalkę. Zmieniło się trochę podciśnienie w dolocie i lpg nie chodzi jak trzeba i ...kupa.

ups. doczytałem , że na benzynce ten sam objaw

#18 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 lipca 2009 - 15:15

No właśnie jeżdżę bez klimy:) a co do regulacji gazu to wcześniej pisałem ze na benzynie identyczna sytuacja. Co do buczenia to na luzie N dodając gazu nic nie słychać. Pod obciążeniem dopiero wychodzi jego słabość.

#19 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2009 - 15:34

A może to zapchany filtr powietrza i silnik się dusi? Może po remoncie cos w puszce filtra zostało np. jakaś szmata? :D

#20 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2009 - 15:42

A może to zapchany filtr powietrza i silnik się dusi? Może po remoncie cos w puszce filtra zostało np. jakaś szmata?

o tym juz pisalem, ew. zapchany wydech lub cos ze skrzynia automagiczna