

Koło dwumasowe. ile jeszcze pociągnie ?
#21
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 22:12
Jeśli tak, to napisałem wyżej, lepiej zabrac sie za to w miarę szybko. Mam na mysli weryfikacje problemu. Jesli to koło, to konsekwencje mogą byc różne. Od braku mozliwości włączenia biegów, po rozwalenie obudowy skrzyni biegów a nawet masakrę wałka głównego i w następstwie łożysk skrzyni ( też to juz widziałem, ale w 525 TDS) .Lepiej sie za problem zabrac szybko i metodycznie. Jeśli to nie są awarie wysprzęglnika ani podpory wału, to upewnij sie ze to koło i do roboty. Byle szybko.
#22
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 05:13
A można w jakiś w miarę prosty sposób sprawdzić czy jest to koło dwumasowe czy wysprzęglik
#23
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 07:37
Praca na kanale lub najezdnicy
1.Podnieśc którąkolwiek stronę tylną omci na lewarku ( tak aby koło było "luzne"
2. Zablokowac wał ( okienko pod rozrusznikiem) - blokada fi 11-8 ( wskazany stożek na końcu)
3. Zapodac jakikolwiek bieg.
4.chwytamy wał napędowy i staramy sie wychwycic luz ( bo będą tez inne luzy sie nakładały, np wałek sprzęgłowy w tarczy ) i nienormalne odglosy pochodzące z przedniej części korpusu skrzyni.
Początek końca dwumasy jest ewidentny i nie do pomylenia.
#24
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 11:33
#25
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 14:50
Poczytaj uważnie wypowiedzi innych użytkowników, którzy mieli juz tę watpliwą przyjemnośc wymiany w/w. W każdym przypadku odgłosy były nieco inne, co po prostu zależy od stopnia wyeksploatowania dwumasy.
Sprecyzuj dokładnie okreslenie " szarpanie" - szarpie skrzynią,czy może "dygota" całe auto ? Sprawdz podpore wału, daje podobne objawy szarpania.
#26
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 17:58
A jak sprawdzić tą podpore wału
Wróciłem właśnie spod auta:)
Guma w podporze wału jest cała ale wał nie jest centralnie na środku tylko bardziej na dole i jeśli chwyce za wał to mogę nim poruszać góra dół bo rusza się w tej gumie.
Tak ma być czy ta guma powinna być sztywna?
#27
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 19:01
kupiłem je przez allegro i koleś zapewniał,że jest w bardzo dobrym stanie ale mi się zdaje ,że ma za duży luz.
#28
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 10:54
#29
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 19:42
Sprawdź czy nie ma luzu poprzecznego, naciśnij na krawędzi palcami i naciskaj z jednej i z drugiej strony naprzemian.kupiłem je przez allegro i koleś zapewniał,że jest w bardzo dobrym stanie ale mi się zdaje ,że ma za duży luz.
#30
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 18:31
W mojej omie 2.0 dti 16 v , przy wciśniętym sprzęgle słychac metaliczny stukot w trakcie zapalania i gaszenia silnika.Czy to już ostatnie chwile mojego sprzęgła i czy można zamienic je na zwykłe sprzęgło ? Dajcie znac Panowie bo jak się dowiadywałem ile kosztuje wymiana dwumasu,to mi się włoski zjeżyły i to nie tylko na głowie :-0
#31
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 18:48
czy można zamienic je na zwykłe sprzęgło ?
pisz do kczech , powinien Ci coś poradzić http://forum.omegakl...431&postcount=4
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#32
OFFLINE
#33
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 12:51
Hej..mam takie pytanie gdy auto jest rozgrzane podczas odpalania jest taki "trzask" niewiem jak to inaczej ująć ale tylko gdy auto jest rozgrzane na zimnym tego niema czy może ktoś wie co to może byc Z góry dzieki...
Mam to samo jedziłem po mechanikach i każdy rozkłada ręce . Jeden stwierdził że koło dwumasowe jest do wymiany ale od tamtej pory przejechałem 10tys km i objawy w żaden sposób się nie nasilają więc czekam. Pociesza mnie fakt że gdy dostałem taką djagnozę to koło do mojej omy kosztowało ponad 4000 teraz 3006 a minęły trzy miesiące . Oby tak dalej taniało.
#34
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 20:20
Ja przejechałem około 60 tyś. i nic się nie zmieniło,ale boję się że kiedyś się to skończy,
Mam nadzieję tylko że da się u mnie zmienic dwumas na zwykłe sprzęgło.
Pozdrawiam.
#35
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 08:25
mam to samo, równocześnie daje się zauważyć coraz gorsza prace skrzyni biegów, no ale przy 430 000 nie ma co narzekać

#36
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 09:39
#37
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 09:43
Wie ktoś jaki luz powinno mieć koło dwumasowe po obwodzie? I którym obwodzie? Zewnętrznym czy wewnętrznym? Dodam, że poprzecznego nie ma wcale. Pytam, ponieważ muszę kupić i nie do końca wiem jak określić stan używki, a nie chcę założyć rozwalonego.
#38
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2010 - 09:18
#39
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2010 - 16:02
#40
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2010 - 16:30
wpadł mi pedał sprzegla mechanik powiedzial ze to wysprzeglik kupilem a podczas wymiany okazalo sie ze wszystko padlo kolo dwumasowe,tarcza docisk czy to mozliwe a wczesniej niebylo zadnych objawow na kole jest troche luzu niewiem czy moze tak ma byc czy chce mnie naciagnac na koszty POMOCY
Koło dwumasowe zawsze będzie miało luz bo już troszkę jeździło ale skoro nie stukało ci ani nie miałeś drgań to nie sądzę że by było do wymiany.