

Koło dwumasowe. ile jeszcze pociągnie ?
#1
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2009 - 09:56
u mnie objawy są takie że czasem poszarpie przy ruszaniu ale to zależy od wyczucia sprzęgła i gazu, potem szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2-gi bieg i spokój. Auto płynnie jedzie biegi wchodzą lekko. oczywiście przy szarpaniu je słychać wyraźnie, także przy gaszeniu silnika bez wciśniętego sprzęgła słychać stuknięcie. Czy to koniec czy objawy będą jeszcze gorsze? Boje się że to bomba zegarowa i wkrótce pierdyknie..
Jaki koszt samej robocizny wymiany dwumasówki ?
#2
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2009 - 13:35
Najgorsza w dwumasówce jest jej cena, ale ktoś podawał namiary na sklepy w anglii, gdzie można kupić takie koło za 1/3 ceny u nas. Za taką różnicę warto nawet kilkaset złotych za wysyłkę zapłacić (chociaż nie wiem dokładnie ile by kosztowała).
#3
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2009 - 19:59
#4
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2009 - 21:04
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2009 - 17:14
dwumasówka występuje w każdej wersji silnikowej Omy?
Nie w kazdej, 8v nie ma i automaty też nie
#9
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2009 - 17:27
czasem przy zdejmowaniu nogi z gazu cos szarpnie z 2 razy calym autem, moze to i to? ale to przypadek raz na kilkaset km
#10
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2009 - 19:29
wiec w 2.2 dti tez jest ;(
czasem przy zdejmowaniu nogi z gazu cos szarpnie z 2 razy calym autem, moze to i to? ale to przypadek raz na kilkaset km
Ten objaw nie ma nic wspólnego z kołem dwumasowym. Przy wyciskaniu sprzęgła i unoszeniu pedału odczuwalne jest lekkie drżenie pedału. Objaw ten występuje również w przypadku uszkodzenia tarczy sprzęgłowej, jak również wysprzęglika łożyska dociskowego.

#11
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2009 - 21:30
Ale to temat o kole dwumasowym wiec nie zasmiecam
pozdrawiam
#12
OFFLINE
Napisany 19 marca 2010 - 13:15
#13
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 19:10
hej. u mnie podczas wciśnięcia sprzegła i ruszania słychac taki szum czy to jest dwumas
szybciej łożysko oporowe....
Ja w poniedziałek zmieniam dwumas w td-esie, bo mój jest ruinie

#14
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 19:26
#15
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 13:03
Przynajmniej u mnie jest

LPG = grande frajdos z tanios jazdos za lichos pensyjos i tylos amigos- muczas gracjas.
http://kaska263.wrzu...es_moim_skarbem
#16
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 13:24
I u mnie były trochę inne objawy zużycia. Podczas jazdy w ogóle to nie dawało znać o sobie,lecz podczas pracy silnika na postoju na biegu jałowym trzęsło całą budą włącznie z drążkiem od biegów. Pierwsza diagnoza była że to docisk w sprzęgle,lecz po rozebraniu okazało się że sprzęgło prawie nówka, a dwumasówka miała 5 mm luzu.Choć drogo zdecydowałem się od razu na naprawę i problem się skończył.
#17
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 12:19
Z góry dzięki za odpowiedz
#18
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 14:10
#19
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 18:53
To że czasami szarpie i nie wchodzą biegi, to może byc poczatek końca wysprzęglnika.
Trzęsienie autem przy 120 km/h to dla odmiany może byc walnięta podpora wału. To akurat miałem sam, więc objawy bardzo zbliżone.
#20
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 19:19
A jeśli by to było koło dwu masowe to można z tym jeździć czy może się coś stać bo kurcze w Polsce będe dopiero końcem października

Czytałem że gdy jest walnięta dwumasa to tłucze się przy gaszeniu silnika u mnie nic takiego nie słychać.
Kolego Uszatek u mnie na rozgrzanym jest takie stukanie podobne jak by zawór czy coś stukał takie rytmiczne ale na wciśniętym sprzęgle też jest ale ono już jest od roku a szarpanie mam od miesiąca dopiero