Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana skrzyni automatycznej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 30 czerwca 2009 - 17:09

Witam

Mam opelka 2,5 TD 96r. i zamierzam wymienić skrzynię automatyczna ,ta która jest się spaliła.Czy muszę szukać identycznej o takich samych numerach ,czy można zaadoptować z innej wersji silnikowej,jeżeli tak to czy muszę też zmienic komputer skrzyni.Proszę o podpowiedz.

#2 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:49

Kolego, chyba nie chciało Ci się użyć "szukaj" co?


Odnośnie skrzyni...

Oryginalna to rodzaj AR25. Ja osobiście proponuję Ci AR35 (Nowsza, montowana w omegach od 99r. w mocniejszych silnikach. Proponuję, ponieważ owa skrzynia jest mocniejsza). Sam osobiście mam właśnie taką zamontowaną / wymienioną.

#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:51

mozesz zaadoptowac od benzyniaka... uzyj szukajki a Twoj problem sie wyjasni... jest wszystko dokladnie opisane..
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:53

skrzyni szukaj od 3.0 v6 o oznaczeniu AR35 - uprzedzajac pytanie - PASUJE poczytaj na forum, od diesla jak kupisz to podobny szrot jaki masz zapewne. szukaj od benzyny z maly przebiegiem a pojezdzisz




 


#5 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 01 lipca 2009 - 19:09

A co ze sterowaniem ,czy trzeba wymienić też komputer od skrzyni ,czy pojedzie na mojej elektronice.I czy ważne są jeszcze inne symbole na tabliczce oprócz AR35

#6 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 01 lipca 2009 - 19:52

symbole nie sa wzne aby bylo ar35 komp moze zostac jak jest

#7 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 01 lipca 2009 - 20:03

symbole nie sa wzne aby bylo ar35 komp moze zostac jak jest


Czyli przekładam kołnierz montażowy montuję i jazda!

#8 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 01 lipca 2009 - 20:49

Czyli przekładam kołnierz montażowy montuję i jazda!


kołnierz, mocowanie od tłumika, sprzęgło hydrokinetyczne, wajchę do zmiany biegów (pręcik... czy jakoś tak zwane) i wtedy jazda... :D

Sam się zastanawiałem, ale dość szybko podjąłem decyzje i jak narazie - słuszna to decyzja... działa bez problemowo...

Podpytaj jeszcze dla pewności, ale olej to raczej DIII... ... 7 litrów o ile oko mnie nie myli.

Pozdro

PS: Śmiało poprawcie mnie, jeśli źle piszę.

#9 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 01 lipca 2009 - 21:14

Czy są różnice w jakości i komforcie jazdy po zmianie na AR 35 ? Czy dopuszczalny jest taki "myk "z innymi skrzyniami od bęzyniaków jakbym nie znalazł AR 35.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lipca 2009 - 21:42

Czy są różnice w jakości i komforcie jazdy po zmianie na AR 35 ? Czy dopuszczalny jest taki "myk "z innymi skrzyniami od bęzyniaków jakbym nie znalazł AR 35.


mozesz wlozyc ar25 od 2.0 albo 2.5v6 - to taka sam jak teraz masz. zadnej roznicy w jakosci nie ma bo to nie skrzynia za to odpowiada




 


#11 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 02 lipca 2009 - 06:34

Czy są różnice w jakości i komforcie jazdy po zmianie na AR 35 ? Czy dopuszczalny jest taki "myk "z innymi skrzyniami od bęzyniaków jakbym nie znalazł AR 35.


Odnośnie tego komfortu, wszystko zależy jak na Twojej skrzyni chodziło... Jeśli trefnie, a zamontujesz sprawną skrzynię, to na pewno poczujesz różnice, po prostu będzie odpowiednio.

Ale czy AR25 czy 35 - one sprawne, pracują tak samo.
Powtarzam, jeśli masz skrzynię, która nie działała w odpowiedni sposób, to obydwie te skrzynie działają tak samo...

Może, AR 35 - ciut inaczej na 2 biegu... ale prawie niezauważalnie, możliwe dlatego, że ten 2 bieg ma mocniejszy.

Ja po zmianie, z AR 25 na AR 35 odczułem poprawę, płynniejsza i szybsza zmiana biegów, drążek od zmiany mniej lata. I to tyle z tego co czuje, ale to się zmieniło, ponieważ moja stara skrzynia była już w gorszym stanie.

#12 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 02 lipca 2009 - 16:45

Mam mozliwośc kupienia za 2000 zł skrzynię od Omegi C z silnikiem 2.5 TD,czy koś może mi powiedzięć czy da sie zaadoptowac do mojej z 96 r,jak tak to co trzeba pozmieniać i jak z komputerem i sterowaniem.Mam dać odpowiedz do poniedziałku i muszę podjąc decyzję .Proszę o pomoc.

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lipca 2009 - 16:55

Mam mozliwośc kupienia za 2000 zł skrzynię od Omegi C z silnikiem 2.5 TD,czy koś może mi powiedzięć czy da sie zaadoptowac do mojej z 96 r,jak tak to co trzeba pozmieniać i jak z komputerem i sterowaniem.Mam dać odpowiedz do poniedziałku i muszę podjąc decyzję .Proszę o pomoc.


za ile :eek::eek::eek::eek:
za 1000 max kupisz od 3.0v6 - przekladasz rzeczy jak wyzej i wszystko.




 


#14 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 02 lipca 2009 - 20:07

Fakt, że nabije... ta cena to lekko, trochę za dużo...
Czy ten samochodzik stał w miejscu i ma przebieg jednego tysiąca udokumentowanego czy co ??

Cena z kosmosu...

#15 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 02 lipca 2009 - 22:56

Skrzynia od anglika też może być?A tą za 2000 zł olewam i szukam innej.Co sądzicie o tej skrzyni
http://moto.allegro...._c_2_5_3_0.html

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lipca 2009 - 23:21

Skrzynia od anglika też może być?A tą za 2000 zł olewam i szukam innej.Co sądzicie o tej skrzyni
http://moto.allegro...._c_2_5_3_0.html



w przebiegu na koncu 0 chyba brakuje. Nie jest mozliwe zeby przy 12 000 miski olejowe nosily slady wyciekow obklejonych piaskiem od jezdzenia. przy 80 000 km skrzynia wyglada jak nowa




 


#17 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 lipca 2009 - 15:37

kołnierz, mocowanie od tłumika, sprzęgło hydrokinetyczne, wajchę do zmiany biegów (pręcik... czy jakoś tak zwane) i wtedy jazda... :D

Sam się zastanawiałem, ale dość szybko podjąłem decyzje i jak narazie - słuszna to decyzja... działa bez problemowo...

Podpytaj jeszcze dla pewności, ale olej to raczej DIII... ... 7 litrów o ile oko mnie nie myli.

Pozdro

PS: Śmiało poprawcie mnie, jeśli źle piszę.


Przy zmianie kołnierza potrzebna jest nowa uszczelka ?

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 lipca 2009 - 15:41

Przy zmianie kołnierza potrzebna jest nowa uszczelka ?


nie




 


#19 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 04 lipca 2009 - 14:20

Czy można sprawdzić w jakiś prosty sposób skrzynię przed kupnem w kierunku luzów na wałku? Jeżeli tak to jak, i jaki ten luz powinien być ,aby skrzynia była pod tym względem OK.Chodzi mi o luz przy ciąganiu wałka w przód i w tył i podczas kręcenia.

#20 OFFLINE   deem66

deem66
  • 39 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 lipca 2009 - 16:47

Mam na oku skrzynię od 2,5V6 ,ale nie mogę w Białymstoku znależc mechaniora który mi to przełoży,bo jak słyszą o zamianie dzwonu i sprzegła to zaczynają zciemniać jakie to skomplikowane i czy wogóle wyjdzie i podają jakieś chore ceny.Moje pytanie jest ,czy warto zabrac sie samemu za to (ogólne pojęcie o mechanice mam)czy odpuscic i dalej szukać jakiegoś magika mechanika.Jezeli warto to czy ktoś z klubowiczów który to robił mógłby mi łopatologicznie opisać wyjęcie i zamontowanie takiej skrzyni do 2.5 TD.Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi