przed wymiana uszczelki nie brał oleju i jezdził na castrolu 10w-40 teraz jezdzi na mobilu 10w-40:tank:


do posiadaczy omegi z silnikiem 2,2 benzyna
Rozpoczęte przez
bubu srubu
, 15 cze 2009, 21:47
25 odpowiedzi na ten temat
#21
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 19:44
#22
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 20:29
przed wymiana uszczelki nie brał oleju i jezdził na castrolu 10w-40 teraz jezdzi na mobilu 10w-40:tank:
To wróc do castrola albo wlej valvoline maxlife 10w40. Mobil 10w40 to szajs. Jak po zmianie oleju bedzie brał nadal to są przynajmniej dwie możliwości:
1) wcześniej był zalany olej z dodatkiem specyfiku redukujacego branie oleju;
2) zapiekły się pierścienie i nie zgarniają dobrze oleju.
Rozumię, że przy wymianie uszczelki nie było nic innego wymieniane, np. pierścienie czy uszczelniacze na trzonkach zaworowych?
#23
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 20:56
nic innego nie było wymieniane tak sie zastanawiam czy czasami nie poszły uszcelniacze A gdyby była to wina uszczelniaczy to samemu da rade je wymianic i jaki to jest koszt
#24
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 21:04
To i ja się wypowiem od nie całych dwóch lat jestem posiadaczem B-FL z silnikiem 2.2. 16V wcześniej przez dwa latka śmigałem omegą B z silnikiem 2.0 16V a teraz do rzeczy co do silnika 2.2. nie mam żadnych zastrzeżeń na pewno zbiera się bardziej elastycznie niż silnik 2.0 jedynym minusem jak dla mnie w silnikach 2.2 jest przepustnica sterowana elektronicznie ponieważ z tego co słyszałem lubią gubić program i później ciężko jest dojść z tym do ładu następny minus silnika 2.2 to brak przewodów WN ponieważ w silniku 2.2 zamiast nich wymyślili sobie listwę która w moim przypadku była walnięta i jej koszt oczywiście nowej to jakieś 500zł natomiast same gumy na świece (tylko do nabycia w serwisie) koszt 120zł. Po za tym reszta bez zarzutów co do tego właśnie silnika.
#25
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 00:18
nic innego nie było wymieniane tak sie zastanawiam czy czasami nie poszły uszcelniacze A gdyby była to wina uszczelniaczy to samemu da rade je wymianic i jaki to jest koszt
Jak nie dymi po odpaleniu i po dodaniu gazu to samych uszczelniaczy nie ma sensu ruszać. Jak wymieniać to już razem z pierścieniami. Szkoda, że nie wymieniłeś uszczelniaczy jak była zdjęta głowica pod uszczelkę. Przy okazji wymiany uszczelniaczy należy sprawdzić luz na prowadnicach trzonków zaworów. Jak jest duży to sama wymiana uszczelniaczy też nic nie da. W skrajnych przypadkach potrafi ściągać uszczelniacz z trzonka przy dużym luzie (były przypadki opisywane na forum).
Same uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy, musisz tylko znaleźć odpowiedniego mechanika lub kupić sobie ściągacz na allegro (koszt około 120 zł).
Ja bym zaczął jednak od zmiany oleju. Chyba, że nie jesteś pewny czy wcześniej nie był zalany jakiś specyfik ograniczjący spalanie oleju (przez poprzedniego właściciela), to wtedy jednak wymiana pierścieni i uszczelniaczy.