

do posiadaczy omegi z silnikiem 2,2 benzyna
#1
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2009 - 21:47
#2
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 11:14
spalanie ok 10 l gazu na komuterze śr pokazuje 8,6 l jazdy średnio spokojnej na autostradzie przy 160 170 km \ h ok 11 l z silnikiem nie ma problemu mimo iż na gazie lata już ok 80 tyś czasami brakuje kilku żrebaków pod maską ale idzie się przyzwyczaić bardzo elastyczny motor wcześniej miałem avensis 2.0 benz trzeba było ją kręcić wysoko a tutaj spokojnie,jedyny mały mankament to ok 0,3 a przy prędkościach autostrdowych 0.4 l oleju na 1000 km ale tak jest od ponad 80 tyś i to się nie zmienia czyli tak ma być zresztą każde auto musi trochę oleju łykać a te silniki z rozeznania wiem że tak wręcz mają, pewnie nie wszystkie ale tak jak pisałem nic się nie dzieje polecam,i co ważne tanie w ekploatacji przy ewn. naprawach w porównaniu z v6 dodam że mam przejechane 212 tyś auto bryka idealnie
pozdro.
#3
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 15:10
Serwisowanie akurat 2.2 nie należy do tanich i napewno finansowo nie różni się wiele od V6. Znajdź sobie w szukajce kilka faktów co różni 2.2 od 2.0
#4
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 17:15
- zmieniono uklad sterowania obrotami biegu jalowego (przepustnica musi byc juz porzadnie zasyfiona zeby auto kulalo na wolnych obrotach) ale srodek do czyszczenia przepustnic za 20 zl leczy ten problem na kolejne lata . W x20xev zalozenie krokowca na tym samym ciagu powietrza co odma to nieporozumienie.....
- rozrzad, bardzo dobry ruch w strone tego elementu, zmiana napinacza i paska przyczynia sie zasadniczo do dluzszej zywotnosci tego rozrzadu. Uzytkownicy nie musza sie juz martwic czy przejada 60 000 czy lepiej zmienic jak ma 59 000
- uklad regulacji emisji spalin, zastosowano typowe sondy lambdy (a nie tak jak w 20xev 5V ktora oferuja 2 czy 3 firmy na calym swiecie). Zrozumiale bylo ze zaostrzenie euro wymusi w tym silniku zastosowanie sondy przed i za katem, ale jak widac DALO sie zastosowac typowe sondy ( w razie czego 250 pln za 2 sztuki i kilka lat spokoju)
- nie zmieniono zasadniczo ukladu dolotu powietrza i samego ukladu wtryskowego co jest plusem bo w tych latach inni juz stosowali roznego typu dziwnienia w postaci lopatek w kolektorze, przesuwajacych sie rur palstikowych i co tak jeszcze dalo sie wymyslec a to w przypadlu lpg nie ulatwia przerobki

- sam motor jest praktycznie taki sam co powoduje ze czesci zamienne sa tanie
- zmieniono ecu na nowszego siemensa (lepiej gdyby byl bosch) ale zmiana i tak pomogla bo ten komp jest bardziej oporny na rozjezdzanie sie wartosci adaptacyjnych niz simteki 56
Ja osobiscie uwazam za wielki minus zmiane ukladu zaplonowego na cewke zespolona. Mozna bylo zrobic cewki bezposrednio na swiece ale dla kazdego cylindra osobno wtedy serwisowanie jest tanie. (choc w tym przypadku beda zwolennicy i przeciwnicy). Mogli choc zastosowac typowa cewke z jakiegos Opla ale Bosch dal "wynalazek" i nie wytepuje ta czesc w zamienniku
Jesli chodzi o uklad zaplonow wtryskowy tego silnika( kilka takich mialem na diagnostyke) to w kazdym przypadku problem byl z ukladem zaplonowym (cewka) przy czym w jednym silnik kulal ale komp nie wywalil bledu wypadania zaplonu, bylo bardzo trudno ustalic o co kaman....
Uwazam ze modernizacja 20xev na 2,2 udala sie i mnie ten motor przekonuje, szczegolnie ze ja odzcuwam (jadac np Omega 2,2 16v) roznice w dynamice w porownaniu z 2,0 16v. Co do spalania 2,2 to wlasniei mozna powiedziec ze jest porownywalne z 2,0 16v
[B]
#5
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 21:57
Jeśli chodzi o spalanie benzyny to według komputera: trasa-7,5 litra, miasto-12/13 litrów (krótkie odcinki na zimnym silniku 14/15 litrów), średnio wychodzi mi 8,7/9,2 litra.
#6
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2009 - 11:24
Jesli chodzi o uklad zaplonow wtryskowy tego silnika( kilka takich mialem na diagnostyke) to w kazdym przypadku problem byl z ukladem zaplonowym (cewka) przy czym w jednym silnik kulal ale komp nie wywalil bledu wypadania zaplonu, bylo bardzo trudno ustalic o co kaman....
Tzn. że jest możliwość wypadania zapłonów nie pokazując błędu ?
W mojej też podejrzewam wypadanie zapłonów ale żadnych błędów.
Właśnie zastanawiam sie nad wymiana cewki. Jest słabszy w przedziale 3000-4000 tys/min
#7
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2009 - 11:29
Właśnie zastanawiam sie nad wymiana cewki
Wymianą cewek!!
Wg mnie to najbardziej awaryjny i niedorobiony silnik w omegach - bez urazy dla innych posiadaczy tego silnika w swoich zacnych autach - taka moja opinia

#8
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2009 - 09:43
[B]
#9
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2009 - 09:46
Wg mnie to najbardziej awaryjny i niedorobiony silnik w omegach - bez urazy dla innych posiadaczy tego silnika w swoich zacnych autach - taka moja opinia
nie tylko wg ciebie - zobacz ile ople wypuscil akcji serwisowych do tego silnika
#10
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2009 - 11:20
nie tylko wg ciebie - zobacz ile ople wypuscil akcji serwisowych do tego silnika
o co chodzi z tym "wypuścił akcji serwisowych". Nie kumam o co biega
#11
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2009 - 11:23
#12
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2009 - 12:16
[B]
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2009 - 20:49
Zdania jak zwykle są podzielone
Dobrze, że nikt nie napisał czegoś o dieslach, bo wtedy to by się dopiero wywiązała dyskusja.

#15
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2009 - 08:43
pozdro
#16
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2009 - 12:13
co ciekawe że krytykują tyko ci którzy tym motorem nie jeżdzą
Też odnoszę takie wrażenie.....
#17
OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 15:17
Bardzo proszę tych, którzy napisali, że ten silnik to największy niewypał w Omegach niech napiszą dlaczego tak sądzą, tylko konkretnie lub z przykładami z autopsji.
Jestem poważnie zainteresowany zakupem Bfl właśnie z tym silnikiem i chciałbym się jak najwięcej o nim dowiedzieć. Nie chcę V6 ze względów ekonomicznych ponieważ nie potrzebna mi wyścigówa. Obecnie jeżdżę B z silnikiem X20XEV.
#18
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2010 - 22:01
nie wiem jak z awaryjnością itd, ale mogę powiedzieć tyle, chodzi jakby ciszej, na pewno lepiej się zbiera, jest dużo bardziej elastyczny.
Wcześniej miałem zwykły gaz, teraz sekwencja. Spala 1-1,5L mniej, więc podejrzewam że spalanie takie samo.
Osobiście polecam ;]
#19
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 17:42
#20
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 19:35
witam ja swoja omega 2,2 smigam juz połtora roku jedna z powaznych wad była wymiana uszczelki pod głowica słyszałem ze to normalne w tych silnikach zwłaszcza jesli chodza na gazie i własnie po wymianie uszczelki zaczeła brac olej jak na razie wyczodzi 0,5 litra na 1000 km moze ktos doradzi co jest przyczyna i czy samemu sie to naprawi A spalanie omegi w miescie to 14 litrów gazu poza miastem 12 litrów
Zmieniałeś olej przy okazji wymiany uszczelki? Jaki był olej wcześniej i jaki jest zalany teraz? Ile oleju brał przed wymianą uszczelki?