

Problem z instalacją gazową X20XEV
#21
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 19:28
[B]
#22
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 20:12
Obroty na benzynie oraz gazie są nadal takie same jak pisałem na początku tego wątku.
Chociaż czasami na gazie spadną do 750 i są stabilne - ale to np. czasem po przełączeniu na gaz, ale jak ruszę, to przy postoju - 1500 wzwyż...

Zamówiłem przepływomierz i czekam

Myślałem również o rozkręceniu reduktora i wymianie membrany oraz uszczelek.
Jak jeździłem w Rzeszowie po gazownikach i mówiłem o tym (w/w) to mówili że nie ma sensu... ale nie wierze im... :bad:
To na razie tyle moich przemyśleń i podjętych kroków w celu usunięcia tych cholernych obrotów na gazie... :bad:
Pozdrawiam :mrgreen:
#23
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:05
[B]
#24
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:20
Z czujnikiem - mierzyłem napięcie, oporności i wszystko się wydaje ze jest ok :neutral: , w poniedziałek jadę do kumpla elektryka ma sprawdzić to wszystko, podłączyć pod techa na spokojnie

W takim razie na razie się wstrzymam z wymianą gum

Pozdrawiam :mrgreen:
#25
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:44

#26
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:53
Ty tutaj piszesz ze masz wysokie obroty na benie i gazie wiec na moje oko to masz zwalony silnik krokowy z beny...
Szwagier - tzn nie mam takich obrotów na benzynie jak na gazie :neutral:
Falują czasami w zakresie 500-2000, ale jak wejdą na 2000 to utrzymują się może z 1sek i spadają
Natomiast na gazie to czasami są 750 -rzadko - a jak zaczniesz jechać, staniesz na światłach - to są od 1000 -2500 i nie spadają... więc jest to duża różnica

A co do
...Zeby cokolwiek robic z gazem to auto musi chodzic idealnie na benzynie .
To właśnie zamierzam zrobić obroty na pb, a potem się brać z lpg :razz:
Pozdrawiam :mrgreen:
#27
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:59

#28
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2007 - 07:48

Po wyminie sondy + czujnik wałka również zero falowania.
Dopiero jakieś 3tyg temu sie zaczęło to robić...

Krokowy+przepustnica wyczyszczone i dalej to samo... Ale jak pisałem wcześniej - najpierw zajmę się benzyną a potem gaz

A co do śruby - to nie bede próbował. Mam attuatator i niech tak zostanie

Pozdrawiam :mrgreen:
#29
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 07:19
Obroty na benie się ustabilizowały, nie ma czegoś takiego jak wcześniej, że spadają do 500 i trzęsie jak wib..... :razz: Jeździłem chwile, gasiłem i zapalałem na ciepłym silniku, wszystko wporządku


Ale zawużyłem, że obroty czasami lubią się wieszać. Tzn. czasem jak stanąłem na światłach obroty weszły na 1500, 2000 ale utrzymały się ok 1-3sek, i spadły do ~750.
Ale nie zawsze się tak działo :neutral:
Więc po tym "falowaniu na benie" wydaje mi się, że wymiana krokowego napewno coś poprawi :mrgreen: Czekam na kwitek z poczty i od razu jak przyjdzie to wymieniam :mrgreen:
Pozdrawiam :mrgreen:
#30
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2007 - 11:11

Oczywście winny był krokowy - wymieniony :grin:
Odapliłem na benzynie - autko śmiga jak nóweczka

Ale zastanawia mnie jedno:
Dlaczego wolne obroty na gazie i benie byly róźne, skoro to jest wina krokowego ?
Prosiłbym Was o odpowiedź jeśli ktoś wie dlaczego się tak dzieje ?
Dziękuję Wasm Wszystkim OMEGOWCY za pomoc !
Pozdrawiam

#31
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 12:35
Odświeżę trochę temat,
Mianowicie, jakieś 2 dni temu zauważyłem coś takiego:
Na benzynie:
1. Po odpaleniu (po nocy) obroty utrzymują się ok +/- 1500obr/min (ssanie). Jak się
silnik trochę zagrzeje, obrory spadają do 500 obr/min, a nawet zdaża mu się zgasnąć :bad:
Podczas tego spadnia obrtów w okololicy 100 obr/min minimalnie zaświciła się kontrolka
ładowania, ale to chyba przez tak małe obroty...
2. Dziś rano jadąc chwile na bp zauważyłem lekkie falowanie w przedziale 500-1000 obr/min
Na gazie:
1. Po przełączeniu na gaz obroty czasem się zawieszą na ok 1000 - 1250 obr/min. Dziś rano pod pracą zauważyłem, że obroty utrzymały się przez chwilę na +/- 2000obr. :bad: Również dzieje się tak (ostanio częściej) podczas dojeżdzania do świateł : hamuje, daje luz, i obroty ok 1000-1500 :evil:
_____________
Błędów kompa nie ma, bo jakiś czas temu odpiąłem aku bo zostawiłem auto otwarte w garażu, bo mi siłownik w drzwiach zamarzł - więc błedy się pewnie skasowały...
Czy przez czujnik położenia przepustnicy, może się tak dziać? Czy jest to wina czegoś innego?
Jadę dziś do gazowników na sprawdzenie i regulacje instalacji - przy okazju wymiana świec i przwodów WN - być może oni coś pomogą.
Pozdrawiam

#32
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 13:33
[B]
#33
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 13:46
Na gazie chodzi troszkę lepiej, niezuważyłem wieszania obrotów.
Niby gazowniki wyregulowali. (30zł)
A co do benzyny, to dziś jakoś nie było tego, że obrtoy spadły prawie do 0 obr/min.
Wydaje mi się również, że to ten czujnik.
kczech za tydzień bede w Przemyślu, więc może podjade do niego.
Pozdrawiam :mrgreen:

Dziękuje za opinie

#34
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2007 - 19:57
czekam na krokowca dzisiaj zamowilem wymienie i zobacze
#35
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2007 - 20:08

No u mnie jakoś na razie spokój... :mrgreen: czujnik przyszedł dziś, przy najbliższej okazji go zakładam.
Mam nadzieje, że po założeniu będzie dobrze :twisted:
Pozdrawiam

#36
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2007 - 11:00
#37
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2007 - 11:19
Może tutaj uzyskacie parę odpowiedzi http://motonews.pl/f...op=fvf&c=0&f=38
Próbowałem, każdy przeważnie wskazywał silnik krokowy. Zresztą, mniej więcej odpowiedzi są te same jak u nas.
Podaje link jeśli ktoś by był zainteresowany:
Wysokie stabilne obroty na gazie - Omega B 2.0 16V
Pozdrawiam

#38
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 10:40
czujnik przyszedł dziś, przy najbliższej okazji go zakładam.
A więc przedwczoraj go złożyłem. Auto stało na hali w firmie, zdejmowałem boczki z tylnych drzwi, żeby zamki wyregulować bo miałem problemy z otwieraniem tylnych drzwi, ale do rzeczy.
Wymieniłem czujnik, odpalam autko, obroty na beznynce stabilne - ok 1000, na gazie też w tym zakresie.
Jadać dziś rano do szkoły (na pb) obroty spadły do ~400... :bad:
Więc wychodzi na to, że czujnik nie był winowajcom spadania tych obrotów (bp).
Na gazie jeszcze nie jechałem wiec nie pisze, dam znać wieczorem lub jutro.
A teraz mam takie pytanka:
Czy przewody WN oraz świece mogą mieć wypływ na obroty silnika ?
Czy może w taki sposób dają o sobie znać, że czas je wymienić ?
Nie wiem gdzie jeszcze szukać, co może mięc wpływ na spadanie obrotów (pb) oraz wieszanie się (lpg) :roll:
Owszem, da się jeździć ale nie ukrywam, że jest to denerwujące :twisted:
Proszę o jakieś komentarze

Pozdrawiam :mrgreen:
#39
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 11:43
[B]
#40
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 12:26

