

Problem z instalacją gazową X20XEV
#41
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 12:28
#42
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 12:28
Powiem, że mają wielki wpływ na dobrą pracę silnika.Czy przewody WN oraz świece mogą mieć wypływ na obroty silnika
#43
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 15:04
Kup sobie swieczki firmy NGK
Kable kupiłem tydzień temu, tylko zero wolnego czasu na wymiane....
Dziekuję za odpowiedzi - na dniach postaram sie wymienić i wtedy dam znać

Pozdrawiam :mrgreen:
#44
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 18:08
Co do zastapienia sruba, mozna i w wielu przypadkach to dziala, ale sa minusy: jezeli bedziesz takim autem chcial przejsc przeglad (w porzadnej stacji diagnostycznej i bez lapówki) to nie powinienes przejsc poniewaz w zakresie wysokich i srednich obrotów nie wyjdzie odpowiednia czystosc spalin (nie ma korekty s sondy lambdy), ale jak wiemy malo ktora stacja w Polsce wklada analizator spalin, a jak wyjda nie takie spaliny jak trzeba to i tak mistrz podbije przeglad bo liczy sie klient-kasa.
Druga sprawa moze dojsc do sytuacji kiedy to motor bedzie potrzebowal gazu jak nigdy dotad(max. obciazenie, pod gore, za niski bieg itp.) to wtedy moze strzelic, bo za uboga mieszanka to tez powod strzalu( tu odezwa sie przeciwnicy ktorzy maja srube i wszystko ok, rozumiem to u mojego kumpla ok bylo przez 2 lata, kiedy to trzasnelo z powodu ubogiej mieszanki i dolot razem z przeplywka pozbieral z drogi)
I po trzecie moze w zakresie roznych obrotów zaswiecac sie check, to znak od ecu ze lambda wysyla rozne sygnaly(np. bogato) a nic nie powoduje ze mieszanka staje sie uboga, akurat to ze ona swieci to nie jest problem, on jest wtedy gdy dlugo jezdzisz na bardzo skreconej srubie bo przy ubogiej mieszance wypalaja sie gniazda zaworowe - miedzy innymi stad teoria wielu ludzi ze gaz niszczy silnik, odpowiedz brzmi tak, jak jest zauboga mieszanka.
Znam tez paru co maja sruby juz od kilku lat w sam. z motorem o technice budowy i zasilaniu takim jak 2,0 16v i nic sie nie dzieje
[B]
#45
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 18:14
#46
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 18:24
[B]
#47
OFFLINE
Napisany 06 marca 2007 - 20:57
PB:
Obroty na 500, spadły może dwa razy poniżej, chodzi tak mniej więcej. Czasami po przygazowaniu do ok 4500 obroty spadły również poniżej 500. Dlaczego ? :twisted:
LPG:
Obroty ok 1800 za chwilkę spadły na ok 750 i tak się utrzymywały.
Mam nadzieję, że się to jakoś unormuję i że będzie chodziło równo na pb/lpg.
Ale czemu obroty nadal potrafią spaść na bp ? Czym to może być spowodowane ?
Pozdrawiam

#48
OFFLINE
Napisany 19 marca 2007 - 18:25
Mam nadzieję, że się to jakoś unormuję i że będzie chodziło równo na pb/lpg.
Tfuuu... A więc teraz cyka jak zegarek na bp/lpg :mrgreen:
Ale ostanio coś nie teges, i mi zgasł po odpaleniu ciepłego silnika.... hmmm
Jeśli nadal czasem będzie gasł to może trzeba będzie czujnik temperatury silnika wymienić, czy może to przez coś innego ?
Pozdrawiam

#49
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 21:12
#50
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 22:18
ja bym stawiał na czujnik położenia wału...
Beton był wymieniany jakieś 3msc temu - Nie moge odpalic gdy jest w zbiorniku mniej jak 20 litrow!.
Jakieś inne propozycje ?
Pozdro !
#51
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2007 - 21:00
#53
OFFLINE
Napisany 14 maja 2007 - 20:20
Tak jak pisałem wyżej, gasł na ciepłym. Pojechałem do mojego mechanika umówić się na wymianę czujnika temp. silnika i przy okazji zobaczył dojście do niego. Od tamtej pory jakoś nie było problemów z odpaleniem na ciepłym. Czasami zgasł.
Wymieniłem go we środę i kurde dalej gaśnie - na pb oraz na lpg.
Napisze trochę jak silnik pracuje.
PB:
-ma jakieś nierówne obroty(ok 500 - pierwsza kreska) i w ogóle nie chodzi tak jak powinien.
-czasami obroty spadną do zera i się podniosą lub zgaśnie
-nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny
-kręci powyżej 4500
LPG:
-obroty tez ok 500. chodzi troszkę inaczej niż na pb ale to pewnie dlatego, że prosta instlacja
-również czasami się zdarzy ze zgaśnie (jadę ok 70, obroty ok 2300, sprzęgło i obroty do zera i gaśnie - ale to rzadko)
-wyskoczył mi ostatnio błąd
38 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
Po odczytaniu go, wyłączyłem zapłon, wyjąłem spinacz, zapaliłem i kontrolka nie świeci :roll:
Po wyskoczeniu tego błędy pojechałem do elektryka (kczech wiesz gdzie). Podłączył pod kompa i był błąd w pamięci. Skasował go, silnik pochodził trochę na bp/lpg i zero błędów (dalej kulawo)
Elektryk powiedział żebym zatankował z 50litrów beny, dolał Xeramic do czyszczenia wtryskiwaczy i jeśli się nie poprawi to do niego - będzie szukał.
Dzisiaj zauważyłem coś takiego:
Podczas pracy silnika na wolnych obrotach, odpinajac wtyczkę od przepływomierza silnik trochę lepiej pracuje. Po wpięciu, pochodzi chwilkę i gaśnie.
Napięcie na pinach 2 i 4 przy włączonym zapłonie jest 0.7-0.8V, ma być 0.3-0.7V.
Dziś czyściłem silnik krokowy - zapaliłem, chodzi elegancko (obroty ok 750) na pb i za chwile zgasł. Obroty do 0 i albo gaśnie albo się troszkę podnoszą, ok 450-500.
Na lpg chodzi mniej więcej równo. Nie gaśnie.
Wkurzony dałem mu w dupe na pb, ale bez skutków.
Panowie ! Mam do Was pytanie - Co może być przyczyną, że gaśnie na pb/lpg ?
PS. Wszelkie informacje o czujnikach jest w tym temacie - co wymieniałem.
#54
OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 10:45
Pomogło wrzucenie stożka

Zrezygnowany wyrwałem koledze z mondeo stożek,wywaliłem z omki puszke filtra powietrza i od tamtej pory bajka. Nie wiem może trochę swobodniej oddycha na wolnych obrotach.
Pożycz od kogoś stożek i wsadź na chwile pojeździj i zobacz czy działa
Tył napęd rulezz
#55
OFFLINE
Napisany 17 maja 2007 - 07:29
Wydaje mi się, że to nie pomoże.Pomogło wrzucenie stożka
powiedział żebym zatankował z 50litrów beny, dolał Xeramic do czyszczenia wtryskiwaczy
Zrobione. Teraz tylko jeździć = "czyścić"
#56
OFFLINE
Napisany 17 maja 2007 - 08:46
Czyli pomogło?Problem rozwiązany?
Czy po prostu dolałeś i czekasz na efekty ?
Tył napęd rulezz
#57
OFFLINE
Napisany 17 maja 2007 - 08:49
Czy po prostu dolałeś i czekasz na efekty ?
Tak. Za mało pojeżdzone aby coś można powiedzieć

#58
OFFLINE
Napisany 20 maja 2007 - 21:45
Zrobione. Teraz tylko jeździć = "czyścić"powiedział żebym zatankował z 50litrów beny, dolał Xeramic do czyszczenia wtryskiwaczy
Pojeździłem tydzień czasu na benzynce i mojej Omci się polepszyło. Nie gaśnie na bp, nie ma spadania obrotów do 0 i gaśnięcia.
Obroty gdy auto się toczy - 750. Gdy stoi - 500 -> Jadę podkręcić troszkę obroty.
Problem rozwiązany :mrgreen:
#59
OFFLINE
Napisany 21 maja 2007 - 15:33
troche czasu walki Ci to zajelo ... pytanie czy to ten http://allegro.pl/it...ive_od_ss_.html, kiedy różnice były odczuwalne?? na poczyatku czy dopiero jak wyjeżdziłej te 50 litrów?? Czli wlac to +50litrów paliwka cos jak verwa i zasówać az wyjezdzimy??Cytat:
Cytat:
powiedział żebym zatankował z 50litrów beny, dolał Xeramic do czyszczenia wtryskiwaczy
Zrobione. Teraz tylko jeździć = "czyścić"
Pojeździłem tydzień czasu na benzynce i mojej Omci się polepszyło. Nie gaśnie na bp, nie ma spadania obrotów do 0 i gaśnięcia.
Obroty gdy auto się toczy - 750. Gdy stoi - 500 -> Jadę podkręcić troszkę obroty.
Problem rozwiązany
#60
OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 08:56
troche czasu walki Ci to zajelo ... pytanie czy to ten http://allegro.pl/it....ve_od_ss_.html, kiedy różnice były odczuwalne?? na poczyatku czy dopiero jak wyjeżdziłej te 50 litrów?? Czli wlac to +50litrów paliwka cos jak verwa i zasówać az wyjezdzimy??
siemi1 zrobiłem tak:
Miałem w baku ok 20l pb, wlałem ten Xeramic, zalałem 50L benzyny.
Chwilę jeździłem normalnie i gasł.
W końcu pojechałem na obwodnice i pojeździłem w sposób w który żadko jeżdzę :diable: Po takim "zabiegu" już się uspokoił :mrgreen:
Jest dobrze
