Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat w X30XE 2000 r. - prośba o podsumowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 11 czerwca 2009 - 14:33

A taka wymiana statyczna to ma w ogóle jakiś sens?


ponad 5litrów świeżego oleju... sam pomyśl , napewno nie zaszkodzi

#22 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2009 - 14:55

A taka wymiana statyczna to ma w ogóle jakiś sens?

Jesli nie miała by sensu to po co równie dobrze wymieniac olejj w silniku??? Kolega Jejek Dobrze Ci podpowiada..Przemysl To..

#23 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 11 czerwca 2009 - 16:47

ponad 5litrów świeżego oleju... sam pomyśl , napewno nie zaszkodzi


No właśnie na internecie pełno jest historii osób, którym zaszkodziło. W różnych autach, nie tylko Omegach. A to nalali za mało, a to za dużo, a to mierzyli poziom przy złej temperaturze silnika, a to nowy olej wypłukał nagar, rozszczelnił skrzynię itd. Tyle się już tego dzisiaj naczytałem, że włosy dęba stają. Generalnie widzę, że jak się nie ma kasy na remont, to lepiej nie ruszać.

A w ogóle to jaki był firmowo lany do Omeg w 2000 r.? Właśnie Dexron III? Syntetyk czy mineral?

Jesli nie miała by sensu to po co równie dobrze wymieniac olejj w silniku??? Kolega Jejek Dobrze Ci podpowiada..Przemysl To..


No wiesz, na logikę ma to sens, ale z drugiej strony olej w skrzyni pracuje w zupełnie innych warunkach niż ten w silniku.

#24 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2009 - 19:48

W sprawdzonych poradach jest opisana wymiana dynamiczna, ale nie ma ani słowa o temperaturze. A gdzieś, bodajrze na automat.pl piszą, że to bardzo ważne, jaka jest temperatura oleju wlewanego czy zlewanego, ale nie podają szczegółów. Nie wiem, czy to prawda, czy tylko taka ściema - patrzcie, my jesteśmy profesjonalni, bo to robimy, a inni nie. A to może nie mieć rzadnego znaczenia, ale skąd ja mam to wiedzieć ...

temperatura jest ważna przy sprawdzaniu prawidłowego poziomu oleju w skrzyni czyli :jak zdejmiesz i poskładasz miski spuścisz ze 3l nowego oleju jak wraca z chłodnicy (opis dokładny w poradach) jak masz już zalane tyle ile trzeba idziesz sobie pojeździć tak 15-20km możesz trochę pogonić i wracasz na sprawdzenie poziomu (skrzynia powinna parzyć w palce ) do sprawdzenia poziomu proponuje założyć grube ochronne rękawice

Jeżeli chodzi o dynamiczna to jest to samo co jakbyś wlał do silnika syntetyk jeżeli auto jeździło cały czas na mineralu

jak trup to żaden olej jej nie pomoże to jest kwestia czasu i remont to samo się tyczy silników jeżeli był by dobry to nikt przy dobrych zmysłach by go nie zalewał minerałem
czyli jak skrzynia pracuje poprawnie i nie ma wycieków to nie masz się czego bać ja wymieniałem w zaszłym roku i to co wylatuje po wymianie z chłodnicy oleju (1-2 litry) to tak jak byś w ogóle tego oleju nie wymieniał więc można chyba poświęcić te 2-3 litry oleju a to na pewno taniej niz

Nie wiem, może najsensowniej jest zrobić wymianę statyczną, przejechać z 200 km i znów statyczną. Wtedy będzie więcej nowego oleju w skrzyni



#25 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 12 czerwca 2009 - 12:38

No właśnie na internecie pełno jest historii osób, którym zaszkodziło. W różnych autach, nie tylko Omegach. A to nalali za mało, a to za dużo, a to mierzyli poziom przy złej temperaturze silnika, a to nowy olej wypłukał nagar, rozszczelnił skrzynię itd. Tyle się już tego dzisiaj naczytałem, że włosy dęba stają. Generalnie widzę, że jak się nie ma kasy na remont, to lepiej nie ruszać.

olej powinno sie wymieniac. jezeli masz skrzynie na wykonczeniu to nic jej nie pomoze, a jesli jest w dobrym stanie to WYMIENIAC!!!

A w ogóle to jaki był firmowo lany do Omeg w 2000 r.? Właśnie Dexron III? Syntetyk czy mineral?


kolego tyle sie naczytales i pytasz czy D III syntetyk czy mineral?? D III to okreslenie norm i wlasciwosci ktore spelnia olej. i to tyle. kup np. w intercars Mobil D III - bedzie dobry, kosztuje 25 zl za litr
uszczelki kup w ASO dwie sztuki - do duzej miski i do malej - lacznie kosztuja 70zl wiec nie kombinuj z zamiennikami a wymiana oleju nie jest dla fachowcow od skrzyn problemem wiec nie wyszukuj za wielu opinii na ich temat bo pewnie dotycza powaznych remontow a nie glupiej wymiany oleju;/

#26 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2009 - 13:19

ponad 5litrów świeżego oleju... sam pomyśl , napewno nie zaszkodzi

zrób sobie prosty teścik na oleju z patelni :D zlej połowę i dolej świeżego i zobaczysz co wyjdzie ;)
mówię jeszcze raz jeżeli skrzynia jest sprawna to nic jej nie będzie

Jesli nie miała by sensu to po co równie dobrze wymieniac olejj w silniku
???

nie ma co porównywać silnika do skrzyni bo to dwie inne bajki ;D

#27 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 12 czerwca 2009 - 15:14

kolego tyle sie naczytales i pytasz czy D III syntetyk czy mineral??


No z tego co czytałem to wynikało, że może być i taki i taki.
A gdzie lepiej wymieniać - w serwisie od skrzyń, czy w ASO?
I wciąż nie wiem, czy decydować się na wymianę statyczną, czy dynamiczną.
Jedni piszą, że statyczna mało co daje, a inni, że dynamiczna może bardzo zaszkodzić.

Czy znacie serwis, który sprawdzi sobie skrzynię przed zmianą oleju, zmieni olej i wystawi pisemną gwarancję, że jak coś w skrzyni siądzie, to naprawiają na swój koszt? Czy w praktyce nie ma co na to liczyć?

A w ogóle to do tej pory znalazłem już chyba ze 6 osób, którym po wymianie padła skrzynia...

#28 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 czerwca 2009 - 23:17

A gdzie lepiej wymieniać - w serwisie od skrzyń, czy w ASO?


A ASO kosztowalo mnie to ok 630zl, ale nigdzie w poblizu siebie nie znlazlem zakladu.

Czy znacie serwis, który sprawdzi sobie skrzynię przed zmianą oleju, zmieni olej i wystawi pisemną gwarancję
, że jak coś w skrzyni siądzie, to naprawiają na swój koszt
? Czy w praktyce nie ma co na to liczyć?


Zapomnij;)

#29 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 14 czerwca 2009 - 00:37

Gdzieś kiedyś sciągnałem manuala z amerykańskiej strony BMW dotyczącego skrzyń zarówno produkcji GM jak i ZF, jak wół i na czerwono było tam napisane. Stan sprawdzać przy 35 oC (oczywiście podane było w oF) oraz w takiej samej temperaturze spuszczać i dolewać oleju. Powiem szczerze ze koncetrowałem sie głownie na swojej skrzyni 5L40-E i napisane było że:
Poczekać aż skrzynia ostrygnie do 35 stopni.
Odkręcic korek spustowy oraz miskę oleju, wyjąć filtr.
Poczekać aż olej przestanie lecieć
W miedzyczasie oczyścic miskę i jeśli jest taka potrzeba magnesy
Założyć filtr, przykręcić miskę
Nalać oleju przez korek spustowy aż zacznie się wylewać
Zawołać drugiego serwisanta
Niech uruchomi silnik i wachluje selektorem zatrzymując się na każdym biegu około 3-4 sekund w międzyczasie dolewać oleju aż zacznie wyciekać przed otwór spustowy, powinno to zając nie dłużej niż minutę.
Zakręcic korek, po robocie.

Mam nadzieję że Ci to pomoże.

Krzysiek

#30 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 14 czerwca 2009 - 05:45

fpl za duzo kombinujesz, tyle sie naczytalas ze...sam juz nic nie wiesz;p DII to DII a DIII to DIII - takie specyfikacje i nie ma rozroznienia na mineral i syntetyk.wymien statycznie w dowolnym zakladzie zajmujacym sie skrzyniami i tyle.co masz kupic i gdzie to juz ci pisalem

#31 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 14 czerwca 2009 - 21:17

olej powinno sie wymieniac. jezeli masz skrzynie na wykonczeniu to nic jej nie pomoze, a jesli jest w dobrym stanie to WYMIENIAC!!!


OK. Tylko widzisz. Skąd mam wiedzieć, w jakim stanie mam skrzynię. Nie ma z nią żadnych problemów, przebieg mam prawdziwy (170 tys.) ale skąd mam wiedzieć, co w niej siedzi. A jak wymienię olej i mi się posypie, jak kilku kolegom na grupie? Naleją za mało albo za dużo? Za ciepły albo za zimy. Przykręcą miskę za mocno albo za słabo? Dlatego chciałbym to zrobić w momencie, w którym będę przygotowany finansowo na ewentualną naprawę po wymianie oleju. A jeśli już o tym mówimy, to jakie to mogą być orientacyjnie koszty? W przypadku naprawy i/lub kupienia innej, sprawnej skrzyni ar35? Czy ktoś w Polsce w ogóle sprzedaje używane skrzynie z gwarancją?

A przy okazji to przyszło mi do głowy, że jak ktoś ma taką awarię, że coś tam nie do końca działa i trzeba będzie naprawić, ale jeździć się jakoś da, to jest jeszcze trzecia droga: kupić tanio skrzynię o niewiadomej historii, dać ją do remontu, a dopiero jak będzie gotowa, podstawić auto do przekładki :)

#32 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 14 czerwca 2009 - 23:21

Proponuję trzymać się zasady :

"RAZ KOZIE ŚMIERĆ"

i wymienić olej, procedurę podałem Ci w swoim poście i napewno jeśli będziesz się jej trzymał wszystko będzie ok.


Krzysiek

#33 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 15 czerwca 2009 - 15:48

Stan sprawdzać przy 35 oC (oczywiście podane było w oF) oraz w takiej samej temperaturze spuszczać i dolewać oleju.


Ale olej, który wlewamy też ma być uprzednio podgrzany do 35 stopni?

#34 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 czerwca 2009 - 16:59

Ale olej, który wlewamy też ma być uprzednio podgrzany do 35 stopni?


nie potrzebnie sie tak nastawiasz. przeciez fachowcy od skrzyn wiedza jak to robic i jesli zrobia cos nie tak to mozesz podjac kroki prawne. jesli siadzie ci skrzynia jedziesz do innego zakladu i oni sprawdza przyczyne- dlaczego sie posypala. jesli z winy wymieniajacych olej to kase odzyskasz lub zrobia Ci skrzynie na gotowo. dobra rada- im wiecej sie stresujesz tym gorzej bo sam sobie cos wywolasz (nie jestem przesadny). tak wiec potraktuj to jako wymiane oleju w silniku:) dla pewnosci po przejechaniu okolo 200 km od wymiany podjedz do innego serwisu na kontrole ilosci oleju. jezeli masz oryginalny przebieg tak jak piszesz 170 tys to Twoja skrzynka powinna byc w fajnym stanie, jesli biegi zmienia plynnie, nie szarpie i byl wczesniej wymieniony ol4ej to mozesz miec prawie 100% pewnosc ze wszystko bedzie oki:)
a skrzynie uzywke z gwarancja kupisz, koszt okolo 1000zl za zadbana z malym przebiegiem - w razie czego po czesci uderzaj do kolegi beast ;)
jedz zmienic olej i daj znac jak poszlo koniecznie - ja mam pewnosc ze wszystko bedzie dobrze, i nie sluchaj opinii ludzi ktorzy nie wymieniaja. zapytaj kogos z lodzkiego gdzie polecaja serwisy w Twojej okolicy. ja w moej omeszce wymieniam wszystko co sie da (tylko eksploatacyjne rzeczy ) bo egzemplarz mam udany bardzo i nie zaluje ani grosza- autko sie za to odwdziecza;)
co do czesci to juz Ci pisalem- uszczelki tylko oryginalne i olej dexron III polecam mobil, co do filtra to ja mialem oryginal ale cena zabija 250zl;/ kup np na allegro - koszt 50 - 70zl;)

#35 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 15 czerwca 2009 - 23:15

nie potrzebnie sie tak nastawiasz. przeciez fachowcy od skrzyn wiedza jak to robic i jesli zrobia cos nie tak to mozesz podjac kroki prawne.


Kroki prawne w Polsce? :)
No nic, ale dzięki za pozytywnego maila, bo naprawdę mam pietra jak baba.
Czytałem mnóstwo relacji osób, którym po wymianie oleju nastąpił zgon asb.

No nic. Z duszą na ramieniu, ale trzeba to będzie zrobić.

W Łodzi ktoś tam na internecie polecał serwis na 11 listopada 103 czy 109 - jakoś tak - ponoć najlepszy, a inne omijać. Ale na internecie pod tym adresem jest serwis elektryki pojazdowej Mercedesa. Nic, może są tam dwa zakłady. W każdym razie zadzwoniłem tam, to facet stwierdził, że u mnie to na pewno fabrycznie był Dextron II, więc on by taki sam zalał. No to mu podziękowałem.

Zatem proszę Was o wskazanie warsztatów, w których byliście i w których naprawdę jest super dobrze i nie za drogo. Najlepiej w promieniu do 200 km od Łodzi, choć z braku laku podjadę i dalej.

#36 OFFLINE   macmark

macmark
  • 16 postów
  • Dołączył: 18-09-2008
  • Skąd: Tomaszów Maz.

Napisany 16 czerwca 2009 - 09:55

Podpinam się pod powyższą prośblę o wskazanie solidnego warsztatu, w którym można zmienić dynamicznie olej i wyczyścić selektor.

#37 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 16 czerwca 2009 - 15:22

Podpinam się pod powyższą prośblę o wskazanie solidnego warsztatu, w którym można zmienić dynamicznie olej i wyczyścić selektor.


Ja aż tak wybredny nie jestem. Wystarczyłoby mi statycznie, byle porządnie.
Macmark, jaki masz przebieg? Zmieniałeś już kiedyś olej?

#38 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 23 czerwca 2009 - 20:45

Jestem już po zmianie. Wszystko gra. Mam do sprzedania stary oryginalny filtr. Szczegóły w moim wątku z sondą nt. zmiany oleju.

#39 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 23 czerwca 2009 - 22:18

chcesz sprzedać stary filtr oleju ?? :p

#40 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 23 czerwca 2009 - 22:23

chcesz sprzedać stary filtr oleju ?? :p


Czytałem, że niektórzy czyszczą go sobie w benzynie ekstrakcyjnej.
Jeśli ktoś chce, dlaczego miałbym nie sprzedać.
Nie znam się. Może wyczyszczony oryginał i tak jest lepszy od nowego zamiennika.