Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat w X30XE 2000 r. - prośba o podsumowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 czerwca 2009 - 09:16

Przeczytałem mnóstwo wątków o ASB, ale nadal wiem, że nic nie wiem.

1) Jaki symbol ma ASB w X30XE 3.0 2000 r.?
2) Czy ktoś z Was miał styczność z warsztatem od ASB z ulicy 11 listopada 103 w Łodzi?
3) Wszyscy piszecie, żeby dawać olej Dextron III. Facet z tego serwisu twierdzi, że oryginalnie był na pewno Dextron II. To jak to jest? No i Dextron to tylko nazwa specyfikacji. A jaka jest konkretna nazwa handlowa? Oczywiście chcę wymienić olej dokładnie na taki sam jaki był. A jeśli nie można ustalić, jaki był, to jaki najbezpieczniej zalać?
4) Jaki filtr? Podobno oryginał można kupić taniej w ASO BMW. Ale czy to jest dokładnie to samo i ma taki sam symbol?
5) Czy uszczelka pod miską ma być "markowa" z ASO, czy dowolna z każdego sklepu?
6) Z Waszych doświadczeń po paru latach od wymiany: Czy bezpieczniej jest wymienić olej, czy może jednak dać sobie spokój z obawy, że mogą coś spartolić?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 czerwca 2009 - 09:19

1) Jaki symbol ma ASB w X30XE 3.0 2000 r.?


4l30e ar35

3) Jaki dokładnie olej był w niej oryginalnie? Chcę przy wymianie zalać taki sam. Jeśli nie wiadomo jaki był, to jaki najbezpieczniej wlać? Facet z tego serwisu twierdzi, że na pewno był Dextron II. Wy wszyscy polecacie III. To jak to jest? No i jaki dokładnie, bo przecież Dextron to tylko specyfikacja.


DIII - lej GM - dobry stosunek cenowy

4) Jaki filtr? Podobno oryginał można kupić taniej w ASO BMW. Ale czy to jest dokładnie to samo i ma taki sam symbol?


nie do naszej skrzyni - w bmw to do 5 biegowej stosowanej w y25dt

5) Czy uszczelka pod miską ma być "markowa" z ASO, czy dowolna z każdego sklepu?


www.gsi-goszczynski.pl - tam szukaj

6) Z Waszych doświadczeń po paru latach od wymiany: Czy bezpieczniej jest wymienić olej, czy może jednak dać sobie spokój z obawy, że mogą coś spartolić?


wymieniaj.




 


#3 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 czerwca 2009 - 09:45

DIII - lej GM - dobry stosunek cenowy

Syntetyk, półsyntetyk, czy mineral? Gdzie kupię bez ryzyka, że podróba. Tylko w ASO?

nie do naszej skrzyni - w bmw to do 5 biegowej stosowanej w y25dt

Zatem jaki/gdzie kupić?

www.gsi-goszczynski.pl - tam szukaj


Dzięki. A ta uszczelka to jedna czy dwie? Najlepiej napisz, w jaki komplet muszę się zaopatrzyć. Bo na razie wiem, że 6l oleju, 1 uszczelkę miski i 1 filtr.

4l30e ar35


Z ciekawości. Ile kosztuje remont/nowa skrzynia, gdyby ta padła?

A jeśli chodzi o warsztat, to ten z Łodzi jest podobno polecany, ale w sumie to tak ważna sprawa, że mogę podjechać do najlepszego w kraju. Który polecacie? Parę razy przewinął się link automat.pl, ale to dziwna strona, bo nawet adresu serwisu nie podali.

#4 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2009 - 09:50

Zobacz w linke http://midparts.com....0--default.html
masz tu cały zestaw do wymiany

#5 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 czerwca 2009 - 09:55

Zobacz w linke http://midparts.com....0--default.html
masz tu cały zestaw do wymiany


O! Dzięki! A ta firma ATF to znana jakaś?
Czy warto od razu kupić na zapas coś jeszcze, gdyby przy wymianie okazało się, że jest widoczna jakaś typowa usterka?
Widzę, że Ci od Midparts mają też serwis. Korzystał ktoś z niego? Liczą sobie 650 zł z olejem i częściami. Wydaje mi się, że to strasznie drogo. Facet z Łodzi powiedział mi 250-300, też z olejem, więc sama robota pewnie 100-150

#6 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2009 - 10:01

Czy warto od razu kupić na zapas coś jeszcze, gdyby przy wymianie okazało się, że jest widoczna jakaś typowa usterka?

a masz jakieś niedomagania skrzyni?

#7 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 czerwca 2009 - 10:17

a masz jakieś niedomagania skrzyni?


Nie :)

#8 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2009 - 10:32

Nie :)

więc ni kombinuj wymień co potrzeba czyli filtr i olej, uszczelki wiadomo i dalej śmigaj

#9 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2009 - 12:10

ewentualnie tu
http://moto.allegro...._dexron_vi.html
http://moto.allegro....tomat_opel.html
http://moto.allegro....tomat_opel.html

#10 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2009 - 12:13

ewentualnie tu
http://moto.allegro...._dexron_vi.html
http://moto.allegro....tomat_opel.html
http://moto.allegro....tomat_opel.html

też

#11 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 czerwca 2009 - 13:36

też


No właśnie, bo GM-owski Dexron III jest już nie do dostania. VI na pewno niczego nie uszkodzi?

#12 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2009 - 13:40

możesz zalać każdy ze specyfikacją taka jak powinna byc
producent nie ma znaczenia

#13 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 czerwca 2009 - 14:53

możesz zalać każdy ze specyfikacją taka jak powinna byc
producent nie ma znaczenia


No dobra. To została taka westia. Czy robić w ASO już teraz, statycznie, czy czekać do lipca (takie mają terminy) i zrobić w warsztacie automat.pl, w którym podobno potrafią wymienić też dynamicznie.

#14 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2009 - 15:41

No dobra. To została taka westia. Czy robić w ASO już teraz, statycznie, czy czekać do lipca (takie mają terminy) i zrobić w warsztacie automat.pl, w którym podobno potrafią wymienić też dynamicznie.
FPL jest teraz aktywny Raportuj zły post

poczekaj do lipca no chyba że masz na wyrzucenie parę stówek więcej na ASO

#15 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2009 - 18:49

No dobra. To została taka westia. Czy robić w ASO już teraz, statycznie, czy czekać do lipca (takie mają terminy) i zrobić w warsztacie automat.pl, w którym podobno potrafią wymienić też dynamicznie.

a po co chcesz dynamicznie chcesz sobie przypadkiem kłopotu narobić?
wymienic możesz samemu a to co zostanie to bedziesz miał na kilka imprez:D

#16 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2009 - 19:44

a po co chcesz dynamicznie chcesz sobie przypadkiem kłopotu narobić?

a jakiego kłopotu ma sobie narobić :nie_wiem:

wymienic możesz samemu a to co zostanie to bedziesz miał na kilka imprez

można i całą inwestycje przebalować bo dolewając 5l do prawie 9l jakie jest w skrzyni mija sie z celem
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf

a cała procedurę wymiany ma w poradach :D

#17 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2009 - 20:07

a jakiego kłopotu ma sobie narobić :nie_wiem:

można i całą inwestycje przebalować bo dolewając 5l do prawie 9l jakie jest w skrzyni mija sie z celem
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf

a cała procedurę wymiany ma w poradach :D

nie będę Ci niczego udowadniał na ten temat jest wszystko opisane
jak ktos chce i sobie poczyta
i sam zdecyduje

#18 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 11 czerwca 2009 - 11:28

nie będę Ci niczego udowadniał na ten temat jest wszystko opisane
jak ktos chce i sobie poczyta
i sam zdecyduje


Napisz, napisz. Mnie to bardzo interesuje.
I tak mam już kilka wątpliwości:

1) Dexron VI GM niby mieszalny, ale jeden kolega pisał, że na Castrolu D VI było napisane, żeby kategorycznie nie wlewać do skrzyń wymagających D III.
2) W sprawdzonych poradach jest opisana wymiana dynamiczna, ale nie ma ani słowa o temperaturze. A gdzieś, bodajrze na automat.pl piszą, że to bardzo ważne, jaka jest temperatura oleju wlewanego czy zlewanego, ale nie podają szczegółów. Nie wiem, czy to prawda, czy tylko taka ściema - patrzcie, my jesteśmy profesjonalni, bo to robimy, a inni nie. A to może nie mieć rzadnego znaczenia, ale skąd ja mam to wiedzieć ...
3) Gdzieś tam ktoś pisał, że wymiana dynamiczna może zaszkodzić. Nie wiem, w jaki sposób, ale podobno. Z kolei inna osoba pisała, że statyczna nie ma sensu, bo jak się zmiesza stary olej z nowym, to wtedy ta papka ma złe właściwości i to też niedobrze. A ASO twierdzi, że się w ogóle nie wymienia. I bądź tu mądry! Dlaczego to nie może być jasne i proste dla zwykłego użytkownika. Nie wiem, może najsensowniej jest zrobić wymianę statyczną, przejechać z 200 km i znów statyczną. Wtedy będzie więcej nowego oleju w skrzyni. Ale w sumie czym zrobienie kilku statycznych wymian pod rząd miałoby się różnić od jednej dynamicznej? Nic już nie wiem. Chcę po prostu dbać o samochód.

Jeszcze jedno. Gdybym ostatecznie, po tym co napisze mi Egon ;-) zdecydował się na wymianę statyczną, to chyba mogę spokojnie jechać w tym celu do ASO? W sensie, że taka operacja nie wymaga jakiejś supertajemnej wiedzy na temat skrzyń, prawda? Wiem, że może Was śmieszyć moje ostrożne podejście do każdego, nawet ASO, ale tyle się człowiek już w życiu naczytał ...

Automat.pl postanowiłem już sobie odpuścić, bo znalazłem w dziale odradzane warsztaty taki kwiatek: http://groups.google...rsztat nadarzyn

Na temat AutoPrecyzji też są nienajlepsze opinie. Na razie nie znalezłem złego słowa na temat MidParts. Tak sobie czytam już od kilku godzin o ASB i jak się czegoś jeszcze dowiem, to dopiszę tutaj. A o ogóle to nie wiem, czy sobie tej wymiany nie odpuszczę na zasadzie działa - nie ruszać, bo znalazłem już wiele osób, którym po wymianie oleju ASB przestała chodzić. Ponoć jak się po np. 170 000 km na starym oleju wleje nowy, to może co nieco wypłukać i zrobić więcej złego niż dobrego. W sensie, że na przykład i tak byłby remont, ale na przykład dopiero za 2 lata.

#19 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 czerwca 2009 - 13:13

Jeżeli chodzi o dynamiczna to jest to samo co jakbyś wlał do silnika syntetyk jeżeli auto jeździło cały czas na mineralu
to tak najprościej, wypłócze to co nie trzeba -tyle w skórcie
wszsystko jest w postach opisane nawet ostatnio tez była na ten temat dyskusja ,poszukaj napewno znajdziesz. I tak 90-95% warsztatów wymienia statycznie
nawet na którejs stronie było opisane że nie zalecaja wymieniać dynamicznie własnie z tego powodu, jeżeli się nie myle to chyba na Midparts
na koniec, nie jestem alfą i omega żebym mógł Ci na 100% powiedzieć
i tak zdecydujesz sam
tearz ide robić ostatnie przygotowania do zlotu ,narazie czesc

#20 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 11 czerwca 2009 - 14:25

Jeżeli chodzi o dynamiczna to jest to samo co jakbyś wlał do silnika syntetyk jeżeli auto jeździło cały czas na mineralu
to tak najprościej, wypłócze to co nie trzeba -tyle w skórcie
wszsystko jest w postach opisane nawet ostatnio tez była na ten temat dyskusja ,poszukaj napewno znajdziesz.

No właśnie przejrzałem już wszystko przez kilka godzin i nie znalazłem.

I tak 90-95% warsztatów wymienia statycznie


A taka wymiana statyczna to ma w ogóle jakiś sens?