Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwne stukanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 11 sierpnia 2009 - 10:44

jestem pewnien w 99% ze to wlasnie wtrysk sterujacy, dobrze go osluchalem...

#22 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 sierpnia 2009 - 10:46

Panowie u mnie wrecz odwrotnie ..jak zimny jest ciszej a potem zaczyna sie orkiestra ..olej mobil 10w40 polsyntetyk :(

#23 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 11 sierpnia 2009 - 13:25

Jeśli wtryskiwacz sterujący stukocze sobie, na bank jest przypieczony i sie wiesza. Polecam demontaż i sprawdzenie. A jak sterujący to i wszystkie. Potem masz to z bani.

daro41, ale łomotac to moze wszystko. Od koła pasowego, poprzez napinacz i kompensatory, aż do dwumasy. Z L O K A L I Z U J problma.

#24 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 11 sierpnia 2009 - 21:03

Zakupiłem omkę, i oczywiście zaraz wymiana oleju. jako że autko zalane było Mineralnym lotosem 15W40 i nieco klekotało, chciałem zalac 10W40. Mechanik kategorycznie zaprotestował bo: Panie, silnik panu wypłucze, po czym zapodał shell 15W40. No i sie zaczęło. Lotos miał wspólczynnik TBN 9,8 s nowo zalany shell 10,6. Gdzie tu jest logika????? Przejechałem 5kkm i wymiana na shella helixa plus 10W40, o liczbie TBN 10.2 U tego samego mechanika, który został zwymyślany od nierozgarnietych tumanów. Niestety przyznał sie że nigdy nie słyszał o liczbach zasadowych, TBN, detergantach itp.......


A ja zapodałem Mobil 1 5W-50 w pełnej syntezie i jest git majonez ;). Za dwa i pól tysiaka już będzie czwarta zmiana i nic nie wypłukało, nic nie zatkało a przypuszczam że "adolfy" syntetyka raczej nie nalewali a co najgorsze to pewnie parę wiosen go wcale nie wymieniali :( Jak to szkopy mają w zwyczaju gdy auto ma powyżej 5 lat :(

#25 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 11 sierpnia 2009 - 21:20

Ale dla X25D czyli klekotka, pełen syntetyk to już proszenie się o kłopoty, chocby z racji przebiegu, i stanu np.turbozespolu, który pewnie zaczął by go nieco podbierac( ale przy odpowiednim doborze oleju powinno byc git) . Ale wystarczy mi fakt, iz silnik o wiele ciszej pracuje, kontrolka cisnienia gaśnie tak jak powinna, wewnątrz silnik jest czysciutki (oby nie za bardzo tfu tfu na psa urok) , a nie jak u kolegi w omie, wewnątrz silnika jest czarno i szlamiasto.

#26 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2009 - 21:08

Ale dla X25D czyli klekotka, pełen syntetyk to już proszenie się o kłopoty, chocby z racji przebiegu, i stanu np.turbozespolu, który pewnie zaczął by go nieco podbierac( ale przy odpowiednim doborze oleju powinno byc git) . Ale wystarczy mi fakt, iz silnik o wiele ciszej pracuje, kontrolka cisnienia gaśnie tak jak powinna, wewnątrz silnik jest czysciutki (oby nie za bardzo tfu tfu na psa urok) , a nie jak u kolegi w omie, wewnątrz silnika jest czarno i szlamiasto.


czy ty miałeś moją omę na uwadze uszatku? z tym szlamem w komorze:eek:

#27 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 16 sierpnia 2009 - 20:26

Tak jest Radku Twoją.......tylko nie chodzi o szlam w komorze, a w środku w silniku.:bigok:

#28 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2009 - 12:57

Tak jest Radku Twoją.......tylko nie chodzi o szlam w komorze, a w środku w silniku.:bigok:


jak sobie zmienię oliwę to będzie dobrze bez paniki:p

#29 OFFLINE   sylwester

sylwester

    sylwek

  • 7 postów
  • Dołączył: 25-04-2009
  • Skąd: połczyn zdrój

Napisany 18 sierpnia 2009 - 21:18

witam.u mnie juz wiadomo co to.poszlo kolo pasowe.pompa jest ok ale to i tak nie pociesza.po znajomosci dostalem kolo nowe za 370 zl.no i robia juz.zobaczymy pozdrawiam:D

#30 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 18 sierpnia 2009 - 23:18

Niech kol. redies opisze swoe problemy z łomotem z pod maski, I co powiedział na to mechanik......I co było problemem...Szkoda że PRL umarł......Oborowy by więcej naprawił.

#31 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2009 - 13:41

Niech kol. redies opisze swoe problemy z łomotem z pod maski, I co powiedział na to mechanik......I co było problemem...Szkoda że PRL umarł......Oborowy by więcej naprawił.


o jakim łomocie uszati piszesz czy chodzi ci o napinacz czy też źle założony pasek? bo ja wiem czy to aby do końca było powodem no ale jak uszati mówi to tak jest i nie należy się sprzeciwiać hi,hi,hi:cool: a jeżeli chodzi o mechaników to jak im się uda to naprawią ale to też nie zawsze!!

#32 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 28 sierpnia 2009 - 12:03

Sorry, ale czy błędu wtrysku sterującego nie da się wykryć za pomocą interfejsu?
Odnośnie kluchy zamierzam teraz zmienić półsyntetyk mobila na pełny syntetyk castrola 5w40 - może da radę.. kolejnym krokiem będzie zmiana łańcuchów, napinacza i ślizgów, co dalej... zobaczymy.
U mnie jak jest zimny, jest w miarę cicho natomias jak juz się troche zagrzeje albo jak go troche obciążę (normalne ruszanie na zimnym ) juz zaczyna go być słychac.
Dodatkowo stukanie da się wyczuć stukanie na sprzęgle... podczas gdy puszczam pedał czuje delikatne wibrację w rytm stukania...;-) - może i śmieszne ale prawdziwe.
1. Może mi ktoś powie czy da się dołem wyciągnąć korbę i tłoki bez rozbierania góry silnika.
2. czy jeżeli jest to pęknięty tłok lub "rozwalony sworzeń" da się zdiagnozować który to domową metodą? ( na przykład odkręcając przewody wtryskowe na poszczególnych cilindrach)
3. Czy wał moze mieć luzy przód-tył?
dzięki
FLY OR DIE

#33 OFFLINE   djojo

djojo
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-08-2009

Napisany 29 sierpnia 2009 - 20:22

Ja mam stukanie ale tylko jak naciskam pedał gazu. Stuka mi tak jak u taty w omedze 2,5 v6 z gazem (wtyskiwacze z gazu tak stukają)