

dziwne stukanie
#21
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 10:44
#22
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 10:46

#23
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 13:25
daro41, ale łomotac to moze wszystko. Od koła pasowego, poprzez napinacz i kompensatory, aż do dwumasy. Z L O K A L I Z U J problma.
#24
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 21:03
Zakupiłem omkę, i oczywiście zaraz wymiana oleju. jako że autko zalane było Mineralnym lotosem 15W40 i nieco klekotało, chciałem zalac 10W40. Mechanik kategorycznie zaprotestował bo: Panie, silnik panu wypłucze, po czym zapodał shell 15W40. No i sie zaczęło. Lotos miał wspólczynnik TBN 9,8 s nowo zalany shell 10,6. Gdzie tu jest logika????? Przejechałem 5kkm i wymiana na shella helixa plus 10W40, o liczbie TBN 10.2 U tego samego mechanika, który został zwymyślany od nierozgarnietych tumanów. Niestety przyznał sie że nigdy nie słyszał o liczbach zasadowych, TBN, detergantach itp.......
A ja zapodałem Mobil 1 5W-50 w pełnej syntezie i jest git majonez



#25
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 21:20
#26
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2009 - 21:08
Ale dla X25D czyli klekotka, pełen syntetyk to już proszenie się o kłopoty, chocby z racji przebiegu, i stanu np.turbozespolu, który pewnie zaczął by go nieco podbierac( ale przy odpowiednim doborze oleju powinno byc git) . Ale wystarczy mi fakt, iz silnik o wiele ciszej pracuje, kontrolka cisnienia gaśnie tak jak powinna, wewnątrz silnik jest czysciutki (oby nie za bardzo tfu tfu na psa urok) , a nie jak u kolegi w omie, wewnątrz silnika jest czarno i szlamiasto.
czy ty miałeś moją omę na uwadze uszatku? z tym szlamem w komorze:eek:
#27
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2009 - 20:26
#28
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 12:57
Tak jest Radku Twoją.......tylko nie chodzi o szlam w komorze, a w środku w silniku.:bigok:
jak sobie zmienię oliwę to będzie dobrze bez paniki:p
#29
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 21:18
#30
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 23:18
#31
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2009 - 13:41
Niech kol. redies opisze swoe problemy z łomotem z pod maski, I co powiedział na to mechanik......I co było problemem...Szkoda że PRL umarł......Oborowy by więcej naprawił.
o jakim łomocie uszati piszesz czy chodzi ci o napinacz czy też źle założony pasek? bo ja wiem czy to aby do końca było powodem no ale jak uszati mówi to tak jest i nie należy się sprzeciwiać hi,hi,hi:cool: a jeżeli chodzi o mechaników to jak im się uda to naprawią ale to też nie zawsze!!
#32
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2009 - 12:03
Odnośnie kluchy zamierzam teraz zmienić półsyntetyk mobila na pełny syntetyk castrola 5w40 - może da radę.. kolejnym krokiem będzie zmiana łańcuchów, napinacza i ślizgów, co dalej... zobaczymy.
U mnie jak jest zimny, jest w miarę cicho natomias jak juz się troche zagrzeje albo jak go troche obciążę (normalne ruszanie na zimnym ) juz zaczyna go być słychac.
Dodatkowo stukanie da się wyczuć stukanie na sprzęgle... podczas gdy puszczam pedał czuje delikatne wibrację w rytm stukania...;-) - może i śmieszne ale prawdziwe.
1. Może mi ktoś powie czy da się dołem wyciągnąć korbę i tłoki bez rozbierania góry silnika.
2. czy jeżeli jest to pęknięty tłok lub "rozwalony sworzeń" da się zdiagnozować który to domową metodą? ( na przykład odkręcając przewody wtryskowe na poszczególnych cilindrach)
3. Czy wał moze mieć luzy przód-tył?
dzięki
#33
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2009 - 20:22