Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 V6 + Supercharger Eaton M62


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2009 - 23:54

Chodzi o to, że 2.6 było dużo mniej niż np 2.5, a mimo to często się słyszy jak padają i to najczęściej dół - te same głosy są przy Omegach jak i Vectrach. Ja wnioskuję, że zmienili pompę i jest ona bardziej wrażliwa na zaniedbania wymian, co w UK jest notorycznie olewane i pewnie dlatego najczęściej padają tutaj (te słynne "Angliki" co LPG nie widziały".
Nie wiem czy to rzeczywiście problem nowej pompy, ale wolę napisać informacyjnie.

P.S. Maciek - jeszcze raz przeczytałem co piszesz i chyba się nie zrozumieliśmy. Ja piszę o padającym "dole" w sensie wału i panewek, a jeśli chodzi o elastyczność to 2.6 lepiej ciągnie od "dołu" niż 2.5 bo jest dużo elastyczniejsza i ma większy moment.

#42 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2009 - 14:37

Pisałeś kiedyś o twardości czopów, jak pamiętam 30HRC - sam sprawdzałeś twardość?


tak. mierzyłem sam i z wrażenia poszedłem po kontrolera, oboje stwierdziliśmy to samo...
na każdej mierzonej powierzchni twardość jest identyczna 30-32HRC

mało tego że są miękkie czopy to jest cały lichy i przy obróceniu panewki w korbie, skrzywiło nominalny wał o 0,5mm więc żaden szlif by nie wydał...

#43 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2009 - 15:24

Nie jestem specem od materiałówki ale jak pamiętam to koła zębate do łańcuchów motocykli mają po 70 HRC.
Ja mam wał z V6 po wyłamaniu korbowodu i zblokowaniu go na ściance obudowy - ścianka pękła, ale nie wybiło dziury, a wał nawet na oko jest krzywy...
No, dość już OT o materiałach.

P.S. Czym teraz robione są testy na twardość Rockwella? Diamentem czy kulką?

#44 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2009 - 15:38

Stożek diamentowy lub kulka :D W zależności od tego co badamy: http://pl.wikipedia....dości_Rockwella

 


#45 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2009 - 16:02

Stożek diamentowy lub kulka :D W zależności od tego co badamy: http://pl.wikipedia....dości_Rockwella

No tak, to wiem, ale pytam się z ciekawości, bo słyszałem że wiele firm przechodzi na kulki bo jest niby taniej. Jak pisałem - ja rzadko korzystam z Rockwella (częściej wytrzymałość Charpy, ale ten jest destrukcyjny)

#46 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2009 - 17:15

a ja mam equotip firmy proceq :D baa nawet parę różnych, takie duże komputerki z zapisem pomiarów i jeden taki praktycznie "długopis" za 4500zł :D

rockwell i brinell to w sumie już starsze od węgla, ale niema nic dokładniejszego jak kulka brinella... (i opcykany operator)

Ja mam wał z V6 po wyłamaniu korbowodu i zblokowaniu go na ściance obudowy


a mój tylko obrócił panewkę i po wszystkim normalnie chodził tylko stukał, niestety wał na złom :(
znaczy na stolik ;)

co do zębatek motocyklowych to owszem może być do 70HRC ale tylko powieżchownie przez nawęglanie, powlekanie chromem technicznym lub azotowanie.

o materiałach i technologii mógł bym ciągle, ale to nie ten temat :D

#47 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 26 lipca 2009 - 16:47

janusz szy zakonczył projekt z eatonem ,jeszcze tylko poprawki kosmetyczne i bedzie na forum jest bardzo bogato i bardzo na przód:) wkoncu mv6 +kompresor w polsce

#48 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2009 - 16:53

janusz szy zakonczył projekt z eatonem

Ooo... Jakieś wykresy z hamowni będą?

wkoncu mv6 +kompresor w polsce

Już było dużo wcześniej w Viki B, 3.0 V6 i taki sam Eatonik.

#49 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2009 - 18:53

wkoncu mv6 +kompresor w polsce

Robi się smacznie.

#50 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 26 lipca 2009 - 19:32

mam nadzieje ,że nie poskąpi planów i rad ;)

#51 OFFLINE   un_ix

un_ix
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 31 lipca 2009 - 21:31

Już było dużo wcześniej w Viki B, 3.0 V6 i taki sam Eatonik.

-> pierwsze slysze - moze cos wiecej o tej Vectrze?
pozdrawiam, Tomek [un_ix]

Vectra B 3.0V6

#52 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2009 - 12:25

Poczytaj temat od początku, a znajdziesz link.

#53 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 23 sierpnia 2009 - 23:27

http://cgi.ebay.de/K...id=p3286.c0.m14
http://cgi.ebay.de/M...id=p3286.c0.m14 widzieli ??

#54 OFFLINE   Poczes

Poczes

    carrra(van)mba

  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2009
  • Skąd: Southampton

Napisany 01 września 2009 - 19:32

Przeczytałem cały temat i jestem pełen podziwu...........RESPECT za dążenie do celu

#55 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2009 - 21:52

Wszystko fajnie ale sam autor tematu mógłby podzielić się wkońcu co i jak udało się zrobić...

#56 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 01 września 2009 - 22:58

Wszystko fajnie ale sam autor tematu mógłby podzielić się wkońcu co i jak udało się zrobić...


powiem szczerze ja też czekam z niecierpilwoscią na to co tam się dało wyciagnąć z tego silniczka:) no i jakieś foto jasna sprawa:D
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#57 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2009 - 08:51

a ja myślę że jednak silniczek pokazał korby i teraz już kolega się obraził na omegi :p








obym nie miał racji.....

#58 OFFLINE   un_ix

un_ix
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 03 września 2009 - 16:02

Poczytaj temat od początku, a znajdziesz link.

-> tak sie sklada kolego, ze Vectra X30XE do ktorej podales linka, to auto mojego klubowego kolegi. docelowo ma byc zainstalowany Vortech, a nie Eaton. zaznaczam - ma byc, poki co silnik jest odprezony i czeka na montaz sprezarki.
pozdrawiam, Tomek [un_ix]

Vectra B 3.0V6

#59 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2009 - 16:40

-> tak sie sklada kolego, ze Vectra X30XE do ktorej podales linka, to auto mojego klubowego kolegi. docelowo ma byc zainstalowany Vortech, a nie Eaton. zaznaczam - ma byc, poki co silnik jest odprezony i czeka na montaz sprezarki.

Pisał w temacie cały czas o Eatonie.

#60 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2009 - 00:36

-> tak sie sklada kolego, ze Vectra X30XE do ktorej podales linka, to auto mojego klubowego kolegi. docelowo ma byc zainstalowany Vortech, a nie Eaton. zaznaczam - ma byc, poki co silnik jest odprezony i czeka na montaz sprezarki.

hehe, mozna tak czekac i rok :)

ja sie zastanawiam, czy anglika sobie nie sprawic i ekperymentowac na nim, jak wyjdzie, to przerzucic motor do siebie. bo nie moge sobie pozwolic na dluzsze unieruchomienie swojego auta...