

Omega 3.0 V6 + Supercharger Eaton M62
#41
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 23:54
Nie wiem czy to rzeczywiście problem nowej pompy, ale wolę napisać informacyjnie.
P.S. Maciek - jeszcze raz przeczytałem co piszesz i chyba się nie zrozumieliśmy. Ja piszę o padającym "dole" w sensie wału i panewek, a jeśli chodzi o elastyczność to 2.6 lepiej ciągnie od "dołu" niż 2.5 bo jest dużo elastyczniejsza i ma większy moment.
#42
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 14:37
Pisałeś kiedyś o twardości czopów, jak pamiętam 30HRC - sam sprawdzałeś twardość?
tak. mierzyłem sam i z wrażenia poszedłem po kontrolera, oboje stwierdziliśmy to samo...
na każdej mierzonej powierzchni twardość jest identyczna 30-32HRC
mało tego że są miękkie czopy to jest cały lichy i przy obróceniu panewki w korbie, skrzywiło nominalny wał o 0,5mm więc żaden szlif by nie wydał...
#43
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 15:24
Ja mam wał z V6 po wyłamaniu korbowodu i zblokowaniu go na ściance obudowy - ścianka pękła, ale nie wybiło dziury, a wał nawet na oko jest krzywy...
No, dość już OT o materiałach.
P.S. Czym teraz robione są testy na twardość Rockwella? Diamentem czy kulką?
#44
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 15:38
#45
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 16:02
No tak, to wiem, ale pytam się z ciekawości, bo słyszałem że wiele firm przechodzi na kulki bo jest niby taniej. Jak pisałem - ja rzadko korzystam z Rockwella (częściej wytrzymałość Charpy, ale ten jest destrukcyjny)Stożek diamentowy lub kulka
W zależności od tego co badamy: http://pl.wikipedia....dości_Rockwella
#46
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 17:15


rockwell i brinell to w sumie już starsze od węgla, ale niema nic dokładniejszego jak kulka brinella... (i opcykany operator)
Ja mam wał z V6 po wyłamaniu korbowodu i zblokowaniu go na ściance obudowy
a mój tylko obrócił panewkę i po wszystkim normalnie chodził tylko stukał, niestety wał na złom

znaczy na stolik

co do zębatek motocyklowych to owszem może być do 70HRC ale tylko powieżchownie przez nawęglanie, powlekanie chromem technicznym lub azotowanie.
o materiałach i technologii mógł bym ciągle, ale to nie ten temat

#47
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2009 - 16:47
#48
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2009 - 16:53
Ooo... Jakieś wykresy z hamowni będą?janusz szy zakonczył projekt z eatonem
Już było dużo wcześniej w Viki B, 3.0 V6 i taki sam Eatonik.wkoncu mv6 +kompresor w polsce
#49
OFFLINE
#50
OFFLINE
#51
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2009 - 21:31
-> pierwsze slysze - moze cos wiecej o tej Vectrze?Już było dużo wcześniej w Viki B, 3.0 V6 i taki sam Eatonik.
Vectra B 3.0V6
#52
OFFLINE
#53
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 23:27
#54
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 19:32
#55
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 21:52
#56
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 22:58
Wszystko fajnie ale sam autor tematu mógłby podzielić się wkońcu co i jak udało się zrobić...
powiem szczerze ja też czekam z niecierpilwoscią na to co tam się dało wyciagnąć z tego silniczka:) no i jakieś foto jasna sprawa:D
#57
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 08:51

obym nie miał racji.....
#58
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 16:02
-> tak sie sklada kolego, ze Vectra X30XE do ktorej podales linka, to auto mojego klubowego kolegi. docelowo ma byc zainstalowany Vortech, a nie Eaton. zaznaczam - ma byc, poki co silnik jest odprezony i czeka na montaz sprezarki.Poczytaj temat od początku, a znajdziesz link.
Vectra B 3.0V6
#59
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 16:40
Pisał w temacie cały czas o Eatonie.-> tak sie sklada kolego, ze Vectra X30XE do ktorej podales linka, to auto mojego klubowego kolegi. docelowo ma byc zainstalowany Vortech, a nie Eaton. zaznaczam - ma byc, poki co silnik jest odprezony i czeka na montaz sprezarki.
#60
OFFLINE
Napisany 04 września 2009 - 00:36
hehe, mozna tak czekac i rok-> tak sie sklada kolego, ze Vectra X30XE do ktorej podales linka, to auto mojego klubowego kolegi. docelowo ma byc zainstalowany Vortech, a nie Eaton. zaznaczam - ma byc, poki co silnik jest odprezony i czeka na montaz sprezarki.

ja sie zastanawiam, czy anglika sobie nie sprawic i ekperymentowac na nim, jak wyjdzie, to przerzucic motor do siebie. bo nie moge sobie pozwolic na dluzsze unieruchomienie swojego auta...