

Omega 3.0 V6 + Supercharger Eaton M62
#21
OFFLINE
Napisany 31 maja 2009 - 19:00
mógł by to ktoś zweryfikować
bo mi to się jakieś mało wiarygodne wydaje...
#22
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 09:25
serducho gsi irmscher
#23
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 17:26
wtryskiwacze moga byc takze od calibry turbo okolo 304 wydajnosci badz od saaba turbo
na sabowskich moglaby sie przylewac na wolnych ,ale da sie zestroic ale one chyba maja 380 cc.pozdrawiam:)
#24
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 19:51
dzisiaj rozmawiałem z gościem który twierdził że pracuje 15 lat w serwisie opla w opolu i (...)
wiele razy rozmawiałem z wieloletnimi pracownikami serwisów Opel.
Twierdzili, często nawet po sprawdzeniu w komputerze lub po kilku telefonach do innych wieloletnich pracowników, że w Omedze nie ma czegoś takiego jak szpera, w dyfer ze szperą nie trzeba wlewać innego oleju jak zwykły, nigdy nie było w produkcji silnika o kodzie C30XEI, EVO500 to inaczej Lotus, czarna lampa na tył do A "Irmiego" nie była nigdy dostępna w ofercie ASO, olej w niemal 20-letnim automacie z C40SE nie musi być wymieniany, xenony w Be trzeba wymieniać tylko parami i tylko na oryginały bo inne od razu się przepalają, w tylnej osi nie trzeba regulować zbieżności, rozrząd w V-ce (98r) trzeba wymieniać co 60tys km, jak leci olej z dekli zaworowych to trzeba sprężanie mierzyć bo najczęściej to już silnik do remontu...
o kompresorach czy innym tuningu to nawet nie próbowałem gadać :mrgreen:
#25
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 19:58
wiele razy rozmawiałem z wieloletnimi pracownikami serwisów Opel.
Twierdzili, często nawet po sprawdzeniu w komputerze lub po kilku telefonach do innych wieloletnich pracowników, że w Omedze nie ma czegoś takiego jak szpera, w dyfer ze szperą nie trzeba wlewać innego oleju jak zwykły, nigdy nie było w produkcji silnika o kodzie C30XEI, EVO500 to inaczej Lotus, czarna lampa na tył do A "Irmiego" nie była nigdy dostępna w ofercie ASO, olej w niemal 20-letnim automacie z C40SE nie musi być wymieniany, xenony w Be trzeba wymieniać tylko parami i tylko na oryginały bo inne od razu się przepalają, w tylnej osi nie trzeba regulować zbieżności, rozrząd w V-ce (98r) trzeba wymieniać co 60tys km, jak leci olej z dekli zaworowych to trzeba sprężanie mierzyć bo najczęściej to już silnik do remontu...
o kompresorach czy innym tuningu to nawet nie próbowałem gadać :mrgreen:


#26
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 20:32
wiele razy rozmawiałem z wieloletnimi pracownikami serwisów Opel.
Twierdzili, często nawet po sprawdzeniu w komputerze lub po kilku telefonach do innych wieloletnich pracowników, że w Omedze nie ma czegoś takiego jak szpera, w dyfer ze szperą nie trzeba wlewać innego oleju jak zwykły, nigdy nie było w produkcji silnika o kodzie C30XEI, EVO500 to inaczej Lotus, czarna lampa na tył do A "Irmiego" nie była nigdy dostępna w ofercie ASO, olej w niemal 20-letnim automacie z C40SE nie musi być wymieniany, xenony w Be trzeba wymieniać tylko parami i tylko na oryginały bo inne od razu się przepalają, w tylnej osi nie trzeba regulować zbieżności, rozrząd w V-ce (98r) trzeba wymieniać co 60tys km, jak leci olej z dekli zaworowych to trzeba sprężanie mierzyć bo najczęściej to już silnik do remontu...
o kompresorach czy innym tuningu to nawet nie próbowałem gadać
No właśnie po to są Autoryzowane Stacje Obsługi :-D
#27
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 22:31
360 no z zalewaniem deko klopot jest na wolnychna sabowskich moglaby sie przylewac na wolnych ,ale da sie zestroic ale one chyba maja 380 cc.pozdrawiam:)
serducho gsi irmscher
#28
OFFLINE
#29
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2009 - 23:05
No właśnie po to są Autoryzowane Stacje Obsługi :-D
ja nie wiem czemu wy sie dziwicie ?? przeciez tutaj nie chodzi o to zeby tanio zrobic klientowi tylko o to zeby serwis sie utrzymal tak ?? wiec jak jest do zrobienia remont silnikia to lepiej jest wymienic na nowy. Co do wymiany oleju w podzespolach takich jak skrzynia biegow czy most to rzeczywiscie nie przewiduje sie wymiany oleju przez cala eksploatacje samochodu... tylko cala magia polega na tym ze dla inzynierow projektujacych omege jak i kazdy iny nowy samochod to okres eksploatacji powinien trwac 5 lat i np w niemczech wiekszosc aut tak ma (nie mowie ze wszystkie) to tyle jesli chodzi o moje wypociny

#30
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2009 - 23:18
tylko cala magia polega na tym ze dla inzynierow projektujacych omege jak i kazdy iny nowy samochod to okres eksploatacji powinien trwac 5 lat i np w niemczech wiekszosc aut tak ma (nie mowie ze wszystkie) to tyle jesli chodzi o moje wypociny
No tu trochę cię poniosło:)
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2009 - 21:25
http://www.allegro.p...echaniczna.html
tylko kto podopowie jak to montnąć >?? chęci są , koncepcja jest więc może ... ?
#33
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 14:22
kto w końcu doładuje v6???

#34
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 14:27


#35
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 16:52

kto sponsoruje dmuchawe i następny silnik???
pierwszą doładowaną omcię na forum miał ilku...
i taki silnik to już można dmuchać...
jak już wspominałem, moim zdaniem V'ka się nie nadaje pod sprężarkę, ale bardzo chętnie pomogę jak ktoś by chciał udowodnić że się mylę


#36
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 19:30
#37
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 19:58
wystarczy po youtube pośmigać jest kilka sztuk...
ja po prostu uważam że konstruktorzy gm'a kosztem jakości poszli po oszczędności.
głównie słabej jakości jest układ korbowotłokowy, nie wiem czy poprawili coś w 2,6/3,2 ale w 3,0 to porażka, żeliwny wał z miękkimi czopami...
#38
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 22:35
Seryjny 2,5 v6 odprezony uszczelkami wytrzymuje spokojnie 0.75 bara
tu wykresik mysle ze juz jest dosc ladnie
http://img261.images...kres8es5yv.jpg/
Nie wiem ile wytrzymaja korby i tloki ale jesli chodzi o wal to jest calibra 3.0 v6 twin turbo gdzie dmuchaja bara i wal jest seryjny.... korby i tloki zmienione na kute....
Mam tylko nadzieje ze nie myslicie, ze zakup sprezarki to najwiekszy wydatek bo dobre "skompresowanie" i podstawa dobre wystrojenie silniczka to +/- 10tysi....
#39
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 23:16
NIe wiem czy w Lotku nie byl wzmacniany powierzchniowo, ale prawda jest taka, ze V6 opla nie bylo z zamierzenia silnikiem pod turbo i stad oszczednosci.a kto pisze że się nie da???
wystarczy po youtube pośmigać jest kilka sztuk...
ja po prostu uważam że konstruktorzy gm'a kosztem jakości poszli po oszczędności.
głównie słabej jakości jest układ korbowotłokowy, nie wiem czy poprawili coś w 2,6/3,2 ale w 3,0 to porażka, żeliwny wał z miękkimi czopami...
2.6 szczegolnie jakoś ma problemy z "dolem", ale odnoszę wrażenie, że zmienili pompę olejową i to od tego.
Pisałeś kiedyś o twardości czopów, jak pamiętam 30HRC - sam sprawdzałeś twardość?
#40
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 23:43
nie zauważyłem szczerze mówiąc a mam do czego porównać . Wcześniej miałem 2,5 a teraz często jeżdzę 3,0 kolegi . Ogólnie to moja "i"renka lata jak bocian .2.6 szczegolnie jakoś ma problemy z "dolem",
