

Omega 3.0 V6 + Supercharger Eaton M62
#1
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 16:41
z elektro sprzęgiełkiemwięc moge troche poeksperymentować z doładowaniem silnika.
Wedłóg opisów sprężarke można założyć do silników 3.8L max
Sprawa z montażem nie jest zbytnio skomplikowana jast nawet pare
filmików na YouTube np:
Sprężarka pyjdzie dopiero za dwa dni 28.04.09 wiec jest troche czasu
zaplanowac pare rzeczy i wiem ze jest tu paru zapaleńców motoryzacji i
pasjonatów omegi wiec prosze o pomoc zaplanować pare rzeczy
np:
jak przerobić podciśnienia gdzie załozyć najlepiej przepływomoerz,
pająka na dolocie trzeba zdemontować więc czy zrobić sztywne dojscie
z rur nierdzewki od chargera do przepustnicy albo zastosować po drodze
rezonator manzel dalej co lepiej założyć blow czy Manual Boost Control
Napewno pytań jeszcze bedzie pare jak zaczne to montować w calość
z tego co już przeglądałem wnioskuje ze przełożenie od silnika na charger musi bić w granicach 1:2 omega kręci do 7 tyś obrotów a charger do 14000/16000 wiec koło pasowe na silniku dwa razy większe niż na chargerku
ale to wszystko wyjdzie podczas prób i testów o których bede na bieżąco pisał myśle że znajdzie sie ktoś chetny mi pomuc zmontować to w całość
Mile widziany kontakt na GG 7173222 lub szymanskij@poczta.fm
Napiszcie co o tym myślicie Pozdrawiam
Janusz_Szy
#2
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 16:49
Witajcie kupiłem drógą omege 3.0 V6 i sprężarke śrubową typu Eaton M62
z elektro sprzęgiełkiemwięc moge troche poeksperymentować z doładowaniem silnika.
Wedłóg opisów sprężarke można założyć do silników 3.8L max
Sprawa z montażem nie jest zbytnio skomplikowana jast nawet pare
filmików na YouTube np:
Sprężarka pyjdzie dopiero za dwa dni 28.04.09 wiec jest troche czasu
zaplanowac pare rzeczy i wiem ze jest tu paru zapaleńców motoryzacji i
pasjonatów omegi wiec prosze o pomoc zaplanować pare rzeczy
np:
jak przerobić podciśnienia gdzie załozyć najlepiej przepływomoerz,
pająka na dolocie trzeba zdemontować więc czy zrobić sztywne dojscie
z rur nierdzewki od chargera do przepustnicy albo zastosować po drodze
rezonator manzel dalej co lepiej założyć blow czy Manual Boost Control
Napewno pytań jeszcze bedzie pare jak zaczne to montować w calość
z tego co już przeglądałem wnioskuje ze przełożenie od silnika na charger musi bić w granicach 1:2 omega kręci do 7 tyś obrotów a charger do 14000/16000 wiec koło pasowe na silniku dwa razy większe niż na chargerku
ale to wszystko wyjdzie podczas prób i testów o których bede na bieżąco pisał myśle że znajdzie sie ktoś chetny mi pomuc zmontować to w całość
Mile widziany kontakt na GG 7173222 lub szymanskij@poczta.fm
Napiszcie co o tym myślicie Pozdrawiam
Janusz_Szy
hehe. jak to zrobisz to bede ci mistrzu wolal


#3
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 17:03

#4
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 17:08
#5
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 17:11
#6
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 17:14

#7
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 17:18

#8
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 17:22
zajuje sie od paru lat laminatami żywice i maty szklane nie sa mi obce równiez posiadam dużą wiedzie w zakresie mechaniki samochodowej lecz nie bardzo wiem jak ugryść te podciśnienia w omie myśle przerobić podobnie jak koledzy to robili przy montażu
rezonatorów mantzel tyle ze podłącze do tego charger.
#9
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 17:25
#10
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 17:29
oczywiście nie za FREE

#11
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 18:23
#12
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 22:47
Sam montaż nie sprawi mi problewów zajmowałem sie spawaniem ponadpodstawowy kurs prakrtyka również w niemczech komtrakt obecnie prowadze własną działalność gosp
zajuje sie od paru lat laminatami żywice i maty szklane nie sa mi obce równiez posiadam dużą wiedzie w zakresie mechaniki samochodowej lecz nie bardzo wiem jak ugryść te podciśnienia w omie myśle przerobić podobnie jak koledzy to robili przy montażu
rezonatorów mantzel tyle ze podłącze do tego charger.
podcisnieniami sie nie martw bo akurat z przodu silnika nie bedzie potrzebne. wiec zostawiasz tylko zaworek zeby bledem nie walil
#13
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 23:00
co do multiramu to ci się nie przyda bo on jest stworzony po to by silnik mógł zassać większą ilość powietrza które w twoim przypadku będzie dostarczane w nadciśnieniu...
z przepływomierza bym chyba zrezygnował bo w końcu będą tworzone nowe mapy wtrysków i można oprzeć je na "tps" co powinno wystarczyć
napewno będziesz musiał przerobić odmę silnika która też działa na zasadzie podciśnienia...
jeszcze nie wymyśliłem co zrobić z bajerami które są sterowane podciśnieniem i musiał bym mieć spis tych wszystkich urządzeń które chcesz zostawić żeby znaleźć jakieś proste rozwiązanie...
jeżeli chodzi o mantzel'a to on raczej stworzy tzw. turbodziurę więc raczej odpada, ale jest też możliwość że pomoże przy gałtownym dodaniu gazu bo to w końcu akumulator powietrza i trzeba przetestować co daje lepsze efekty...
jeżeli będe mógł ci w czymś pomódz to pomogę
nie wiem co chcesz osiągnąć docelowo ale trzymam kciuki!

przetrzyj szlak, a inni będą cię kopiować jak ci sie uda

#14
OFFLINE
Napisany 28 maja 2009 - 06:41
przetrzyj szlak, a inni będą cię kopiować jak ci sie uda
Dokładnie

A jak z tematem przeniesienia napędu? Czytałem gdzieś że skrzynia wytrzymuje 350 Nm, zastanawiam się czy konieczne są jakieś przeróbki w tej dziedzinie.
#15
OFFLINE
Napisany 29 maja 2009 - 13:32
w aucie ktore teraz robie 2,5v6 jest kompresor laduje 0,35 na postoju ale jest mniejszy niz twoj, narazie nie mialem jak sprawdzic w czasie jazdy,musi byc(niektorzy twierdzili ze nie) IC aktualnie temp w dolocie potrafi siegnac 130stopni wie brak chlodzenia powietrza mija sie z celem,w omedze sporo miejsca chociaz jest
powodzenia
serducho gsi irmscher
#16
OFFLINE
Napisany 29 maja 2009 - 16:09
wypijemy pare bowarków :piwo2: a narazie jeszcze raz wielkie dzięki.
Oczywiście jeżeli ktoś z Was zdecyduje sie na założenie superchargera
prześle wszystkie materiały które zgoromoadze podzczas tecgo zabiegu.
Dziś dotarł do mnie Eaton M62 wrzuce fotki, nareszcie mogę zacząć
demontaż niepotrzebnych elementów z omy i muszę wymyślić jakieś
solidne mocowanie pod sprężarke.
W odpowiedzi na pytania co z mocą i wytrzymałością szkrzyni itp artykół
co prawda po angielsku ale można użyć translatora w celu przetłumaczenia
w artykule opisano doładowanie 0,4 bar-a znalazłem też arykuły w których
mówią o bezpiecznym doładowaniu do 0,6 bar-a oczywiście chodzi mi o silniki
V6,nie zagraża to uszkodeniem tłoków wydmuchaniem uszczelek itp.
http://www.steinmetz...essRelease.aspx
Niebawem dołącze foty z pierwszych modyfikacji ale to moż potrwać pare dni
gdyż nie zamierzam robić chałtury byle tylko to odpalić i przetestować,w razie
pytań piszcie na moje gg 7173222 (załączone ciągle zaraz wracam)
Pozdrawiam
#17
OFFLINE
Napisany 29 maja 2009 - 16:13
#18
OFFLINE
Napisany 29 maja 2009 - 16:53
#19
OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 09:42

#20
OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 10:52