Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co to takiego TC ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 27 października 2006 - 11:46

pod maską po stronie akumulatora jest zbiorniczek płynu hamulcowego a przed nim zbiorniczek oleju od wspomagania kierownicy, patrząc między nimi pionowo w dół zobaczysz mały czerny plastik o wymiarach mniej więcej 10 na 10 cm i tam są te napisy

ja żeby odczytać te napisy musiałem przetrzeć go szmatką bo się troche kurzu zebrało

#42 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2006 - 11:49

Kontrolka w czasie jazdy nie bedzie sie swiecic, to oznacza ze dziala (teoretycznie), akurat odnosnie TC jesli nie swieci tzn ze wlaczona. Jesli swieci sie na stale to znaczy ze wylaczona. W czasie drogi na chwile zapali tzn ze wlasnie zostal uruchomiony na czas wyprowadzania samochodu z poslizgu. :mrgreen: :mrgreen:

Z tego co mi mowiono sniezynka w prostych slowach oznacza ruszanie z 3 stad nie pozwala na poslizg samochodu, to jest rozwiazanie niemal w kazdym nowszym automatem w zastepstwie za TC, TC bylo dodatkiem wyposazenia, sniezynka standardem w automatach...... :mrgreen:

to tyle odemniem oczywiscie moge sie mylic :razz:

:yes_yes: :yes_yes:
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#43 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 27 października 2006 - 11:56

śnieżynka nie ma nic wspulnego z TC

#44 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2006 - 11:57

Śnieżynka jest tylko w automatach i ma na celu wyeliminowanie sytuacji, w ktorej automat zmienia biegi podczas gdy auto stojac w miejscu ma buksujace kola.
A propos TC wczoraj na dwójce przycisnąłem przy przejeździe przez torowisko tramwajowe i TC sie załączyło...Ktos napisal ze to dziala tylko przy <50km/h- myslalem , ze TC czuwa caly czas...piszecie o baczkach-ja jeszcze nie probowalem, nie mialem tez przypadku, zeby autem zarzucilo (raz przodem w koleinach). Boje sie troche cisnac az tak mocno- szkoda mi mostu itd w mojej leciwej juz klusce...wole nie ryzykowac...ale mocy to troche brakuje.3.0 do Omy B to minimum :) apetyt rosnie w miare jedzenia??
kolejne auto tez bedzie min.2.5.

#45 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2006 - 12:00

śnieżynka nie ma nic wspulnego z TC


A co ja napisalem?

Napisalem ze Sniezynka byla w standardzie skrzyni w automacie a TC dodatkiem ktory mozna bylo zamowic.

Nie w kazdym automacie bylo TC ale w kazdym byla sniezynka bedaca jakas alternatywa TC. Sniezynka daje to ze sa mniejsze oborty przy ruszaniu co nie powoduje zrywu. TC tak jak jest opisane wyzej daje nam to ze kolo ktory wpada w poslizg jest blokowane.

Widzialem filmik jak koles ruszal na lodzie z gazem w podlodze. Samochod z punktu A do punktu B posiadajac TC przejechal nie mal w linii prostej.
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#46 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 27 października 2006 - 12:02

ja pisałem o bączkach ale na łące lub na piasku bo też mi jest szkoda auta

#47 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 27 października 2006 - 12:29

...
UKŁAD TCS (Traction Control System) - kontrola trakcji - to uproszczona wersja układu ASR. Układ wykonuje część funkcji ASR tzn. działa na koło, które ślizga się, a nie na silnik.
Kiedy jedno lub obydwa koła napędzające ślizgają się na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, piasek, błoto, woda) TCS powoduje ich hamowanie. Działa przy poniżej 30-50 km/h(w zależności od samochodu) i jest użyteczny szczególnie podczas ruszania lub nagłego przyspieszania ...


Nie do końca mi pasuje to wyjaśnienie bo można np. wchodzić w zakręt z prędkością większą niz 50 km/h i ze stałą prędkością. Przy tylnym napędzie w takiej sytuacji TC powinno działać bez względu na prędkość. Czy się mylę ?

pozdrawiam
niusek

#48 OFFLINE   robertuk

robertuk
  • 5 postów
  • Dołączył: 03-10-2006
  • Skąd: Glasgow

Napisany 27 października 2006 - 12:39

TC dziala przy kazdej predkosci. Chyba ze sam to wylaczysz. Do 50km/h dziala asystent ruszania, czyli tzw. sniezynka. Jesli masz dobry silnik to ze startu zatrzymanego wdus gaz do deski. Na chwilke zabuksuja opony po czym Traction Control zacznie dzialac. I nie, jak ktos tu wyzej napisal zablokuje kolo, tylko je spowolni. A sniezynka sprawi ze autko bedzie niesamowitym mulem bez zmiany biegow.

#49 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 27 października 2006 - 12:45

TC dziala przy kazdej predkosci.

No, to ma sens :drink:

A co to jest "Start zatrzymany" :wink:

pozdrawiam
niusek

#50 OFFLINE   robertuk

robertuk
  • 5 postów
  • Dołączył: 03-10-2006
  • Skąd: Glasgow

Napisany 27 października 2006 - 12:54

Stop, jedynka i ogien :mrgreen:

#51 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2006 - 13:06

Zeby usystematyzowac:
TC - trakszyn kontrol - mechanizm powodujący, że jeżeli koła napędzające stracą przyczepność z podłożem, to silnik jest tłumiony, przez odcięcie zapłonu. Nie mylic TC z np. ESP. TC kontroluje TYLKO I WYŁĄCZNIE zerwanie przyczepności kół napędzanych w skutek zbyt dużego momentu siły na kołach, czyli zbyt mocno wciśniętego pedału gazu w zstosunku do przyczepności podłoża. TC nie kontroluje w żaden sposób toru jazdy!

Śnieżynka w automacie - robi tylko jedną rzecz i to w sposób bardzo prosty, ponadto wyłącza sie automatycznie przy przekroczeniu 50km/h. Śnieżynka powoduje, ze auto rusza z III biegu. Nic wiecej.
Nie ma tu żadnej kontroli czegokolwiek (poza badaniem czy została przekroczona 50ka, kiedy to śnieżynka sie wyłączy, zeby umozliwić normalne zmiany biegów).

#52 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 27 października 2006 - 20:12

... Nie mylic TC z np. ESP. ...

Ja jednak pomyliłem. Myślałem o ESP a pisałem TC. Sorry :sad:

niusek

#53 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 października 2006 - 20:16

Ja jednak pomyliłem. Myślałem o ESP a pisałem TC. Sorry


sory nie wystarczy bedzie cie to kosztowało 2 flachy...................... :hmm:
:nabijacz:

:smiech2:

#54 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 27 października 2006 - 20:24

sory nie wystarczy bedzie cie to kosztowało 2 flachy......................

...napoju Busha :wink:
Oki, ale dopiero jak znajdę dla siebie wymarzoną Omegę.

niusek

#55 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 października 2006 - 20:38

:ok:

:kumple:

#56 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2006 - 09:39

a czy jak się włącza śnieżynke to sie zapala jakaś kontrolka??

#57 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2006 - 10:14

a czy jak się włącza śnieżynke to sie zapala jakaś kontrolka??


tylko ta na przycisku ...

#58 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2006 - 10:20

Dzięki

#59 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 29 października 2006 - 11:33

Zeby usystematyzowac:
TC - trakszyn kontrol - mechanizm powodujący, że jeżeli koła napędzające stracą przyczepność z podłożem, to silnik jest tłumiony, przez odcięcie zapłonu. Nie mylic TC z np. ESP. TC kontroluje TYLKO I WYŁĄCZNIE zerwanie przyczepności kół napędzanych w skutek zbyt dużego momentu siły na kołach, czyli zbyt mocno wciśniętego pedału gazu w zstosunku do przyczepności podłoża. TC nie kontroluje w żaden sposób toru jazdy!

Śnieżynka w automacie - robi tylko jedną rzecz i to w sposób bardzo prosty, ponadto wyłącza sie automatycznie przy przekroczeniu 50km/h. Śnieżynka powoduje, ze auto rusza z III biegu. Nic wiecej.
Nie ma tu żadnej kontroli czegokolwiek (poza badaniem czy została przekroczona 50ka, kiedy to śnieżynka sie wyłączy, zeby umozliwić normalne zmiany biegów).


W Omedze C i niektórych B od 1998 jest zamiast TC - TC+ czyli hamowanie koła, które straciło przyczepność tak by część momentu przenieśc na drugie, taka imitacja blokady dyferencjału plus zmniejszanie mocy silnika w razie potrzeby.

W ostatnich latach produkcji 2002-2003 występowało też pełne ESP.

#60 OFFLINE   Slawko

Slawko
  • 54 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: Newry

Napisany 19 grudnia 2006 - 19:28

A jakie sa szanse na to zeby w mojej staruszce z konca 94 w td bylo tc??