

co to takiego TC ?
#41
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 11:46
ja żeby odczytać te napisy musiałem przetrzeć go szmatką bo się troche kurzu zebrało
#42
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 11:49
Z tego co mi mowiono sniezynka w prostych slowach oznacza ruszanie z 3 stad nie pozwala na poslizg samochodu, to jest rozwiazanie niemal w kazdym nowszym automatem w zastepstwie za TC, TC bylo dodatkiem wyposazenia, sniezynka standardem w automatach...... :mrgreen:
to tyle odemniem oczywiscie moge sie mylic :razz:
:yes_yes: :yes_yes:
Before omesia, now firefox
#43
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 11:56
#44
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 11:57
A propos TC wczoraj na dwójce przycisnąłem przy przejeździe przez torowisko tramwajowe i TC sie załączyło...Ktos napisal ze to dziala tylko przy <50km/h- myslalem , ze TC czuwa caly czas...piszecie o baczkach-ja jeszcze nie probowalem, nie mialem tez przypadku, zeby autem zarzucilo (raz przodem w koleinach). Boje sie troche cisnac az tak mocno- szkoda mi mostu itd w mojej leciwej juz klusce...wole nie ryzykowac...ale mocy to troche brakuje.3.0 do Omy B to minimum

kolejne auto tez bedzie min.2.5.
#45
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 12:00
śnieżynka nie ma nic wspulnego z TC
A co ja napisalem?
Napisalem ze Sniezynka byla w standardzie skrzyni w automacie a TC dodatkiem ktory mozna bylo zamowic.
Nie w kazdym automacie bylo TC ale w kazdym byla sniezynka bedaca jakas alternatywa TC. Sniezynka daje to ze sa mniejsze oborty przy ruszaniu co nie powoduje zrywu. TC tak jak jest opisane wyzej daje nam to ze kolo ktory wpada w poslizg jest blokowane.
Widzialem filmik jak koles ruszal na lodzie z gazem w podlodze. Samochod z punktu A do punktu B posiadajac TC przejechal nie mal w linii prostej.
Before omesia, now firefox
#46
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 12:02
#47
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 12:29
...
UKŁAD TCS (Traction Control System) - kontrola trakcji - to uproszczona wersja układu ASR. Układ wykonuje część funkcji ASR tzn. działa na koło, które ślizga się, a nie na silnik.
Kiedy jedno lub obydwa koła napędzające ślizgają się na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, piasek, błoto, woda) TCS powoduje ich hamowanie. Działa przy poniżej 30-50 km/h(w zależności od samochodu) i jest użyteczny szczególnie podczas ruszania lub nagłego przyspieszania ...
Nie do końca mi pasuje to wyjaśnienie bo można np. wchodzić w zakręt z prędkością większą niz 50 km/h i ze stałą prędkością. Przy tylnym napędzie w takiej sytuacji TC powinno działać bez względu na prędkość. Czy się mylę ?
pozdrawiam
niusek
#48
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 12:39
#49
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 12:45
No, to ma sens :drink:TC dziala przy kazdej predkosci.
A co to jest "Start zatrzymany"

pozdrawiam
niusek
#50
OFFLINE
#51
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 13:06
TC - trakszyn kontrol - mechanizm powodujący, że jeżeli koła napędzające stracą przyczepność z podłożem, to silnik jest tłumiony, przez odcięcie zapłonu. Nie mylic TC z np. ESP. TC kontroluje TYLKO I WYŁĄCZNIE zerwanie przyczepności kół napędzanych w skutek zbyt dużego momentu siły na kołach, czyli zbyt mocno wciśniętego pedału gazu w zstosunku do przyczepności podłoża. TC nie kontroluje w żaden sposób toru jazdy!
Śnieżynka w automacie - robi tylko jedną rzecz i to w sposób bardzo prosty, ponadto wyłącza sie automatycznie przy przekroczeniu 50km/h. Śnieżynka powoduje, ze auto rusza z III biegu. Nic wiecej.
Nie ma tu żadnej kontroli czegokolwiek (poza badaniem czy została przekroczona 50ka, kiedy to śnieżynka sie wyłączy, zeby umozliwić normalne zmiany biegów).
#52
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 20:12
Ja jednak pomyliłem. Myślałem o ESP a pisałem TC. Sorry :sad:... Nie mylic TC z np. ESP. ...
niusek
#53
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 20:16
Ja jednak pomyliłem. Myślałem o ESP a pisałem TC. Sorry
sory nie wystarczy bedzie cie to kosztowało 2 flachy...................... :hmm:
:nabijacz:
:smiech2:
#54
OFFLINE
Napisany 27 października 2006 - 20:24
...napoju Bushasory nie wystarczy bedzie cie to kosztowało 2 flachy......................

Oki, ale dopiero jak znajdę dla siebie wymarzoną Omegę.
niusek
#55
OFFLINE
#56
OFFLINE
Napisany 29 października 2006 - 09:39
#57
OFFLINE
Napisany 29 października 2006 - 10:14
a czy jak się włącza śnieżynke to sie zapala jakaś kontrolka??
tylko ta na przycisku ...
#58
OFFLINE
#59
OFFLINE
Napisany 29 października 2006 - 11:33
Zeby usystematyzowac:
TC - trakszyn kontrol - mechanizm powodujący, że jeżeli koła napędzające stracą przyczepność z podłożem, to silnik jest tłumiony, przez odcięcie zapłonu. Nie mylic TC z np. ESP. TC kontroluje TYLKO I WYŁĄCZNIE zerwanie przyczepności kół napędzanych w skutek zbyt dużego momentu siły na kołach, czyli zbyt mocno wciśniętego pedału gazu w zstosunku do przyczepności podłoża. TC nie kontroluje w żaden sposób toru jazdy!
Śnieżynka w automacie - robi tylko jedną rzecz i to w sposób bardzo prosty, ponadto wyłącza sie automatycznie przy przekroczeniu 50km/h. Śnieżynka powoduje, ze auto rusza z III biegu. Nic wiecej.
Nie ma tu żadnej kontroli czegokolwiek (poza badaniem czy została przekroczona 50ka, kiedy to śnieżynka sie wyłączy, zeby umozliwić normalne zmiany biegów).
W Omedze C i niektórych B od 1998 jest zamiast TC - TC+ czyli hamowanie koła, które straciło przyczepność tak by część momentu przenieśc na drugie, taka imitacja blokady dyferencjału plus zmniejszanie mocy silnika w razie potrzeby.
W ostatnich latach produkcji 2002-2003 występowało też pełne ESP.
#60
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2006 - 19:28