

co to takiego TC ?
#1
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 13:14
#2
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 13:28
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 13:38
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 14:22

Zapobiega wpadnięciu auta w poślizg.
#7
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 15:31
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 16:18
To Ty w ogóle nie masz trakcji? :shock:
Może nie mieć. Ja też nie mam TC, a kontrolka jest standardowo na dece, tyle że się nie włącza z wiadomych powodów
#10
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 17:00
In dA sIG
http://forum.omegakl.../memberlist.php
ps. jeszcze nikt do mnie w sigu nie pisał

ps2. a tak z ciekawosci - pytasz bo ? :>
#11
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 17:49
#12
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 18:27

I widziałem już pare opelków z silnikem 2.6 bez przycisku do wyłączania TC :smile: Poprostu w fabryce sie nie postarali

#13
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 19:56
In dA sIG
http://forum.omegakl.../memberlist.php
ps. jeszcze nikt do mnie w sigu nie pisał
ps2. a tak z ciekawosci - pytasz bo ? :>
Gdzieś już na to odpowiadałem :mrgreen:
Jeszcze raz powtarzam - każdy widzi w mojej stopce swój nick. Ty widzisz napis Cita, ja widzę GAWOR, Maro widzi Maro itd... :twisted:

#14
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 20:32
Gdzieś już na to odpowiadałem :mrgreen:
Jeszcze raz powtarzam - każdy widzi w mojej stopce swój nick. Ty widzisz napis Cita, ja widzę GAWOR, Maro widzi Maro itd... :twisted:
to trzeba zmodyfikować skrypt, zeby gratulował bytności w OKP dla klubowiczów i zapraszał nie klubowiczów.
ps. ewentualnie możesz napisać małym druczkiem z gwiazdką "nie dotyczy klubowiczów"

#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 21:05
A ja mam TC i nie mam przycisku jak chciałbym to wyłączyć to musze wyciągać bezpiecznik
W omegach zawsze jest przycisk w b obok radia a w C (z tego co pamiętam) po lewej u góry na konsoli środkowej

#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 22:37
w c
W jakiej "C" W B po lifcie

#19
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 23:09
Cytat z opony.com :
"ASR - Acceleration Slip Regulation, TCS - Traction Control System, Kontrola trakcji
Systemy kontroli trakcji ASR i TCS (kontroli momentu obrotowego), wspomagają kierowcę podczas ruszania i przyspieszania zabezpieczając jedniocześnie pojazd przed niekontrolowanym poślizgiem.
Układ ASR posiada własną centralkę, ale wykorzystuje czujniki ABS, których zadaniem jest mierzenie i porównywanie prędkości kół. Jeżeli jedno koło zaczyna obracać się z większą prędkością niż pozostałe koła (tzn. że zaczyna się ślizgać), ASR uruchamia dwa sposoby sterowania:
- jeżeli ślizgają się oba koła napędzające, zmniejsza się moc wytwarzana przez silnik działając na przepustnicę elektroniczną,
- jeżeli ślizga się tylko jedno koło, powoduje blokowanie tego koła.
Działanie ASR jest analogiczne do działania blokowania mechanizmu różnicowego.
Układ włącza się automatycznie z chwilą włączenia kluczyka wyłącznika zapłonu. W niektórych pojazdach można go wyłączyć wyłącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej.
UKŁAD TCS (Traction Control System) - kontrola trakcji - to uproszczona wersja układu ASR. Układ wykonuje część funkcji ASR tzn. działa na koło, które ślizga się, a nie na silnik.
Kiedy jedno lub obydwa koła napędzające ślizgają się na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, piasek, błoto, woda) TCS powoduje ich hamowanie. Działa przy poniżej 30-50 km/h(w zależności od samochodu) i jest użyteczny szczególnie podczas ruszania lub nagłego przyspieszania - jednak źle ustawiony system znacznie obniża osiągi samochodu. Układ włącza się automatycznie z chwilą włączenia kluczyka wyłącznika zapłonu. W niektórych pojazdach można go wyłączyć wyłącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej. "
Dodam jeszcze, że od 98r w Omegach montowano TC+ czyli taki Oplowski odpowiednik ASR, do tego roku było tylko zwykłe TC
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#20
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2006 - 23:13
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill