Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

KickDown nie dziala za kazdym razem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 23 sierpnia 2010 - 18:30

Zrobiłem. W sumie bez przekonania. Jest idealnie, trzyma 2000obr/min.
Może poprawię linkę, bo może wyciąga za mało tę tuleję z grodzi.

#22 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 18:44

spróbuj, ale przydałoby się sprawdzić w parametrach kompa czy kick działa - na OSie widać



 


#23 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 sierpnia 2010 - 19:03

U mnie kickdown redukowal bieg, ale po chwili wchodzil na wyzszy przez co wyprzedzanie bylo koszmarem.
Co bylo przyczyna nie jestem w stanie powiedziec, ale po wymianie filtrow od gazu i filtra powietrza i naprawie uszkodzonej wiazki do wtryskow problem zniknal.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#24 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 23 sierpnia 2010 - 20:59

Heh u mnie też nie działał.Po wciśnęciu zero reakcji.Okazało się że to nie linka bo też miałem lużną.Okazało się iż pod pedałem gazu jest taki dzyndzel który można kręcic płaskim śrubokrętem.Po przekręceniu kick dawn działa....Po ponownym przekręceniu przestał działać.Pewnie jest to jakaś blokada bo nie każdy używa.....Sprawdz to kolego.Ale wiem że to będzie to.

#25 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 24 sierpnia 2010 - 06:19

Z tego co wiem to ten dzyndzel pod pedałem to jest kickdown ale tylko dla diesli. W 3.0V6 kickdown jest na lince od gazu.

#26 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 24 sierpnia 2010 - 09:33

O kurde....To ja od roku jezdze na paliwie.....Chyba muszę się przeżucić na paliwo diesla.A poważnie...Nie wiem...U mnie ten dzyndzel jest a silnik to 2 litry 16V.

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 sierpnia 2010 - 09:41

O kurde....To ja od roku jezdze na paliwie.....Chyba muszę się przeżucić na paliwo diesla.A poważnie...Nie wiem...U mnie ten dzyndzel jest a silnik to 2 litry 16V.


kick down jest na lince. taki oblatany i takich prostych rzeczy nie wiesz ?
pod pedalem jest ogranicznik.




 


#28 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 sierpnia 2010 - 10:20

mając na uwadze obserwacje życiowe dotyczace eksploatacji automatycznej skrzyni biegów...
zaobserwoałem że kik downdziała w róznych przypadka inaczej za każdym razem....
w zalezności od wielu czynników...
min.
od prędkości samochodu (obrotów silnika)
szybkosci i siły nacisku na pedał gazu
od tego czy w momencie wykonywania kika samochód sie rozpędzął (na jakim biegu był i jakie miął obroty) czy jazda była płynna...
nie chciał bym siac popeliny i urazic osób o dużej wiedzy merytorycznej... przedatawiając swoje obserwacje, ale niewatpliwie chciałby sie nimi podzielić...

uważam również że na to czy kik działa poprawnie ma równiez ekesploatacja samej skrzyni biegów - czyli wymiana oleju, jak i filtra... oraz sprawności wszystkich podzespołów w skrzyni

rózniez skałniał bym się ku tem że jeżłei jest zalane kieskiej jakości paliwo to to równiez ma wpływ na paremetry pracy układy napedowego jaki mniewatpliwie zespół urządzeń w postaci skryzni i silnika

:peace:

pozdr

#29 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2010 - 11:10

robert mam propozycję

jedź i rozpędź się do 120 km/h - załącz tempomat na tę prędkość, hamulec i wyhamuj do 60 km/h a potem tempomatem - manetką przywróć prędkość - wiesz jak??



 


#30 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 24 sierpnia 2010 - 11:11

Kolego Beast.Sam kombinowałem z kick down bo mi nie działał....Więc wytłumacz mi dlaczego jeśli przekręce ogranicznik (który pedału nie dotyka) kick down nie działa,natomiast po przekręceniu go z powrotem zaczyna działać???

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 sierpnia 2010 - 11:14

Kolego Beast.Sam kombinowałem z kick down bo mi nie działał....Więc wytłumacz mi dlaczego jeśli przekręce ogranicznik (który pedału nie dotyka) kick down nie działa,natomiast po przekręceniu go z powrotem zaczyna działać???


proste- wykrecasz - brakuje miejsca pod pedalem na wyciagniecie linki.
oczywiscie dalej mozesz sie upierac przy swoim.




 


#32 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 24 sierpnia 2010 - 11:19

Ok nie będę się kłócił....Być może masz rację ale co szkodzi koledze aby właśnie zobaczył ten przycisk?? Ja miałem tak u siebie i mi to pomogło...

#33 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 24 sierpnia 2010 - 17:35

jedź i rozpędź się do 120 km/h - załącz tempomat na tę prędkość, hamulec i wyhamuj do 60 km/h a potem tempomatem - manetką przywróć prędkość - wiesz jak

Umiem korzystać z tempomatu :) A czemu ma służyć ten test? Nie czuję zależnośći z kickdown.

mając na uwadze obserwacje życiowe dotyczace eksploatacji automatycznej skrzyni biegów...
zaobserwoałem że kik downdziała w róznych przypadka inaczej za każdym razem....
w zalezności od wielu czynników...

Zobacz więc jak to u ciebie wygląda. jedź stałą prędkością 60km/h po płaskim. Obroty wtedy są u mnie nieco pod 2000obr/min. Gwałtownie wciśnij gaz do podłogi (az poczujesz włączenie kickdown) i powiedz mi jak Ci przeskoczył bieg i od ilu obrotów rozpoczynasz przyspieszanie. Bo u mnie redukuje i mam ok 3500obr/min i silnik robi buuuu i sie rozkręca. A moim zdaniem powinien zrdukować tak aby było pow 4500obr/min i ciągnąć jak wściekły.
Jak u Ciebie?


PS. Wyregulowałem linkę od gazu. Było trochę luzu. Niestety nic się nie zmieniło.

#34 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2010 - 20:18

Umiem korzystać z tempomatu A czemu ma służyć ten test? Nie czuję zależnośći z kickdown.


powinien - w teorii (jeszcze nie sprawdzałem w praktyce) - pociągnąć pod kick linkę



 


#35 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 25 sierpnia 2010 - 05:50

U mnie w praktyce przyspiesza i zmienia biegi nie przekraczając 4000obr/min

#36 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 05 lutego 2011 - 20:21

Trochę mi zeszło, bo jakoś nie brakowało mi tego.
Przy okazji innej naprawy, mechanik trochę podregulował to ustrojstwo i teraz kick-down działa jak ta lala.
Muszę się jeszcze go dopytać, bo jak jadę na tempomacie i wyłączę go hamując to słyszę takie delikatne metaliczne uderzenie. Jak wyłączam manetka to nie słychać.

#37 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 19 lipca 2011 - 17:49

Witam!

W innym poście zadałem pytanie ale widzę, że tu jest źródło. Otóż po założeniu sekwencji u gazownika nie działał mi kick down. Dokręcał do 5,5 tyś i zmiana biegu. Doczytałem, że to jest kwestia regulacji linki. Niżej kolega Beast napisał, że przy podszybiu na ścianie grodziowej jest mechanizm do regulacji. Otóż po rozebraniu ww. okazuje się że tam jest tylko jakaś gumowa puszeczka w którą wchodzi linka od gazu, nie ma żadnej zawleczki ani nic co nadawałoby się do regulacji linki. Takie coś znajduje się przy mechanizmie linki na kolektorze dolotowym i tym właśnie wyregulowałem linkę(kick działa). Nurtuje mnie tylko pytanie - czy to ja mam inną linkę gazu czy może coś było grzebane(wygląd wskazuje na fabrykę). Model mojej kluchy to 98r poliftowy.

Pozdrawiam.

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lipca 2011 - 10:06

Witam!

W innym poście zadałem pytanie ale widzę, że tu jest źródło. Otóż po założeniu sekwencji u gazownika nie działał mi kick down. Dokręcał do 5,5 tyś i zmiana biegu. Doczytałem, że to jest kwestia regulacji linki. Niżej kolega Beast napisał, że przy podszybiu na ścianie grodziowej jest mechanizm do regulacji. Otóż po rozebraniu ww. okazuje się że tam jest tylko jakaś gumowa puszeczka w którą wchodzi linka od gazu, nie ma żadnej zawleczki ani nic co nadawałoby się do regulacji linki. Takie coś znajduje się przy mechanizmie linki na kolektorze dolotowym i tym właśnie wyregulowałem linkę(kick działa). Nurtuje mnie tylko pytanie - czy to ja mam inną linkę gazu czy może coś było grzebane(wygląd wskazuje na fabrykę). Model mojej kluchy to 98r poliftowy.

Pozdrawiam.


przy samym kolektorze ustawiasz to naciagiem linki - jesli jest za luzno to nie bedzie kickdown dzialal.