Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawienie dawki paliwa czy zbyt duze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 17:14

Witam wszystkich wczoraj bylem u mechanika z problemem mulenia do 2000 obr podlaczyl do kompa i wyskoczylo ze blad zaworu egr i zla dawka paliwa .
Wiec stwierdzil ze zaslepi mi wezyk ktory dochodzil od elektrozaworu do zaworu egr podniusl mi obroty z 550 na 700 bo twierdzil ze sa za niskie no i raczej mial racje z tymi obrotami ale jeszcze mi podniusl dawke paliwa z 1,1 na 1,8 bo stwierdzil ze jest tylko taki przedzial fakt furka troche lepiej sie zbiera ale niemam komputera pokladowego i nie moge sprawdzic ile mi pali ale mam wrazenie jak by mi ze 20 litrow palila bo wskazowka od paliwa strasznie szybko ulega zmianie no chyba ze te wskazniki sa do du... chcialbym zeby mi ktos powiedzial cos o tej dawce paliwa co mi zmienil czy jak przestawil mi tak ta dawke to czy naprawde moze duzo palic

#2 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 maja 2009 - 17:20

z 1,1 na 1,8


Trochę za dużo Ci ustawił 08-1.0 l/h jest wystarczająco i nic niczym nie telepie i nie rzuca

#3 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 17:23

Aha no ok ale jak zejdzie nizej 1,1 to moze zamulac dalej auto lub jeszcze bardziej czy jak ??

#4 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 maja 2009 - 17:27

Ja u siebie w dieslu miałem tak ok 0.6-0.8 l/h i nic nie muliło. Może problem tkwi w jakimś podciśnieniu, albo zapchanym filtrze paliwa

#5 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 17:36

no tam wyskoczyl blad w zaworze recyrkulacji spalin czy jakos taki on wzial odczepil wezyk podcisnienia i zasliepil go w sumie niewiem poco bo jak go dzisiaj podpiolem spowrotem to jest tak samo a tak na marginesie od tego zaworu chyba kiedys szla rurka metalowa ale ktos ja odcial i zaslepij wiec ten wezyk co go zaslepiaj to i tak chyba niemial znaczenia bo jezeli ta rurka byla zaslepiona to poco ten wezyk zaslepiac hmm nierozumiem.

ale pisze ze miales przedzial 0,8L/h ale on mi mowil ze podnosi mi dawke ale jest ttylko mozliwosc z 1,1 na 1,8 nie mogl np na 1,5 czy 1,4 podniesc moze to cos innego niz spalaie L/h zreszta nie znam sie ale prubuje to zrozumiec

#6 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 maja 2009 - 17:50

ale pisze ze miales przedzial 0,8L/h ale on mi mowil ze podnosi mi dawke ale jest ttylko mozliwosc z 1,1 na 1,8 nie mogl np na 1,5 czy 1,4 podniesc moze to cos innego niz spalaie L/h zreszta nie znam sie ale prubuje to zrozumi


To musisz zmienić mechanika dawkę paliwa ustawia się na pąpie a dokładnie nastawnikiem pąpy wtryskowej (Rafi kiedyś o tym pisał jak to zrobić) i możesz usawić ile chcesz. Skoro ktoś zaślepił tą rurkę to niema bólu, bo poprostu auto będzie dłużej się rozgrzewać i spada norma emisji spalin z EURO 2 na EURO 1

#7 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 18:23

noto w takim razie co on tam przestawil z 1,1 na 1,8 ??

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 18:32

Zamula, jak ma wyżej jak 1.1, jak ma dajmy te 0.5, to ładnie się wkręca na obroty, błyskawicznie, ale długo zchodzi z obrotów. Dawka 0.8-0.9 jest idealna.

#9 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 18:47

Ale moze mi to zrobic komputerem?? podkreslam ze niemam komputera pokladowego nawet niewiem ile mi pali w danym momecie

#10 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 maja 2009 - 20:14

Ale moze mi to zrobic komputerem?? podkreslam ze niemam komputera pokladowego nawet niewiem ile mi pali w danym momecie


No nie bardzo komputerem. To robi się mechanicznie a skoro on podłączył kompa coś popstrykał i skasował za to. To nie dobrze. Na moje jedz do innego mecha lub mapisz do roozgi on jest z Twojej "wsi" i kogoś Ci poleci ;-)

#11 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 10 maja 2009 - 21:30

chwila chwila. jest możliwość regulacji dawki za pomocą samego kompa. tyle że nie dużo. ale to co mu tam pokazywało w tej dawce? l/h czy mg? bo jak l/h to on Ci zmniejszył dawke i teraz jest za mała. a podciśnienia do EGRu nie podłączaj bo i tak jest zaślepiony.

#12 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 22:05

Powiem ci ze hu. wie w czym mu tam pokazywalo wiem tylko ze mowil ze moze tylko z 1,1 na 1,8 i powiedzial ze jak bedzie duzo palil to mam przyjechac i cofnie do 1,1 fakt ma troszke leprzego kopa ale wskazowka od paliwwa jakos szybko spada wiec chyba zaczal duzo palic chociaz ta wskazowka to ogulnie rpznie pokazuje raz tak raz tak takze niewiem co myslec o tej wskazowce a moze muli bo ten wezyk jest podlaczony do tego odcietego egr??

#13 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 10 maja 2009 - 23:09

nie raczej nie. jak egr zaslepiony to juz spaliny nie wracaja do cylindrow.

#14 OFFLINE   ceasy

ceasy
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-01-2009

Napisany 11 maja 2009 - 07:16

Czyli wizyta widzę niewiele dała, koleś poeksperymentował i tyle. Co ma moc do wolnych obrotów. Na wolnych u mnie spalanie 09-1,1 (zależy czy z klimą czy bez). Na 100
% nie powinno być takiej dużej dawki.

#15 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 11 maja 2009 - 10:19

jakiej dużej dawki?z tego co czytam to zmniejszył mu dawke a nie zwiekszył.

#16 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 11:41

Wlasnie wrucilem z wizyty z cofniecia dawki do 1,1 bo niemam zamiaru zeby palil mi jak smok chociaz zobacze jak bedzie tera to w czym mi pomogl to chociaz podciagnal mi obroty ale nic po zatym jeszcze musze tylko pozukac gdzie sie znajduje intercooler bo moze jakis dolot poluzowany jest niewiem szukam dalej przyczyn zamulenia na dolnych obrotach i zbyt duzego spalania.....Albo to wuna katalizatora yhhhh meczy mnie juz to wszystko

#17 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 11 maja 2009 - 11:49

IC masz przed prawym przednim kołem. patrząc od góry pod puchą filtra powietrza. TD tak mają ze ciągną porządnie dopiero od 2tys obr.

#18 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 12:05

Troszeczke odejde od tematu bo mnie cos meczy jeszcze nie zawsze tak jest ale pare razy mi sie juz zdazylo jadac naprzyklad stala predkoscia np na 3 lub na 5 i wciskam gas a on stoi i nie ida obroty do gory jak wcisne sprzeglo obroty spadna na dol wtedy puszczam sprzeglo i wszystko wraca do normy wciskam gas i idzie ladnie hmm to dopiero dziwne

#19 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 11 maja 2009 - 12:13

jaki przebieg?dobrze pali na ciepłym?

#20 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 12:19

218000 rok w polsce na cieplym ze 2 sekundy musze pokrecic nieraz 1 sekunde