Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bardzo konkretnie o ksenonach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DoseMV6

DoseMV6
  • 55 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 16 grudnia 2006 - 09:57

a czy w ogóle zarniki ksenonowe w jakis sposob się zuzywają? tzn poza spaleniem jakies stopniowe slabnięcie? temat czytam z zainteresowaniem, bo gdyby udało sie nam tu znależć porozumienie co do wymiany na konkretny model, to sam bym z niej skorzystał i wymienil zarniki u siebie (lekko slabawe juz są)
MAM PROŚBĘ: zagłosujcie (dobrze:) na mój konkursowy tekst na onecie. Każdy,kto ma maila na onecie (albo jego kobita) może mi klepnąć dobrą notę i pomóc wygrać. Pomożecie?

#22 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2006 - 11:12

z firmy H.I.D

... to jakaś chińska ściema, nie ma firmy H.I.D. albo jest po to, żeby się myliło z HID (Higd Indensity Discharge), czyli rynkową nazwą technologii światła wyładowczego, jakim jest m.in. samochodowy ksenon.
Zresztą najlepiej daj linka do tej aukcji, to się wszystko samo wyjaśni.

#23 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2006 - 11:46

a czy w ogóle zarniki ksenonowe w jakis sposob się zuzywają? tzn poza spaleniem jakies stopniowe slabnięcie?

Z upływem czasu świecą coraz bardziej niebieskim światłem (wzrasta wartość K) i dają coraz mniej światła (maleje wartość lm).

gdyby udało sie nam tu znależć porozumienie co do wymiany na konkretny model,

W zasadzie już wiadomo co kupić, teraz raczej pytanie jest gdzie to kupić, żeby się nie nabrać. Nie oszukujmy się, prawdziwie oryginalny żarnik D2S 85122 Philipsa kosztuje ponad 300zl, cała oferta na allegro to musi być podróbka albo paserka, prawie nikt nie daje gwarancji ani nie wystawia faktur :hmm:

#24 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2006 - 21:51

żarnik D2S 85122 Philipsa kosztuje ponad 300zl, cała oferta na allegro to musi być podróbka albo paserka, prawie nikt nie daje gwarancji ani nie wystawia faktur

i tu wydajesz sie miec pelna racje...


 


#25 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 16 grudnia 2006 - 22:46

http://allegro.pl/it..._najtanie_.html
o te mi chodzilo :)
CARPE DIEM

#26 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2006 - 23:53

http://allegro.pl/item150137641_xenon_zarowki_hid_d2s_d2r_d2c_8000k_najtanie_.html
o te mi chodzilo :)

Taaa, rozmawiałem z gościem, powiedział że to "daleki wschód". Pytałem czy ma 6000K, ale nie miał. Ja tego nie kupię.
Natomiast te
http://www.allegro.p..._d2s_nowe_.html
były jak dla mnie dobre, jak będę w Gliwicach to gościa odszukam, może coś z tego wyniknie.

#27 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 17 grudnia 2006 - 13:54

ooo... :) jakbys kupil to zdaj relacje :)
CARPE DIEM

#28 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 21:19

Sie podczepię i odświeżę.

Dzisiaj padł mi jeden xenon. Po zapaleniu świeci normalnie a za chwilę zmienia barwę na żółtą.
Czyli znowu koszty? :evil:

Ktoś ma jakieś konkretne namiary gdzie można tanio kupić? I jak się tą ku...ę wyjmuje? :twisted:

#29 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 22:43

No to mamy ten sam problem. Ja tak mam od zawsze, ale nie chciało mi się z tym nic robić. Teraz coś zacznę robić z autem, to pewnie wymienię też palniki. Jeszcze nie wiem, co kupię, ale chyba coś z allegro, jakieś standardowe "Philipsy" :wink: 4300K, bo 6000K to już dają mniej światła i chyba za bardzo niebieskie. A w ogóle, to chyba muszę odrestaurować reflektory, jakieś takie lekko są zamglone :sad: . Eeech nie chce mi się...

#30 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 22:59

Eeech nie chce mi się...

Mnie też :)

Ale dłużej sie tym interesujesz więc czekam na pierwszy Twój krok :twisted:

#31 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2007 - 20:40

czekam na pierwszy Twój krok

Pierwszy krok zrobiony, a nawet drugi i trzeci. Jak się zabierać, to kompleksowo - palniki 4300K, białe LEDy postojowe i H7 OSRAM Silverstar. Czekam na przesyłki z palnikami i ledami, przed weekendem powinny dojść. W sobotę planuję wykonać mojej Omce lifting oczek :grin:

#32 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 07:56

Ja chcę tylko żarówę wymienić, ewentualnie te postojówki. Ale nie wiem jaką wybrać i do tego z wyjęciem spalonego mam problemy. Wyjmował to ktoś? Bo widać, że z pół lampy trzeba rozebrać żeby sie tam dostać.

#33 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 09:23

Bo widać, że z pół lampy trzeba rozebrać żeby sie tam dostać

Mam zamiar wymontować reflektory z nadwozia - będzie prościej niż grzebać się w ciasnocie, tak mi się wydaje, no chyba że czegoś nie wiem :o

#34 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 21 marca 2007 - 10:05

Nie, no panowie, po co od razu lampy wyjmować :roll:
Ja wymieniałem niedawno i nie ma problemu, fakt że może nie jest najwygodniej ale się da
wymiana od strony filtra powietrza:
1. trzeba wyjąć całą "puszkę" aby mieć dostęp do lampy
2. po wyjęciu należy odkręcić trzy śrubki maskownicy w lampie i dostęp do palinika mamy gotowy
3. żeby go wyjąć trzeba lekko przekręcić gniazdem/kostką w którym jest umiejscowiony palnik

Postojówki też wymagają gimnastyki dłoni ale nie ma z tym problemu.
Wszystko da się zrobić intuicyjnie, nie robiłem tego od strony aku ale podejrzewam że trzeba go wyjąć a reszta przebiega podobnie.
Wyjmowałem już lampę i uważam, że do wymiany żarówek jest to zbyt kosztowne czasowo i w ogóle niepotrzebne, chyba że ktoś ma rękę jak W. Mann :razz:

#35 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 10:20

chyba że ktoś ma rękę jak W. Mann

No prawie ;)


Dzięki za instrukcję obsługi :D

#36 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 21 marca 2007 - 10:29

chyba że ktoś ma rękę jak W. Mann

No prawie ;)


Dzięki za instrukcję obsługi :D

może ominąłem kilka drobnych szczegółów ale masz przynajmniej konkrety
w każdym razie od strony filtr wymiana ksenona nie zajmuje więcej niż 5-10 minut
kiedyś może zrobię fotoinstrukcję

#37 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 10:37

Nie, no panowie, po co od razu lampy wyjmować :roll:
Ja wymieniałem niedawno i nie ma problemu, fakt że może nie jest najwygodniej ale się da
wymiana od strony filtra powietrza:
1. trzeba wyjąć całą "puszkę" aby mieć dostęp do lampy
2. po wyjęciu należy odkręcić trzy śrubki maskownicy w lampie i dostęp do palinika mamy gotowy
3. żeby go wyjąć trzeba lekko przekręcić gniazdem/kostką w którym jest umiejscowiony palnik

Postojówki też wymagają gimnastyki dłoni ale nie ma z tym problemu.
Wszystko da się zrobić intuicyjnie, nie robiłem tego od strony aku ale podejrzewam że trzeba go wyjąć a reszta przebiega podobnie.
Wyjmowałem już lampę i uważam, że do wymiany żarówek jest to zbyt kosztowne czasowo i w ogóle niepotrzebne, chyba że ktoś ma rękę jak W. Mann :razz:


Mozna i tak jak napisales to zrobic, ale wydaje mi sie ze za ten czas co wymontujesz filtr to juz wyciagniesz lampe z auta. Wymontowanie lampy jest bardzo proste i wbrew pozorom mozna to szybko zrobic. Po wyjeciu lampy jest lepszy dostep i wszystko na wierzchu, laltwiej odkrecic i pozniej po wymianie dokrecic dobrze oslone zarnika ( ta z uszczelka).

Tyle trzeba miec poza zwyklymi kluczami miec klucz nasadowy z dluga i waskom przedluzka. Ja do tego opatentowalem dlugi okragly waski pilinik na ktorym osadzilem wlasnie klucz nasadowy, tylko rozmiaru nie pamietam.
Patent bardzo prosty, ale skuteczny. Mysle ze jak ktos ma dobrze wyposazony garaz to powinien znalesc jaks moze nawet oryginalna przedluzke

Ciekawy jestem co bedzie jak sie spali zarnik i policjant kaze go wymienic na nowy przy kontroli hhehe

#38 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 21 marca 2007 - 10:53

obudowę filtra wyjmujesz po odkręceniu jednej opaski, reszta to małe bolce w gumowych otworach
bez przesady, nie róbmy z omegi C5 lub jakiegoś punto, gdzie aby wymienić żarówkę trzeba zderzak/lampy/błotnik wyjmować... :???:

a jeśli chodzi o policemana, to niech któryś pokaże stację benzynową, która ma żarniki :roll:
wiele sklepów ich nie ma, sprowadzają na zamównienie...

#39 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 11:12

obudowę filtra wyjmujesz po odkręceniu jednej opaski, reszta to małe bolce w gumowych otworach
bez przesady, nie róbmy z omegi C5 lub jakiegoś punto, gdzie aby wymienić żarówkę trzeba zderzak/lampy/błotnik wyjmować... :???:

a jeśli chodzi o policemana, to niech któryś pokaże stację benzynową, która ma żarniki :roll:
wiele sklepów ich nie ma, sprowadzają na zamównienie...


Nie neguje twojego pomyslu. Osobiscie uwazam ze lepiej wyjac lampe ( zajmuje to 10minut ) niz wyciagac akumulator, czy demontowac obudowe filtra. Po odpieciu aku musisz programowac radio na nowo.
Zadnych blotnikow ani zderzaka nie trzeba wyjmowac i nic takiego nie napisalem !!!!

Caly czas pisze o wymianie zarnika, a nie zwylkej zarowki !!!

Jezeli chodzi o policjanta:
- twoim obowiazkiem jest miec ( zapas ) zarowke czy zarnik-jezeli masz ksenon i policji nic nie obchodzi ze na stacji nie ma!!! :mrgreen: Tylko dostajesz mandat. Zawsze tak bylo :peace:
Jedynie przy wyciaganiu lampy trzeba troszke uwazac przy sciaganiu "pletwy" plastikowej pod lampa zeby nie zlamac :komp:

#40 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 11:20

Osobiscie uwazam ze lepiej wyjac lampe ( zajmuje to 10minut ) niz wyciagac akumulator, czy filtr. Odpinasz aku musisz programowac radio.

Też tak uważam, przy okazji można dokładnie wyczyścić i oblookać całą lampę.