

Bardzo konkretnie o ksenonach
#21
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 09:57
#22
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 11:12
... to jakaś chińska ściema, nie ma firmy H.I.D. albo jest po to, żeby się myliło z HID (Higd Indensity Discharge), czyli rynkową nazwą technologii światła wyładowczego, jakim jest m.in. samochodowy ksenon.z firmy H.I.D
Zresztą najlepiej daj linka do tej aukcji, to się wszystko samo wyjaśni.
#23
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 11:46
Z upływem czasu świecą coraz bardziej niebieskim światłem (wzrasta wartość K) i dają coraz mniej światła (maleje wartość lm).a czy w ogóle zarniki ksenonowe w jakis sposob się zuzywają? tzn poza spaleniem jakies stopniowe slabnięcie?
W zasadzie już wiadomo co kupić, teraz raczej pytanie jest gdzie to kupić, żeby się nie nabrać. Nie oszukujmy się, prawdziwie oryginalny żarnik D2S 85122 Philipsa kosztuje ponad 300zl, cała oferta na allegro to musi być podróbka albo paserka, prawie nikt nie daje gwarancji ani nie wystawia faktur :hmm:gdyby udało sie nam tu znależć porozumienie co do wymiany na konkretny model,
#24
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 21:51
i tu wydajesz sie miec pelna racje...żarnik D2S 85122 Philipsa kosztuje ponad 300zl, cała oferta na allegro to musi być podróbka albo paserka, prawie nikt nie daje gwarancji ani nie wystawia faktur
#25
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 22:46
#26
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2006 - 23:53
Taaa, rozmawiałem z gościem, powiedział że to "daleki wschód". Pytałem czy ma 6000K, ale nie miał. Ja tego nie kupię.http://allegro.pl/item150137641_xenon_zarowki_hid_d2s_d2r_d2c_8000k_najtanie_.html
o te mi chodzilo
Natomiast te
http://www.allegro.p..._d2s_nowe_.html
były jak dla mnie dobre, jak będę w Gliwicach to gościa odszukam, może coś z tego wyniknie.
#27
OFFLINE
#28
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 21:19
Dzisiaj padł mi jeden xenon. Po zapaleniu świeci normalnie a za chwilę zmienia barwę na żółtą.
Czyli znowu koszty? :evil:
Ktoś ma jakieś konkretne namiary gdzie można tanio kupić? I jak się tą ku...ę wyjmuje? :twisted:
#29
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 22:43

#30
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 22:59
Mnie teżEeech nie chce mi się...

Ale dłużej sie tym interesujesz więc czekam na pierwszy Twój krok :twisted:
#31
OFFLINE
Napisany 20 marca 2007 - 20:40
Pierwszy krok zrobiony, a nawet drugi i trzeci. Jak się zabierać, to kompleksowo - palniki 4300K, białe LEDy postojowe i H7 OSRAM Silverstar. Czekam na przesyłki z palnikami i ledami, przed weekendem powinny dojść. W sobotę planuję wykonać mojej Omce lifting oczek :grin:czekam na pierwszy Twój krok
#32
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 07:56
#33
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 09:23
Mam zamiar wymontować reflektory z nadwozia - będzie prościej niż grzebać się w ciasnocie, tak mi się wydaje, no chyba że czegoś nie wiemBo widać, że z pół lampy trzeba rozebrać żeby sie tam dostać

#34
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 10:05
Ja wymieniałem niedawno i nie ma problemu, fakt że może nie jest najwygodniej ale się da
wymiana od strony filtra powietrza:
1. trzeba wyjąć całą "puszkę" aby mieć dostęp do lampy
2. po wyjęciu należy odkręcić trzy śrubki maskownicy w lampie i dostęp do palinika mamy gotowy
3. żeby go wyjąć trzeba lekko przekręcić gniazdem/kostką w którym jest umiejscowiony palnik
Postojówki też wymagają gimnastyki dłoni ale nie ma z tym problemu.
Wszystko da się zrobić intuicyjnie, nie robiłem tego od strony aku ale podejrzewam że trzeba go wyjąć a reszta przebiega podobnie.
Wyjmowałem już lampę i uważam, że do wymiany żarówek jest to zbyt kosztowne czasowo i w ogóle niepotrzebne, chyba że ktoś ma rękę jak W. Mann :razz:
#35
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 10:20
No prawiechyba że ktoś ma rękę jak W. Mann

Dzięki za instrukcję obsługi

#36
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 10:29
może ominąłem kilka drobnych szczegółów ale masz przynajmniej konkretyNo prawiechyba że ktoś ma rękę jak W. Mann
Dzięki za instrukcję obsługi
w każdym razie od strony filtr wymiana ksenona nie zajmuje więcej niż 5-10 minut
kiedyś może zrobię fotoinstrukcję
#37
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 10:37
Nie, no panowie, po co od razu lampy wyjmować :roll:
Ja wymieniałem niedawno i nie ma problemu, fakt że może nie jest najwygodniej ale się da
wymiana od strony filtra powietrza:
1. trzeba wyjąć całą "puszkę" aby mieć dostęp do lampy
2. po wyjęciu należy odkręcić trzy śrubki maskownicy w lampie i dostęp do palinika mamy gotowy
3. żeby go wyjąć trzeba lekko przekręcić gniazdem/kostką w którym jest umiejscowiony palnik
Postojówki też wymagają gimnastyki dłoni ale nie ma z tym problemu.
Wszystko da się zrobić intuicyjnie, nie robiłem tego od strony aku ale podejrzewam że trzeba go wyjąć a reszta przebiega podobnie.
Wyjmowałem już lampę i uważam, że do wymiany żarówek jest to zbyt kosztowne czasowo i w ogóle niepotrzebne, chyba że ktoś ma rękę jak W. Mann :razz:
Mozna i tak jak napisales to zrobic, ale wydaje mi sie ze za ten czas co wymontujesz filtr to juz wyciagniesz lampe z auta. Wymontowanie lampy jest bardzo proste i wbrew pozorom mozna to szybko zrobic. Po wyjeciu lampy jest lepszy dostep i wszystko na wierzchu, laltwiej odkrecic i pozniej po wymianie dokrecic dobrze oslone zarnika ( ta z uszczelka).
Tyle trzeba miec poza zwyklymi kluczami miec klucz nasadowy z dluga i waskom przedluzka. Ja do tego opatentowalem dlugi okragly waski pilinik na ktorym osadzilem wlasnie klucz nasadowy, tylko rozmiaru nie pamietam.
Patent bardzo prosty, ale skuteczny. Mysle ze jak ktos ma dobrze wyposazony garaz to powinien znalesc jaks moze nawet oryginalna przedluzke
Ciekawy jestem co bedzie jak sie spali zarnik i policjant kaze go wymienic na nowy przy kontroli hhehe
#38
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 10:53
bez przesady, nie róbmy z omegi C5 lub jakiegoś punto, gdzie aby wymienić żarówkę trzeba zderzak/lampy/błotnik wyjmować...

a jeśli chodzi o policemana, to niech któryś pokaże stację benzynową, która ma żarniki :roll:
wiele sklepów ich nie ma, sprowadzają na zamównienie...
#39
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 11:12
obudowę filtra wyjmujesz po odkręceniu jednej opaski, reszta to małe bolce w gumowych otworach
bez przesady, nie róbmy z omegi C5 lub jakiegoś punto, gdzie aby wymienić żarówkę trzeba zderzak/lampy/błotnik wyjmować...??:
a jeśli chodzi o policemana, to niech któryś pokaże stację benzynową, która ma żarniki :roll:
wiele sklepów ich nie ma, sprowadzają na zamównienie...
Nie neguje twojego pomyslu. Osobiscie uwazam ze lepiej wyjac lampe ( zajmuje to 10minut ) niz wyciagac akumulator, czy demontowac obudowe filtra. Po odpieciu aku musisz programowac radio na nowo.
Zadnych blotnikow ani zderzaka nie trzeba wyjmowac i nic takiego nie napisalem

Caly czas pisze o wymianie zarnika, a nie zwylkej zarowki

Jezeli chodzi o policjanta:
- twoim obowiazkiem jest miec ( zapas ) zarowke czy zarnik-jezeli masz ksenon i policji nic nie obchodzi ze na stacji nie ma!


Jedynie przy wyciaganiu lampy trzeba troszke uwazac przy sciaganiu "pletwy" plastikowej pod lampa zeby nie zlamac :komp:
#40
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 11:20
Też tak uważam, przy okazji można dokładnie wyczyścić i oblookać całą lampę.Osobiscie uwazam ze lepiej wyjac lampe ( zajmuje to 10minut ) niz wyciagac akumulator, czy filtr. Odpinasz aku musisz programowac radio.