Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Samopoziomowanie xenonów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
218 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 września 2013 - 06:53

Skoro masz sterownik do poziomowania świateł to zapewne masz ksenony a tam to normalne...zwłaszcza po włączeniu świateł.


hm...nie było takich ruchów lamp...wszystko było ok...teraz cos nie jest tak, bo nie powinny tak reagować..za nagłe ruchy..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#182 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2013 - 10:58

Tylko, że w ksenonach jest pewien zakres samoregulacji i gasząc auto lampy pozostają w swoim położeniu.W momencie gdy uruchamiasz auto/lampy sterownik sczytuje z czujników położenie auta i kalibruje ustawienie świateł.Wygląda to mniej więcej tak, że soczewka się zniża do najniższego poziomu, potem wędruje w górę do maksymalnego poziomu i po tym ruchu wraca do swojego położenia zgodnie z tym co czujniki pokazują.Taki zabieg dzieje się dosyć szybko (zazwyczaj w trakcie rozpalania się żarnika) i większość osób nawet nie wie, że tak to wygląda bo nie zwraca na to uwagi.Niektórzy po pewnym czasie to zauważają i myślą, że coś jest nie tak, ale wszystko jest w najlepszym porządku - tak wygląda sprawny system samopoziomowania reflektorów.
Niech mnie ktoś poprawi gdybym się mylił, ale takie są moje obserwacje i doświadczenia na własnej i innych skórze.W każdym aucie z ksenonami zwracam na to uwagę, i często tłumaczę i pokazuję właścicielom zasadę działania samopoziomu.
Dlatego też moim zdaniem kolego Rukcug wszystko jest w najlepszym porządku - masz w pełni sprawny samopoziom.Chyba, żebyś ewentualnie wrzucił filmik z tym jak ta soczewka pracuje wtedy byśmy znali odpowiedź na 100%.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#183 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 września 2013 - 12:29

Tylko, że w ksenonach jest pewien zakres samoregulacji i gasząc auto lampy pozostają w swoim położeniu.W momencie gdy uruchamiasz auto/lampy sterownik sczytuje z czujników położenie auta i kalibruje ustawienie świateł.Wygląda to mniej więcej tak, że soczewka się zniża do najniższego poziomu, potem wędruje w górę do maksymalnego poziomu i po tym ruchu wraca do swojego położenia zgodnie z tym co czujniki pokazują.Taki zabieg dzieje się dosyć szybko (zazwyczaj w trakcie rozpalania się żarnika) i większość osób nawet nie wie, że tak to wygląda bo nie zwraca na to uwagi.Niektórzy po pewnym czasie to zauważają i myślą, że coś jest nie tak, ale wszystko jest w najlepszym porządku - tak wygląda sprawny system samopoziomowania reflektorów.
Niech mnie ktoś poprawi gdybym się mylił, ale takie są moje obserwacje i doświadczenia na własnej i innych skórze.W każdym aucie z ksenonami zwracam na to uwagę, i często tłumaczę i pokazuję właścicielom zasadę działania samopoziomu.
Dlatego też moim zdaniem kolego Rukcug wszystko jest w najlepszym porządku - masz w pełni sprawny samopoziom.Chyba, żebyś ewentualnie wrzucił filmik z tym jak ta soczewka pracuje wtedy byśmy znali odpowiedź na 100%.


Dokładnie to samo zaobserwowałem w W211

#184 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 września 2013 - 18:14

Dlatego też moim zdaniem kolego Rukcug wszystko jest w najlepszym porządku - masz w pełni sprawny samopoziom.Chyba, żebyś ewentualnie wrzucił filmik z tym jak ta soczewka pracuje wtedy byśmy znali odpowiedź na 100%.
__________

jest jedno ale: po przekreceniu kluczyka ,po zaswieceniu kontrolek , juz "warczą" silniczki, drugi raz po właczeniu świateł, i to około 10 razy poruszają się w gore i w dół...tak ze to w/g mnie nie jest normalne, bo swiecą pozniej w dolnym połozeniu...jutro wymieniam sterownik, zobacze czy to coś da..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#185 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2013 - 18:38

Po przekręceniu kluczyka mogą lekko drgnąć, ale jeśli tak często się ruszają to może problem leży w którymś czujniku...jeśli dotyczy to dwóch lamp, bo jeśli jednej to obstawiałbym ten potencjometr w silniczku...
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#186 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 września 2013 - 21:15

Wygląda to mniej więcej tak, że soczewka się zniża do najniższego poziomu, potem wędruje w górę do maksymalnego poziomu i po tym ruchu wraca do swojego położenia zgodnie z tym co czujniki pokazują.


W mojej Omedze czegoś takiego nie ma, w innych też chyba nie. Było "wałkowane" chyba nawet w tym wątku, że w Omedze nie ma takiego efektu.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#187 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 września 2013 - 22:41

W mojej Omedze czegoś takiego nie ma, w innych też chyba nie

nie chyba tylko napewno.

#188 OFFLINE   dziobek220

dziobek220
  • 14 postów
  • Dołączył: 29-02-2008
  • Skąd: Warta
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 grudnia 2013 - 19:29

Witam, poszukuje tematu z opisem jak można naprawić uchwyt czujnika poziomowania lamp xenon. Kiedyś widziałem, a teraz jak potrzebuje nie mogę odszukać.

#189 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2013 - 19:32

Witam, poszukuje tematu z opisem jak można naprawić uchwyt czujnika poziomowania lamp xenon. Kiedyś widziałem, a teraz jak potrzebuje nie mogę odszukać.


proszę:
http://forum.omegakl...ead.php?t=24216

#190 OFFLINE   lysyddz

lysyddz
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-12-2013
  • Skąd: Dzierżoniów

Napisany 21 stycznia 2014 - 22:01

Witam wszystkich,
mały problemik, mianowicie po zmianie lamp nie mogę ich wyregulować, są ustawione na samą górę a i tak za nisko świecą (śrubami przy lampie). Wyskakuje mi od jakiegoś czasu błąd leucht farchlicht (czy jakoś tak ;P) ale dopiero jak auto postoi na zapłonie chwilkę lub po przejechaniu kawałka. Doczytałem, że chodzi o układ samopoziomowania, czujniki na wahaczach. Oczywiście będę to robił tylko jutro jadę w długą trasę na noc i stąd moje pytanie czy da sie jakoś "oszukać" silniczki żeby podniosły lampy bez samoregulacji.
Na jaki pin co podać, dodam, że silniczki mają po 6 pinów.

#191 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 28 września 2014 - 11:09

Gdzie właściwie znajduje się ten sterownik poziomowania świateł ?

#192 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 września 2014 - 11:12

Gdzie właściwie znajduje się ten sterownik poziomowania świateł ?


pod prawym przednim nadkolem
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#193 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2014 - 11:36

na przednim i tylnym lewym wahaczu :tak:

#194 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2014 - 11:53

na przednim i tylnym lewym wahaczu :tak:


to sa czujniki a kolega pytał o sterownik

#195 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2014 - 13:40

sorki nie zajarzyłem :D

#196 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 01 października 2014 - 11:54

pod prawym przednim nadkolem

Czy to znaczy, że trzeba zdjąć nadkole ?

#197 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2014 - 14:34

Czy to znaczy, że trzeba zdjąć nadkole ?

na wachaczu sa czujniki nie ''pod'' nadkolem :masakra:
sciagasz koło i ew.wymieniasz czujnik

#198 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2014 - 14:47

na wachaczu sa czujniki nie ''pod'' nadkolem

następny :masakra:

to sa czujniki a kolega pytał o sterownik



#199 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 01 października 2014 - 14:54

na wachaczu sa czujniki nie ''pod'' nadkolem :masakra:
sciagasz koło i ew.wymieniasz czujnik


Nie pojęte. Czytać ze zrozumiemiem, bardzo proszę. :masakra:

#200 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 października 2014 - 16:48

Czy to znaczy, że trzeba zdjąć nadkole ?


mnie sie udało nie sciagac, ale uszkodziłem troche nadkole, tak ze mysle ze jednak lepiej sciągnąc...nie ma duzo roboty [zalezy od rudej :masakra:].
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.