Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

8v vs. 16v


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:45

Co to ma byc za myslenie ze co 8v jest prostszy i dluzej jezdzi dajcie spokoj silnik jak silnik

Wybieramy po prostu auta mniej awaryjne. Nikt nie mówił o klimie czy ABS. Z dwóch silników, z których jeden jest minimalnie mocniejszy (co jest w normalnej jeździe ledwo zauważalne) bierzemy ten o prostszej konstrukcji, tańszy w naprawach i lepiej znoszący LPG.

Takie są fakty i pojedyncze przypadki kiedy jest inaczej tego nie zmienią. Gdybym się nie liczył z ewentualnymi kosztami napraw brałbym i tak 3.0 V6 a nie jakiegoś smutnego 16v co i tak nie jeździ.

Ty rozumiem masz full wyposażenie tylko V6 brakło akurat na stanie.

#22 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 23:01

Myślę Panowie że dalsza dyskusja będzie prowadzona pokojowo ... Prawda?


Co do silników to pamiętajmy że są to już silniki z X tysi kemów na karku . I jeżeli trafimy na syf to syf będziemy mieli.

Wiem jak wygląda dobry silnik 16V a jakie mogą być problemy z zajeżdżonym truchłem . Tak samo sprawa wygląda przy 8V sporo jest już tych silników typowych złomów....

Nie zapomnijmy że oprócz silnika są jest jeszcze cały osprzęt i tu trzeba przyznać że 8V swoją prostotą bije 16V

 


#23 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 23:04

Myślę Panowie że dalsza dyskusja będzie prowadzona pokojowo ... Prawda?

Oczywiście. :twisted:

Wiem jak wygląda dobry silnik 16V a jakie mogą być problemy z zajeżdżonym truchłem . Tak samo sprawa wygląda przy 8V sporo jest już tych silników typowych złomów....

Ale nie bierzemy pod uwagę zajeżdżonych gruzów.

2 sprawne silniki z przebiegiem dajmy na to 200 000, bo w tym wieku ciężko o mniejszy.
Jeśli ktoś się liczy z kosztami wybierze 8v a inny, dla którego pieniądze nie grają głównej roli wezmie V6.

Inna sprawą jest, że kupując używany samochód często znajdujemy zadbany, okazyjny egzemplarz i kupujemy go nawet, gdy siedzi w nim silnik inny niż sobie zamierzyliśmy. :wink:

#24 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 23:13

miałem kadetta GSi ponad 4 lata właśnie z 2.0 8v...........silnik prosty jak budowa cepa......już nic prostrzego sobie nie wyobrażam.Bardzo sobie chwaliłem ten silnik.......... :mrgreen: .A co do przewagi 8v nad 16v............chyba tylko dwie rzeczy :bezkolizyjny i tani podczas wymiany rozrząd ,no i max moment obrotowy dostępny już przy 2600obr/min

#25 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 13 grudnia 2006 - 10:52

Cześć moja omesia 8v narazie pomyka wzorowo ma przebieg 210000 na gazie jeździ od 4 latek.Po ostatniej regulacji gazu mam do wymiany membrany w mieszalniku instalacja firmy BRC.
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5

#26 OFFLINE   bingo100

bingo100
  • 131 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Elbląg/Gdańsk

Napisany 13 grudnia 2006 - 12:36

No nie wiem, nie wiem :wink: Ja mam takie podejscie, ze im wiecej czujnikow tym lepiej. Po to je tam ktos powsadzal, zeby dostarczaly danych do przetwarzania przez komputer. W tym sensie, ze nie wydaje mi sie, ze gdyby ktos je usunal z mojej 16v to zaczelaby pracowac lepiej. Prawda? :lol:
Z gazem jak ma strzelac, to bedzie i w tym i w tym przeciez. To i tak od kabli zalezy i swiec najczesciej, chyba ze sie myle?

#27 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 grudnia 2006 - 13:28

Witam ,Ja swego czasu miałem 2,08v w sedanie omeA i było git.Teraz mam kombi 2,016v i wydaje mi się ,że jest za słaby do tej budy. Kombi jest ciut cięższe od sedana.Silnik 2,o8v jest mniej awaryjny od 16stki i w razie awari mniejsze koszta naprawy. :wink: Co do gazu nie będe się wypowiadał bo dla mnie NO GAS do tego auta :twisted: .Pozdro.

#28 OFFLINE   LYSYPL

LYSYPL

    Użytkownik

  • 33 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Z nienacka

Napisany 13 grudnia 2006 - 16:04

Witam
Mam 2.0 16V (niby taki awaryjny) i jak sie spierdaczy to chyba nie sadzicie ze bede mu remont robil jak za 1500zl moge sobie X20XEV kupic - moje podejscie jak robic wymiane oleju to razem z silnikiem i nie ma klopotow :mrgreen: :mrgreen: :drink: :peace:
A i zgadzam sie ze 2.0 16V do kombi to troche malo a co do 8V to jeszcze mniej i tak jak ktos napisal wczesniej - albo jezdzic padaka albo troche lepsza padaka. ale ja nie mam zamiaru sie scigac stary juz jestem :mrgreen: , a i gazu nie mam zamiaru zakladac bo po co jak mam zamiar pojezdzic moja oma jeszcze z pol roku, sprzedac i kupic nastepna, a jak ktos chce poszalec to niech kupi sobie 3.0 V6 i po problemie. Poza tym do Omegi to trzeba dorosnac :p a nie kupowac bo bede git wtedy

Kurde dziadek sie wypowiedzial hehe a 26 lat ma. :tere-fere:
[you:cdb8bc9ee2] - life is brutal i full of zasadzkas. ;)

#29 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudnia 2006 - 16:20

Witam
Mam 2.0 16V i jak sie spierdaczy to chyba nie sadzicie ze bede mu remont robil jak za 1500zl moge sobie X20XEV kupic - moje podejscie jak robic wymiane oleju to razem z silnikiem i nie ma klopotow :mrgreen: :mrgreen: :drink: :peace:


Hi Hi jak patrzeć na to tak ,to i 8V będzie taniej nawet o połowę he he...

 


#30 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 13 grudnia 2006 - 16:21

Ja jeździłem 2.0 8V w Vectrze, teraz 16V. Silniki w naprawach raczej kosztują podobnie, nie licząc rozrządu z wiadomych przyczyn. Omega 16V pali mi mniej niż paliła Vectra. Odpala z dotyku nie zależnie od temp. silnika, a w Vectrze zawsze miałem z tym problem, szczególnie jak była gorąca. Jeśli chodzi o trwałość silników myśle, że wszystko zależy od użytkownika i serwisowania samochodu. Widziałem nie jedno zajechane 8V, jak również 16V o przebiegach powyzej 300 000 km, także chyba nie da się tego jednoznacznie określić. Myśle też, że nie ma sie co cofać, bo jednak w jakims celu ludzie wymyslili jednostki 16V jak i reszte bajerów w które jest silnik uzbrojony. Przeciez samochody na gazniku też jezdzą.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#31 OFFLINE   LYSYPL

LYSYPL

    Użytkownik

  • 33 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Z nienacka

Napisany 13 grudnia 2006 - 16:37

Hi Hi jak patrzeć na to tak ,to i 8V będzie taniej nawet o połowę he he...

Dokladnie hehe
[you:cdb8bc9ee2] - life is brutal i full of zasadzkas. ;)

#32 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 13 grudnia 2006 - 22:14

kumpel miał 2.0 8V trochę tym jeździłem podczas oględzin przed zakupem. Jeśli chodzi o zrywność, wyprzedzainie to 16ka jest lepsza. Szczególnie wtrasie na 5biegu tak powyżej 120km/h można już jechać. ( ina każdym innym pozyżej 3tyś/obr.
MV6 to nie jest, ale akurat dla mnie liczyło sie auto jako całość a nie tylko mocny motor

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2006 - 22:31

przynajmniej 16V, odpuść sobie ósemkę


No sorry ale te 20 koni więcej nie przekonuje mnie. :roll: Poza tym jak piszą koledzy, wolę pojeźdźić dłużej,a jak bym chciał poszaleć to kupiłbym Omesię 3.0...Nie jestem zwolennikiem dużych silników :peace:



bledne myslenie ale kazdy ma prawo do swojego zdania :bigok: im wiekszy silnik tym lepiej i nie chodzi tu o to zeby jezdzic jak wariat ale zeby miec bezpieczny zapas mocy.




 


#34 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudnia 2006 - 22:36

bledne myslenie

To dlaczego jeździsz 2.5 i nie masz zapasu mocy jaki dałby Ci 3.0? :razz:
No ale 3.0 to też w miarę niebezpieczny wóz, bez przyspieszenia pozwalającego bezpiecznie wyprzedzać w porównaniu do np. Audi S8. :twisted:

Gdzie jest ta granica, kiedy auto ma wystarczającą moc, żeby można było nim bezpiecznie wyprzedzać? Zapewne nie ma takiej granicy. Zawsze jest za wolne aż do momentu, kiedy jest tak mocne i szybkie, że aż niebezpieczne. :mrgreen:

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2006 - 22:42

bledne myslenie

To dlaczego jeździsz 2.5 i nie masz zapasu mocy jaki dałby Ci 3.0? :razz:
No ale 3.0 to też w miarę niebezpieczny wóz, bez przyspieszenia pozwalającego bezpiecznie wyprzedzać w porównaniu do np. Audi S8. :twisted:

Gdzie jest ta granica, kiedy auto ma wystarczającą moc, żeby można było nim bezpiecznie wyprzedzać? Zapewne nie ma takiej granicy. Zawsze jest za wolne aż do momentu, kiedy jest tak mocne i szybkie, że aż niebezpieczne. :mrgreen:



dlaczego jezdze 2.5 masz opisane w watku "nasze samochody" szukalem 3.0 ale niestety wszystkie egzemplarze ogladane przezemnie nadawaly sie na szrot a nie na ulice. W koncu przypadkiem trafilem na moja kluske i sie zakochalem :shock: i dlatego 2.5 a nie 3.0. Pewnie za jakies 2-3 lata bede sie przesiadal na poliftowa i bede szukal caravana z full wypasem z 3.2 l




 


#36 OFFLINE   maatohewetbi

maatohewetbi
  • 71 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 13 grudnia 2006 - 23:05

bledne myslenie ale kazdy ma prawo do swojego zdania :bigok: im wiekszy silnik tym lepiej i nie chodzi tu o to zeby jezdzic jak wariat ale zeby miec bezpieczny zapas mocy.


Błędne myślenie???To już sam nie wiem o co chodzi.Ja właśnie wychodę z założenia,że 20 km więcej g... mi daje...Wiadomo,że każdy silnik ma swoje wady i zalety.Ja po prostu kupiłem 8v bo taką trafiłem w niemal idealnym stanie.Jakbym trafił taką 16-stkę to taką bym wziął.Chodzi mi o to,że jakbym miał wybierać pomiędzy dwoma to wziąłbym 8-mkę :!: Jakbym chciał duży zapas mocy to kupiłbym coś innego niż Omegę,bo nie oszukujmy się,ale te samochody są do innego celu...

#37 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2006 - 23:41

bledne myslenie ale kazdy ma prawo do swojego zdania :bigok: im wiekszy silnik tym lepiej i nie chodzi tu o to zeby jezdzic jak wariat ale zeby miec bezpieczny zapas mocy.


Błędne myślenie???To już sam nie wiem o co chodzi.Ja właśnie wychodę z założenia,że 20 km więcej g... mi daje...Wiadomo,że każdy silnik ma swoje wady i zalety.Ja po prostu kupiłem 8v bo taką trafiłem w niemal idealnym stanie.Jakbym trafił taką 16-stkę to taką bym wziął.Chodzi mi o to,że jakbym miał wybierać pomiędzy dwoma to wziąłbym 8-mkę :!: Jakbym chciał duży zapas mocy to kupiłbym coś innego niż Omegę,bo nie oszukujmy się,ale te samochody są do innego celu...



jedni zbieraja rybki inni choduja klamki. Nie oszukujmy sie ale za taka kase nic podobnie spasionego nie dostaniesz. a ogoolnie - ja 2.0 bym nie wzial - ani 8v ani 16v - 2.5 to bylo minimum




 


#38 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudnia 2006 - 23:42

Wy sie kłócicie a ja was i tak Vectra 1.6 92r na wstecznym bym wzioł :)

A teraz powaznie omega 2.0 16v to niezly muł jak scigam sie z bratem i on jedzie vectrą to tylko kufer vectry widze :( (na krotkim dystansie bo na dlugim to wiadomo....)

#39 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2006 - 04:19

sie klucita o wytrzymalosc silnikow! a prawda jest taka, ze rudy wam progi wpieprzy, wszytkie gumowe elementy sie rozleca, zona pod traktor sie wpakuje, a silnik bedzie chodzil!!! to nie te czasy, ze sie polonezem jezdzilo i szlify co 80 tys trzeba bylo robic!
a ze mulowate to jest , to niestety trzba przyznac :) ale pociaeszam sie tym , ze inni maja jeszcze bardziej mulowate :) a na trasie przy predkosci 160 moge dalej sluchc muzyki albo rozmawiac z pasazerami, kumpel ma civica i przy tych predkosciach to juz trzeba krzyczec...

#40 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2006 - 09:34

nikt mi nie powie,że 2.0 8 v jest mułowate albo 2.0 16 v..............mialem kiedyś Renie 19 1.4 -59 KM i wcale nie uważalem wtedy ,ze to muł jest jakiś.....teraz wiadomo :mrgreen: ......a co powiecie na CC 700-całe 31KM,też kiedyś posiadałem.... :mrgreen: ,tym to Jelcza nie mogłem wyprzedzić.Fakt.....MV6 to inna bajka ale jak jadę żony 2.0 16 v to też mi sie przyjemnie i bezstresowo jedzie.Jak ktoś chce poszaleć to do tego celu służy astra albo kadett 2.0 16V............ja już z tego wyrosłem :lol: