Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

8v vs. 16v


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maatohewetbi

maatohewetbi
  • 71 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 grudnia 2006 - 16:41

Czy możecie mi napisać który z obu silników jest mnie awaryjny?Szukałem ostatnio części do mojego 8v,ale raczej nic nie znalazłem. Widzę,że silniki 16v są popularniejsze. Mechanik mi powiedział,że 8v są lepsze bo jak włoży się gaz to nie ma takich problemów.Co Wy na to?



#2 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 12 grudnia 2006 - 17:17

tych 8V jest znacznie mniej, poprostu był mały popyt na nie. Ten motor jest też ponoć trwalszy od 16ki.
A co do gazu, to nie problem jest w silniku a w rodzaju instalacji i sposobie jej założenia. Jak ktoś zakłada II gen do 16ki to przeważnie są kłopoty.
Poprostu do silnika na pełnym wtrysku pakujesz gaz na monowtrysku oszukująć przy tym naście czujników itp. Przechodziłem przez to w poprzedniej omce, i w kolejnej mam już sekwencje

Ale ogólnie 8 zaworowiec jest mniej awaryjny, nie ma tyle czujników. (w sumie to głównie o nie się rozchodzi oraz o kolektor wyd. reszta jest ok)

#3 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 12 grudnia 2006 - 17:22

Mam 16v i gaz na srube bo krokowiec padl wypiolem wtyczke i jazdze na srubie .Odpalam na benzynie i odrazu daje na gaz nawet w zimie auto chodzi idealnie jak na benzynie tak i na gazie czyli powiedzenie ze druga generacja w 16v niechodzi jest dla mnie smieszna strasznie.Moja auto trzyma obroty idealnie rowni,otko zawsze jak i na gazie i benzynie poprostu niema roznicy zadnej, nigdy mi niestrzelił i nigdy niezgasł .

#4 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 12 grudnia 2006 - 17:34

przynajmniej 16V, odpuść sobie ósemkę

#5 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 grudnia 2006 - 17:46

Sprawa jest taka 8v jest tralsze ale 16v ma 15 koni więcej a i tak ledwo jeździ. Więc albo padaka na maksa ale na lata albo padaka średniego kalibru ale na troche krócej
konto usunięte

#6 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 12 grudnia 2006 - 18:16

Mam 16v i gaz na srube bo krokowiec padl wypiolem wtyczke i jazdze na srubie .Odpalam na benzynie i odrazu daje na gaz nawet w zimie auto chodzi idealnie jak na benzynie tak i na gazie czyli powiedzenie ze druga generacja w 16v niechodzi jest dla mnie smieszna strasznie.Moja auto trzyma obroty idealnie rowni,otko zawsze jak i na gazie i benzynie poprostu niema roznicy zadnej, nigdy mi niestrzelił i nigdy niezgasł .


nie twierdzę, że wszystkie instalcje II gen w tym silniku są złe. Ja na moją nie mogłem specjalnie narzekać, auto nie strzelało, moc była, ale były pewne niedomagania które są standardem na II gen. w silniku 16zaw.
Teraz mam sekwencje i jest spora różnica i na mocy i na kulturze pracy. Poprostu jest jak na pb.

#7 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 18:56

8v jest dużo lepszy i do gazu i do niegazu. Mniej awaryjny, prostszy w budowie, wytrzymalszy. Jest za to nieco słabszy.
Jeżeli zależy Ci na mocy to bierz 3.0 V6, a jeśli wystarczy Ci wozidełko to 8v jest lepszą propozycją. Do 16v gaz sekwencyjny albo małe ryzyko, że coś będzie nie tak. W 8v nie ma możliwości, że coś będzie nie tak przy gazie chyba, że trafisz na wyjątkowego instalatora-partacza.

#8 OFFLINE   szulas

szulas
  • 75 postów
  • Dołączył: 01-06-2006
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 12 grudnia 2006 - 20:35

Zgadza się Rafał w końcu te silnki dosyć dobrze zostały przetestowane kadetach i w omach A.
8V sa mało awaryjne i prawie nie do zajeżdzenia.
każda rzecz jest tak mocna jak ......... jej najsłabsze ogniwo

#9 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2006 - 21:07

Sprawa jest taka 8v jest tralsze ale 16v ma 15 koni więcej a i tak ledwo jeździ.

a ty chyba byles swiadkiem, jak polecialem 400m z 16v rowniotenko - zderzak w zderzak... :]


 


#10 OFFLINE   maatohewetbi

maatohewetbi
  • 71 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 grudnia 2006 - 21:53

przynajmniej 16V, odpuść sobie ósemkę


No sorry ale te 20 koni więcej nie przekonuje mnie. :roll: Poza tym jak piszą koledzy, wolę pojeźdźić dłużej,a jak bym chciał poszaleć to kupiłbym Omesię 3.0...Nie jestem zwolennikiem dużych silników :peace:

#11 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 12 grudnia 2006 - 21:58

przynajmniej 16V, odpuść sobie ósemkę


No sorry ale te 20 koni więcej nie przekonuje mnie. :roll: Poza tym jak piszą koledzy, wolę pojeźdźić dłużej,a jak bym chciał poszaleć to kupiłbym Omesię 3.0...Nie jestem zwolennikiem dużych silników :peace:

T :smiech: woje myslenie z tym 16 v jest dlamnie chore ale co mi tam a jak chcesz maly silnik to wez sobie corse :smiech:

#12 OFFLINE   maatohewetbi

maatohewetbi
  • 71 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:05

A co do padaki to przyznam,że takiego kiepskiego przyśpieszenia nie ma...Ścigałem się już z Sieną bodajże silnik 1.6 16 v (samochód o wiele lżejszy) albo z Astrą (nie wiem jaki silnik) i tak nie było źle!Poza tym jechałem z wujasem jego BMW 318 i nie dość że czułem się jak w puszcze to przyśpieszenie też nie jest super. Lubię sobie depnąć czasem,ale Omega taka zła nie jest. To jest po prostu samochód o innym czharakterze. Ja cenię wygodę i wielkość,a silnik aby tylko potrafił czasem przyśpieszyć lepiej niż Siena :lol: A jechaliście sobie cały czas na piątce?Ja wracałem z Niemiem na piąteczce i jechało mi się idealnie!Wyprzedzałem tylko na tym biegu i muszę przyznać,że to mój ulubiony bieg :!:

#13 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:07

Szwagier, o co Ci chodzi? Ty gdzieś na 400m startujesz super Ecotekiem? :lol:

Chore to jest Twoje podejście do inności. Masz X20XEV i to jest wobec tego dla Ciebie najlepszy silnik na świecie, a każdy kto myśli inaczej jest chory? :???:

jak chcesz maly silnik to wez sobie corse

Odezwał się właściciel dużego silnika z LPG.



Dodany obrazek

#14 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:07

muszę przyznać,że to mój ulubiony bieg :!:

moze dlatego, ze wiaze sie z mniejszym spalaniem :)


 


#15 OFFLINE   maatohewetbi

maatohewetbi
  • 71 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:16

[quote name='"Szwagier"'][quote name='maatohewetbi'][quote name='marcin']przynajmniej 16V, odpuść sobie ósemkę[/quote]


T :smiech: woje myslenie z tym 16 v jest dlamnie chore ale co mi tam a jak chcesz maly silnik to wez sobie corse :smiech:[/quote]

Chore?Kolega sią zagotował widzę.A tak w ogóle to daj mi Corse z silnikiem 1.6 i robię Omegę 16 V jak chcę... :wink: Poza tym pomiędzy 16 a 8 jest różnica w przyśpieszeniu tyle co nic...Nie kłóćmy się o 20 km...Wolę pojeźdźić dłużej niż przyśpieszać o 2 sekundy szybciej :mrgreen:

#16 OFFLINE   maatohewetbi

maatohewetbi
  • 71 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:20

Szwagier, a Ty na dodatek masz kombiaka i to LPG...Hmmm...no to rzeczywiście czuję respekt :grin: To Twojego kombiaka zrobiłbym nawet Corsą 1.4... :lol:

#17 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:28

Szwagier, a Ty na dodatek masz kombiaka i to LPG...Hmmm...no to rzeczywiście czuję respekt :grin: To Twojego kombiaka zrobiłbym nawet Corsą 1.4... :lol:

Ja ciebie to zrobie nawet w skarpetach :peace:

#18 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:29

Relax. :grin:

Pościgaliśmy się wirtualnie i pora spać. :mrgreen:

#19 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:36

A ja myśle koledzy, że odbiegamy troszeczke od tematu. Nie obrażając zupełnie nikogo chciałbym nadmienić, że doszliśmy do wniosku, iż należy podzielić temat na dwie kategorie. Dla tych co chcą się pościgać i dla tych co chcą pojeździć. Krótko i nawiasem mówiąc, omega to nie auto do ścigania z racji swoich gabarytów, to jest auto rodzinne, które ma jeździć. Faktem natomiast jest, że silniki 8 zaworowe są mniej awaryjne niż 16tki. Istnieje także teoria, że zniosą każdą nawet najbardziej spartaczoną instalacje LPG i nie powinno sie nic dziać nadzwyczajnego - obalam ten mit bo u mnie strzela (myślałem, że kłopot minął po wymianie kabli WN i świec - myliłem się).

#20 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 12 grudnia 2006 - 22:36

Takie to jest myslenie jak kupowanie auta z korbkami a nie z elektryka szyb bo sie spierdo...i albo bez klimy bo trzeba nabijac i bez ABS-u bo sie moze zepsuc a zwykle to tylko klocki.Co to ma byc za myslenie ze co 8v jest prostszy i dluzej jezdzi dajcie spokoj silnik jak silnik .Chyba że mam sie bac o ten pekniety pasek rozrzadu że jak mi peknie to glowica jak puszka wystrzeli a w 8v nie . Bo mniej czujnikow i bedzie taniej , jak ma byc tanio to malucha proponuje bo tam tylko dwa tloki i jeden czujnik z cisnienia oleju.