Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak czwartego biegu automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   waldemar53

waldemar53
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-07-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 29 kwietnia 2009 - 16:24

może coś nie tak z selektorem lub jego wiązką - komputer skrzyni myśli że jeździsz na "3" zamiast na "D"

Kolego selektor też wymieniony

#22 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 29 kwietnia 2009 - 19:59

...wszystko wskazuje na pecha? czyżby walnieta kolejna skrzynka?

#23 OFFLINE   waldemar53

waldemar53
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-07-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 29 kwietnia 2009 - 20:59

No sam już nie wiem czy pech czy jakaś usterka chociaż wczoraj 4 mi się włączyła po przejechaniu 20 km i tak trzymałem do samego szczecina nic nie przyspieszając .Z powrotem tego szczęścia nie miałem piłowałem aż z Berlina na 3 biegu jazda turystyczno krajoznawcza muszę jeszcze przedzwonić kable skrzynia a sterownik
Pozdrawiam
Pocieszyłeś mnie kolego musz jutro przelecieć te kable bo spać nie mogę.

#24 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 29 kwietnia 2009 - 21:04

Ktos tu na forum mial bodajze problem z 3 biegiem i to w dwoch czy trzech skrzyniach wiec ja byl na pecha tu nie stawial. chyba tak jak Ty waldemar skupilbym sie na kablach itp. w koncu rozne sa problemy ze skrzyniami na forum i rzadko kiedy na forum ktos pisal o braku jednego z biegow wiec tym bardziej trafienie u Ciebie na dwie skrzynki z identycznymi przypadlosciami to jak 20 mln w duzego lotka;P

#25 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 kwietnia 2009 - 22:08

zastanawiające też jest Waldi że po wsadzeniu tej mojej skrzynki chodziło przez jakiś czas wszystko dopiero na drugi dzień ...co dziwne nie było wstecznego ...teraz znów jest wsteczny a nie ma czwórki tak jak w tej twojej poprzedniej ... nie wiem bo sie nie znam na automatach tyle co ile ale wsteczny wyglądało tak jakby sie coś przytkało, zatkało czy też zawór może jakiś od wstecznego bo przecież później był już ok ...a ta czwórka to tak samo jak w tamtej czyli nie ma ...hmmm może faktycznie coś z kablami i komp świruje :(

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2009 - 09:50

zastanawiające też jest Waldi że po wsadzeniu tej mojej skrzynki chodziło przez jakiś czas wszystko dopiero na drugi dzień ...co dziwne nie było wstecznego ...teraz znów jest wsteczny a nie ma czwórki tak jak w tej twojej poprzedniej ... nie wiem bo sie nie znam na automatach tyle co ile ale wsteczny wyglądało tak jakby sie coś przytkało, zatkało czy też zawór może jakiś od wstecznego bo przecież później był już ok ...a ta czwórka to tak samo jak w tamtej czyli nie ma ...hmmm może faktycznie coś z kablami i komp świruje :(


no tak bym stawial - przesledz wiazke (niebieska wtyczka kolo aku i koncowki przy skrzyni) najlepiej podmien z kims kompa ale tu chyba musi byc taki sam czyli silnik i rocznik do 94 albo po 96




 


#27 OFFLINE   waldemar53

waldemar53
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-07-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 30 kwietnia 2009 - 10:50

Witaj beast.Komputer skrzyni już wymieniłem właśnie wybieram się na garaż poszukać tej niebieskiej wtyczki jak mówisz no i przejże kable.Wszystkie kable przejrzałem są ok.Sam już nie wiem gdzie szukać może jakiś zawór.Do 160 idzie na 3 potem jest takie uderzenie i wyskakuje błąd skrzyni.

#28 OFFLINE   waldemar53

waldemar53
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-07-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 11 maja 2009 - 21:10

Witam ponownie.Dziś odczytaliśmy błędy mojej skrzyni biegów jest to błąd41i31.72Może ktoś z kolegów przetłumaczy mi te błędy i doradzi co mam dalej robić ze skrzynią bo brak nadal 4 biegu.
Pozdrawiam

#29 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 maja 2009 - 21:56

31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
72 - ....?? sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym (KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD)

#30 OFFLINE   waldemar53

waldemar53
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-07-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 12 maja 2009 - 22:46

Witam ponownie.Koledzy czy nikt nie potrafi mi doradzić co mam z tym fantem zrobić aby skrzynka chodziła na tym czwartym biegu.Mam 2 skrzynie z takimi samymi objawami jak w opisie i 3 skrzynie na części:(:(:(
Pozdrawiam.

#31 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 07:20

41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki - dolej oleju
72 - źle odczytałeś - to wina nastawnika - sprawdź go i ewentualnie wyreguluj/wymień



 


#32 OFFLINE   waldemar53

waldemar53
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-07-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 13 maja 2009 - 08:32

Witaj Mariusz.Z nastawnikiem już się wyjaśniło przy wymianie miski olejowej Śmigiel nie wpioł mi jednej wtyczki.Chodzi mi jeszcze o ten błąd 31.Ja tych błędów nie czytałem tylko Krisu ze Śmiglem.
Pozdrawiam

#33 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 09:38

no już wypytałem się Krisa i mi wyjaśnił conieco

41 - zmieniałeś skrzynię ale ponoć pompę zostawiłeś swoją, a jak pisze Kris to jest awaria układu hydrauliznego, czyli albo masz mało oleju, albo masz coś nieszczelne, albo pompa mówi dziękuje

co do błędu 31 - nic tylko schemat w dłoń i prześledzić połączenia modułu sterowania skrzyni z ECU, w szczegulności z pinami odpowiadającymi za obroty silnika, prędkość itd



 


#34 OFFLINE   waldemar53

waldemar53
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-07-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 13 maja 2009 - 10:00

No to wiem za co teraz się brać.Powiec jeszcze czy pompa z Krisa skrzyni będzie pasowała do mojego autka.
Pozdrawiam i dziękuje

#35 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 10:27

no przecież skrzynie macie takie same - wiec bedzie pasowała



 


#36 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 11:23

31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
Komputer nie ma sygnalu z czujnnika walu. Jezeli nie masz z nim problemu (nie ma bledow silnika, auto odpala bez problemu) to stawiam na komputer lub komunikacje miedzy ECU silnika a ECU skrzyni.

41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
To jest bardzo rozlegly blad. Moze byc walniety zawor glowny, moze uszkodzenie mechaniczne ukladu pompy. Trudno powiedziec. Odkrec mala miske i podmien ten duzy zawor aluminiowy - kluczem 11 odkrec blaszke wyciagnij ja i pociagnij zawor.


72 - ....?? sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym (KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD)
To wskazuje na komputer. Sprawdz czy nie masz spalonego bezpiecznika od skrzyni. nie pamietam ktory to moze byc. Czy po podlaczeniu do komputera na ekranie glownym masz informacje, ze komputer jest od twojego silnika? Moze byl podmieniony.

#37 OFFLINE   Tomekpl

Tomekpl
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 21 maja 2009 - 21:45

Mam podobny problem jak kolega , kontrola stanu oleju wykazala powazne niedobory mechanik dolal ok 2 litrow by osiagnac stan.Jednak nie pomoglo. Na D biegi od 1- 3 zmienia prawie normalnie, puzniej efekt jest jakby wcale nie bylo sprzegla, auto nie jedzie a sie toczy przy czym obroty ida na maxa, zdarza sie, ze zaskoczy ale towazyszy temu bardzo mocne walniecie i i szarpniecie. Wizyta na kompie wykazala blad 41 czyli awarie ukladu hydraulicznego, podobno jest to dosc rozlegly blad.I wlasnie zastanawiam sie nad kosztami naprawy lub kupnem drugiej. Czy koniecznie mam szukac skrzyni tylko do 2,5td? a moze moge dobrac od bezyniaka? Jezeli tak to od jakiej jednostki mam szukac by bylo ok???????????

A moze nie taki diabel straszny i jednak zajac sie remontem? Moze ma ktos namiary na zaklad w okolicach Lublina? I najwazniejsze jakie moga byc koszty?Uzywak nie dokonca wiadoma sprawa ile pociagnie.

#38 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 maja 2009 - 06:56

Tomekpl co do skrzyni to do Waldkowej omki była wsadzona od benzynki X25XE, po zmianie kołnieza/ osłony sprzęgła hydrokinetycznego to jest ta sama skrzynia AR25 a co do problemu Twojego to rozległy faktycznie temat .... powiem Ci na przykładzie Waldkowej skrzynki że na koniec u niego okazało sie że był walniety czujnik połozenia wału silnika i teraz Waldek cieszy sie już dobrym działaniem owej skrzynki;) czwarty bieg jak juz mu wsadziło to też z walnięciem a teraz zmienia bez problemów ..... :D

#39 OFFLINE   Tomekpl

Tomekpl
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 22 maja 2009 - 11:05

Zaryzykujemy i sprawdzimy ten temazt z czujnikiem.Fajnie by bylo gdyby okazala sie jakas piredulka a nie koszty skrzyni itd....Zatem wymienimy czyjnik i sie zobaczy, dzieki za podpowiedz, niebawem sie odezwe....pozrdawiam serdecznie.

Mozesz mi jeszcze podpowiedziec gdzie zlokalizowac owy czujnik?

#40 OFFLINE   waldemar53

waldemar53
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-07-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 maja 2009 - 14:58

Witam Tomek.Fakt że posiadam już 4 bieg tak do końca mnie nie cieszy bo wchodzi dopiero powyżej jak jadę 100.Widzisz to moja 2 skrzynia i brak 4 biegu taki sam objaw.Tylko przy wymianie tej 2 zostawiłem swoją pompę i objaw pozostał.Czujnik położenia wału znajduje się na kołnierzu łączenia skrzyni z silnikiem po prawej stronie pod rozrusznikiem.Ja go wymieniłem bo miałem błędy silnika a okazało się że i skrzynia zadziałała.Mi skrzynia nie wyrzucała na luz omesia szła do 160 na 3 biegu potem uderzenie i błąd na kompie.Teraz tego nie mam ale muszę dać jej trochę w **** żeby załączyła 4.Pozostałe biegi wchodzą idealnie.Ja czujnik kupiłem używkę za 80 zł w sklepie 350 kosztuje.
Pozdrawiam