Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka grubość dystansów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   devil_87

devil_87
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: olkusz

Napisany 13 kwietnia 2009 - 14:16

witam mam zapytanie mianowicie jaką grubość dystansu muszę zastosować aby et wynosiło 39 (bo takie jest minimalne w omedze??) mam et 49

#2 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 kwietnia 2009 - 15:09

Spójrz tutaj >> http://forum.vw-pass...ead.php?t=27665 i poszukaj wypowiedzi Krawcola :D
"Czyli teraz wtajemnicze Cie w obliczenia "

#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2009 - 16:00

Najgrubsze dystanse jakie są przykeęcane na długie śruby mają 30 mm.Większe już są osobno przykręcane.
Ja mam 30 mm z tyłu a z przodu 25 mm przy ET 44 i jest elegancko a nawet szerzej niż oryginalnie.

#4 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2009 - 18:17

Podczepię się pod temat i spytam znawców. Wpadły mi w łapki takie:

http://www.allegro.p...5x110_20mm.html

Chcę je dać na tył ale trochę się obawiam. Nigdy dystansów żadnych nie używałem. ET mam normalne jak na Omegę, chcę troszkę optycznie poszerzyć auto. Co o nich sądzicie?

#5 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2009 - 19:05

w sprawie dystansów mogę napisać referat, ale go trochę streszczę...

ET - to współczynnik oddalenia od osi koła od płaszczyzny przykręcania koła do piasty koła wyrażony w milimetrach czyli ET 0 to w osi koła, a ET 30 to odsunięcie o 30mm

machony79 napisał że maksymalny dystans przelotowy, czyli taki z przedłużanymi śrubami może mieć 30mm więc śruba będzie miała jakieś 70mm
jak ktoś się już zdecyduje na takie rozwiązanie to poproście sprzedającego o atest na owe śruby - i możecie z góry zapomnieć bo nikt nie weźmie za to odpowiedzialności.

Jarqz przedstawił już trochę lepsze rozwiązanie ale jedynym minusem jest to że gwint trzymiący koło jest wykonany w aluminium względnie jest na wprasowanej stalowej tulejce która tak czy inaczej jest zamocowana w aluminium

moim prywatnym zdaniem obydwa rozwiązania są dobre do maluchów, cinqecento albo innych aut w wadze do 1000kg

ja osobiście produkuje dystanse jedyne słuszne - stalowe przykręcane w każdym rozmiarze i ze zmienny rozstawem

powiecie że każdy chwali swoje, tu jest racja ale kogo będziecie ganić jak wam na jakimś szybkim zakręcie oderwie się koło???
moje dystanse są praktycznie niezniszczalne...

cena za komplet to 250zł + przesyłka
komplet zawiera dwa dystanse + 10 śrub w klasie 12.9
przy zamówieniu dwóch kompletów pokrywam przesyłkę
KLUCZ IMBUSOWY GRATIS!!!

Dodany obrazek

#6 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2009 - 19:10

Podczepię się pod temat i spytam znawców. Wpadły mi w łapki takie:

http://www.allegro.p...5x110_20mm.html

Chcę je dać na tył ale trochę się obawiam. Nigdy dystansów żadnych nie używałem. ET mam normalne jak na Omegę, chcę troszkę optycznie poszerzyć auto. Co o nich sądzicie?


Też sie nad nimi zastanawiałem
ale biorę od Mara na wzór i daję do dorobienia zobaczymy co wyjdzie z tego

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#7 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2009 - 19:25

Też sie nad nimi zastanawiałem
ale biorę od Mara na wzór i daję do dorobienia zobaczymy co wyjdzie z tego


Tez aluminiowe? Czy jednak stalowe?

#8 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2009 - 20:12

będą stalowe ale cenę poznam dopiero jak gostek dostanie wzór do ręki

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#9 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2009 - 20:20

Zeby ładnie wyglądało to najlepiej zakładać w różnicy + 20 mm na tył, bo z tyłu są dużo bardziej schowane koła.

#10 OFFLINE   stas79

stas79
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Świebodzin

Napisany 14 kwietnia 2009 - 10:21

Mam pytanko odnośnie dystansów:
Czy warto zakładać na tył przy oryginalnych felgach 16" oponka 225. Poprzednio miałem 18" na 245 na tych dystansach ale było to uwarunkowane ich et.

#11 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2009 - 10:27

jeżeli masz orginalne to napewno mieszcza się w granicach ET33-39
dlaczego zmieniłeś 18 na 16?

#12 OFFLINE   stas79

stas79
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Świebodzin

Napisany 14 kwietnia 2009 - 11:11

Mieszkam na osiedlu i parkuje na krawężniku czasem kobieta jeździ i powiedziała że stresować się nie będzie. Problem rozwiązany dystanse z przodu 10mm z tyły ok 25mm i tak jest ok.

#13 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2009 - 17:43

czyli taki z przedłużanymi śrubami może mieć 30mm więc śruba będzie miała jakieś 70mm

Przy takich dystansach sruby maja długość gwintu 45 mm.I do kompletu mam jeszcze zabezpieczenia tej samej długości.

#14 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 23:27

Przy takich dystansach sruby maja długość gwintu 45 mm.I do kompletu mam jeszcze zabezpieczenia tej samej długości.



jak chcesz to se załóż nawet plastykowe i nawet mnie to nie obchodzi.
choć dziwię się że ryzykujesz życie i auto jeżdżąc na takim czymś
ale zawsze jest wybór - bezpieczeństwo albo na chwilę parę złotych w kieszeni...

niewiem co rozumisz przez "zabezpieczenia" ale co by to nie było to puści w nalsłabszym miejscu, przypuszczam że to takzwane kołkośruby, a więc w tym przypadku na prześciu z gwintu na kołek

moje dystanse są wykonane ze stali 40H po obróbce cieplnej i prędzej wyrwiesz koło z połową samochodu niż uszkodzisz ten dystans, do tego stosuje śruby w klasie 12.9 - fabryczne mają klase 10.9 jak ktoś się trochę zna to wie jaka jest między nimi różnica w wytrzymałości...

#15 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2009 - 10:08

moje dystanse są wykonane ze stali 40H

jaka jest waga jednego Twojego dystansu z kompletem srub go mocujacych?


 


#16 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2009 - 12:01

jaka jest waga jednego Twojego dystansu z kompletem srub go mocujacych?


wszystko zależy od gróbości

dzisiaj wysyłałem 2X20mm + 2X30mm + 20srub + 4Xtulejki dystansowe do sąd lambda + klucz imbusowy = całość z opakowaniem ważyła 10,75kg

przypuszczam że ten komplet ze śrubami ważył jakieś 9kg czyli tyle co niektórzy wożą piachu na wycieraczkach :D

#17 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2009 - 12:42

przypuszczam że ten komplet ze śrubami ważył jakieś 9kg czyli tyle co niektórzy wożą piachu na wycieraczkach

hehe, tylko piach na wycieraczkach to juz masa resorowana, niewirująca, a wiec w skrajnym przypadku moze sie okazac, ze nawet i 30kg piachu nie bedzie mialo tak negatywnego wplywu na przyspieszenie/hamowanie jak dodatkowe 9kg na kolach

a tutaj z kolei ciekawostka-paradoks:
http://og-made.com/archives/1904

lepsze czasy na ciezszych kolach... tylko, ze na torze i na aucie wyczynowym, gdzie ciezsza felga poprawila przyczepnosc na zakretach, stad lepszy czas.

Zebysmy sie zle nie zrozumieli, nie jestem przeciwnikiem dystansow i jesli mialbym zakladac (nawet nie ze wzgledu na trakcje, co na drazniace, chowajace sie tylne kola) to wlasnie takie jak Twoje, wykonane solidnie. Nalezy jednak pamietac, ze to kolejne kilogramy 'wybijające' zawieszenie, szczegolnie przy glebie i masywnej feldze...


 


#18 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2009 - 13:42

przy tych dystansach masa na jedno koło przypada niecałe 2,5kg
tyle to można zyskać lub stracić na zmianie opony nie wspominając już o feldze, a tutaj całość jest na środku więc siła odśrodkowa i wirująca jest bardzo mała...

#19 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2009 - 13:50

ALI, te dystanse do których podałem linka parę postów wcześniej (aluminiowe), myślisz, że faktycznie odpuścić sobie ich montaż? Dostałem je nówki za free i trochę szkoda mi wydawać kasę na kolejne.

#20 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2009 - 14:37

przy tych dystansach masa na jedno koło przypada niecałe 2,5kg

to bardzo duzo :) tyle, ze ciezka omega tego tak nie odczuwa...