

Jaka grubość dystansów
#1
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 14:16
#2
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 15:09

"Czyli teraz wtajemnicze Cie w obliczenia "
#3
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 16:00
Ja mam 30 mm z tyłu a z przodu 25 mm przy ET 44 i jest elegancko a nawet szerzej niż oryginalnie.
#4
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 18:17
http://www.allegro.p...5x110_20mm.html
Chcę je dać na tył ale trochę się obawiam. Nigdy dystansów żadnych nie używałem. ET mam normalne jak na Omegę, chcę troszkę optycznie poszerzyć auto. Co o nich sądzicie?
#5
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 19:05
ET - to współczynnik oddalenia od osi koła od płaszczyzny przykręcania koła do piasty koła wyrażony w milimetrach czyli ET 0 to w osi koła, a ET 30 to odsunięcie o 30mm
machony79 napisał że maksymalny dystans przelotowy, czyli taki z przedłużanymi śrubami może mieć 30mm więc śruba będzie miała jakieś 70mm
jak ktoś się już zdecyduje na takie rozwiązanie to poproście sprzedającego o atest na owe śruby - i możecie z góry zapomnieć bo nikt nie weźmie za to odpowiedzialności.
Jarqz przedstawił już trochę lepsze rozwiązanie ale jedynym minusem jest to że gwint trzymiący koło jest wykonany w aluminium względnie jest na wprasowanej stalowej tulejce która tak czy inaczej jest zamocowana w aluminium
moim prywatnym zdaniem obydwa rozwiązania są dobre do maluchów, cinqecento albo innych aut w wadze do 1000kg
ja osobiście produkuje dystanse jedyne słuszne - stalowe przykręcane w każdym rozmiarze i ze zmienny rozstawem
powiecie że każdy chwali swoje, tu jest racja ale kogo będziecie ganić jak wam na jakimś szybkim zakręcie oderwie się koło???
moje dystanse są praktycznie niezniszczalne...
cena za komplet to 250zł + przesyłka
komplet zawiera dwa dystanse + 10 śrub w klasie 12.9
przy zamówieniu dwóch kompletów pokrywam przesyłkę
KLUCZ IMBUSOWY GRATIS!


#6
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 19:10
Podczepię się pod temat i spytam znawców. Wpadły mi w łapki takie:
http://www.allegro.p...5x110_20mm.html
Chcę je dać na tył ale trochę się obawiam. Nigdy dystansów żadnych nie używałem. ET mam normalne jak na Omegę, chcę troszkę optycznie poszerzyć auto. Co o nich sądzicie?
Też sie nad nimi zastanawiałem
ale biorę od Mara na wzór i daję do dorobienia zobaczymy co wyjdzie z tego
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#7
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 19:25
Też sie nad nimi zastanawiałem
ale biorę od Mara na wzór i daję do dorobienia zobaczymy co wyjdzie z tego
Tez aluminiowe? Czy jednak stalowe?
#8
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 20:12
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#9
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 20:20
#10
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 10:21
Czy warto zakładać na tył przy oryginalnych felgach 16" oponka 225. Poprzednio miałem 18" na 245 na tych dystansach ale było to uwarunkowane ich et.
#11
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 10:27
dlaczego zmieniłeś 18 na 16?
#12
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 11:11
#13
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 17:43
Przy takich dystansach sruby maja długość gwintu 45 mm.I do kompletu mam jeszcze zabezpieczenia tej samej długości.czyli taki z przedłużanymi śrubami może mieć 30mm więc śruba będzie miała jakieś 70mm
#14
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 23:27
Przy takich dystansach sruby maja długość gwintu 45 mm.I do kompletu mam jeszcze zabezpieczenia tej samej długości.
jak chcesz to se załóż nawet plastykowe i nawet mnie to nie obchodzi.
choć dziwię się że ryzykujesz życie i auto jeżdżąc na takim czymś
ale zawsze jest wybór - bezpieczeństwo albo na chwilę parę złotych w kieszeni...
niewiem co rozumisz przez "zabezpieczenia" ale co by to nie było to puści w nalsłabszym miejscu, przypuszczam że to takzwane kołkośruby, a więc w tym przypadku na prześciu z gwintu na kołek
moje dystanse są wykonane ze stali 40H po obróbce cieplnej i prędzej wyrwiesz koło z połową samochodu niż uszkodzisz ten dystans, do tego stosuje śruby w klasie 12.9 - fabryczne mają klase 10.9 jak ktoś się trochę zna to wie jaka jest między nimi różnica w wytrzymałości...
#15
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 10:08
jaka jest waga jednego Twojego dystansu z kompletem srub go mocujacych?moje dystanse są wykonane ze stali 40H
#16
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 12:01
jaka jest waga jednego Twojego dystansu z kompletem srub go mocujacych?
wszystko zależy od gróbości
dzisiaj wysyłałem 2X20mm + 2X30mm + 20srub + 4Xtulejki dystansowe do sąd lambda + klucz imbusowy = całość z opakowaniem ważyła 10,75kg
przypuszczam że ten komplet ze śrubami ważył jakieś 9kg czyli tyle co niektórzy wożą piachu na wycieraczkach

#17
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 12:42
hehe, tylko piach na wycieraczkach to juz masa resorowana, niewirująca, a wiec w skrajnym przypadku moze sie okazac, ze nawet i 30kg piachu nie bedzie mialo tak negatywnego wplywu na przyspieszenie/hamowanie jak dodatkowe 9kg na kolachprzypuszczam że ten komplet ze śrubami ważył jakieś 9kg czyli tyle co niektórzy wożą piachu na wycieraczkach
a tutaj z kolei ciekawostka-paradoks:
http://og-made.com/archives/1904
lepsze czasy na ciezszych kolach... tylko, ze na torze i na aucie wyczynowym, gdzie ciezsza felga poprawila przyczepnosc na zakretach, stad lepszy czas.
Zebysmy sie zle nie zrozumieli, nie jestem przeciwnikiem dystansow i jesli mialbym zakladac (nawet nie ze wzgledu na trakcje, co na drazniace, chowajace sie tylne kola) to wlasnie takie jak Twoje, wykonane solidnie. Nalezy jednak pamietac, ze to kolejne kilogramy 'wybijające' zawieszenie, szczegolnie przy glebie i masywnej feldze...
#18
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 13:42
tyle to można zyskać lub stracić na zmianie opony nie wspominając już o feldze, a tutaj całość jest na środku więc siła odśrodkowa i wirująca jest bardzo mała...
#19
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 13:50
#20
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 14:37
to bardzo duzoprzy tych dystansach masa na jedno koło przypada niecałe 2,5kg
