Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Układ chłodzenia 3.0 V6 - odpowietrzanie, ciśninie??? PILNE!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jajcun

jajcun
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 09 kwietnia 2009 - 23:01

Witam. Sprawa ma się następująco - po wymianie rozrządu i wszystkich płynów eksploatacyjnych chyba nie jestem wstanie poprawnie odpowietrzyć układu chłodzenia. Przy około 97 stopniach (czyli na chwilkę przed włączeniem wentylatora) otwarty układ zaczyna wywalać wodę pod ciśnieniem (nie zakręcony korkiem) - jak się nie mylę objaw mija w momencie włączenia wentylatora (mogę się mylić) a na 100% mija po wyłączeniu wentylatora. I tu moje pytanie czy dobrze odpowietrzam układ (moim zdaniem układ powinno odpowietrzać się na odkręconym korku do momentu wyłączenia wentylatora - u mnie jak pisałem wyżej raczej się tak nie da), czy może jest jakiś inny sposób??? No i pytanie podstawowe czy to ciśnienie jest u wszystkich czy tylko ja mam jakiś problem??? Dodam że układ był odpowietrzany na wodzie gdyż o tej godzinie nigdzie nie kupię płynu - nie wiem czy ma to znaczenie - może jest różnica w temperaturze wrzenia między wodą a płynem??? Proszę o jakieś sprawdzone porady, no i niestety zależy mi na czasie.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2009 - 23:28

Witam. Sprawa ma się następująco - po wymianie rozrządu i wszystkich płynów eksploatacyjnych chyba nie jestem wstanie poprawnie odpowietrzyć układu chłodzenia. Przy około 97 stopniach (czyli na chwilkę przed włączeniem wentylatora) otwarty układ zaczyna wywalać wodę pod ciśnieniem (nie zakręcony korkiem) - jak się nie mylę objaw mija w momencie włączenia wentylatora (mogę się mylić) a na 100% mija po wyłączeniu wentylatora. I tu moje pytanie czy dobrze odpowietrzam układ (moim zdaniem układ powinno odpowietrzać się na odkręconym korku do momentu wyłączenia wentylatora - u mnie jak pisałem wyżej raczej się tak nie da), czy może jest jakiś inny sposób??? No i pytanie podstawowe czy to ciśnienie jest u wszystkich czy tylko ja mam jakiś problem??? Dodam że układ był odpowietrzany na wodzie gdyż o tej godzinie nigdzie nie kupię płynu - nie wiem czy ma to znaczenie - może jest różnica w temperaturze wrzenia między wodą a płynem??? Proszę o jakieś sprawdzone porady, no i niestety zależy mi na czasie.


odpowietrzasz dobrze - ale zrob to z plynem




 


#3 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 09 kwietnia 2009 - 23:53

bo płyn ma wyższą temperaturę wrzenia

#4 OFFLINE   jajcun

jajcun
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 kwietnia 2009 - 16:51

No i mieliście rację - serdeczne dzięki :) , niestety mam teraz inny problem. Zasadniczo wszystko działa jak należy jednak... Przy 98 stopniach włącza się wentylator co jest zupełnie normalne, jednak na postoju -na biegu jałowym i normalnych obrotach, coś koło 500- autko się nie schładza nawet troszkę, temperatura stoi w miejscu. W momencie kiedy dodam troszkę gazu, tak do 1500 obrotów, temperatura zaczyna spadać. Najgorsze jest t że mimo włączonego wentylatora temperarura (na postoju) zawsze urośnie do 98stopni - dużo wolniej ale jednak. Czego to może być przyczyna??? Może jakaś dodatkowo pompka nie działa (a tak wogóle to ile ich w sumie jest?)??? Dodam że wentylator mam od starszego modelu z silnikiem 2.5.

Będę wdzięczny jeżeli polecicie mie jakiegoś dobrego mechanika który mi to wszystko poprawi - jestem w stanie pojechać jakieś 100km od Torunia.

Z góry serdeczne dzięki.

#5 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 12 kwietnia 2009 - 20:05

ja mam cały czas 98 stopni, przecież to normalne w v? czy jak teraz 12 stopni za oknem czy korek, klima i 24 za oknem to mam 98.

#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 kwietnia 2009 - 13:26

ja mam cały czas 98 stopni, przecież to normalne w v? czy jak teraz 12 stopni za oknem czy korek, klima

też miałem podobnie a nawet dochodziło do 100 stopni
po wymianie chłodnicy bo mi pękła w takich warunkach jak opisujesz mam cały czas 95stopni...
jak było 21 na dworku w mieściwe dochodziło kawałeczek za 95 stopni...
zalana jest płynem... zielonym... :wink:

#7 OFFLINE   jajcun

jajcun
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 15 kwietnia 2009 - 17:32

Te odpowiedzi niesamowicie mnie pocieszyły, wiedziałem że w komorze v-ki jest ciepło, ale że aż tak.... Możliwe że moja chłodnica ma już swoje lata świetności za sobą więc.... Serdeczne dzięki za pomoc :) .

#8 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 17 września 2011 - 22:10

Odświeżę troche wątek ponieważ mam takie pytanie. odpowietrzyłem moja V6 w ten sposób czekałem aż się włączy wentylator zaciągneło płyny dolałem poczekałem aż wentylator sięwyłączy zakreciłem korek i lipa nie mam ogrzewania tzn jest ale przez chwilke a potem coraz slabsze i w koncu wieje zimnym powietrzem pomradzicie mi cos na to?

#9 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 17 września 2011 - 22:18

Czy jak odpowietrzałeś to ogrzewanie było na max? Jak nie to jest ciągle zapowietrzone.

#10 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 17 września 2011 - 22:35

ogrzewanie nie było na maksa ponieważ włączają się przy tym odrazu wentylatory i maks temp jaka osiągnie omesia to 80 stopni i ni cholery wiecej na postoju

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2011 - 00:21

ogrzewanie nie było na maksa ponieważ włączają się przy tym odrazu wentylatory i maks temp jaka osiągnie omesia to 80 stopni i ni cholery wiecej na postoju

to wyłącz klimatyzację to wentylatory nie będą pracować, a ogrzewanie ustaw na max i jeszcze raz odpowietrz.

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 września 2011 - 00:27

ustaw ogrzewanie na 25 a dmuchawę na 1

#13 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 18 września 2011 - 09:09

a moge to zrobic teraz czy musze znowu spuścic całkowicie plyn?

#14 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2011 - 09:11

nie musisz spuszczać płynu

#15 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 18 września 2011 - 09:25

ok to zraz ide ale to w koncu dac ogrzewanie na maxa czy ustawic na 25 i sile nawiewu na 1?

#16 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2011 - 09:31

nie dawaj na max tylko np na 28* może być 25* i nawiew na 1

#17 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 września 2011 - 09:49

a czy przypadkiem w v-ce nie powinno sie najpierw zalewać nagrzewnicę ?? gdzieś w serwisuwce o tym pisali ale nie chce mi się szukać ;)

#18 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 września 2011 - 10:05

Zgadza się, można (ale nie trzeba) zalać nagrzewnicę osobno. Jak pompka nagrzewnicy działa to zassie płyn do nagrzewnicy i po sprawie.

Dlaczego przy odpowietrzaniu nie dawać temp na max i nawiewu na max tylko ustawiać na 25* czy 28* i nawiew na 1? Po co taka zabawa?

#19 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2011 - 10:12

byś nie musiał czekać 10-20 min dłużej na rozgrzanie się silnika, jak by nie patrzeć to nagrzewnica odbiera ciepło z układu chłodzenia, a ustawienie nawiewu na min. spowoduje mniejsze jego odbieranie... ustawienie ma max w bfl odbywa się tak że automatycznie ustawia się maksymalny nadmuch wentylatorów. teraz już wiesz po co te zabiegi ?

#20 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 18 września 2011 - 15:07

i lipa odpowietrzyłem tak jak pisaliście fakt wciagnal jeszcze jakies dodatkowe 0.8 litra plynu ale dalej zimne powietrze leci jak dam na ogrzewanie