Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Montaż TUBY / SUBWOOFERA w Omedze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2009 - 19:29

Człowieku Ty sie słyszysz czasami? Przyjedz damy moim glosnikom i 300w w fazie i w przeciwfazie i pogramy nawet godzine...

#22 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 kwietnia 2009 - 19:51

To jak dasz w przeciw fazie to zamiast membran być wypychana będzie wciągana. I co jak go wciągnie za mocno i nie będzie miał się jak poruszyć to go nie spali ? Przytrzymaj palcem membranę wciśniętą do środka gdy głośnik gra

#23 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 kwietnia 2009 - 20:20

koledzy trochę nie na temat piszecie!!!! :stary:
a kolega co pisze o + i - - sygnał audio jest prądem przemiennym raz masz plus raz minus na każdym z kabli. na pewno nie spalisz głośnika podłączając plus do niebieskiego i minus do czerwonego. oznaczenia biegunów głosników są tylko po to by głośniki można było bez eksperymentów podłączyć w fazie. (podłącz dwa głośniki w przeciwfazie w jednej obudowie i nie usłyszysz basu bo będą się znosić....)

#24 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 kwietnia 2009 - 20:28

To powiedz mi czemu głośniki po jarałem ? były to chyba TVMy . Dobra sorry mój błąd powróćmy do tematu

#25 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2009 - 22:11

Panowie nie na temat się robi , wszelkie żale do siebie na PW a nie na ogólnym się tu rozpisywać jeszcze jeden post nie na temat i podzielimy między was:zolta_kartka:

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#26 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 20 kwietnia 2009 - 23:48

To podłącz +do- i -do+ i daj na wzmacniacz z 50W i zobaczymy czy go nie spalisz ja już przez swoją nieostrożność z paliłem 2 głośniki. Dajesz głośnikowi 1.5V a nie np. 5V i membrana zamiast być wypychana jest cofana

Człowieku, co ty pieprzysz?
Po pierwsze to zaproponowałem podłączenie głośnika w przeciwfazie, a takie podłączenie nie powoduje żadnych problemów tylko zmienia fazę promieniowanego dźwięku, a więc albo zyskasz na basie, albo stracisz(bo bas będzie znosić).

Jak nie wierzysz to mogę nawet dać Ci do testu moją Cerwin Vega Vega124, żeby nie było, że daje jakiś badziew, bo mi szkoda głośnika. Zapniemy najpierw suba normalnie, a później podłączymy go odwrotnie(czyli zamiast + do + to + do - jak już pisałem wcześniej). Nie będziemy kręcić gainem na wzmaku, ani zmieniać utworu testowego.
Głośnik taki test przeżyje bez szwanku, a jedyne co będzie można zauważyć, że w jednym przypadku słyszalnego basu będzie mniej niż w drugim.

bo mu pewnie do piet nie dorastasz jesli chodzi o wiedze CA...

Jeszcze nazwij mnie audiofilem(albo audiodebilem jak kto woli) to się chyba obraże. :p
Nie uważam się za jakiegoś specjalistę. Wiedzę którą posiadam czerpie z for i książek, a wiec każdy może takową mieć, tyle, że niewiele jest ludzi, którym chce się poczytać takowe książki(kto to widział czytać książki napisane w latach '70).

Dajesz głośnikowi 1.5V a nie np. 5V i membrana zamiast być wypychana jest cofana

I co z tego, że jest cofana? Z tego co ja wiem to dźwięk to nie jest prąd stały, chyba, że słuchasz non stop przesteru, czyli sygnału prostokątnego, a temu już wiele nie trzeba do prądu stałego. Dźwięk jest zbliżony do sinusoidy, a szczerze mówiąc bardzo przypomina przebieg piłokształtny. Mnie w szkole uczyli, że sinusoida ma 2 półówki, jedną dodatnią, drugą ujemną. Jedna powoduje wychylenie głośnika w jedną strona, druga w drugą.
Konstrukcyjnie głośnik też ma xmax taki sam w każdą ze stron, z niewielkimi odchyłkami, zależnymi od procesu technologicznego. Nie ma sytuacji takiej, że do przodu maks wychylenie to 6mm, a do tyłu 4mm, a więc jak głośnik najpierw wychyli się do tyłu, a później do przodu to nic się mu nie stanie. Co innego jak masz za słaby wzmacniacz, który wpadnie w przesterowanie i głośnik dostanie nadmiernych wychyleń, ale to już nie jest zależne od tego czy głośnik jest podłączony zgodnie z fazą, czy przeciwnie.

a jestem bardzo zwiazany zawodowo z muzyka tak wiec dla mnie jest wazny czysty dzwiek a nie zagluszanie innych aut na swiatlach

Jak to mówią, są gusta i guściki. Dla mnie pioneery, których słuchałem to były muły. Stąd pytanie o rodzaj muzyki. W hh te głośniki się sprawdzą, ale np. w d'n'b lub rocku będzie jak dla mnie zbyt mułowato.

powiem tylko że nie mozna okreslać jakiegoś minimum czy maksimum - każdy ma inne potrzeby, inne wymagania. a pozatym więcej mocy + niskoefektywny głośnik może zagrać słabiej niż mniejsza moc + wysoko efektywny przetwornik.

W samochodzie dochodzi jeszcze jeden aspekt, ciśnienie. Głośniki o stosunkowo dużym mms, dużym xmax i dużej mocy potrafią przepompować większe ilości powietrza, a co za tym idzie wytworzą większe ciśnienie akustyczne.

P.S.

Panowie nie na temat się robi , wszelkie żale do siebie na PW a nie na ogólnym się tu rozpisywać jeszcze jeden post nie na temat i podzielimy między was

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać

#27 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2009 - 21:47

jesli moge wtracic słówko to znaczenie ma jescze jeden aspekt,mianowicie przy zakupie tuby prosze zwracac uwage na moc głosnika w rms-sie a nie ,ze ma tysiac watt ,a faktycznie w rms moze ze 100w....i wtedy lipa...nawet najlepszy wzmak nie pomoze...

#28 OFFLINE   CockS

CockS
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-04-2009
  • Skąd: Janówka

Napisany 11 maja 2009 - 20:35

Panowie, a ja mam problemik, chciałem zamontowac w swojej tez jakies lepsze car audio, zakupilem okablowanie, wzmaka i no ogolnie wszystko co trzeba i lipy tez nie wziolem, wyrwalem dzisiaj wolny wieczor i chcialem sie z tym pobawic, przeczytalem "instrukcje" zaproponowane w kilku tematach i z checia osiagniecia celu wybralem sie do garazu, i do razu na samym poczatku napotkalem schodzy :/

Sa tu opisane sposoby przeprowadzenia kabla zasilajacego z komory silnika do kabiny, ale ja nie widze nigdzie gdzie te cale kable zasilajace wchodza do kabiny w mojej omci A z 88 roku sedan (tak wiem zabytek ale smiga az milo ;]). Ale pomyslalem no nic to przynajmniej sobie kabel RCA podlacze i tu tez kicha, wcisnolem sie i prubowalem znalezc miejsce gdzie ten kabel ma przechodzic i tez kicha, no poprostu porazka na maxa, wieczor zmarnowalem a nic nie zrobilem :(

Mogli byście mi jakos łopatologicznie wytłumaczyc co i jak bo ja niestety jestem zielony w te klocki, a chciał bym miec jakas satysfakcje ze cos zrobilem "sam" :)

Pozdrawiam

#29 OFFLINE   sasek

sasek

    Zbanowany

  • 92 postów
  • Dołączył: 27-09-2008
  • Skąd: krzeszowice

Napisany 12 maja 2009 - 05:56

CockS weź się poprostu postaraj, podejdź do tego tematu poważnie i zaraz ci się wszystko uda :)
Kabel zasilający nie wiem jak jest w omie A ale w większości aut puszczasz go miejscem którym idzię wiązka elektryczna z komory silnika do środko najlepiej poszukaj gdzie ci taka wiązka i wtedy kombinuj.
A kabelki RCA to napewno puszczaj pod plastikami na progach.
Najlepiej parę browarków i zaraz się wsio uda :)

#30 OFFLINE   CockS

CockS
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-04-2009
  • Skąd: Janówka

Napisany 12 maja 2009 - 09:07

CockS weź się poprostu postaraj, podejdź do tego tematu poważnie i zaraz ci się wszystko uda :)
Kabel zasilający nie wiem jak jest w omie A ale w większości aut puszczasz go miejscem którym idzię wiązka elektryczna z komory silnika do środko najlepiej poszukaj gdzie ci taka wiązka i wtedy kombinuj.
A kabelki RCA to napewno puszczaj pod plastikami na progach.:)


NO wlasnie szukalem i nie ma do niego dostepu w ten sposob jaki jest opisany na forum, a nie mam pojecia jak sie do niego dobrac w jakis inny sposob, nawet te plastiki w progach u mnie sa supelnie inaczej bo nie ma ani jednej srubki wszystko wystarczy tylko troszke podgiac, ale akurat to nie jest problem tylko wyprowadzenie kabli bo nie mam dostepu do tych miejsc jakie sa opisane na forum, i moze ktos to juz przerabial w omie A :(

A co do browarow to odpada nie moje klimaty :p