

Omega b v8 ls1
#21
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 16:20
kupić najtańsze V8 jakie sie da
wsadzić do innego taniego auta
nie zaiwestować nawet w podstawowe częsci ekksploatacyjne
zamontować silnik bo lini najmniejszego oporu - byle chodził
nie zmodyfikować w aucie nic co odpowiedzialne jest za przeniesienie napędu, hamowanie oraz trzymanie na drodze - odpowiednio do większej mocy
i czekać az sie "rozpadnie"
#22
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 16:52
kupić najtańsze V8 jakie sie da
wsadzić do innego taniego auta
nie zaiwestować nawet w podstawowe częsci ekksploatacyjne
zamontować silnik bo lini najmniejszego oporu - byle chodził
nie zmodyfikować w aucie nic co odpowiedzialne jest za przeniesienie napędu, hamowanie oraz trzymanie na drodze - odpowiednio do większej mocy
dla mnie to doskonały wstęp do puźniejszych inwestycji...
jak chodzi to można wtedy ładować kasę w reszę, bo po co robić silnik na "pikobello" jak niewiadomo czy auto będzie chodzić i wszystko ze sobą współgrać jak należy...
a może mi się tylko wydaje???
#23
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:09
..Tym bardziej ze silnik V8 bardzo łatwo mozna sprawdzic w jakiej jest kondycji, baaaardzo

..Widziałem BMW E36 z silnikiem Hondy V-tec wyjętym z Civic - 1.8 V-tec o N/A o mocy blisko 200ps i obrotach do 9000

..Szperaj za anglikami, mysle ze kupisz zdrowego dawce za kwote nie wyzsza nic 2000 - 3000zł w PL

www.bestiales.pl
#24
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:41
Filozofia kolegów AndrzejMT i ALI rodem z biedronki. Podziwiam, a nawet zazdroszczę podejścia Cita - tak powinno się obchodzić z samochodem, jak skończy będzie dumny ze swojej pracy i zainwestowanych pieniędzy.
A co do swapów za 3000zł - Panowie ! zdrowia życzę !
#25
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:52
Przeczytałem i brak mi słów... Myślę że Cita też zaniemówił.
Filozofia kolegów AndrzejMT i ALI rodem z biedronki. Podziwiam, a nawet zazdroszczę podejścia Cita - tak powinno się obchodzić z samochodem, jak skończy będzie dumny ze swojej pracy i zainwestowanych pieniędzy.
A co do swapów za 3000zł - Panowie ! zdrowia życzę !
widzę że nigdy nie miałeś z takim tematem kompletnie nic wspólnego więc twoja wypowiedź jest zbędna...
gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś nigdy nie powtórzył swoich słów
a w biedrące to chyba się w swą szarą komurkę zaopatrzyłeś
cita robi swój samochód w celach expozycyjnych i nie robi żadnego swapa...
#26
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:42
Ja mam "mażenie" zrobić Warszawę M-20 (garbus) z jakimś V8 moc ok 300 KM
Dużo czytałem na ten temat, rozmawiałem z pewnymi osobami, takimi co wiedzą co mówią i wiem, że taka zabawa to fura kasy, ale i tak kiedyś takie coś będę miał i niebędę wstawiał jakiegoś szrotu z Bawry. Szczerze myślałem o sercu BMW ale nie z rocznika 80'
Panowie to jest naprawdę poważna inwestycja i nie piszcie, że wszystko sie za za parę złotych da zrobić. Da się zrobić naprawdę wszystko i V12 też sie zmieści, ale co dalej?
Dospawać wał napędowy i palić gumę ???
#27
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:57
#28
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 07:22
..Kolego SC 1.3T za pewne robione jest od podstaw skoro ma byc T.. Temat swapów i wszelkich modów w SC jest mi bardzo bliski, polecam strone i forum kolegów z radomia 7000obr.. I przestancie pieprzyc o remontach.. Wsadzaja 1.2, 1.4 a kolega z Mielejowisc upchał tam po przeróbkach blacharskich 1.6..
..Bardzo byś się zdzwił co chlopaki robia w swoich SC jezdzacych w KJSach, a znam ich na codzien i koszta na bank nie sa takie o ktorych wy marzycie zeby były bo tak napisaliscie

..A w biedronce kolego to zapewne serwisujesz swoja kluske, maja tam swietne oleje, nie wspomne o swieczkach (niekapiacych) i innych materiałach eksploatacyjnych.. Dobrze że mi przypomniales o istnieniu takiego sklepu bo IC zaczyna mnie ostatnio irytować..
.. I swietnie ze ktos w koncu napisal cytuje: "rozmawiałem, słyszałem" że coś tam..
..A pytanie, kto z Was robił? Kto samodzielnie? Któryś z Was piszacych te OFF Topic w temacie??
..A jesli juz mowa o modernizacji hamulców i zawieszenia?!..
..Nacinane/nawiercane tarcze + klocki - 370zł przód, 300 tył, (Exek widział) twardsze i nizsze sprezyny (uzywki od 100 do 350zł, nowe do 500), skracanie skoku i wymiana oleju w amorach (seryjnych) w WR kolega Mariusz w swojej firmie (Max Now) robi za cene od 250 - do 400zł w zależności.. I tym sposobem za kwotę srednia 1200zł masz zrobione co trzeba.. No niech bedzie jeszcze DOT 5.1 co by sie nie zagotował zbyt wczesnie..
..W takim razie:
- silnik M60B30 V8 z osprzetem 1500zł
- wiązke albo doda ktos gratis albo 40zł
- flansza lub dystans pod skrzynie lub skrzynia od 200 do 800zł
- dopasowanie wału, osiowanie, wyważenie 250zł
- modernizacja ukł. hamulcowego i zawieszenia 1200zł
- nowe poduszki i amortyzatory silnika + materiały na wykonanie nowych łap: 1000zł
..I niech mi nikt nie mowi ze robiac samemu nie zmiesci sie w 5000zł


Kumpel teraz jest na etapie zmiany silnika w Seicento z 0.9l na 1.3T. Koszt przekladki z wszystkimi koniecznymi modyfikacjami to jakies 6000zł. Wiec sobie teraz wyobrazcie przekladke na silnik V8...
..Człowieku czy Ty przeczytałes co napisałes? Zaturbienie silnika porównujesz do włożenia silnika? :bigok:
..Piszesz o zaturbieniu chyba w złym temacie.. Modernizacje silnika pod turbo to inna bajka.. Tuwima Ci polecam!.. :w_morde:
..O wielu rozwiazaniach zapewne kolego z Bierdonki nie słyszałeś.. A jak myslisz, V8 łatwiej i taniej umiescisz w w E30 czy E36?
www.bestiales.pl
#29
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:18

Popieram kolege Cita który twierdzi aby wszystko było zrobione fachowo trzeba wydać na to kilka tys. złotych bo inaczej wszystko wam się rozleci w trasie. Wiem ze swojego doświadczenia że wymiana silnika to nie jest taka prosta sprawa. W swoim starym polonezie wymieniałem silnik z 1.6 na 1.4 16V. Wszystko szło sprawnie lecz po tygodniu jazdy bez słowa racji zatarł się z nieznanych do tej pory przyczyn. Do tej pory myślę że jak bym tego nie robił u "romka w garażu" to pewnie by do tej pory jeździł i miał by się dobrze. Może bym stracił parę złotych ale miał bym pewność że wszystko jest ok.
Jeżeli wszystko jeździ dobrze to nie ma co grzebać. A jak ktoś chce przerabiać to proszę bardzo tylko niech pamięta w jakie koszta się wpędza.

#30
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:36

..Kolego z mojej omegi A 2.0 8V Aftomat został zrobiony 3.0 24V Manual..
Koszty:
- silnik 1500zł z osprzetem
- wymiana uszczelek, filtrów, płynów 500zł
- skrzynia 400zł
- most, wał 550zł
- zawieszenie kompletne 400zł
- wiazka + komputer 150zł
- nowka hłodnica + weze jakies 390zł
- pedały do manuala - nie pamietam ale koło 100zł
- robocizna - kilka zgrzewek piwa LECH + ze 3 pizze + jakis tam grill itp..
..Generalnie koło 4,5tyś zł. w omege A z 93r ze 100% bezkolizyjna przeszłością. I nie był to siatex czy tam drutex ale konkretnie zrobione co trzeba..
..Aaa zapomniałem, tarcze przednie + zaciski od B 3.0 V6 - koło 250zł (uzywki)..
..No to zebys byl pewny ze wszystko dobrze zrobione i nie rozleci sie w trasie to zapraszam na serwis do nas.. Wymienimy klocki kmpl za 500zł, olej za 200zł, filtry kolejne 200zł + materiały.. Robocizna wyniesie Cie 900zł - jakis tam rabat, powiedzmy 800zł, i masz pewnosc ze nic nie odleci i nie odpadnie, a co najwazniejsze doczepimy do wszystkiego metki z naszym logo co by nie było..


www.bestiales.pl
#31
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:42
i swapy:
http://www.youtube.com/watch?v=kY-MS8gyCmg&feature=channel_page
ja tez jestem zdania ,ze porzadnego swapu za male pieniadze nie zrobicie,
a druga rzecz to piszecie ze panewki i szlif walu, a uszczelki pod mise olejowa juz nie liczycie, no chyba ze wszystko na silikon.
#32
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:45
..Kolego z mojej omegi A 2.0 8V Aftomat został zrobiony 3.0 24V Manual..
Koszty:
- silnik 1500zł z osprzetem
- wymiana uszczelek, filtrów, płynów 500zł
- skrzynia 400zł
- most, wał 550zł
- zawieszenie kompletne 400zł
- wiazka + komputer 150zł
- nowka hłodnica + weze jakies 390zł
- pedały do manuala - nie pamietam ale koło 100zł
- robocizna - kilka zgrzewek piwa LECH + ze 3 pizze + jakis tam grill itp..
..Generalnie koło 4,5tyś zł. w omege A z 93r ze 100% bezkolizyjna przeszłością. I nie był to siatex czy tam drutex ale konkretnie zrobione co trzeba..
..Aaa zapomniałem, tarcze przednie + zaciski od B 3.0 V6 - koło 250zł (uzywki)..
..No to zebys byl pewny ze wszystko dobrze zrobione i nie rozleci sie w trasie to zapraszam na serwis do nas.. Wymienimy klocki kmpl za 500zł, olej za 200zł, filtry kolejne 200zł + materiały.. Robocizna wyniesie Cie 900zł - jakis tam rabat, powiedzmy 800zł, i masz pewnosc ze nic nie odleci i nie odpadnie, a co najwazniejsze doczepimy do wszystkiego metki z naszym logo co by nie było....Normalnie zapłacił bys sporo mniej ale kto wie co i jak, i czy by nie odleciało..
No dobra a co jak jest bardzo skorodowana i prawdopodobnie w młodości była bita? Bo chyba moja taka jest...
#33
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:46
ja tez jestem zdania ,ze porzadnego swapu za male pieniadze nie zrobicie,
a druga rzecz to piszecie ze panewki i szlif walu, a uszczelki pod mise olejowa juz nie liczycie, no chyba ze wszystko na silikon.
..Ale nie bardzo rozumiem, po co wkladajac zdrowy silnik wymieniac panewki i robic szlif wału? ..O matkoooooooo!:duze_hihi:
No dobra a co jak jest bardzo skorodowana i prawdopodobnie w młodości była bita? Bo chyba moja taka jest...
..i nie boisz sie tym jezdzic ze cos odleci albo rodzine ubijesz? Zaprzeczasz sam sobie.. Tu pakowanie kasy zeby silnik byl malina a blacha - ruda.. ooooooooj..
www.bestiales.pl
#34
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:17
więc tak, pozwolę sobie się nie zgodzić z tym że się nie zmieszczę w 5 tyś zł...
kupujesz baware wyciągasz co potrzeba i reszte gonisz powiedzmy za 1000zł
(jak do tąd wydałeś 1500zł i masz wszystko co trzeba)
szlifujesz wał i kupujesz panewki, powiedzmy za 1000zł
honujesz cylindry i kupujesz pierścionki powiedzmy 1500zł
głowica - szlifowanie, uszczelki, uszczelniacze, docieranie zaworów zrobisz sobie za 500zł
na nowe łapy, kołnież i jakieś pierdoły masz 500zł
jeśli robisz swapa sam, robotę masz gratis, więc da się wsadzić wyremontowane V8 do omegi za 5 tyś zł mając kolejne 5 tyś zł można zrobić to perfekcyjnie (czyt. z większością nowych części)
co do reszty zawiecha itd. to jeśli wytrzema 211KM w orginalne to z 220KM też se da rady
wiesz zeby zyskac 9 koni to naprawde niechcialoby mi sie ruszyc palcem ,zwlaszcza mze v8 duzo ciezsze , druga rzecz , ze ceny uszczelek itd to chyba z palca wyssales, podalbys jakies konkrety z linkami do stron,
ja wymienialem silnik a nie swapowalem i z moja wlasna robocizna i wyjatkowo tanim silnikiem w dobrym stanie , wiec dolu nawet nie ruszalem kosztowalo mnie to duzo wiecej niz 1500 zeta,
#35
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:56
..Kolego z mojej omegi A 2.0 8V Aftomat został zrobiony 3.0 24V Manual..
No dobra .. ale to swap na silnik od tego samego samochodu, gdzie mozna kupić wszytskie potrzebne częsci, a nie V8 od innego auta.
Poza tym pobieżnie wszytsko dodając wyszło mi 5kPLN a nie 1,5kPLN a jest to R6 a nie V8
#36
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 13:14
..Z tymi uszczelkami kolego ALI faktycznie nie co zanizyles, no chybe ze mowa tylko o uszczelkach glowicy i dekli..
..Praktycznie kompletne uszczelnienie silnika 3.0 V8 w BMW E34 po moim rabacie w FOTA wynosi około 750zł..
www.bestiales.pl
#37
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 13:44
..i nie boisz sie tym jezdzic ze cos odleci albo rodzine ubijesz? Zaprzeczasz sam sobie.. Tu pakowanie kasy zeby silnik byl malina a blacha - ruda.. ooooooooj..
Nie boje się bo moja faktycznie była skorodowana mocno ale została doprowadzona do porządku dzięki mojemu znajomemu blacharzowi. Więc narazie nie jest źle;)
#38
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:56
wiesz zeby zyskac 9 koni to naprawde niechcialoby mi sie ruszyc palcem
co ty wiesz o silnikach? w swojej klusce masz 170KM, a ile wykorzystujesz na codzień?
w V8 masz to o co mi chodzi, znaczy się moment obrotowy od samego dołu
Z tymi uszczelkami kolego ALI faktycznie nie co zanizyles, no chybe ze mowa tylko o uszczelkach glowicy i dekli..
..Praktycznie kompletne uszczelnienie silnika 3.0 V8 w BMW E34 po moim rabacie w FOTA wynosi około 750zł..
no dobra przyznaję że pomyliłem się o te 500zł, lecz zrobiłem symulację razem z raczej niekoniecznym remontem jednostki bez którego cena by spadła o jakieś 3000zł, ale tego nikt się nie czepił

większość ludzi twierdzących że się nie da zrobić niedrogiego swapa powołuje się na wypowiedzi city, a sami jeżdżą do mechanika nawet zmienić olej, nie wspominając już o magicznie wyglądającej wymianie klocków czy szukaniu wypalonego bezpiecznika...
#39
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 17:23
co ty wiesz o silnikach? w swojej klusce masz 170KM, a ile wykorzystujesz na codzień?
w V8 masz to o co mi chodzi, znaczy się moment obrotowy od samego dołu
wiesz , akurat troche o silnikach wiem, i wiem , ze moment obrotowy to wazna rzecz , ale z twojej wczesniejszej wypowiedzi wynika, ze nie wiesz ze skrzynia czy most zdycha zazwyczaj wlasnie z powodu wiekrzego momentu orotowego ,nie z podniesionej mocy.
i nie twierdze ,ze sie nieda wlozyc silnika v8 za male pieniadze, tylko poddaje pod watpliwosc celowosc takiego dzialania
#40
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:19
i nie twierdze ,ze sie nieda wlozyc silnika v8 za male pieniadze, tylko poddaje pod watpliwosc celowosc takiego dzialania
Racja. Nie lepiej by było sprzedać ome i kupić coś z mocną V8? Moim zdaniem to lepsze rozwiązanie. Podczas przeróbki może Cię coś zaskoczyć a tak masz gotowe auto z fabrycznym silnikiem i bez żadnych przeróbek. Wsiadać i jeździć.