Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ktory lepszy 2.0 DTI czy 2.2DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   radar_radek

radar_radek
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-11-2008
  • Skąd: Gorzow Wielkopolski

Napisany 24 stycznia 2010 - 15:42

jak 2,5 to DTI czy TD ?

#22 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 24 stycznia 2010 - 15:53

zależy ile masz pieniędzy :) jeśli masz to DTI

#23 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 stycznia 2010 - 16:55

Awaryjne są wszystkie silniki ale koszta napraw w 2.5dti są największe, 2.5td jest to prosty silnik ale też wystarczający do omegi, 2.2dti mały w miarę nowa konstrukcja no i moc od samego dołu, 2.5dti mocny i pięknie brzmi ale wypić też potrafi.

#24 OFFLINE   radar_radek

radar_radek
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-11-2008
  • Skąd: Gorzow Wielkopolski

Napisany 24 stycznia 2010 - 18:03

tak patrze po allegro to mało jest 2,5 DTI a wydać chce do 17 tys
Dzieki za rade:)

#25 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 18:05

wydać chce do 17 tys


Będziesz miał problem z kupnem 2.5 DTi za taką kase.
A jeśli już to dobrze go spraw,bo można się wpakować na niezłą mine.







 


#26 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 25 stycznia 2010 - 19:09

tak patrze po allegro to mało jest 2,5 DTI a wydać chce do 17 tys

Ale jak Ty kupisz to będzie ich o jedną więcej. Dorzuć jeszcze 3kpln i kupuj 2,5DTI.
Ktoś już tu napisal, że problemy są z każdym autem i miał rację.
Nie będe pisał, że DTI lepsz od TD bo zaraz mnie tu skrytykują. Poczytaj na forum i dowiesz się co je boli i sprawdź te którą będziesz kupowal. Jeśli jeteś zdecydowany na Omege to zaopatrz się w laptopa i OP-COM'a i sprawdzaj potencjalne kandydatki.
Powodzenia.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#27 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 stycznia 2010 - 13:19

Nie będe pisał, że DTI lepsz od TD bo zaraz mnie tu skrytykują...

To zależy pod jakim względem.... 2.5 TD Jest tańsze w zakupie, eksploatacji i naprawach, poza tym wiadomo ,że 2.5 DTI to nowszy i bardziej dynamiczny silnik.
Miałem podobny dylemat przed zakupem i po przejechaniu się obydwoma, zdecydowanie bardziej przypadł mi do gustu silnik 2.5 DTI i nie żałuję:)
Na zakup w miarę zadbanego DTI potrzebujesz miniumum 20tyś i pamiętaj o bardzo dokładnym sprawdzeniu auta przed zakupem przede wszystkim silnika.
Powodzenia:)

#28 OFFLINE   strobik

strobik
  • 1 postów
  • Dołączył: 28-04-2010

Napisany 29 kwietnia 2010 - 18:57

Witam

Zacznę od przywitania bo to mój pierwszy post na forum.
Jestem na kupnie omegi 2,5 DTI (wybór padł już dawno na to auto i ten model, teraz czas na realizacje).
Wybieram się po auto do Niemiec bo mam tam znajomego (nocleg, brak problemu z językiem) i prosze o radę na co mam zwrócić uwagę jeśli chodzi o silnik?
Zaden Niemiec nie zgodzi się na podpięcie pirackiego Op-coma a patrząc pod maskę widać tylko plastykową pokrywę.
Czy można jakoś ocenić naprzykład czy pompa jest dobra, czy turbo działa jak należy?
A może lepiej podjechać na serwis opla i zrobić taką kontrolę? Jesli tak to wie ktoś ile coś takiego kosztuje i co mi sprawdzą?
Wielkie dzieki za pomoc, sprawa nie jest pilna, ale do miesiąca pewnie się wybiore na zakupy i wolę spytać wcześniej.
pozdrawiam

p.s. Czy gdyby trafiła się mi omega w kombi to da się ją sprowadzić ( przerobić, zerejestrować) jako ciężarowe?

#29 OFFLINE   Royce

Royce
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-12-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 07 maja 2010 - 10:09

odradzam kupno somegi czy jakiegos innego opla z silnikiem 2.2 DTI sam miałem taki silnik w mojej 2 omedze i ok auto miałe tylko 125 KM ale zbieralo sie lepiej niz 2.0 16v ciągneło od samego dolu obrotów i sapalalo na trasie 5-6l a średnia na 4 tys km to 7,5l/100km

Wszystkó ładenie pięknie az do momentu w którym w silniku pękł wał korbowy !!!!!
Zmuszony byłem kupic drugi silnik, pozniej jak sprzedawalem czesci z silnika ktore mi zostaly mialem dzwoniło do mnie 10 0sób z pytaniem czy nie mam przypadkiem walu bi im pekł!! (frontera, zafira) nie ma róznicy!!
Mam taka teorie ze opel poszedl po kosztach i do silnika 2.0DTI wsadził wieksze tłoki przesterował kompa i ze 100KM zrobiło sie 125KM i widocznie te 25 km różnicy i wysoki moment sa dla wału i innych elementów silnika zabójcze.... dodam że wały pekały przy przebiegu od 200 do 250 tyś km.

#30 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2010 - 11:05

ja kupowalem swoja z przebiegiem 210 tys, teraz ma 278 tys i wymienilem w nim tylko jedna swiece zarowa, a tak na marginesie to 2.2 DTI ma 120 KM a nie 125, a co do zbierania sie to nawet 2.5 V6 tak sie oddolu nie zbiera ze juz nie wspomne o elastycznosci na wyzszych biegach, silnik 2.5 DTI napewno jest jeszcze zwawszy i napewno przepasc dzieli te silniki jesli chodzi o kulture pracy, a waly pekaja zapewne tym co wykorzystuja systematycznie ten bardzo duzy moment obrotowy i tyle, 2.5 DTI jak padnie to koszta takie ze mozna sobie ze 2 silniki 2.2 na zapas kupic, najbardziej godnym polecenia silnikiem diesla do omy jest stary bo stary, ale 2.5 TD 131KM i ani jednego wiecej, mialem kilka takich i nigdy zadnych problemow, tyle ze przy zadnym nie bylo nic "dlubane"

#31 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2010 - 12:20

odradzam kupno somegi czy jakiegos innego opla z silnikiem 2.2 DTI sam miałem taki silnik w mojej 2 omedze i ok auto miałe tylko 125 KM ale zbieralo sie lepiej niz 2.0 16v ciągneło od samego dolu obrotów i sapalalo na trasie 5-6l a średnia na 4 tys km to 7,5l/100km

Wszystkó ładenie pięknie az do momentu w którym w silniku pękł wał korbowy !!!!!
Zmuszony byłem kupic drugi silnik, pozniej jak sprzedawalem czesci z silnika ktore mi zostaly mialem dzwoniło do mnie 10 0sób z pytaniem czy nie mam przypadkiem walu bi im pekł!! (frontera, zafira) nie ma róznicy!!
Mam taka teorie ze opel poszedl po kosztach i do silnika 2.0DTI wsadził wieksze tłoki przesterował kompa i ze 100KM zrobiło sie 125KM i widocznie te 25 km różnicy i wysoki moment sa dla wału i innych elementów silnika zabójcze.... dodam że wały pekały przy przebiegu od 200 do 250 tyś km.


potwierdzam
mojemu znajomemu też ukręcił się wał w vectrze 2004r. 2.2 dti - przebieg ok 200 tyś km,
odradzam ten silnik
Kuba

#32 OFFLINE   korczo007

korczo007
  • 100 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: Kamieniec Wrocławski

Napisany 04 września 2011 - 00:05

Drodzy Koledzy....

mam dylemat planuje zmienić swoją ŁŁŁŁamage na kombi też Łamage oczywiście.

Nie mogę się zdecydować czy 2.2 czy 2.5 oczywiście w dieslu.

mam Omegę 2.2DTI, 2001 naprawdę zadbaną z pełnym wyposażeniem od sąsiada, do wymiany są sprężyny z przodu i żarniki ksenonowe, gościu serwisuje ją cały czas. wszystkie naprawy robi na bieżąco. Ściągnął ją ok 8 lat temu z Niemiec auto naprawdę mało jeździ bo zona sąsiada jest dyrektorką w szkole a on sam prowadzi działalność w domu. auto ma ok 160 tys. KM

no i konkurencyjna Omega http://moto.allegro....1804143239.html na jej temat nie wiem nic bo nie dzwoniłem i nie pytałem się.
Zastanawiam się co będzie lepsze do roboty, w tygodniu robię ok 500- 600 km. No i wypady na wakacje, i dosyć często na weekendy. Wiec km troszkę narobie.
no i kwestaja o spalanie i Awaryjność.

Podpowiedzcie mi bo już sam nie wiem czego chcę???:masakra:

Jeśli bym mógł prosić kolegów z łodzi o sprawdzenie tego Autka http://moto.allegro....1804143239.html

#33 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 września 2011 - 08:06

Awaryjność jest porównywalna, 2.2 pali troszkę mniej ale za to 2.5 ma więcej mocy no i kultura pracy silnika R6 to jest TO.
Ja osobiście wybrałbym 2.5!!

#34 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2011 - 08:08

Jeśli chodzi o spalanie to 2.5 DTI powinna palić mniej lub tyle samo co Twój obecny silnik.
Mam porównanie Omegi 2.0 DTI do 2.5 TD.Niby ma dwa gary więcej a i tak pali mniej.
Odpuścił bym silniki 2.0 DTI jak i jego bliżniaka 2.2 DTI.

#35 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 września 2011 - 08:31

Gdybym miał do wyboru jeszcze raz wybrałbym 2.5DTI, ale w przypadku, który opisujesz to skierowałbym się w stronę 2.2. Wydaje mi się, że jak auta są w tym wieku to trzeba do każdego podchodzić indywidualnie, a nie generalizować. Jeśli to 2.2 jest Ci znane to wiesz czego można się spodziewać, to 2.5 jest od handlarza, zresztą cena jak zwykle u niego jest inna na końcu aukcji, wszystkie opisy ma takie same. Nie mam porównania osobistego ale z tego co opisują inni użytkownicy 2.5 DTI to w porównaniu z 2.2DTI, to tam gdzie spalanie w jednym się dopiero zaczyna to w tym drugim się kończy. U mnie max po zakorkowanym Gdańsku to 9, a mam go podciągniętego na prawie 140KM. Największy minus 2.2 to niska kultura pracy.

#36 OFFLINE   Scooby

Scooby
  • 65 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Bologna,Nowa Deba

Napisany 04 września 2011 - 09:37

Jeśli chodzi o spalanie to 2.5 DTI powinna palić mniej lub tyle samo co Twój obecny silnik.
Mam porównanie Omegi 2.0 DTI do 2.5 TD.Niby ma dwa gary więcej a i tak pali mniej.
Odpuścił bym silniki 2.0 DTI jak i jego bliżniaka 2.2 DTI.



to przejedz na zbiorniku 1100 km przy sredniej predkosci 120 kmh

#37 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2011 - 09:47

to przejedz na zbiorniku 1100 km przy sredniej predkosci 120 kmh

jest to do zrobienia ja po mieście robie na zbiorniku od 800 do 900 km

#38 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2011 - 10:35

to przejedz na zbiorniku 1100 km przy sredniej predkosci 120 kmh

nie musisz mówić ile pali taki silnik bo dobrze wiem.Wiem również ile pali 2.5 td.I to nie z opini ich posiadaczy bo jak wiemy każdy zaniża.Mam doczynienia na codzień z takimi Omegami i dlatego wiem że 2.5 TD pali mniej niż 2.0 DTI
mówie tylko o jeździe miejskiej

#39 OFFLINE   korczo007

korczo007
  • 100 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: Kamieniec Wrocławski

Napisany 04 września 2011 - 12:41

No i 5 minut temu przegnałem się z moją Omegą, poszła do nowego nabywcy.



Serce mówi mi 2,5
Jakoś ciągnie mnie do spróbowania 2.5 i co myślicie o tej z łodzi?
http://moto.allegro....1779162965.html

#40 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 września 2011 - 13:50

No i 5 minut temu przegnałem się z moją Omegą, poszła do nowego nabywcy.



Serce mówi mi 2,5
Jakoś ciągnie mnie do spróbowania 2.5 i co myślicie o tej z łodzi?
http://moto.allegro....1779162965.html


jesli masz pewna od sasiada to sie nie zastanawiaj. ten z lodzi to handlarz - zawsze ma promocje. tyle ze na zachodzie promocji nie ma bo nikt ci sprawnego auta nie odda. jesli jest sprawne to jest drozsze niz u nas. wiec zeby bylo taniej - gdzies jest haczyk. przebieg 150 000 t o mozesz sobie miedzy bajki andrsena wlozyc