Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ktory lepszy 2.0 DTI czy 2.2DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 30 marca 2009 - 21:21

witam.chce kupic omege C w dieslu lecz do konca nie jestem zdecydowany ktory silnik wybrac 2.0 DTI czy 2,2 DTI :?:?Obecna omka B 2.0 16V w benie czesto goni na krotkich odcinkach do 5 km lecz w ciagu dnia nazbiera 30 do 50 km.mam pytanie zwiazane z silnikiem 2.2DTI w omedze C czy jest to ten sam silnik ktory byl montowany w zafirze od 1999 czy jakis inny.problem w zafirze polegal na urywaniu sie swiec zarowych.a jak to sie przedstawia w omedze ???
2 pytanie dotyczy filtra czastek stalych - czy omega w dieslu posiada takie usrojstwo jak filtr czastek stalych.pytam dlatego ze bedzie uzytkowana na krotkich trasach przez co to g:pupa::pupa:sie podobno zapycha a wymiana laczy sie z powaznym wydatkiem:o:o .pozdrawiam

#2 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 marca 2009 - 22:00

2,2 DTI zastąpił 2,0DTI, ma 20KM więcej, konstrukcyjnie są to bliźniacze jednostki. 2,2 DTI ma bodajże wiekszy skok tłoka, co przy identycznych pozostałych wymiarach tłoka jak 2,0 DTI skutkuje większą pojemnością, Nie wiem jak z turbinami, w 2,2 jest zmienna geometria łopatek. wg mnie 2,0 DTI do omegi jest za słaby. Te silniki nie posiadają filtra cząstek stałych. I tak to jest ten sam silnik, co w zafirze, i tak występują problemy ze świecami żarowymi ale tylko wtedy gdy nie wie jak się do tego zabrać.

#3 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 30 marca 2009 - 22:11

dzieki za odpowiedz .a jak wyglada sprawa ze spalaniem w 2.2 ???

#4 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 marca 2009 - 10:50

To zależy jak jeździsz. Ja mam średnie spalanie z komputera 7,7 l/100km, ale codziennie rano wjeżdżam do miasta i połowę czasu stoję w korku, a połowę czasu jadę 25km/h. W trasie spokojnie 6,5l/100km

#5 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2009 - 17:04

Jest opinia, że głowice w 2.2dti (są takie same jak w 2.0dti) przegrzewają się szybciej (choć nieporównywalnie rzadziej niż w 2.5td), bo muszą odprowadzić więcej ciepła niż 2.0dti (tak dzieje sie w vectrach z tym silnikiem). Ja na swoje 2.0dti nie narzekam - w mieście (Warszawa) sprawuje się dobrze. Spalanie minimalne przy jeździe na emeryta w mieście udało mi się osiągnąć latem to 6,7l/100km - średnio latem na krótkich odcinkach (kilka km, stop na kilka godzin, jazda kilka km) wynosi 7,5l/100km z klimą (zimą do 9l/100km). W trasie latem średnio 6 - 6,3l/100km, zimą ok 7l/100km.

#6 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 31 marca 2009 - 21:23

wiec koszt przejazdu 100 km dieslem bedzie porownywalny cenowo do przejazdu na gazie .to by bylo super .

#7 OFFLINE   Ernidebest

Ernidebest
  • 28 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 kwietnia 2009 - 19:14

ja mam 2,5 DTI i jest spoko :)

nie wiem czy chcialbym mniejsza pojemnosc, ten samochod troche wazy i musi go cos ciagnac :)

Jezdze nim z miecha i narazie jestem zadowolony.

#8 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 01 kwietnia 2009 - 20:42

Osobiście mam 2.2 dti i podobnie jak ArturL uważam, że ta jednostka napędowa sprawuje się b.dobrze. Spalanie zbliżone do tego co napisał ArtutL. Pozdrawiam;)
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#9 OFFLINE   seal

seal
  • 11 postów
  • Dołączył: 03-12-2009
  • Skąd: Tych, K-ce

Napisany 07 stycznia 2010 - 11:15

Witam. Chciał bym prosic o poradę który z tych silników jest lepszy, jak wygląda spalanie, żywotność i awaryjność. Szwagier chce kupic trzecią już z rzędu omcie, tym razem C ale ma dylemat który silnik wybrać. Jeśli ktoś posiada jakies info i może sie nimi podzielić to będę wdzięczny i z góry dzięki.

#10 OFFLINE   MaRtUlKa

MaRtUlKa

    Kret z kolesiowozu;)

  • 137 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 07 stycznia 2010 - 13:47

Przeszperaj forum i na pewno znajdziesz dużo informacji na nurtujące Cie pytania;)
był podobny temacik http://forum.omegakl...=silnik 2.2 DTI

#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2010 - 13:56

generalnie - jak chce coś mocnego to 2,5DTI, jak chce coś co będzie normalnie jeździlo, a przy okazji stosunkowo oszczędnie - to 2,2DTI

Poza tym - 2,2 jest więcej i będzie w czym wybierac, a przy okazji, przynajmniej teoretycznie, będa tańsze w zakupie.

#12 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2010 - 14:19

Poza tym - 2,2 jest więcej i będzie w czym wybierac, a przy okazji, przynajmniej teoretycznie, będa tańsze w zakupie.


I tańsza będzie eksploatacja.







 


#13 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 stycznia 2010 - 16:50

I identyczny temat już był :)

#14 OFFLINE   seal

seal
  • 11 postów
  • Dołączył: 03-12-2009
  • Skąd: Tych, K-ce

Napisany 07 stycznia 2010 - 17:55

Dzięki za info :) No i dzięki za linka do identos tematu - wcześniej nie moglem znaleźć :) Mam nadzieję że się szwagier połasi na 2.5 :) to może potem od niego odkupie jak zrobilem z tą którą mam obecnie :) Dzięki!

#15 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 07 stycznia 2010 - 19:09

kup 2.5, będziesz mógł powiedzieć że masz silnik od BMW ;)

#16 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 stycznia 2010 - 19:51

i problemy na kieszen BMW... serwisowanie usterek jest znacznie droższe

#17 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 07 stycznia 2010 - 23:40

ale te 2.2 są chyba bardziej awaryjne i oczywiście za słabe i za głośne,a dzwięk 6 cylindrów bezcenny

#18 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2010 - 00:49

Ja ostatnio kupilem 2.5 i powiem ze przyjemnie sie jezdzi, faktycznie odglos pracy tego dieselka bezcenny, kolega ma vectre 2.2 i jak odpalilismy naraz to z vectry slychac normalne kle kle kle kle a z omegi nic poprostu odglos 2.2 calkowicie zagluszal prace 2.5 normalnie jakby w omie benzyna byla:D

#19 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 stycznia 2010 - 01:05

Nie powiedziałbym, że 2.2 są bardziej awaryjne. Przez półtora roku ani razu, nie zapalił się check w mojej omedze. Pewnie po napisaniu tego jutro się coś skaszani ale na razie nie jest źle. Jednak gdybym miał wybierać to bez wahania szukałbym 2.5dti z ASB.

#20 OFFLINE   seal

seal
  • 11 postów
  • Dołączył: 03-12-2009
  • Skąd: Tych, K-ce

Napisany 08 stycznia 2010 - 12:16

Też mi sie wydaje że 2.5 jest najbardziej dopasowanym silnikiem do omci. A co do dzwieku to racja - idealny :) Z awaryjnoscią to nie ma zasady - zależ na jaki egzemplarz się trafi i jak się potem o niego dba.