i tu się mylisz bo na mojej skrzynce są znaczki BMWbmw mamy tylko silniki lecz skrzyń już nie


Drgania podczas ruszania - Y25DT manual
#21
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 09:24
#22
OFFLINE
#23
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 14:18
no i du.. blada z tym kołem zgłupiałem popatrzyłem w EPC i wygląda na normalne tarcza też ma normalnie tłumik drgań skrętnych (te sprężynki), wieć wykonałem telefon do ASO OPLA i zadałem pytanie czy Y25DT ma dwumasowe koło zamachowe, odpowiedź była natychmiastowa "MUSI MIEĆ", więc ja do niego że poczytałem na forum i jest tam ponoć normalne koło, więc Pan popatrzał do EPC i mówi "o cholera wygląda na normalne" i powiedział cene zamachu 4300 PLN i teraz pytanie czy tam jest faktycznie DWUMAS czy nie chodzi o Y25DT oczywiście.A koło dwumasowe też jest...
#24
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 18:05
#25
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 18:16
no i du.. blada z tym kołem zgłupiałem popatrzyłem w EPC i wygląda na normalne tarcza też ma normalnie tłumik drgań skrętnych (te sprężynki), wieć wykonałem telefon do ASO OPLA i zadałem pytanie czy Y25DT ma dwumasowe koło zamachowe, odpowiedź była natychmiastowa "MUSI MIEĆ", więc ja do niego że poczytałem na forum i jest tam ponoć normalne koło, więc Pan popatrzał do EPC i mówi "o cholera wygląda na normalne" i powiedział cene zamachu 4300 PLN i teraz pytanie czy tam jest faktycznie DWUMAS czy nie chodzi o Y25DT oczywiście.
No to co to jest ?
http://moto.allegro....d_2_5_opel.html
#26
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 19:29
to jest z X25DT inny silnikNo to co to jest ?
http://moto.allegro....._2_5_opel.html
http://c3.wrzuta.pl/...e4a5f7131/x25dttarcza X25DT
http://c6.wrzuta.pl/...f4a5f7131/y25dttarcza Y25DT
widzisz różnice Y25DT ma tłumik drgań skrętnych w tarczy a X25DT niema czyli musi mieć w kole.
#27
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 20:51
#28
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 14:41
Umnie drgania zaczynaja sie do prendkości 120.
a skrzynie biegów to automat.
Inie mam pojęcia czm te drgania są spowodowane PROSZĘ O POMOC
Moj email :dawid1306@autograf.pl
#29
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 14:08
Objawy są takie:
Podczas ruszania auto wpada w drżenie.
Drżenie jest takie jak ruszanie na "sfałdowanym asfalcie"
Drgania wyczuwalne są na drążku zmiany biegów i na całej budzie pojazdu... Nie czuć nic na pedale sprzęgła.
Drgania pojawiają się najczęściej przy ruszaniu pod wzniesienie.Wtedy tez są najintensywniejsze.![]()
Drgania pojawiają się także na drugim biegu np. wtedy gdy podjeżdza się w korku ok.10km/h.
Powyżej 20km/h drżenie nigdy nie pojawia się. Na jedynce lub dwójce drżenie też można ominąć wkręcając silnik na wyższe niż zwykle przy ruszaniu obroty np. ok. 3000obr.
Na wyższych biegach objaw również nie występuje.
Objawy nasilają się gdy się pojeździ po mieście. Np. po godzinie jazdy w tłoku ,korkach auto drży dość mocno. Na zimnym silniku objawy są delikatniejsze.
Teraz po przejechaniu w trasie 2000km (wycieczka do Austrii) objawy są minimalne- tak jakby coś się dotarło...
Użyłem :szukaj2: i są podobne tematy ,w których dowiedziałem się ,że istnieje coś takiego jak wysprzęglnik więc może to to...
Myślałem :idea:jeszcze oczywiście o:
-sprzęgle
-kole zamachowym - dość drogie,ale na forum też ktoś zapodał ten temat.) , wiem ze dwu-masówka nie lubi miejskiej eksploatacji... W Peugot-ach awaria jest dość częsta właśnie w dieslach...
-poduszkach pod skrzynią lub silnikiem
-luzach na wale napędowym...
Podpowiedzcie od czego zacząć... Błędów z tego tytułu na kompie nie ma.
To nie żadne koło dwumasowe, podpory wału czy inne dziwne wymysły tylko uszkodzony mechanizm różnicowy. Wymiana mostu załatwia demat definitywnie!!
#30
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 14:24
To nie żadne koło dwumasowe, podpory wału czy inne dziwne wymysły tylko uszkodzony mechanizm różnicowy. Wymiana mostu załatwia demat definitywnie
Ciekawa teoria,poprosiłbym tylko o rozwinięcie tematu co dokładnie jest uszkodzone w dyfrze,że powoduje takie objawy???
#31
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 16:01
#32
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 17:50
właśnie po to jest dyfer aby nie kręcil ośkami z tą samą predkościa, niewidze powiązania, jak by to był dyfer to by trzepało cały czas a nie tylko podczas ruszaniaDyferencjał kręci obiema ośkami z jednakową prędkością
#33
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 19:46

#34
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 19:58
#35
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 20:05
#36
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 20:09
Jak odnieść uszkodzoną dwumasę do temperatury? Dwumasa objawia się inaczej, puka na biegu jałowym, trzęsie silnikiem, a problem zależny jest od obrotów silnika.
Dwumasa też się nagrzewa prawda? A żadnego stukania,trzęsienia silnikiem nie było tylko szarpanie podczas ruszania i to po rozgrzaniu
#37
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 21:08
#38
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 21:20
ok! a tak z ciekawości pytam, czy np podczas przyspieszania na 3 biegu, prędkość powiedzmy 60/70km/h, czy wtedy zdarzało się jej szarpnąć?
Nie,tylko podaczas ruszania bądz cofania im delikatniej było puszczane sprzęgło tym było gorzej
#39
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 22:26

#40
OFFLINE
Napisany 15 października 2011 - 20:42

Odswierze kotleta, ale trzeba do tematu cos dopowiedziec, bo tu pomysłów było mnóstwo i ni jak sie maja do rzeczywistosci...
Drgania ,o których pisałem w pierwszym poście tematu praktycznie definitywnie ustapiły po wymianie kompletu sprzegła WRAZ z wysprzeglnikiem.
Zaznaczam ,ze z wysprzeglnikiem bo to zapewne ma zaczenie.
Wszystko poszło od SACHSA.
Dopowiem też ,że koła dwumasowe BMW 525D czy 530D i OMEGI Y25DT sa (niestety) prawie identyczne i jednak nie pasują w sposób bezposredni.
Różnią sie bolcami które wchodzą w docisk.
Porównywałem, oba miałem w ręku ,przymierzałem do docisków ,mierzyłem wszystko nawet masa zbliżona.
W obu przypadkach producentem jest LUK.
Wszystko opisze w osobnym temacie wraz ze zdjeciami bo to jest dosc obszerne merytorycznie:grin: