Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drgania podczas ruszania - Y25DT manual


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2009 - 09:24

bmw mamy tylko silniki lecz skrzyń już nie

i tu się mylisz bo na mojej skrzynce są znaczki BMW

#22 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 16 lipca 2009 - 10:58

A koło dwumasowe też jest...

#23 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2009 - 14:18

A koło dwumasowe też jest...

no i du.. blada z tym kołem zgłupiałem popatrzyłem w EPC i wygląda na normalne tarcza też ma normalnie tłumik drgań skrętnych (te sprężynki), wieć wykonałem telefon do ASO OPLA i zadałem pytanie czy Y25DT ma dwumasowe koło zamachowe, odpowiedź była natychmiastowa "MUSI MIEĆ", więc ja do niego że poczytałem na forum i jest tam ponoć normalne koło, więc Pan popatrzał do EPC i mówi "o cholera wygląda na normalne" i powiedział cene zamachu 4300 PLN i teraz pytanie czy tam jest faktycznie DWUMAS czy nie chodzi o Y25DT oczywiście.

#24 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2009 - 18:05

A czy w takim razie można wsadzić koło dwumasowe i sprzęgło z BMW? Dwumas + sprzęgło -> 2400zł (nowe LUK lub SACHS), a oryginalne sprzęgło opla do Y25DT (nie ma zamienników) -> 3tys.

#25 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 16 lipca 2009 - 18:16

no i du.. blada z tym kołem zgłupiałem popatrzyłem w EPC i wygląda na normalne tarcza też ma normalnie tłumik drgań skrętnych (te sprężynki), wieć wykonałem telefon do ASO OPLA i zadałem pytanie czy Y25DT ma dwumasowe koło zamachowe, odpowiedź była natychmiastowa "MUSI MIEĆ", więc ja do niego że poczytałem na forum i jest tam ponoć normalne koło, więc Pan popatrzał do EPC i mówi "o cholera wygląda na normalne" i powiedział cene zamachu 4300 PLN i teraz pytanie czy tam jest faktycznie DWUMAS czy nie chodzi o Y25DT oczywiście.


No to co to jest ?
http://moto.allegro....d_2_5_opel.html

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2009 - 19:29

No to co to jest ?
http://moto.allegro....._2_5_opel.html

to jest z X25DT inny silnik
http://c3.wrzuta.pl/...e4a5f7131/x25dttarcza X25DT
http://c6.wrzuta.pl/...f4a5f7131/y25dttarcza Y25DT
widzisz różnice Y25DT ma tłumik drgań skrętnych w tarczy a X25DT niema czyli musi mieć w kole.

#27 OFFLINE   bolo8181

bolo8181
  • 94 postów
  • Dołączył: 26-12-2008
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 lipca 2009 - 20:51

panowie trzeba wlozyc wszstko bez dwumasy i po klopocie to jest najgorszy wynalazek jaki moze byc taka prawda ja juz wymienilem dwumase na uzywke troche lepiej ale nadal kupa wiec kupie calosci wujas mi to zlozy i napisze jak jest

#28 OFFLINE   klawy8

klawy8

    klawy8

  • 2 postów
  • Dołączył: 25-07-2009
  • Skąd: gdzieś

Napisany 30 grudnia 2009 - 14:41

Witam mam pytanie?
Umnie drgania zaczynaja sie do prendkości 120.
a skrzynie biegów to automat.
Inie mam pojęcia czm te drgania są spowodowane PROSZĘ O POMOC
Moj email :dawid1306@autograf.pl

#29 OFFLINE   iwbartek

iwbartek
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 09 marca 2010 - 14:08

Objawy są takie:
Podczas ruszania auto wpada w drżenie.
Drżenie jest takie jak ruszanie na "sfałdowanym asfalcie"
Drgania wyczuwalne są na drążku zmiany biegów i na całej budzie pojazdu... Nie czuć nic na pedale sprzęgła.
Drgania pojawiają się najczęściej przy ruszaniu pod wzniesienie.Wtedy tez są najintensywniejsze.:mad:
Drgania pojawiają się także na drugim biegu np. wtedy gdy podjeżdza się w korku ok.10km/h.
Powyżej 20km/h drżenie nigdy nie pojawia się. Na jedynce lub dwójce drżenie też można ominąć wkręcając silnik na wyższe niż zwykle przy ruszaniu obroty np. ok. 3000obr.
Na wyższych biegach objaw również nie występuje.
Objawy nasilają się gdy się pojeździ po mieście. Np. po godzinie jazdy w tłoku ,korkach auto drży dość mocno. Na zimnym silniku objawy są delikatniejsze.
Teraz po przejechaniu w trasie 2000km (wycieczka do Austrii) objawy są minimalne- tak jakby coś się dotarło...:nie_wiem:

Użyłem :szukaj2: i są podobne tematy ,w których dowiedziałem się ,że istnieje coś takiego jak wysprzęglnik więc może to to...
Myślałem :idea:jeszcze oczywiście o:
-sprzęgle
-kole zamachowym - dość drogie :(,ale na forum też ktoś zapodał ten temat.) , wiem ze dwu-masówka nie lubi miejskiej eksploatacji... W Peugot-ach awaria jest dość częsta właśnie w dieslach...
-poduszkach pod skrzynią lub silnikiem
-luzach na wale napędowym...

Podpowiedzcie od czego zacząć... Błędów z tego tytułu na kompie nie ma.


To nie żadne koło dwumasowe, podpory wału czy inne dziwne wymysły tylko uszkodzony mechanizm różnicowy. Wymiana mostu załatwia demat definitywnie!!

#30 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 09 marca 2010 - 14:24

To nie żadne koło dwumasowe, podpory wału czy inne dziwne wymysły tylko uszkodzony mechanizm różnicowy. Wymiana mostu załatwia demat definitywnie


Ciekawa teoria,poprosiłbym tylko o rozwinięcie tematu co dokładnie jest uszkodzone w dyfrze,że powoduje takie objawy???

#31 OFFLINE   iwbartek

iwbartek
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 09 marca 2010 - 16:01

Uszkodzony jest mechanizm różnicowy. W momencie obciążenia jakim jest ruszanie z miejsca, szczególnie kiedy mamy auto dociążone. Proszę zwrócić uwagę, że efekt zachodzi podczas delikatnie skreconych kół. Dyferencjał kręci obiema ośkami z jednakową prędkością. Przerabialem temat wielokrotnie. Niby wszystko w zawieszeniu ok, a coś jest nie tak. Podpora wału nowa, sprzęgła to nie dotyczy, ponieważ efekt występuje nawet na spiętym w 100%. Koło dwumasowe - legenda w 2.0; 2.5 benzyna. Poza tym, mechanizm działa poprawnie puki jest zimny, z tąd najbardziej daje o sobie znać po kilku kilometrach. Moim zdaniem ten konkretny przypadek to - most.

#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 17:50

Dyferencjał kręci obiema ośkami z jednakową prędkością

właśnie po to jest dyfer aby nie kręcil ośkami z tą samą predkościa, niewidze powiązania, jak by to był dyfer to by trzepało cały czas a nie tylko podczas ruszania

#33 OFFLINE   iwbartek

iwbartek
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 09 marca 2010 - 19:46

Tu nie chodzi o ruszanie, a o przeciążenie. Na początku tyko ruszanie,u mnie po 2 latach nawet na delikatnym łuczku na 3 biegu. Efekt - ukręcona półoś. Postanowiłem coś z tym zrobić, oddałem auto do najlepszego zakładu. Obadali zawieszenie, wał, wyeliminowali sprzegło i dwumasę. Pozostał most. Zakupiłem drugi (używka w dobrym stanie) - to był koniec problemu. Co do dyfra, napisałem "kręci ośkami z taką samą rędkością" a wskazuje na blokadę dyfra której notabene w omie nie ma (proszę nie prostować mnie w tym momencie szperą;) Podczas gdy mechanizm, czt. satelity powinny zacząć pracować, napęd wciąż podawany jest 50/50 na półosie, mimo, że auto skręca. Przy głębszym skręcie (większa różnica prędkości - mchanizm ruszał i było względnie ok) lecz przy wyjściu z zakrętu - ponowna blokada i kiszka. Przy jeździe na wprost nie ma co tłuc, różnicówka mie ma tu nic do roboty. Na własnym przykładzie moge stwierdzić, że podczas skrętu bez użycia gazu efekt nie zauważalny.

#34 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 09 marca 2010 - 19:58

No dobra,czyli miałes uszkodzony dyfer ale to nie znaczy ze kazde szarpanie jest spowodowane własnie tym.W moim przypadku wina była dwumasa.

#35 OFFLINE   iwbartek

iwbartek
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 09 marca 2010 - 20:05

Jasne, że nie. Ja odnosiłem się do postu założyciela tematu. Jego objawy ewidentnie wskazują na most "ruszanie po pofałdowanym asflcie" "pogorszenie po rozgrzaniu" ten kto sie z tym zetknął wie co to znaczy:) Jak odnieść uszkodzoną dwumasę do temperatury? Dwumasa objawia się inaczej, puka na biegu jałowym, trzęsie silnikiem, a problem zależny jest od obrotów silnika.

#36 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 09 marca 2010 - 20:09

Jak odnieść uszkodzoną dwumasę do temperatury? Dwumasa objawia się inaczej, puka na biegu jałowym, trzęsie silnikiem, a problem zależny jest od obrotów silnika.


Dwumasa też się nagrzewa prawda? A żadnego stukania,trzęsienia silnikiem nie było tylko szarpanie podczas ruszania i to po rozgrzaniu

#37 OFFLINE   iwbartek

iwbartek
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 09 marca 2010 - 21:08

ok! a tak z ciekawości pytam, czy np podczas przyspieszania na 3 biegu, prędkość powiedzmy 60/70km/h, czy wtedy zdarzało się jej szarpnąć?

#38 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 09 marca 2010 - 21:20

ok! a tak z ciekawości pytam, czy np podczas przyspieszania na 3 biegu, prędkość powiedzmy 60/70km/h, czy wtedy zdarzało się jej szarpnąć?


Nie,tylko podaczas ruszania bądz cofania im delikatniej było puszczane sprzęgło tym było gorzej

#39 OFFLINE   iwbartek

iwbartek
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 09 marca 2010 - 22:26

Jeśli winny jest most, to sprzęgło może być puszczone, a przyciśniecie gazu i delikatny ruch kierownicą sprawia, że tylne zawieszenie wpada w wibracje. Tak czy inaczej dzięki za info, w omedze nie zna się dnia ani godziny...;) Pozdrawiam!

#40 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2011 - 20:42

Łoj !!! :metal:
Odswierze kotleta, ale trzeba do tematu cos dopowiedziec, bo tu pomysłów było mnóstwo i ni jak sie maja do rzeczywistosci...

Drgania ,o których pisałem w pierwszym poście tematu praktycznie definitywnie ustapiły po wymianie kompletu sprzegła WRAZ z wysprzeglnikiem.
Zaznaczam ,ze z wysprzeglnikiem bo to zapewne ma zaczenie.
Wszystko poszło od SACHSA.

Dopowiem też ,że koła dwumasowe BMW 525D czy 530D i OMEGI Y25DT sa (niestety) prawie identyczne i jednak nie pasują w sposób bezposredni.
Różnią sie bolcami które wchodzą w docisk.
Porównywałem, oba miałem w ręku ,przymierzałem do docisków ,mierzyłem wszystko nawet masa zbliżona.
W obu przypadkach producentem jest LUK.
Wszystko opisze w osobnym temacie wraz ze zdjeciami bo to jest dosc obszerne merytorycznie:grin: