Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drgania podczas ruszania - Y25DT manual


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2009 - 18:46

Objawy są takie:
Podczas ruszania auto wpada w drżenie.
Drżenie jest takie jak ruszanie na "sfałdowanym asfalcie"
Drgania wyczuwalne są na drążku zmiany biegów i na całej budzie pojazdu... Nie czuć nic na pedale sprzęgła.
Drgania pojawiają się najczęściej przy ruszaniu pod wzniesienie.Wtedy tez są najintensywniejsze.:mad:
Drgania pojawiają się także na drugim biegu np. wtedy gdy podjeżdza się w korku ok.10km/h.
Powyżej 20km/h drżenie nigdy nie pojawia się. Na jedynce lub dwójce drżenie też można ominąć wkręcając silnik na wyższe niż zwykle przy ruszaniu obroty np. ok. 3000obr.
Na wyższych biegach objaw również nie występuje.
Objawy nasilają się gdy się pojeździ po mieście. Np. po godzinie jazdy w tłoku ,korkach auto drży dość mocno. Na zimnym silniku objawy są delikatniejsze.
Teraz po przejechaniu w trasie 2000km (wycieczka do Austrii) objawy są minimalne- tak jakby coś się dotarło...:nie_wiem:

Użyłem :szukaj2: i są podobne tematy ,w których dowiedziałem się ,że istnieje coś takiego jak wysprzęglnik więc może to to...
Myślałem :idea:jeszcze oczywiście o:
-sprzęgle
-kole zamachowym - dość drogie :(,ale na forum też ktoś zapodał ten temat.) , wiem ze dwu-masówka nie lubi miejskiej eksploatacji... W Peugot-ach awaria jest dość częsta właśnie w dieslach...
-poduszkach pod skrzynią lub silnikiem
-luzach na wale napędowym...

Podpowiedzcie od czego zacząć... Błędów z tego tytułu na kompie nie ma.

#2 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2009 - 22:52

Mam tak samo. U mnie objawy te występują sporadycznie, przeważnie gdy silnik jest jeszcze nie rozgrzany, albo po kilkudniowym postoju. Miałem wymieniane kpl. sprzęgło 1,5roku temu, ale nie wymieniono wysprzęglika, koło dwumasowe było dobre, a pozatym objawy zużytego dwumasu, to stukanie na biegu jałowym, więc można je wykluczyć. Poduszki silnika i skrzyni mam dobre, luz na wale minimalny, jedynie łożysko w podporze wału powoli zaczyna mieć dość.

#3 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2009 - 01:56

Ja ma dokładnie to samo, auto zachowuje się jakby chciało zrywać przyczepność i też na ciepłym silniku (szczególnie w korkach) objawy są nie do zniesienia. Pojawiło się to miesiąc po wymianie sprzęgła na nowe. Zakładałem wątek na ten temat i uzyskałem jedynie odpowiedż, że to właśnie dwumasa pada... Po przestudiowaniu zasady działania (wcześniej nie miałem do czynienia) stwierdzam niestety, że to prawda chyba...

Sprzęgło markowe i na pewno dobrze założone. Też chętnie dowiedziałbym się co jest przyczyną.

Tu pisałem:
http://forum.omegakl...ead.php?t=20043

#4 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2009 - 20:44

Tu pisałem:
http://forum.omegakl...ead.php?t=20043


Tak wiem...czytałem ten wątek.
Też boje sie ze to dwu-masa ,ale kompletnie nie wiem jak długo można tak z tym jeździć... Czy rozpadnie sie tylko zamach czy padnie dalej na skrzynke, albo co innego..:(

koło dwumasowe było dobre, a pozatym objawy zużytego dwumasu, to stukanie na biegu jałowym, więc można je wykluczyć.

Jesli jest tak jak piszesz to bardzo mnie to cieszy. Nic mi nie stuka na jalowym.

Myślę że skontroluje sobie podporę wału na początek.
Czy to się wymienia jako komplet czy tylko np. łożysko:-? ??

Wiem że przy prędkościach 100-120 km/h na równej drodze trochę słychać coś z okolicy tylnego mostu... Taki jakby cichy gwizd... Dość podobnie kiedyś brzmiał most w naszym starym Poldku 1.4 16v

#5 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2009 - 23:50

Też mi ktoś ostatnio mówił na spocie, że to może być podpora wału. Ja dopiero w maju powalczę z autkiem. Teraz i tak mało jeżdżę.
Jak wymienisz podporę to daj znać czy pomogło.

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2009 - 06:35

Panowie zacznijcie od sprawdzenia kola dwumasowego to wlasnie ono tlumi drgania podaczas duzego obciazenia jakim jest spowodowane ruszanie z miejsca pod gorke na niskich obrotach. Jak juz "dwumasowka" dzwoni to juz jest kompletna detka. Tam gdzie zastosowano dwumasowe kolo, tarcza sprz. nie ma tlumikow drgan. Oczywiscie jest szansa ze wysprzeglik zle "odpuszcza" ale to jest bardzo rzadka awaria i wysprzegilk sam w sobie jest dosc trwalym eleemntem. Zgadnijcie dlaczego akurat dwumasowka najczesciej pada:

- przy jezdzie miejskiej
- w dieselach
- im nowoczesniejszy diesel tym czesciej pada dwumasowka

Spowodowano to jest glownie wysokim momentem obrotowym osadzonym bardzo nisko. Ten problem dotyczy wielu aut, wiecie jak czesto spotykam sie z tym problemem w autach grupy VW w silnikach 1.9 tdi na pompowtryskach gdzie moment obrotowy jest dzuy i zaczyna sie przy niskich obrotach
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2009 - 07:01

wiecie jak czesto spotykam sie z tym problemem w autach grupy VW w silnikach 1.9 tdi


2 3 razy dziennie zapewne

#8 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2009 - 13:18

To mnie pocieszyłeś kczech:placz:... Żeby mnie dobić to powiedz ile kosztuje u Ciebie nowa dwumasa.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2009 - 20:55

nie napisze ile to kolo kosztuje u mnie bo to nie dzial sprzedam, ale moge Wam powiedziec ze do klekocika 2,5 to koszt od 2500 - 3000zl...... trzeba miec sporo "odwagi" zeby pchac do auta wartego 10 000 , czesc za 2700. W tym przypadku polecam uzywki, podobno dobry mechanik jak ma w rece takie kolo to jest w stanie stwierdzic czy ono nadaje sie jeszcze do jazdy czy nie (nie wiem na czym cala technika przegladu polega). Zakladanie takiego kola (nowego) w klekotach grupy VW ma sens bo ono sie czesto sypie w zwiazku z tym jest tego duzo na rynku i cena jest stosunkowo niska 1500 - 2000 a nie ma za bardzo wyboru z uzywkach no bo juz sa skatowane..........
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2009 - 22:02

A mam takie zapytanie???
Czy ktos sie orientuje czy dwu-masowe koło do Y25DT jest identyczne z tym w BMW M57 2.5D??
Na allegro łatwo dostać nówkę od LUK za 1600zł - zawsze to mniej niż w "ASO"

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2009 - 08:36

To chyba tylko do TD http://www.buypartsb...hp?recordID=519
Nie wiem jaka roznica jest przy 2.5 DTI, ale pewnie 2x wiecej.

Na tej stronie znalazlem info o dwumasie do 2.5 V6. Zastanawiam sie jakie efekty bylyby po zamontowaniu czegos takiego zamiast tego standardowego kawalu metalu

#12 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:56

No to ładna różnica w cenie. Dla porównania w Intercarsie ponad 2900 zł. Sprawdziłem też dwumasówkę od E34 tds i wg tegoż sklepu ma inny indeks i kosztuje około 2300 zł.

Jak będę potrzebował zakupić to uśmiechnę się do któregoś z kolegów z wyspy :D

#13 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 kwietnia 2009 - 12:52

Myślę że skontroluje sobie podporę wału na początek.
Czy to się wymienia jako komplet czy tylko np. łożysko ??


Dzisiaj robiłem małe porządki w piwnicy i znalazłem... nową podporę wału z łożyskiem :yes_yes:. W poniedziałek wymienię i napiszę jaki efekt.

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 18:05

kola dwumasowa to zmora mechanikow i uzytkownikow aut. Obecnie czolowe firmy sprzeglowe wracaja do starych rozwiazan i proponuja zestawy sprzeglowe 4 elementowe - wysprzeglik, tarcza (z tlumikami drgan), docisk i sztywne kolo zamachowe. Jesli ktos ma skatowane cale sprzeglo to kupienie takiego zestawu obniza koszty wymiany o polowe eliminujac w ten sposob dwumasowke na przyszlosc
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 11:16

Obecnie czolowe firmy sprzeglowe wracaja do starych rozwiazan i proponuja zestawy sprzeglowe 4 elementowe - wysprzeglik, tarcza (z tlumikami drgan), docisk i sztywne kolo zamachowe...
Kupienie takiego zestawu obniza koszty wymiany o polowe eliminujac w ten sposob dwumasowke na przyszlosc


A czy moze orientujesz sie czy taki zestaw montuje sie w Y25DT... Gdzie taki zestaw mozna znalesć?? I jaki to jest koszt?

#16 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwietnia 2009 - 14:33

Zmieniłem wczoraj podporę wału i dzisiaj po przejechaniu się w korkach stwierdzam, wymiana podpory nie eliminuje problemu , ale znacznie łagodzi jego skutki. Teraz od czasu do czasu (jak źle puszczę sprzęgło) potrafi telepać, ale zazwyczaj autko rusza jak trzeba.

#17 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2009 - 21:30

W niedzielke znalazłem kanał (zamknięty a kłódkę) i jakiś uprzejmy Pan mnie na niego wpuścił.
Dodany obrazek

Podpora wału wygląda w spoczynku tak:
Dodany obrazek

Trochę guma już sflaczała...Pozatym wszystko rdza zżera. Wspornik podpory też już ma dość.

Tak wygląda podpora po podniesieniu jej troszkę. Ciężko wał bylo unieść. Siedzi dość sztywno...
Dodany obrazek

Widać że guma już sparciała. Tydzien pojezdziłem po miescie i znowy po rozgrzaniu telepie...
Dokładnie miedzy 1000 a 1500obr. Tylko w tym jednym momencie...:mad:

#18 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 kwietnia 2009 - 00:13

Moja lepiej wyglądała, ale wał w miare lekko się podnosiło. Zmieniłem, bo i tak miałem zapas. Sama wymiana prosta, zeszło mi się godzinkę (wyjęcie wału, zmiana podpory z łożyskiem i założenie) mimo, że pierwszy raz wał z auta wyjmowałem.

#19 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 09 kwietnia 2009 - 20:45

Dzisiaj robiłem małe porządki w piwnicy i znalazłem... nową podporę wału z łożyskiem

a wczoraj kupilem?: D

Panowie jest tez cos takiego, że mi np lekko rozerwalo oslone gumowa na suce i pobryzgalo wody do srodka to zaraz ruda oblazla frezy na łączeniu wał przestał sie elastycznie wysuwac, spryskalem frez zalepilem dziure w oslonie i brak drgan. ale i mi dwumasa pada

#20 OFFLINE   Anto$

Anto$
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-10-2008
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 16 lipca 2009 - 00:28

a wczoraj kupilem?: D

Panowie jest tez cos takiego, że mi np lekko rozerwalo oslone gumowa na suce i pobryzgalo wody do srodka to zaraz ruda oblazla frezy na łączeniu wał przestał sie elastycznie wysuwac, spryskalem frez zalepilem dziure w oslonie i brak drgan. ale i mi dwumasa pada


Witam,

Musze zmartwić wszystkich tych którzy mówią, że mają w omedze sprzegło dwumasowe bo..... go tam nie ma:eek:. Jest w bmw ale my z bmw mamy tylko silniki lecz skrzyń już nie. Dlatego jakby ktoś czasem zajrzał do EPC to zobaczyłby najzwyklejszy w świecie docisk i najzwyklejszą w świecie tarczę sprzegłową. A szarpanie wynika z tego,że spreżynki które sa zamontowane na tarczy dokonały juz swego pracowitego żywota lecz może to być równierz wywołane nierównomiernym zurzyciem okładziny, docisku badz nawet powierzchni koła zamachowego. Takie rzeczy dzieja sie jak autko ma już nakręcone lekko 200 000 i nie powinny nikogo dziwić przy takim stanie licznika.

pozdrawiam

p.s. A mechanik jak wyczuje nasza skłonność do "nadmiernej" wymiany częsci i lekką niewiedzę to powie że mamy tam turbo i inne pierdoły o jumbojet'a które trzeba wymienic na wczoraj