Check - pomarańczowa kontrolka silnika
#61 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 19:08
Może mi ktoś wytłumaczy o co chodzi?
Dzisiaj zapalił mi się check parę razy. Zawsze gdy jechałem tak z 1100obr/min przy prawie puszczonym pedale gazu. Poza zapaleniem się nic się nie działo.
Po ostatnim zapaleniem się chcecka odpaliłem auto z 3 razy (zrobiłem z 250km) - czyli błędy powinny zostać chyba?.
Po powrocie przypomnienie gdzie wsadzić spinacz.... a tu tylko 12 12 12.
O co chodzi? Ktoś ma jakiś pomysł?
Czy to normalne że check engine nie świeci światłem ciągłym tylko pulsuje tak szybciutko? Tak samo pulsował kiedyś jak przepływka poszła (stąd wiem że pulsuje zamiast świecić) ale wtedy diagnoza była komputerem i nie sprawdzałem czy mogę wymigać błąd.
Aha jeszcze jedno - mam wrażenie że czuć zapach benzyny czasami mimo że jadę na LPG. Czy to wszystko może mieć związek z zaworem par paliwa czy czymś takim? Coś takiego chyba jest .... ale się nie znam
#62 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:01
#63 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:44
Dzieki a jak moge sprawdzic sonde i czyjnik walka rozrzadu?
Multimetrem. Wsie parametry i sposoby znajdziesz na forum.
Czujnik wałka rozrządu- oporność pin 1-2- 15 oM, pin 1-3- 15, a 2-3 ma 1. Wszystko +- 20%.
A sondy poszukaj sam.
#64 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:55
Witajcie!
Może mi ktoś wytłumaczy o co chodzi?
Dzisiaj zapalił mi się check parę razy. Zawsze gdy jechałem tak z 1100obr/min przy prawie puszczonym pedale gazu. Poza zapaleniem się nic się nie działo.
Po ostatnim zapaleniem się chcecka odpaliłem auto z 3 razy (zrobiłem z 250km) - czyli błędy powinny zostać chyba?.
Po powrocie przypomnienie gdzie wsadzić spinacz.... a tu tylko 12 12 12.
O co chodzi? Ktoś ma jakiś pomysł?
Czy to normalne że check engine nie świeci światłem ciągłym tylko pulsuje tak szybciutko? Tak samo pulsował kiedyś jak przepływka poszła (stąd wiem że pulsuje zamiast świecić) ale wtedy diagnoza była komputerem i nie sprawdzałem czy mogę wymigać błąd.
Aha jeszcze jedno - mam wrażenie że czuć zapach benzyny czasami mimo że jadę na LPG. Czy to wszystko może mieć związek z zaworem par paliwa czy czymś takim? Coś takiego chyba jest .... ale się nie znam
Jak wyskoczy Ci check to trzymaj równo gaz i wrzuć na benzynę i zobacz czy zniknie. Najprawdopodobniej sonda już któraś może leżeć.
#65 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 21:01
#66 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 15:59
Rozjechane mapy mówicie? Mam wrażenie jakby auto było mocniejsze ostatnio ale spalanie takie samo jak zawsze.
Pada ci sonda, ewentualnie rozjechały ci się mapy od LPG, jedź na kalibracje gazu i powinno rozwiązać problem, miganie Chcek a raczej jego nierównomierne świecenie pojawia się jak ECU zassie wilgoci albo ma słabą masę wyczyść kostkę od ECU i będzie Chcek ładnie świecił
No niestety nie miałeś kolego racji - szklana kula źle wywróżyła
Dzisiaj podpiąłem OP-COMa i wyszło - błąd 61 - niskie napięcie zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa czy jakoś tak
Teraz wiem czemu mi śmierdzi paliwem jak jadę na gazie....
Będzie trzeba się tym zająć.... A migającego checka może nagram jeszcze dzisiaj.
pozdrawiam
#67 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2014 - 07:52
#68 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2014 - 10:04
#69 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2014 - 14:44
moze turbo:DWitam!od paru dni mam taki problem.Otóż gdy przycisne mocniej gaz i auto zacznie przyśpieszać to w pewnym momencie mrugnie kontrolka check engine i w tym momencie auto się zmuli dosłownie na ułamek sek. i dalej przyśpiesza.Jak myślicie?