Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywa i szarpie na LPG.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:37

jeżeli chcecie przeprowadzać przeprowadzić autokalibrację najpierw trzeba doprowadzić benzynę do ładu tzn. odłączyć aku (najlepiej na noc) przejechać (50-100) km na bp aby ułożyły porządnie się mapy Bp a następnie robić auto kalibrację na LPG bo wychodzą wam coraz większe głupoty


właśnie tego chciałbym uniknąć, tylko zastanawia mnie co może być bezpośrednią przyczyną lub co można wykluczyć - że jak obroty schodzą z 3tys. autokalibracja kończy się niepowodzeniem, silnik faluje szarpie.... i nic nie można zrobić. Ponowna autokalibracja kończy się tak samo. Jak pamiętam jest to przedostatni punkt autokalibracji. Zgadka.

jeżeli centralka lpg po kalibracji nie wywali jakiegoś błędu typu za małe dysze itp to zbieracie mapę lpg podczas jazdy ( najlepiej kompa na kolana i w drogę) jeżeli sie nie pokrywa resztę dopieszczacie kombinując z mnożnikiem ewentualnie wydłużeniem lub zmniejszeniem czasu wtrysku na danym punkcie

Odłączanie klem na noc nic nie daje, czyszczenie krokowca też nic.
Ten przypadek jest dziwny.
Błędów nie ma w sterowniku samochodu, sprawdzając parametry wszystko jest ok i na gazie i na benzynie.
Z tym wgraniem mapy z innej "dobrej" omegi to nie żart tak mi powiedział "nowy" gazownik co zakładał instalację i robiłem przegląd jeszcze na gwarancji.
Powiedział że tak zrobił i auto od początku pali i jeździ na lpg bez zarzutu.
Widziałem to i szukam odpowiedzi.
Gdzie poszperać może jakaś dobra lektura, proszę o naprowadzenie w czym może być przyczyna nie dokończonej autokalibracji przy schodzeniu z obrotów.

#22 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:53

Odłączanie klem na noc nic nie daje,

daje to że przywraca wartości początkowe ale żeby mapy sie ułożyły musisz pojeździć na Bp bo inaczej nigdy nie dojdziesz końca

Z tym wgraniem mapy z innej "dobrej" omegi to nie żart tak mi powiedział "nowy" gazownik co zakładał instalację i robiłem przegląd jeszcze na gwarancji.
Powiedział że tak zrobił i auto od początku pali i jeździ na lpg bez zarzutu.

wgranie gotowej mapy nie rozwiązuje problemu bo każdy silnik ma trochę inne parametry tzn inna praca sond czujnika wału,przepływki itd.
a jeżeli ci ustawi na sztywno to będzie jeździć ale nigdy nie będzie to na 100 % tak jak powinno być

gaziarz idzie na łatwiznę bo po co siedzieć godzinę w aucie i ustawiać mapę jak wrzuca gotowca i jeździ bo zanim wypali zawory albo co innego się stanie to juz będzie po gwarancji i bedzie rozkładał ręce że to nie jego wina

#23 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 21:16

daje to że przywraca wartości początkowe ale żeby mapy sie ułożyły musisz pojeździć na Bp bo inaczej nigdy nie dojdziesz końca
wgranie gotowej mapy nie rozwiązuje problemu bo każdy silnik ma trochę inne parametry tzn inna praca sond czujnika wału,przepływki itd.
a jeżeli ci ustawi na sztywno to będzie jeździć ale nigdy nie będzie to na 100 % tak jak powinno być
gaziarz idzie na łatwiznę bo po co siedzieć godzinę w aucie i ustawiać mapę jak wrzuca gotowca i jeździ bo zanim wypali zawory albo co innego się stanie to juz będzie po gwarancji i bedzie rozkładał ręce że to nie jego wina


to wiele wyjaśnia
a co ze schodzeniem z obrotów z 3tys. wtedy faluje, głupieje itp. przedostatni punkt autokalibracji, nie można jej dokończyć.
Faktycznie układ zapłonowy(kable świece, cewka) - zupełnie nie widzę związku, bardziej nieszczelność dolotu, podciśnienie w kolektorze ssącym za duże, czujnik temperatury silnika???
czy można czepić się jednej rzeczy czy wpływ może mieć na to kilka czynników.
może gazownicy nie pokazywali mi wszystkiego jeśli chodzi o poszczególne parametry instalacji. Tylko ok masz i spadaj.

#24 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 14 grudnia 2009 - 21:50

to wiele wyjaśnia
a co ze schodzeniem z obrotów z 3tys. wtedy faluje, głupieje itp. przedostatni punkt autokalibracji, nie można jej dokończyć.
Faktycznie układ zapłonowy(kable świece, cewka) - zupełnie nie widzę związku, bardziej nieszczelność dolotu, podciśnienie w kolektorze ssącym za duże, czujnik temperatury silnika???
czy można czepić się jednej rzeczy czy wpływ może mieć na to kilka czynników.
może gazownicy nie pokazywali mi wszystkiego jeśli chodzi o poszczególne parametry instalacji. Tylko ok masz i spadaj.



Właśnie tutaj jest pies pogrzebany! Jeżeli jest jakiś element instalacji nie sprawny lub działa nie właściwie to nie jest realne przeprowadzić poprawnie auto-kalibracji.

W moim przypadku jeszcze nie miałem najmniejszych problemów z pracą silnika na PB. Po przełączeniu na gaz silnik szarpie i skacze na obrotach wydając dźwięk jak by był przynajmniej V8. Próbując ustawić centralkę automatycznie zdarza się że przy schodzeniu na wolne obroty silnik zgaśnie! <normalna kolej rzeczy przy nie równym spalaniu> Podczas jazdy sprawa wygląda tak ze auto nie ma prawie wogule mocy. A jego praca uwarunkowana jest tez poniekąd z temperaturą listw wtryskowych. Teraz na mrozie przy szybszej jeździe jeżeli przełączę na gaz to mam czasem problem z pokonywaniem niewielkich wzniesień. Kłopot rozwiązuje chwilowy postój i ponowne odpalenie Omegi gdy listwy nabiorą temperatury od silnika.

Sprubuje jeszcze tak jak mówicie odłączę akumulator na noc i pośmigam na PB

#25 OFFLINE   lukas12347

lukas12347
  • 85 postów
  • Dołączył: 18-02-2009
  • Skąd: Łańcut,Markowa

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:02

pierwsze zobacz czy reduktor (mieszalnik) jest ciepły jak auto dostanie temperatury bo inaczej to bedzie szarpac i dusic.a moze masz czujnik temperatury uszkodzaony (taki mały cucuek wystaje z mieszalnika z dwoma malymi kabelkami.ale zeby to sprawdzic tylko na kompa do gazu.

#26 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:13

Z dogrzaniem Parownika nie mam problemu Jak również z czujnikiem temperatury. Program prawidłowo wyświetla temperaturę i przełancza na gas.

#27 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:31

Po przełączeniu na gaz silnik szarpie i skacze na obrotach wydając dźwięk jak by był przynajmniej V8. Próbując ustawić centralkę automatycznie zdarza się że przy schodzeniu na wolne obroty silnik zgaśnie!


może jestem w błędzie ale widzę związek - może cewka lub kable zakłucają odczyty czujnika/czujników lpg?

<normalna kolej rzeczy przy nie równym spalaniu> Podczas jazdy sprawa wygląda tak ze auto nie ma prawie wogule mocy. A jego praca uwarunkowana jest tez poniekąd z temperaturą listw wtryskowych. Teraz na mrozie przy szybszej jeździe jeżeli przełączę na gaz to mam czasem problem z pokonywaniem niewielkich wzniesień. Kłopot rozwiązuje chwilowy postój i ponowne odpalenie Omegi gdy listwy nabiorą temperatury od silnika.

tu nie widzę związku. - raczej złe/słabe ciśnienie lub za dużo lpg trafia do silnika.

no dobra - jeżeli trzeba to przyda się sprostowanie a nawet zj...bka za głupoty.:D

#28 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:44

tu nie widzę związku. - raczej złe/słabe ciśnienie lub za dużo lpg trafia do silnika.


Mam listwy MATRIX one teoretycznie nie są do zdarcia prosta budowa jak konstrukcja cepa. Jedyny minus jest taki że mają słabe elektromagnesy. Jeżeli listwa jest zimna lub zanieczyszczona wówczas istnieje możliwość że zaworki się nie otwierają prawidłowo :)<lepią się>

#29 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:53

Czy ktoś może ma do przesłania mapę lpg do omy 3.0 v6 instalacji stag 200??

#30 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 23:31

Czy ktoś może ma do przesłania mapę lpg do omy 3.0 v6 instalacji stag 200??


Jak będę u gazowników to zrobię backup swojej - może ktoś sobie zassie:D
tylko trzeba by jakoś je gdzieś włożyć i przykleić czy coś w tym rodzaju.
No to kiermasz pora zacząć.:mrgreen:

#31 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 15 grudnia 2009 - 19:38

Ja reflektuję na tą mapę dziś półtorej godziny jeżdżenia i ustawiania skończyło się fiaskiem
Uparta menda

#32 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2009 - 21:17

A jego praca uwarunkowana jest tez poniekąd z temperaturą listw wtryskowych. Teraz na mrozie przy szybszej jeździe jeżeli przełączę na gaz to mam czasem problem z pokonywaniem niewielkich wzniesień. Kłopot rozwiązuje chwilowy postój i ponowne odpalenie Omegi gdy listwy nabiorą temperatury od silnika.

żle wcięty parownik w układ chłodzenia
źle ustawiona temp. pracy na LPG w sterowniku bo jeżeli dochodzi do takiej sytuacji powinien przełączyć na Bp aby zapobiec zalewaniem nie odparowanym gazem i zniszczeniem wtryskiwaczy

#33 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:32

Dziękuje wszystkim za pomoc:) Instalacja już chodzi jak ta lala. Okazało się że jednak uszkodzona była jedna sekcja listwy wtryskiwaczy. Listwę nieco przerobiłem i pierwszy raz cieszę się z jazdy na LPG :D

ps Koszt naprawy to tylko masa czasu przed internetem i na telefonie ale warto było.

#34 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:50

Chyba mam ten sam problem co ty, bo objawy są identyczne, dziś zawitałem do gazownika pobadał maszynu i stwierdził, że u mnie musi być problem z listwami (brązowe-valteka)

Czy możecie doradzić jakie listy będą dobre do staga 200??


Dziękuje wszystkim za pomoc:) Instalacja już chodzi jak ta lala. Okazało się że jednak uszkodzona była jedna sekcja listwy wtryskiwaczy. Listwę nieco przerobiłem i pierwszy raz cieszę się z jazdy na LPG :D

ps Koszt naprawy to tylko masa czasu przed internetem i na telefonie ale warto było.



#35 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 23:22

Dziękuje wszystkim za pomoc:) Instalacja już chodzi jak ta lala. Okazało się że jednak uszkodzona była jedna sekcja listwy wtryskiwaczy.


no to gratulacje:ognie:
a ja dalej nie wiem co z tą autokalibracją:placz: ale mam nadzieję nie długo się dowiem;)

#36 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 18 grudnia 2009 - 00:15

no to gratulacje:ognie:
a ja dalej nie wiem co z tą autokalibracją:placz: ale mam nadzieję nie długo się dowiem;)


A co sądzisz o tym??

Przyczyny

Listwa wtryskowa LPG--morze być również tak samo jak u mnie, wtrysk podawał gaz ale nie był wstanie odpowiedni szybko go absorbować ze względu na uszkodzoną cewkę<trzeba pomierzyć listwę>

Uszkodzony jest przewód łączący wtryski benzynowe z centralką gazu, lub przewody dające sygnał do listw LPG. Komputer nie jest wstanie zanalizować poprawnie pracy silnika na PB przez uszkodzony kabel a co za tym idzie poprawnie wykonać mapę wtrysku benzynowego. Morze też sygnał sterujący listwę wtryskową gazu zanika lub jest za kucany.

Może masz za małe ustawione wolne obroty podczas biegu jałowego silnika!. silnik schodząc z 3000obr na minimalne jest w ostatnim momencie mało elastyczny, szczególnie na gazie kiedy próbuje odwzorować obroty z PB.

Masz za małe ciśnienie na cylindrach?? eee to chyba głupie:)

#37 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 24 grudnia 2009 - 08:48

Przełożyłem wodę przed zawór trójdrożny, ustawiłem mapę i parametry wygląda to jak na zdjęciu.
Pojeżdżę trochę i dam znać, czy jest dobrze, czy pozornie jest dobrze
:rolleyes:
[ATTACH]4289[/ATTACH]

[ATTACH]4290[/ATTACH]