Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywa i szarpie na LPG.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomtom4

tomtom4
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gliwice

Napisany 11 marca 2009 - 21:44

Witam. Od jakiegoś czasu śledzę to forum w poszukiwaniu nurtujących mnie tematów i znajduje na większość odpowiedź. Mam zagazowany silnik, lecz nie chodzi jakbym chciał. W czasie jazdy po mieście wszystko jest ok, gdy tylko wyjadę na trasę silnik przy prędkości od 110 km wzwyż zaczyna szarpać i nierówno pracować. Po przełączeniu na benzynę wszystko wraca do normy, ponowne włączenie gazu ujawnia tą irytującą usterkę. Dochodziło nawet do tego, że sam przyśpieszał, by potem zwolnić. Na postoju obroty też lekko falują. Za podpowiedź co może być przyczyną z góry dziękuję. Pozdr.

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2009 - 22:11

doprowadz do takiego stanu rzeczy jak opisujesz i wtedy szybko stop i reka dotykasz parownika - zwroc uwage czy jest cieply, goracy , zimny , pokryty kroplami wody itp
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   rady24

rady24
  • 12 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: miasteczko

Napisany 31 marca 2009 - 18:54

Hejka mam identyczny problem jak tomtom4 ja parownika nie dotykałem tylko węży które idą do wtryskiwaczy i są badzo zimne co to znaczy???

#4 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2009 - 19:13

są badzo zimne co to znaczy???

sprawdź jeszcze parownik ale prawdopodobnie masz źle wcięty w układ chłodzenia i jest nie dogrzany

#5 OFFLINE   Snow

Snow

    Piwo to moje paliwo!

  • 84 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 31 marca 2009 - 19:44

http://forum.omegakl...0866#post280866

Mój problem i moje rozwiązanie. Zerknij, może coś pomoże.
Omega Klub Polska #312 // http://www.polskajaz...pel/Omega/63449
Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek

#6 OFFLINE   rady24

rady24
  • 12 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: miasteczko

Napisany 01 kwietnia 2009 - 14:33

instalacje mam ok roku i było wszystko ok do teras gazownik powiedział mi ze to moze być termostat czy to jest możliwe???

#7 OFFLINE   tomtom4

tomtom4
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gliwice

Napisany 16 kwietnia 2009 - 16:09

Witam. Moje bolączki z gazem się skończyły. Byłem w serwisie i okazało się że instalacja, którą miałem założoną była nieodpowiednia do tego typu silnika. Zaczynając od przewodu z butli do reduktora który powinien być przekroju 8 a był 6, nie wspominając o listwach które były z czterocylindrowego silnika po obu stronach. Została tylko butla, reszta wszystko od podstaw. Nawet wtryski były źle wwiercone (podobno za wysoko względem wtrysków benzynowych). Założona teraz instalacja BRC spisuje się rewelacyjnie:D

#8 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 20 czerwca 2009 - 17:39

Witam,
Po dzisiejszej jeździe autem ( trasa Radom - Kielce , i z powrotem) przy prędkości od ok. 60 wzwyż, przy stałej prędkości czuję jak delikatnie szarpie na LPG, na Pb ok. Mam inst. II gen. Landi renzo od 3,5 roku. świece NGK roczne kable Ngk Wymieniane ok 3 lat, Filtr powietrza wymieniony i wszystkie płyny, filterek gazu ok. 9 mc. temu. Czy przyczyna tkwi w zle ustawionej instalacji.
Dziękuje za każda pomoc.
Pozdrawiam.

#9 OFFLINE   ojciec7

ojciec7
  • 58 postów
  • Dołączył: 09-12-2007
  • Skąd: Bolewice

Napisany 01 lipca 2009 - 20:16

Instalacja kme diego szarpie, pali na 3gary,na benie ok na gazie masakra.dzis nawet kontrolka check sie zapaliła wyłączyłem gaz zgasiłem auto zapłon na benie i check zgasł.Zczytałem błędy,wyszło 013 czyli bład sondy ale tylko na gazie........o co chodzi ??:o

#10 OFFLINE   pepeomegas

pepeomegas
  • 30 postów
  • Dołączył: 26-11-2008
  • Skąd: wwa

Napisany 16 lipca 2009 - 20:37

SNOW nasunął mi dość ciekawą myśl z tą instalacją parownika za nagrzenicą, że może niby dlatego się nie dogrzewa i szarpie. ..bo faktycznie jak kupiłem w listopadzie było juz dość zimno i gdy jeździłem na ogrzewaniu to szarpanie nie było na tyle uciążliwe, ae teraz gdy cały czas jeżdże na wył ogrzewaniu szarpanie przy ruszaniu ( na gazie, na benz jest OK) i na niższych obrotach jest niedozniesienia.
Dziś nawet kilka razy zapalił mi się chek, zgasiłem auto, odpaliłem i gdy zaczynał szarpać znów się zapalił chek.
pepeomegas

#11 OFFLINE   ojciec7

ojciec7
  • 58 postów
  • Dołączył: 09-12-2007
  • Skąd: Bolewice

Napisany 17 lipca 2009 - 19:32

Już po problemie, miałem uwalone wtryski.wymiana na nowe ,plus filtry auto smiga aż miło.:D

#12 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 13 grudnia 2009 - 13:43

Witam Niedawno kupiłem Omege 2.5v6 Bfl z sekwencyjną instalacją gazową firmy Landi Renzo Omegas. Po przełączeniu na gaz silnik nie równo pali, skacze na obrotach i traci stosunkowo dużo mocy. Podczas jazdy
na LPG często zapala się kontrolka od awaryjnej pracy silnika i gaśnie. Najczęściej podczas obciążenia czyli chyba niewłaściwy skład

spalin i odczyt sondy lambda. Faktycznie kiedy silnik pracuje na gazie czuć podczas postoju mocny zapach gazu z spalin szczypiący w oczy. Przystępując do naprawy jako pierwsze wymieniłem
kable, świece i filtry lecz nie nie dało to żadnej poprawy. Sugerując się niedopalaniem gazu i ostrym zapachem kupiłem na allegro interfejs do komputera Landi.

Po podłączeniu do kompa mojej omegi, wyszło że wszystkie parametry są raczej w normie. Program LANDI RENZO ma funkcje auto
kalibracji lecz w moim przypadku za każdym razem nie przynosiło to żadnej poprawy a wartości z tabeli mapy wtryskowej nigdy się nie pokrywały<duże różnice>. Jestem na razie samoukiem więc jest to dla mnie nie zrozumiałe. Porównując ustawienie map z silnikiem 3.0 v6 z taką samą instalacją .....http://www.myomega.o....enzoomegas.htm..... ,w moje raczej są błędne. Podczas próby ręcznej konfiguracji w trakcie jazdy jedyne co udało się mi osiągnąć to większą moc przy wyższych obrotach kosztem
spalania.

Pod maską zamontowane mam dwie listwy wtryskiwaczy Matrix. Pierwszym pomysłem jaki wpadł mi do głowy żeby je sprawdzić było kolejne zaciskanie węży wychodzących do kolektora ssącego. Na pierwszej listwie wszystko ok, silnik reaguje na kolejne zamykanie dopływu gazu. Druga listwa i tylko zamkniecie dwóch węży miało wpływ na prace, a trzeci bez reakcji! Jeżeli odłączę wężyk od listwy to czuś i słychać jak dawkuje gaz a z drugiej strony kolektor zasysa powietrze rurką. Rozebrałem obydwie i wytrzysciłem gruntownie, niestety dalej bez popraw.

Proszę o pomoc w naprawie lub jakieś sugestie??
Dodam że auto
jest 3 lata na gazie i chyba oryginalny reduktor.

#13 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2009 - 14:33

A filtry instalki założyłes nowe, może nie wymieniane od nowości,

#14 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 13 grudnia 2009 - 14:56

Tak wymienione mam filtry i dalej bez poprawy.

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 grudnia 2009 - 15:53

Program LANDI RENZO ma funkcje auto
kalibracji lecz w moim przypadku za każdym razem nie przynosiło to żadnej poprawy a wartości z tabeli mapy wtryskowej nigdy się nie pokrywały<duże różnice>.


to znaczy że autokalibracja nie doszła do końca? i pomimo prób nie ma możliwości jej dokończyć?
jeżeli tak to na którym etapie?

ps.
silnik na benzynie absolutnie nie kuleje?
coś mi świta odkurzacz.

#16 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 13 grudnia 2009 - 17:40

Auto kalibracja w większości próbach kończy się pomyślnie. Sporadycznie program kończy się niepowodzeniem, kiedy po przejsciu z 3000 tyś. obr. ustawia granice wolnych obrotów lubi zgasnąć. Program pokazuje średnio 1,2 bara ciśnienia na reduktorze. Jeżeli przełączę na PB to silnik pracuje świetnie bez zastrzeżeń.


Może przydatne w rozwiązaniu problemu będzie to że jeżeli miałem blisko 2 tyś obrotów to strasznie szarpało. Zamieniłem na odwrót wtyczki z listw wtryskowych i jakby wyeliminowałem samo szarpanie przy tych obrotach.

#17 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 grudnia 2009 - 19:14

Auto kalibracja w większości próbach kończy się pomyślnie. Sporadycznie program kończy się niepowodzeniem, kiedy po przejsciu z 3000 tyś. obr. ustawia granice wolnych obrotów lubi zgasnąć. Program pokazuje średnio 1,2 bara ciśnienia na reduktorze. Jeżeli przełączę na PB to silnik pracuje świetnie bez zastrzeżeń.


najbardziej ciekawi mnie dla czego autokalibracja kończy się niepowodzeniem w ostatnim/przedostatniem? punkcie, czyli zejście z 3tys. obrotów. na postoju nie w ruchu pomimo że wszystkie poszczególne parametry są bez zarzutu.
oczywiście nie da się jechać na lpg, faluje na jałowym, zapala się kontrolka "check" muli,szarpie, trzeba przełączyć na benzynę.

miałem taki przypadek i nie wiem do dziś co było bezpośrednią przyczyną.

teraz tak się domyślam czy przypadkiem nie są za dlugie przewody gazowe od wtrysków-i czasy się pitolą.:confused: przez to centralka lpg nie może "skopiować" map benzyny lub są te duże rozbieżności.
to się kupy nie trzyma jestem pewny że problem leży gdzie indziej - tylko gdzie?

Czy ktoś bardziej doświadczony może naprowadzić na właściwą drogę rozumowania przyczyny takiej sytuacji.
Bo szkoda żeby temat zmętniał od błędnych teorii.

Mowa o instalacji sekwencyjnej. W serwisie brc powiedzieli że to wina zapłonu i nic nie poradzą na tą autokalibrację -no w takie bajki to ja nie wierzę.:bredzisz:

ps.
recepta na nie udaną autokalibrację i doprowadzenia żeby auto jeździło na lpg bez zarzutu było wgranie map z innej takiej samej omegi, w której autokalibracja przeszła bez problemu.

#18 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 14 grudnia 2009 - 18:07

Może faktycznie wgranie nowej sprawdzonej mapy pomoże!
Ja stawiam że coś jest nie tak u mnie z reduktorem. Zanim kupię komplet regeneracyjny chciałbym się upewnić.

W mojej Omedze również są różne długości przewodów zasilających z filtra gazu do listw wtryskowych ale to chyba nie jest problemem. Jedynie przy wyższych obrotach kiedy silnik potrzebuje więcej gazu może dochodzić do różnic w ciśnieniu na listwach. W teorii wygląda to tak że reduktor odpowiedzialny jest za utrzymanie stałego ciśnienia nie zależnie od zapotrzebowania.

ps. Czy może ktoś skopiować swoją mapę do silnika 2.5 v6 z listwami MATRIX programem LANDI RENZO z góry dziękuje:)

#19 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 18:22

Jedynie przy wyższych obrotach kiedy silnik potrzebuje więcej gazu może dochodzić do różnic w ciśnieniu na listwach.



a patrzyłeś tu
http://www.elektroda...c1096298-0.html
dodam że kolega sztywny13 bardzo dawno temu zakładał mi pierwszą instalkę brc (w czakramie zanim jeszcze przenieśli się na okęcie).
Śmiało mogę polecić jego wiedzę! jedyny gazownik który nie odpuszczał tematu, co by się nie działo zawsze dał radę.
Teraz takich to ze świeca trzeba szukać.

#20 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2009 - 19:45

jeżeli chcecie przeprowadzać przeprowadzić autokalibrację najpierw trzeba doprowadzić benzynę do ładu tzn. odłączyć aku (najlepiej na noc) przejechać (50-100) km na bp aby ułożyły porządnie się mapy Bp a następnie robić auto kalibrację na LPG bo wychodzą wam coraz większe głupoty
jeżeli centralka lpg po kalibracji nie wywali jakiegoś błędu typu za małe dysze itp to zbieracie mapę lpg podczas jazdy ( najlepiej kompa na kolana i w drogę) jeżeli sie nie pokrywa resztę dopieszczacie kombinując z mnożnikiem ewentualnie wydłużeniem lub zmniejszeniem czasu wtrysku na danym punkcie