Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podcisnienia w silniku 2.5 v6... czarna magia... POMOCY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
107 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2013 - 06:35

Witam, pierwszy raz zwracam się o pomoc gdyż wymieniłem silnik w swojej omedze (2.5 v6) i "fachowcy" nie podłączyli mi przewodów podciśnienia, pomoże ktoś gdzie one maja iść, na jednym zdjęciu widać że są 2 http://www.fotosik.p....94140efca.html i nie wiem gdzie mają iść a na drugim zaznaczyłem miejsce gdzie powinien iść przewód ale nie wiem skąd i jaki http://www.fotosik.p....602c22b61.html z góry dziękuje

Proszę.
http://forum.omegakl...68&postcount=12

Na PW dostaniesz adres do wysyłki :piwo: ;)

#82 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 20 kwietnia 2013 - 10:18

Umnie to całkiem całkiem inaczej po podpinane są te węzyki , i auto jezdzi , czy musze je po podpinac tak jak na zdięciach ziutka ?? czy zostawic tak jak jest ??

#83 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 20 kwietnia 2013 - 11:57

dziękuje ziutek. górne przewody podłączyłem, jakby nie Ty to bym nie wiedział gdzie je zainstalować, natomiast co do "żółtego" na twoich zdjęciach 5,6,7 u mnie on idzie całkowicie w inne miejsce zamiast (czerwony=powinno iść. żółty=idzie tak) http://www.fotosik.p...d115afe026.html , idzie do trójnika na dole (żółty) http://www.fotosik.p...d182cdd396.html

#84 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 10:51

Jeśli podciśnienia będą źle podłączone i nie będzie się otwierał tylny zawór w kolektorze to silnik będzie słabszy?

#85 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 kwietnia 2013 - 16:55

Tylko w teori,w praktyce nie zauważalne ;)

#86 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 23:08

U mnie po zdjęciu przewodu z elelktrozaworu to przewód zasysa, czyli niebieska strzałka. Przewód wpięty w wyjście obok strzałek.
dobrze że zasysa?

#87 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2013 - 23:35

U mnie po zdjęciu przewodu z elelktrozaworu to przewód zasysa, czyli niebieska strzałka. Przewód wpięty w wyjście obok strzałek.
dobrze że zasysa?


dobrze:)

#88 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 kwietnia 2013 - 10:32

dzięki :)

#89 OFFLINE   Adolf2800

Adolf2800
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-12-2013

Napisany 07 stycznia 2014 - 01:07

U mnie po zdjęciu przewodu z elelktrozaworu to przewód zasysa, czyli niebieska strzałka. Przewód wpięty w wyjście obok strzałek.
dobrze że zasysa?


Witam panowie u mnie ostatnio zdejmując kolektor dolotowy urwałem wtyczkę elektrozaworku (tego co brum dwie odpowiedzi wcześniej dawał zdj.)
I teraz pytanie jakie będą tego następstwa pytam bo oma stoi w garażu i nie jeżdziłem i czy może to mieć powiązanie z tym że z zaworu trójdrożnego leje mi się płyn? thx z góry za odpowiedź

#90 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2014 - 08:06

nie, urwalem ja u siebie rowniez procz check engine nie kojarze zeby sie cos innego dzialo.
Nie powinien Ci sie lac plyn, to nie ma wplywu na obieg wodny.

#91 OFFLINE   krtek

krtek
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2014 - 19:52

A co w przypadku, gdy wtyczka jest podpięta, tylko wyjście z zawóru jest ułamane i nie jest on podpięty do węża wychodzącego przy nadkolu.
[ATTACH]25319[/ATTACH]

Po chwili pracy silnika słychać działanie zaworu. Jaki to może mieć wpływ na pracę silnika? Mechanik twierdzi, że przed przekładką już ten zawór nie był podpięty do przewodu par ze zbiornika paliwa. Stary silnik chodził równo, a nowy po nagrzaniu wskakuje na nawet 2000 obrotów.

#92 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 15 lutego 2014 - 21:00

Zaciąga lewiznę na moje. Mechanik ułamał i się wymiguje.

#93 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2014 - 22:05

A co w przypadku, gdy wtyczka jest podpięta, tylko wyjście z zawóru jest ułamane i nie jest on podpięty do węża wychodzącego przy nadkolu.
[ATTACH]25319[/ATTACH]

Po chwili pracy silnika słychać działanie zaworu. Jaki to może mieć wpływ na pracę silnika? Mechanik twierdzi, że przed przekładką już ten zawór nie był podpięty do przewodu par ze zbiornika paliwa. Stary silnik chodził równo, a nowy po nagrzaniu wskakuje na nawet 2000 obrotów.


kolego a to nie czasem od odmy przewód, a ten od EVAP jest podłączony jako drugi do plastiku odmy??
No i EVAP wygląda inaczej, a to co masz wpiete to od zaworu multiramu chyba

Dodany obrazek

EVAP tak wyglada
Dodany obrazek

a tak to powinno wyglądać
Dodany obrazek

#94 OFFLINE   krtek

krtek
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2014 - 01:12

robert514 dzięki serdeczne za te poglądowe fotki.
Rozwiały moje wątpliwości co do podłączenia przewodu z multiramu.
Mój czerwony przewód
[ATTACH]25320[/ATTACH]
powinien być wetknięty tak jak czerwony na tym zdjęciu a dopiero niebieski do wystającego z nadkola.
[ATTACH]25321[/ATTACH]

Natomiast pozostaje dla mnie tajemnicą gdzie w takim razie powinien się znajdować mój zielony elektrozawór, który w przypadku nieuszkodzonego wygląda tak
[ATTACH]25322[/ATTACH]

#95 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 16 lutego 2014 - 01:23

Natomiast pozostaje dla mnie tajemnicą gdzie w takim razie powinien się znajdować mój zielony elektrozawór, który w przypadku nieuszkodzonego wygląda tak

Przy Omedze takiego nie widziałem. Z czego silnik?

#96 OFFLINE   krtek

krtek
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2014 - 01:27

Przy Omedze takiego nie widziałem. Z czego silnik?


Silnik z vectry 3.2 ale kupiłem bez osprzętu, mechanik twierdzi, że mu ten zawór spadł na ziemię, jak silnik wyciągali dołem. Że odpięli kostkę elektryczną i im wypadł.
Nr części to 0280142377 - wujek google mówi, że to eletrozawór ciśnienia z omegi 3.2

#97 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2014 - 12:42

może w viki zmodernizowali ten zawór, ale skombinuj sobie EVAP z omegi i po kłopocie

#98 OFFLINE   krtek

krtek
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2014 - 02:45

Problem za wysokich obrotów rozwiązany.

Przyczyną była oderwana dysza gazu od kolektora i tamtędy zasysał lewe powietrze.

Natomiast odnośnie zaworu, to go po prostu odpiąłem od wtyczki co podowuje, że jest on w stanie zamkniętym i nie podaje lewego powietrza do multiramu.
Jak mi komp będzie wywalał błędy, to docelowo sobie to ogarnę tak jak być powinno.

#99 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 marca 2014 - 22:45

Evap jezt diagnozowany przez ecu więc błąd będzie.

#100 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 30 maja 2014 - 08:21

Wita podepnę się pod temat choć mam wątpliwości czy to podciśnienie. Ale do rzeczy, składam po robocie silnik Y26SE i wszystko cacy tylko został mi jeden wężyk idący zza kolektora ssącego, i nie mam pojęcie gdzie go trzeba podłączyć.
Został on zaznaczony kolorem niebieskim na foto, czerwonym zaznaczyłem cztery wężyki idące do kolektora i na pewno są to te, a ten jeden idzie gdzieś głęboko w stronę skrzyni/grodzi i nie mam pojęcia gdzie go wpiąć, dodam tylko że nie ma na nim odcisków po cybantach czyli jest gdzieś tylko wsuwany.

Dodany obrazek

Nie śmierdzi z niego żadnym borygo, benzyną.