Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podcisnienia w silniku 2.5 v6... czarna magia... POMOCY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
107 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 maja 2009 - 16:51

Ponawiam pytanie jak sprawdzic czy dziala zawor multiramu z tylu silnika?


Odpal auto i dodając gazu zęką na przepustnicy obserwuj zawór czy się wysuwa. Powinien zadzaiałać przy ok 2000 paru obr/min.

#22 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 25 maja 2009 - 12:28

Witam zamienilem ten zaworek z tylu silnika z tym od powietrza dodatkowego do katalizatorow i dziala.Odrazu silnik zaczal rowniej pracowac i zrobilo sie jakby ciszej w srodku.

#23 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 czerwca 2010 - 22:16

Odpal auto i dodając gazu zęką na przepustnicy obserwuj zawór czy się wysuwa. Powinien zadzaiałać przy ok 2000 paru obr/min.


Z tego co ja wiem ten z tyłu działa tylko pod obciążeniem...czyli w trakcie jazdy.

#24 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2010 - 20:49

Podlaczylem drugi(przedni) akumulator podcisnienia, zawor na multiramie wlacza sie po 3400 obr, super:) tylko ze zawor z tylu nie reaguje... :( , mam taki schemat na ktorym rozpisane jest przy jakich obrotach ktory zawor powinien zadzialac http://rnixon.webpark.pl/multi-ram.pdf , jak sprawdzic co sie dzieje z drugim zaworem??


Tu na forum też jest http://forum.omegakl...d.php?t=34989:D

#25 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 05 czerwca 2010 - 21:59

Tu na forum też jest http://forum.omegakl...d.php?t=34989:D


Czyli jeśli dobrze rozumiem schemat - na biegu jałowym powinien otwierać się zawór multiram nr 2 ?

U mnie na pewno się nie otwiera :( A czytałem gdzieś na forum, że działa on tylko pod obciążeniem więc myślałem że u mnie jest wszystko z nim ok :(

#26 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2010 - 19:35

Czyli jeśli dobrze rozumiem schemat - na biegu jałowym powinien otwierać się zawór multiram nr 2 ?

U mnie na pewno się nie otwiera :( A czytałem gdzieś na forum, że działa on tylko pod obciążeniem więc myślałem że u mnie jest wszystko z nim ok :(


Kolego chyba źle to interpretujesz, na jałowym na multiramie jest zamknięty, a na kolektorze otwarty. Podciśnienie zamyka na kolektorze.
Tu masz podłączenie w wersji z dwoma puszkami podciśnienia
Dodany obrazek

#27 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 czerwca 2010 - 19:52

Z tego co ja wiem ten z tyłu działa tylko pod obciążeniem...czyli w trakcie jazdy.


Zawór powinien się otworzyć na postoju. Nie przy obciążeniu !!

#28 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 06 czerwca 2010 - 21:52

Kolego chyba źle to interpretujesz, na jałowym na multiramie jest zamknięty, a na kolektorze otwarty. Podciśnienie zamyka na kolektorze.
Tu masz podłączenie w wersji z dwoma puszkami podciśnienia
Dodany obrazek


Wg. schematu który jest wcześniej - u mnie nr. 2 na biegu jałowym nie otwiera się. Byłem przekonany, że nr 2 otwiera się on przy obciążeniu.

Jeśli chodzi o nr. 1 wg. schematu - to u mnie działa.

Wracając do nr. 2: jeśli podłączę podciśnienie bezpośrednio do zaworu to działa (otwiera się). Przed zaworem nr. 2 jest jakiś element, do którego wchodzi przewód z podciśnieniem i dalej z niego wychodzi przewód w kształcie litery "U" do zaworu nr. 2.
Być może u mnie ten plastikowy element przed zaworem nr. 2 nie puszcza podciśnienia.

#29 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2010 - 22:22

Wg. schematu który jest wcześniej - u mnie nr. 2 na biegu jałowym nie otwiera się. Byłem przekonany, że nr 2 otwiera się on przy obciążeniu.

Jeśli chodzi o nr. 1 wg. schematu - to u mnie działa.

Wracając do nr. 2: jeśli podłączę podciśnienie bezpośrednio do zaworu to działa (otwiera się). Przed zaworem nr. 2 jest jakiś element, do którego wchodzi przewód z podciśnieniem i dalej z niego wychodzi przewód w kształcie litery "U" do zaworu nr. 2.
Być może u mnie ten plastikowy element przed zaworem nr. 2 nie puszcza podciśnienia.


Ten przy kolektorze to ciężko na postoju wprawić w ruch, popróbuj kilka razy dodać obroty na ful może za którymś razem zadziała. Jak działa ci bezpośrednio to nie jest zepsuty. Chyba że ten czujnik do którego jest kostka przypięta się zepsuł.

#30 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 06 czerwca 2010 - 22:51

Ten przy kolektorze to ciężko na postoju wprawić w ruch, popróbuj kilka razy dodać obroty na ful może za którymś razem zadziała. Jak działa ci bezpośrednio to nie jest zepsuty. Chyba że ten czujnik do którego jest kostka przypięta się zepsuł.


jesli uklad nie jest nigdzie przytkany to ten na kolektorze, klika przy kazdym gwaltownym dodaniu gazu a przynajmniej powinien, testowalem na kilku omega

#31 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 08 czerwca 2010 - 18:37

Witam ja mam troche problem z innej beczki, ponieważ ucieka mi podciśnienie na gumowej złączce w którą wchodzi ten przewód od podciśnienia, który wychodzi od kolektora ssącego do serwa- teh gruby czarny z dwoma wyjściami na na podciśnienia zaworów. Wiecie może jak to można naprawić??
http://zapodaj.net/7...663a30.jpg.html

#32 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2010 - 19:34

Witam ja mam troche problem z innej beczki, ponieważ ucieka mi podciśnienie na gumowej złączce w którą wchodzi ten przewód od podciśnienia, który wychodzi od kolektora ssącego do serwa- teh gruby czarny z dwoma wyjściami na na podciśnienia zaworów. Wiecie może jak to można naprawić??
http://zapodaj.net/7...663a30.jpg.html


O ile mi wiadomo to tego przewodu się nie naprawia tylko wymienia na nowy !!

#33 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 08 czerwca 2010 - 20:25

O ile mi wiadomo to tego przewodu się nie naprawia tylko wymienia na nowy !!


A może wiesz gdzie można dostać taki oto nowy przewód z tym zaworem zwrotnym ??

#34 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 czerwca 2010 - 20:34

A może wiesz gdzie można dostać taki oto nowy przewód z tym zaworem zwrotnym ??


zawor jak masz sprawny mozesz uzyc swoj, przewod bralem ze sklepu do ciezarowek na metry,.




 


#35 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 08 czerwca 2010 - 20:37

W tym problem, że w tym zaworze mam ułamane jedno wyjście i był on klejony:(. Najlepiej by było kupić cały. A wiecie jak dokładnie nazywa sie ten przewód z tym zaworem zwrotnym??

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 czerwca 2010 - 20:39

W tym problem, że w tym zaworze mam ułamane jedno wyjście i był on klejony:(. Najlepiej by było kupić cały. A wiecie jak dokładnie nazywa sie ten przewód z tym zaworem zwrotnym??


calego nie kupisz. nawet w ASO. i zawor i przewod jest dostepny osobno.




 


#37 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2010 - 18:52

Czesc

Mam u siebie problem z podcisnieniami w x25xe. Zaznaczam, ze mam zamontowana puche na pajaki przez co troche mam namieszane. Na postoju wogole nie dziala przepustnica/zawor za kolektorem ssacym (nie ma znaczenia czy mocno gazuje itp). Nizej foto co i jak mam nadzieje, ze ktos pomoze mi dojsc z tym do ladu.

1. Na focie widac miejsce podlaczenia wezyka do przepustnicy za kolektorem ssacym:

Dodany obrazek

2. Wezyk jaki jest do niego podpiety idzie z akumulatorka powietrza (w mojej omie 97 rok sa juz dwa).

Dodany obrazek

W skrocie podlaczone jest to tak:

Dodany obrazek

- Drugi wezyk z akumulatorka idzie do trójnika za nim (oznaczenie 2). W wezyku tym caly czas podczas pracy silnika zasysane jest delikatnie powietrze i czy wiecej gazu czy mniej zasysa tak samo.

- Wezyk pierwszy (oznaczony "do 1") nic nie zasysa. Podejzewam ze akumulatorek (jak widac klejony na wejsciu) moze byc uszkodzony bo skoro wezyk nr 2 zasysa powietrze i jest do niego wpiety to logicznie 1 wezyk tez powinien zasysac a tak nie jest.

- Aby ominac akumulatorek dalem przewod drugi ("do 2") bezposrednio pod przpustnice za kolektorem (1) ale tak czy innaczej zaworu on nie porusza (mimo ze zasysa powietrze).

Oryg. zawor, ktory byl przy multiramie:

Dodany obrazek

I tu mam pytanie co mam zrypane z podlaczeniami, ze zawor za kolektorem ani drgnie nawet podczas obciazenia (mam drugi na podmianke i to samo, nic sie nie dzieje). Moze ktos poratuje mnie swoimi fotami co i jak ma zrobione aby bylo dobrze...

Dalej podcisnienia ale z innej beczki:

3. Trzeci wezyk od podcisnienia idzie z trojnika (2) do zaworu pokazanego na zdjeciu:

Dodany obrazek

4. Czwarte podcisnienie z zaworu troj-droznego idzie prawdopodobnie do 2 akumulatorka schowanego przy lewym podszybiu obok filtra przeciwpylkowego.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

wiec wyglada ze jest ok (w sumie to nie bylo ruszane).

Pytanie wiec czemu teraz latem mimo ustawienia temp rzedu 18 stopni (climatronic) , zawor trojdrozny puszcza mi mimo wszystko plyn chlodniczy przez nagrzewnice, co w rezultacie mocno przypieka mi latem prawa noge przy pedale gazu (naprawde nie idzie wytrzymac). Tak jak by podcisnienie nie zamykalo obiegu i plyn zamiast przez sam silnik leci jak wyzej napisalem przez nagrzewnice. Zawor jest nie oryg. moze to tez jest przyczyna ?


#38 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 13 sierpnia 2010 - 22:00

Lukasboss, tutaj masz link, gdzie sa schematy podcisnien. jesli cso wyczytasz, to pewnie Ci pomoze ;)

http://www.omegaowne...?num=1152565204

#39 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2010 - 22:20

Lukasboss sproboj zamienic kolejnosc podlaczen na tej fotce http://img713.images...94/37694998.jpg

czerwony wezyk od zaworu za kolektorem wepnij w miejsce gdzie masz pokazany niebieski wezyk a niebieski w miejsce czerwonego. Rozumie, ze ten niebieski jest wpiety do tego trojnika obok serwa (tak ma byc)

Co do innych problemow niemam pomyslu.

#40 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2010 - 07:23

Lukasboss, tutaj masz link, gdzie sa schematy podcisnien.....


Taa schemat znam ale jak widac u mnie troche innaczej trzeba to rozwiazac a totalnie juz sie w tym pogubilem :)

Lukasboss sproboj zamienic kolejnosc podlaczen na tej fotce http://img713.images...94/37694998.jpg


Ok Ledio bede probowal tak jak piszesz. Ciekawy jestem jak to jest u Was czy jezeli jeden wezyk co wchodzi do akumulatorka zasysa powietrze to czy drugi ktory tez do niego wchodzi tez nie powinien zasysac ? Chyba ze akumulatorek ma jaks dziwna konstrukcje, ktorej zbytnio nie moge zrozumiec. Dam znac czy to cos pomoglo.