Ponawiam pytanie jak sprawdzic czy dziala zawor multiramu z tylu silnika?
Odpal auto i dodając gazu zęką na przepustnicy obserwuj zawór czy się wysuwa. Powinien zadzaiałać przy ok 2000 paru obr/min.
Napisany 24 maja 2009 - 16:51
Ponawiam pytanie jak sprawdzic czy dziala zawor multiramu z tylu silnika?
Napisany 25 maja 2009 - 12:28
Napisany 04 czerwca 2010 - 22:16
Odpal auto i dodając gazu zęką na przepustnicy obserwuj zawór czy się wysuwa. Powinien zadzaiałać przy ok 2000 paru obr/min.
Napisany 05 czerwca 2010 - 20:49
Podlaczylem drugi(przedni) akumulator podcisnienia, zawor na multiramie wlacza sie po 3400 obr, super:) tylko ze zawor z tylu nie reaguje...
, mam taki schemat na ktorym rozpisane jest przy jakich obrotach ktory zawor powinien zadzialac http://rnixon.webpark.pl/multi-ram.pdf , jak sprawdzic co sie dzieje z drugim zaworem??
Napisany 05 czerwca 2010 - 21:59
Tu na forum też jest http://forum.omegakl...d.php?t=34989:D
Napisany 06 czerwca 2010 - 19:35
Czyli jeśli dobrze rozumiem schemat - na biegu jałowym powinien otwierać się zawór multiram nr 2 ?
U mnie na pewno się nie otwieraA czytałem gdzieś na forum, że działa on tylko pod obciążeniem więc myślałem że u mnie jest wszystko z nim ok
Napisany 06 czerwca 2010 - 19:52
Z tego co ja wiem ten z tyłu działa tylko pod obciążeniem...czyli w trakcie jazdy.
Napisany 06 czerwca 2010 - 21:52
Kolego chyba źle to interpretujesz, na jałowym na multiramie jest zamknięty, a na kolektorze otwarty. Podciśnienie zamyka na kolektorze.
Tu masz podłączenie w wersji z dwoma puszkami podciśnienia
Napisany 06 czerwca 2010 - 22:22
Wg. schematu który jest wcześniej - u mnie nr. 2 na biegu jałowym nie otwiera się. Byłem przekonany, że nr 2 otwiera się on przy obciążeniu.
Jeśli chodzi o nr. 1 wg. schematu - to u mnie działa.
Wracając do nr. 2: jeśli podłączę podciśnienie bezpośrednio do zaworu to działa (otwiera się). Przed zaworem nr. 2 jest jakiś element, do którego wchodzi przewód z podciśnieniem i dalej z niego wychodzi przewód w kształcie litery "U" do zaworu nr. 2.
Być może u mnie ten plastikowy element przed zaworem nr. 2 nie puszcza podciśnienia.
Napisany 06 czerwca 2010 - 22:51
Ten przy kolektorze to ciężko na postoju wprawić w ruch, popróbuj kilka razy dodać obroty na ful może za którymś razem zadziała. Jak działa ci bezpośrednio to nie jest zepsuty. Chyba że ten czujnik do którego jest kostka przypięta się zepsuł.
Napisany 08 czerwca 2010 - 18:37
Napisany 08 czerwca 2010 - 19:34
Witam ja mam troche problem z innej beczki, ponieważ ucieka mi podciśnienie na gumowej złączce w którą wchodzi ten przewód od podciśnienia, który wychodzi od kolektora ssącego do serwa- teh gruby czarny z dwoma wyjściami na na podciśnienia zaworów. Wiecie może jak to można naprawić??
http://zapodaj.net/7...663a30.jpg.html
Napisany 08 czerwca 2010 - 20:25
O ile mi wiadomo to tego przewodu się nie naprawia tylko wymienia na nowy
Napisany 08 czerwca 2010 - 20:34
A może wiesz gdzie można dostać taki oto nowy przewód z tym zaworem zwrotnym ??
Napisany 08 czerwca 2010 - 20:37
Napisany 08 czerwca 2010 - 20:39
W tym problem, że w tym zaworze mam ułamane jedno wyjście i był on klejony:(. Najlepiej by było kupić cały. A wiecie jak dokładnie nazywa sie ten przewód z tym zaworem zwrotnym??
Napisany 13 sierpnia 2010 - 18:52
Napisany 13 sierpnia 2010 - 22:00
Napisany 13 sierpnia 2010 - 22:20
Napisany 14 sierpnia 2010 - 07:23
Lukasboss, tutaj masz link, gdzie sa schematy podcisnien.....
Lukasboss sproboj zamienic kolejnosc podlaczen na tej fotce http://img713.images...94/37694998.jpg