Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5V6 - nie pali na wszystkie cylindry - kolejnośc ułożenia.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 grudnia 2006 - 21:39

witam

nie pali na 2 cylinder - diagnoza programem TECH2.........

prosze o odpowiedzi dotyczace numeracji cylindrów w silniku 2,5V6 patrzac od przodu samochodu........
pozdrawiam
dziękuje...

wszystkie odpowiedzi sa aceptowane i przyjmowane z chęcią i humorem..........

:mrgreen:



#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2006 - 21:45

prosze o odpowiedzi dotyczace numeracji cylindrów w silniku 2,5V6 patrzac od przodu samochodu........


kurna, mam nadzieje, ze ząb czasu mi nie mylnął wiedzy


tył
5 6
3 4
1 2
Przód

#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 grudnia 2006 - 21:48

dzięki....... :razz:

ta 2-ka sie schowąła pod jakimis pierdołami czy pzrewodami ni eiwem ja się do niej dobrac...........

:mrgreen:

#4 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 01 grudnia 2006 - 21:59

prosze o odpowiedzi dotyczace numeracji cylindrów w silniku 2,5V6 patrzac od przodu samochodu........


kurna, mam nadzieje, ze ząb czasu mi nie mylnął wiedzy


tył
5 6
3 4
1 2
Przód


Tutaj bym się trochę nie zgodził a nawet mocno - oczywiście podpieram się "Sam naprawiam" :-D Strona 86 - pełna wersja.

tył
6 3
5 2
4 1
przód

Poniżej załączam wycinek :-) Dodany obrazek
Pzdr, Zen

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 grudnia 2006 - 22:19

tył
6 3
5 2
4 1
przód


no to nie wiem o co chodzi juz.............


w która strone jest ten kierunek jazdy... tzn jak tzreba stać w stosunku do samochodu.......

#6 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 01 grudnia 2006 - 22:24

tył
6 3
5 2
4 1
przód


no to nie wiem o co chodzi juz.............


w która strone jest ten kierunek jazdy... tzn jak tzreba stać w stosunku do samochodu.......

Cholera!! Faktycznie lipa jakaś.
"Patrząc zgodnie z kierunkiem jazdy" (a zakładamy, że mowa jest o jeździe do przodu) to musielibyśmy wejść do auta. Wówczas układ byłby taki:

tył = kabina
3 6
2 5
1 4
przód = zderzak :-)

- lub -

tył = kabina
1 4
2 5
3 6
przód = zderzak :-)

Coś tak mi się wydaje :-D Ale czy na pewno??

PS.
EDIT:
Po głębszym namyślę jestem zdecydowanie za opcją
tył = kabina
3 6
2 5
1 4
przód = zderzak :-)
Popieprzyli to doszczętnie ale ja to odczytuje tak:
- patrzą zgodnie z kierunkiem jazdy - obieramy stronę - lewą i prawą - jak już obraliśmy to patrząc od przodu auta do tyłu mamy kolejność :bigok:

Głupie jest, że podajądwa sposoby patrzenia!!!! :bad:
Pzdr, Zen

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 grudnia 2006 - 22:46

prosze o odpowiedzi dotyczace numeracji cylindrów w silniku 2,5V6 patrzac od przodu samochodu........


kurna, mam nadzieje, ze ząb czasu mi nie mylnął wiedzy


tył
5 6
3 4
1 2
Przód



no mi wlasnie tez sie tak zdaje i nawet autodata tak podaje.




 


#8 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 01 grudnia 2006 - 22:54

prosze o odpowiedzi dotyczace numeracji cylindrów w silniku 2,5V6 patrzac od przodu samochodu........


kurna, mam nadzieje, ze ząb czasu mi nie mylnął wiedzy


tył
5 6
3 4
1 2
Przód



no mi wlasnie tez sie tak zdaje i nawet autodata tak podaje.

Jeśli prawdą by to było lub też prawdą jest to znaczy, że dałem du.y. Idąć tym śladem dalej oznaczać może, że nie rozumiem tekstu pisanego.
Cita - zwracam honor.
Qrna - to się podparłem "Sam naprawiam" ehhhh w piz.u......
Pzdr, Zen

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 grudnia 2006 - 23:04

prosze o odpowiedzi dotyczace numeracji cylindrów w silniku 2,5V6 patrzac od przodu samochodu........


kurna, mam nadzieje, ze ząb czasu mi nie mylnął wiedzy


tył
5 6
3 4
1 2
Przód



no mi wlasnie tez sie tak zdaje i nawet autodata tak podaje.

Jeśli prawdą by to było lub też prawdą jest to znaczy, że dałem du.y. Idąć tym śladem dalej oznaczać może, że nie rozumiem tekstu pisanego.
Cita - zwracam honor.
Qrna - to się podparłem "Sam naprawiam" ehhhh w piz.u......


nie mowie ze autodata sie nie moze mylic. jutro lookne jeszcze w sam naprawiam




 


#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2006 - 23:14

nie mowie ze autodata sie nie moze mylic. jutro lookne jeszcze w sam naprawiam


ja pisałem 'z głowy' a tą mam dobrą, choć mało pamiętliwą.

Tak jak napisałem - napisałem, ze chyba tak jest, ale nie dałbym se Omy poobijać za moję informacje.

#11 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 02 grudnia 2006 - 00:12

Umarla Ci cewka !! Mialem to samo. Ponoc normalka w tych silnikach ! A co do kolejnosci cylinderkow to nie pomoge choc wydaje mio sie , ze najlatwiej i najpewniej bedzie dobrac sie do cewki i tam jest napisane , ktory kabel gdzie ...

#12 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 grudnia 2006 - 11:12

Umarla Ci cewka !! Mialem to samo.

a jakie miałeś objawy..........????

u mnie jest tak.........na wolnych obrotach lekkie poszarpywania........ silnik si e trzęsie........ i zachwile jest spokój.............

ruszam........ brak mocy...........

jade tak około 80km/h i dodajac lekko gazuczyc jaksamochodemszarpie........ takie przerwywane poszarpywania........

wciksam w pod leoge redukujei jedzie............. ale mocy brak............

pozdr

ile dałeś za cewkę?

#13 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 02 grudnia 2006 - 14:25

Mialem identyczne objawy . 4 pedal to trzasl sie jak wsciekly jechal ale bez mocy ! Kupilem cewke u goscia z Poznania firma nazywa sie Stachowiak chyba ale ile dalem to nie pamietam jak sprawdze to Ci napisze . Wiem tylko , ze sa 3 rodzaje i ja mialem ta drozsza i bardziej nie typowa z owalna wtyczka . Moj mechess powiedzial mi w ten sam dzien co kupilem fure , zebym zbieral na cewke bo nie znam dnia ani godziny .... hihhiih :bad:

#14 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 grudnia 2006 - 18:27

dzisiaj pogmerałem w przewodach.............a zuwagi na toże cięzko się donich dostać więc było tylko gmeranie................... i już jest kolosanla różnica tzn jazda na dzisiejszy spot bez żadnych problemów i powrót do domci też....... raz czy dwa się zawachał ............ więc zaczne od pzrewodów...............

a potem zobaczym.....

serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi...........

pozdrawiam serdecznie...........

czekam z niecerpliwością na wiadomościo cenie cewki..........

:mrgreen:

:hehe:

#15 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 15 lutego 2011 - 15:37

Mój złom przestał chodzić na jeden cylinder. Sprawdziłem sprężanie na cylindrach. Komprecha jest na każdym.Wymieniłem świece zapłonowe, przewody nadal zero poprawy. Kuleje na lpg i benzynie.

Wymieniam właśnie cewkę ale nie wiadomo jak liczyć te cylindry. Oszaleć można.

Chciałem się podeprzeć forum ale straszny chaos w tym temacie i nic nie rozumiem.

Czy koś wie jak poprawnie liczyć cylindry w 2,5 v6 i jest przekonany na 100% co do swojej racji?
Proszę o pomoc

Co do ceny cewki - są dwa rodzaje z okrągłą wtyczką (jajowatą) i prostokątną. Ja kupiłem z okrągłą bo taka była u mnie z alledro od ,, Stachowiaka '' z Poznania. Dałem niecałe 200zł.

Cała zabawa przestaje być miła , nie wspominając o dojściu do świec , przewodów i cewki. Uszczelnienie pokryw zaworów i same pokrywy z tworzywa sztucznego to mega nieporozumienie. Tylko się utwierdziłem w przekonaniu , że nie kupię już nigdy opla z v6. Każda v6 z koncernu audi jest wiele bardziej przemyślana niż ta w opelku i wiele mniej awaryjna. Przestali robić 2,8 v6 w audi, skodzie bo się w ogóle nie psuło i koncern nie mógł zarabiać na częściach.

#16 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2011 - 15:57

Uszczelnienie pokryw zaworów i same pokrywy z tworzywa sztucznego to mega nieporozumienie


mozna zalozyc aluminiowe od vectry.

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lutego 2011 - 16:49

Mój złom przestał chodzić na jeden cylinder. Sprawdziłem sprężanie na cylindrach. Komprecha jest na każdym.Wymieniłem świece zapłonowe, przewody nadal zero poprawy. Kuleje na lpg i benzynie.

Wymieniam właśnie cewkę ale nie wiadomo jak liczyć te cylindry. Oszaleć można.

Chciałem się podeprzeć forum ale straszny chaos w tym temacie i nic nie rozumiem.

Czy koś wie jak poprawnie liczyć cylindry w 2,5 v6 i jest przekonany na 100% co do swojej racji?
Proszę o pomoc

Co do ceny cewki - są dwa rodzaje z okrągłą wtyczką (jajowatą) i prostokątną. Ja kupiłem z okrągłą bo taka była u mnie z alledro od ,, Stachowiaka '' z Poznania. Dałem niecałe 200zł.

Cała zabawa przestaje być miła , nie wspominając o dojściu do świec , przewodów i cewki. Uszczelnienie pokryw zaworów i same pokrywy z tworzywa sztucznego to mega nieporozumienie. Tylko się utwierdziłem w przekonaniu , że nie kupię już nigdy opla z v6. Każda v6 z koncernu audi jest wiele bardziej przemyślana niż ta w opelku i wiele mniej awaryjna. Przestali robić 2,8 v6 w audi, skodzie bo się w ogóle nie psuło i koncern nie mógł zarabiać na częściach.




Kup se audi i nie marudź.
Nie wiem co rozumieć pod hasłem "szczelnienie pokryw zaworów i same pokrywy z tworzywa sztucznego to mega nieporozumienie."

Pokrywy wiadomo plastikowe(kup aluminiowe), ale uszczelniacze że z tworzyw sztucznych to o co chodzi?

Co się dziwisz, że padła cewka jak pokrywy ciekną.

Kupiłeś cewkę chińską to kable na pewno też kiepskie, pokrywy ciekną i olaboga jaki opel zły jak kupuje chińskie rzeczy i nawet przyczyn usterki nie naprawiam.

Kolejność garów masz na pokrywie tej gdzie jest wlew oleju i na forum też gdzieś był, pierwsze jest po stronie pasażera z przodu drugi po stronie kierowcy z przodu samochodu drugi w środku po stronie pasażera itd. Na cewce jest napisane.

#18 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 17 lutego 2011 - 06:06

Cewka wymieniona -działa. Auto odzyskało znów moc i chodzi na 6 garów. Kolejność jest na cewce i prawidlową kolejność cylindrów podał Kolega poniżej za co dziękuję. Przewody kupiłem beru , świece ngk. Wymiana tych elementów to niewdzięczna robota ze wzgl. na dojście ale na szczęście mam to za sobą. Humor odrazu mi się poprawił ;-)

#19 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 lutego 2011 - 09:07

Koledzy a ja jak wymieniałem kable i swiece to coś spapralem bo jak autko zapalałem to była masakra ,przewody wymieniałem pokolei po omacku bo nie widac cewki ,o dziwo na sam koniec znalazłem jeden przewód luźny i jedna dziura też (nie wiem jak tego dokonałem:() ale stało sie ni zaczeło sie szukanie ,niby nalazlem ale czy jak gdzieś sie machne w koeljnosci to w v jest to wyczuwalne bo autko mi jakos osłabło i tak jakoś nie słychać żeby jakiś gar kulał .Można temu jakoś zaradzić ??

#20 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2011 - 09:15

Można temu jakoś zaradzić


podlaczyc prawidlowa kolejnosc i bedzie powinno pomoc.