Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nierówna praca silnika 2,5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:24



ten link pod spodem to regulacja biegu jalowego moze to pomoze i mechanik bedzie widzial co zrobic


a co do nastawnika to nie do konca jest tak ze ciagle by zle chodzil. wystarczy jedna nie dokrecona sruba i istnieje mozliwosc samoistnego przestawienia sie nastawnika od wibracji. tam decyduja miary mniejsze od milimetra. wiec posprawdzaj , obejzyj filmiki i zasugeruj cos mechanikowi. bo moim zdaniem albo robie sam swoją omcie i nie wsciekam sie albo daje do mechanika i nie przyjmuje wizji ze on rozklada rece , place i ma chodzic jak szwajcarski zegarek skoro przed wymiana bylo oki po za odpalaniem .

#22 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:33

A co do obrotów to one moga minimalnie falować czy powinny satac sztywno ...ja mam ustawione na 750...

Mogą albo czy w tych silnikach falują zawsze trochę czy te 750 stabilne powinno być czy jest przedział + - np spadnie 10 albo doda sie ..a??:)

#23 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:36

A co do obrotów to one moga minimalnie falować czy powinny satac sztywno ...ja mam ustawione na 750...

Mogą albo czy w tych silnikach falują zawsze trochę czy te 750 stabilne powinno być czy jest przedział + - np spadnie 10 albo doda sie ..a??:)


750 moim zdaniem za dużo. ja mam ok 600-650 i jest ok jak bardzo mocno się przyglądniesz to dostrzeżesz u mnie jak wskazówka faluje ale prawie nie zauważalne dla oka , chodź powinno być bo mam podwyższona dawke paliwa. ale mimo to jest oki.

bieg jalowy do regulacji i moze wtedy szarpanie zniknie

#24 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:40

ja mam 728 obr..a tak zapytam jak tak zle zacznie chodzić to spalanie na mid pokazuje takie samo czy skaka..a potencjometr gazu zmieniałeś i tutaj bym stawiał na zwarcie jak Dawido pisał koło aku masz złącza popatrz na kable i nad filtrem oleju tam są wygięte możne się przetarły w wiązce

#25 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:41

Czyli co mam zmniejszyć ?? ? Ale chyba wtedy może być gorzej?? Tak myślę wtedy mniejsze obroty i wo gole albo moze zwieksze o 20 ?

#26 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:42

rafi195 dzieki za pomoc w omyslach bo ja zarazie tyle wydedukowałem ale może wspólnymi silami pomożemy koledze poznawać jego laleczkę.

#27 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:43

NIE spalanie na midzie nie skacze. Jutro właśnie popatrzę na te kable jak tam ida i jak to wygląda:p.

#28 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:44

ja mam takie parametry tylko tutaj miałem lekko dawkę większą ale już poprawiona
moje
Wybrany model>,1996,Omega-B,Silnik,X 25 DT

Sterownik

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
Alarm,Nieaktywne 12V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Sygnał APS (Sensor Pedału Gazu),0.39 V
Przełącznik położenia biegu jałowego,Aktywne 5V
Przepływomierz powietrza,0.96 V
Przepływomierz powietrza,51 kg/h
Lampka kontrolna,Aktywne 0V
Ciśniemnie ładowania,1.73 V
Ciśniemnie ładowania,1.03 bar
Sensor barometru,1.03 bar
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywne 0V
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Przełącznik Park/Neutral,P - N 12V
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Temperatura cieczy chłodzącej,1.38 V
Temperatura cieczy chłodzącej,86 °C
Temperatura paliwa,3.41 V
Temperatura paliwa,32 °C
Solenoid odcięcia paliwa,Nieaktywne 12V
Regulacja wtrysku,20 %
Sensor masy paliwa,2.40 V
Masa paliwa,5.2 mg/suw
Pożądana masa paliwa,2.38 V
Rzeczywisty początek wtrysku,2.6 CA
Pożądany początek wtrysku,2.5 CA
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),8 %
Prędkość silnika,728 obr/min
Pożądane jałowe,750 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,0 obr/min
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Aktywne 12V
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Kontrola momentu obrotowego,0.0 mg/suw
Sygnał obciążenia APS (Sensor Pedału Gazu),13 %
żądanie odcięcia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przekaźnik odcięcia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Urządzenie do elektronicznej regulacji prędkości,4.98 V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Wskaźnik wstępnego podgrzewania,Nieaktywne 12V
Maksymalna masa paliwa,21.9 mg/suw
Max. przesunięcie masy paliwa,0.1 %
Różnica między pożądaną i rzeczywistą masą wtrysk. paliwa podczas startu,0.0 mg/suw
Adaptacja masy,0.2 mg/suw

#29 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:45

rafi195 dzieki za pomoc w omyslach bo ja zarazie tyle wydedukowałem ale może wspólnymi silami pomożemy koledze poznawać jego laleczkę.


zwiększenie nie pomoże albo może pomoże ale tylko uspokoi twoją czujność i rozdrażni oko na spalanie na postoju.

jeszcze jedna opcja podana przez kolega rafi195 wiec możliwości masz niewiele jak narazie wiec mechanik niech rozpatrzy nasze propozycje.

lub zajrzyj sam .

#30 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:45

dzięki koledzy również wam:) :p:p jutro lub w środę zobaczę co tam się dzieje jeszcze z tymi obrotami zmniejszę lub zwiększę i dam znać jak to wygląda;) noo i te kable przejrzę:)


pozdrawiam i brooowar dla was;d

#31 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:48

powodzonka

#32 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:51

pozdrawiam i brooowar dla was;d


:D:kumple: no to czekamy ..

#33 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2012 - 22:54

sory za EOT ale ....
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),8 %

większość forumowiczów ma tu 7-8% a ja zawsze 2&...gdzie szukać przyczyny i co ten parametr moze zmienić/pogorszyć...??

 


 


 


#34 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 stycznia 2012 - 19:11

dzięki koledzy również wam:) :p:p jutro lub w środę zobaczę co tam się dzieje jeszcze z tymi obrotami zmniejszę lub zwiększę i dam znać jak to wygląda;) noo i te kable przejrzę:)


pozdrawiam i brooowar dla was;d


Kolego a masz tempomat? Jeżeli na tempomacie nie będzie Ci chciał jechać bo będzie się wyłączał przez te szarpanie to najprawdopodobniej zwarcie na przewodach koło muf zaraz za aku u mnie tak było i po zaizolowaniu przewodów oma odżyła.

#35 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 17 stycznia 2012 - 20:07

MAM tempomat i jest czasami taka akcja ze poprostu niechce sie załapać znaczy włączyć;d po wielu lub kilku kliknięciach i załapywaniu załapie albo jest tak ze zaraz po pierwszym kliknięciu załapuje normalnie i to ma znaczenie do tego zwarciach jak sie jedzie i wogole????????????????;)

#36 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 stycznia 2012 - 21:10

tego zwarciach jak sie jedzie i wogole


Tak kolego ma bo zwarcie robi przerwy w działaniu np. potencjometru pedału przyspieszenia i wtedy też tempomat się albo nie załącza albo rozłącza. Wyjmij aku i zaraz za nim masz 2 mufy połączenia przewodów do kompa, rozłącz je przeczyść jakimś preparatem do elektryki i obejrzyj przewody wychodzące i wchodzące do tych muf bo zapewne będą poprzecierane i będzie zwarcie

#37 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 18 stycznia 2012 - 19:32

witam. odnośnie tego zwarcia dziś szukałem tego rozłączyłem mufy ale tam wszystko porządku nie były zaśniedziałe i kabli tez nie widziałem przetartych ..;/ jest jakiś inny sposób na sprawdzenie tego zwarcia ?? możne urządzenie jakieś??

#38 OFFLINE   tomifrota

tomifrota
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-09-2011

Napisany 08 maja 2012 - 08:39

witam koledzy ...
mam problem z moją omegą 2.5td
na wolnych obrotach strasznie szarpie pływa na obrotach spalanie wtedy 0.4L/h w porywach 0.5L/h
jak jest ciepły ledwo co idzie go odpalić trzeba długo kręcić i gaz do dechy
przyspieszenie nie wiem czy to ma tak jeździć z reguły to spokojnie jeżdzę
przy dodawaniu gazu szału niema ale nic tez nie kopci nic sie nie dzieje
czy znajdzie sie tu jakiś fachman co by mi to jakoś ogarną nie znam sie kompletnie na elektronice w samochodzie
PROSZĘ O JAKĄŚ POMOC :pokoj:

#39 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2012 - 09:44

przyjedź do mnie ustawię Ci dawkę jeśli nie chcesz sam ryzykować bo ma widze totalnie rozregulowany nastawnik ...wal na PW do mnie

 


 


 


#40 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 maja 2012 - 18:15

jak nie daleko masz ja też pomogę:)